milcoin 14.01.2006 16:25:57 | |
---|
Mistä sitten johtuu, että Genelecejä käytetään maailmalla ammattikäytössä tosi paljon ja... Ei ne oo niin yleisiä kun annetaan ymmärtää. Oon kuullu sitä uudempaakin sarjaa ja ei se hirveesti vakuuttanu. Yläkerta on kyllä parempi. Noi UREI :t ( http://www.larkingslist.com/default2.asp?active_page_id=395) josta puhuin aikaisemmin ja NS10:t ovat kyllä kaikkea muuta kuin uusia malleja. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
Timo JM 14.01.2006 20:21:13 (muokattu 14.01.2006 20:23:45) | |
---|
Mistä sitten johtuu, että Genelecejä käytetään maailmalla ammattikäytössä tosi paljon... Aikanaan yleinen standardi maailmalla oli NS10 vaikka enemmistö lienee nykyään sitä mieltä, että ne ovat kaikkea muuta kuin hyvät. Eli ei se välttämättä tarkoita mitään jos joku skobe on saanut maailmanlaajuisen suosion. Moni malli ajaa ihan saman asian. Yksilöllinen osaaminen on aina oleellisempaa kuin mikään yksittäinen komponentti, joten jokainen voi aivan huoletta käyttää ihan mitä lootia itse haluaa. ...siis mun mielestä. |
PL 16.01.2006 09:10:08 | |
---|
Kannattanee nyt kuitenkin pitää mielessä se, että monitorit ovat ainoastaan osa tarkkaamoa ja sen soundia. Hyvällä akustisella suunnittelulla ja oikealla rakentamisella tehdään pohja sille miltä tila kuullostaa. Monitorit siihen päälle ja niiden huolellinen säätäminen viimeistelevät lopputuloksen. Huonoon huoneeseen saa laittaa vaikka mitkä ylikylänkurkkupurkit soimaan, niin lopputulos ei kuitenkaan ole kummoinen, vaikkakin katu-uskottavuus saattaakin kasvaa kun markkinoidaan studiota pelkillä tuotemerkeillä. Hyvässä tilassa ne NS-10:kin kuullostavat jos ei nyt hyvältä, niin vastannevat ainakin suurimman kuulijakunnan kotikuunteluvehkeitä. |
hape 16.01.2006 09:15:30 (muokattu 16.01.2006 09:15:54) | |
---|
Kannattanee nyt kuitenkin pitää mielessä se, että monitorit ovat ainoastaan osa tarkkaamoa ja sen soundia. Hyvällä akustisella suunnittelulla ja oikealla rakentamisella tehdään pohja sille miltä tila kuullostaa. Monitorit siihen päälle ja niiden huolellinen säätäminen viimeistelevät lopputuloksen. Juuri näin. Huoneakustiikan suunnittelu ei vissiin ole kaikkien mielestä niin kiihottavaa ku uusien überkalliiden monitoripönttöjen kuolaaminen... :) edit: Itse tosin saan kicksejä molemmista! Remember: Don't eat the deadly yellow snow! |
Raimo 16.01.2006 19:37:50 | |
---|
Kannattanee nyt kuitenkin pitää mielessä se, että monitorit ovat ainoastaan osa tarkkaamoa ja sen soundia. Hyvällä akustisella suunnittelulla ja oikealla rakentamisella tehdään pohja sille miltä tila kuullostaa. Monitorit siihen päälle ja niiden huolellinen säätäminen viimeistelevät lopputuloksen.
Juuri näin. Blah. |