varakeef 23.10.2005 23:45:50 | |
---|
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Chaplin 24.10.2005 12:08:15 | |
---|
En ole kovin tarkkaan lukenut tätä aihetta ja onkohan tällaista jo ehdotettu? Eikös ton phantom ongelman voi ratkaista DI boxilla? Balansoimaton piuha mikiltä boxille ja boxilta balansoitu piuha pöytään. Silloin ei haittaa vaikka kaikki mikkikanavat syöttää yhtäaikaa virtaa.. Niin ja DI boxejahan voi käyttää phantomilla.. USA:ssa on lähetetty hurjan monta miestä kuuhun. Niitä pitäisi lähettää lisää, ehkä kaikki? |
Dr.Groove 01.11.2005 22:42:52 | |
---|
Juuri ilmestyneessä Electronic Musician lehdessä on noin tusinan nauhamikin testi ja vertailu. Hyvää luettavaa. Itselläni on halpa TSM MT84, joka on ollut hyvin hintansa väärti, mutta artikkelin luettuani hyvä nauha on kyllä tulossa ostoslistalle... |
Raimo 02.11.2005 00:53:01 (muokattu 02.11.2005 00:53:36) | |
---|
Itse olen kokeillut Colesin, Oktavan ja TBonen nauhaesoja eri studioissa sekä eri tilanteissa. (Sekä Royeria aikoja sitten. Tuo TBonehan oli siis huhun mukaan jossain vaiheessa ainakin tehty jollain pirun hyvällä tehtaalla Pirkkahenkeen, en nyt muista mikä se oli.) Täytyypi sanoa että kaikki ovat olleet omalla tavallaan asiallisia ja nimenomaan siis erilaisena mikkivärinä vähän niinkuin perusdynaamisten ja konkkien välissä... Colesi saundasi hyvältä (kuuluisissa) heviselloissa ja kitaracombossa niin lähellä kuin ampienssinakin, Oktava oli mahtava laatutrumpetistillä ja TBone toimi yllättävän hyvin Rhodesia vahvistaneessa kitaracombossa. En tiedä, saattaa joku päivä olla edessä muutaman omankin nauhamikin osto mutta silloin tarttis ottaa vähän lisää hiiriä testiin ja vertailla samassa sessiossa. |
Mikael 06.11.2005 21:45:07 (muokattu 06.11.2005 21:51:20) | |
---|
Mulle ajautui tänään tollanen ruotsin poikain kevyesti modaama kinkkipohjainen GA Project R1. Saapa nähdä... "melkein puoliammattilainen" |
Roberto 07.11.2005 09:23:19 | |
---|
Mulla on se t-luun isompi klöntti, toimii Norah Jones-bassariin ja kasarivirvelöintiin. Ja bassoon, jos on dubin tarvetta; mikkiä vaan refleksiaukon nurkille. |
Mikael 12.11.2005 20:45:10 | |
---|
No niin. Tänään rokkirunpuja nauhamikkilällä 2m setin edesä monona. Vitun hyvä - edes bassarikanavaa ei tarvinnut aukoa. Jeah! Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
Raimo 12.11.2005 22:57:20 | |
---|
No niin. Tänään rokkirunpuja nauhamikkilällä 2m setin edesä monona. Vitun hyvä - edes bassarikanavaa ei tarvinnut aukoa. Jeah! Tollainen on (Ainakin mun maailmassa) joskus pirun terapeuttista... Kun kuitenkin pian eteen astelee seuraava Metal/ Fusion kikkelisetti jonka mä HALUAN turvottaa kolmellekymmenellneljälle miljoonalle raijalle... :P Blah. |
kivi 12.11.2005 23:03:33 (muokattu 12.11.2005 23:04:49) | |
---|
Kun kuitenkin pian eteen astelee seuraava Metal/ Fusion kikkelisetti jonka mä HALUAN turvottaa kolmellekymmenellneljälle miljoonalle raijalle... :P Sairaalloisen turvotettu kikkelisetä, josta 34 000 000 Raijaa raastaa paloja. Ooh vau! Mä haluan laittaa teippimerkit lattiaan, ja tehdä levyn yhdellä 50-luvun mono-kelamankalla ja yhdellä 50-luvun partakonemikillä. Toisaalta haluan, että kontrabasso kuuluu. Onko apu erillisvahvistimissa ja putkiradioissa (niitä löytyy Supremesta patteri-Voxiin ja Helvarista Saloraan)? Kertokaa, tohtori? |
isojussi 12.11.2005 23:22:45 | |
---|
On muuten tosiaankin kummallista, että ensin rummut äänitetään helvetin monelle raidalle. Sitten ne miksataan kuulostamaan luonnollisilta - lähes. Miksei niitä voi saman tien äänittää kuulukuvan mukaan - vaikka stereoparilla? Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
Mikael 12.11.2005 23:25:16 | |
---|
vaikka stereoparilla? hä? mono jytää!!! Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
isojussi 12.11.2005 23:36:19 | |
---|
hä? mono jytää!!! Niin - totta. Niinhän sen keikallakin kuulee. Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
Raimo 13.11.2005 11:03:55 | |
---|
Sairaalloisen turvotettu kikkelisetä, josta 34 000 000 Raijaa raastaa paloja. Ooh vau! Mä haluan laittaa teippimerkit lattiaan, ja tehdä levyn yhdellä 50-luvun mono-kelamankalla ja yhdellä 50-luvun partakonemikillä. Toisaalta haluan, että kontrabasso kuuluu. Onko apu erillisvahvistimissa ja putkiradioissa (niitä löytyy Supremesta patteri-Voxiin ja Helvarista Saloraan)? Kertokaa, tohtori? Eikun se kontrapaavo pistetään lähemmäksi mikkiä. Mutta Salora voi toki auttaa. :P Blah. |
Teijo K. 13.11.2005 12:45:21 (muokattu 13.11.2005 13:23:14) | |
---|
Niin - totta. Niinhän sen keikallakin kuulee. Primuksen Brown Album on äänitetty näin. Rummut huoneeseen yhden mikin kera. Tosta koko orkesterin äänittämisestä yhdellä mikillä, niin eikös se "miksaus" hoideta parhaiten äänilähteitä liikuttamalla. Näin myö poijaat noirena demoja ääniteltiin. Eikös ne näin siellä isossakin maailmassa? Nyt alkoi hotsittamaan tehdä tuolla tavalla tämä seuraavakin demo. Piano, laulu ja kontra. Voisi ensin hakea mikille sellainen paikka että se ottaa pianon ja laulun sopivassa suhteessa, ja sitten kontraa siirtää sillälailla että se tulee sopivasti sinne alle... Hmmm. Ps. Saa antaa vinkkejä miten tämä parhaiten onnistuisi ja miten sitten saisi tuon kotikonstein "masteroitua" niin että toimisi stereolaitteissakin kivasti. :) Munsta. |
MJ 13.11.2005 14:50:38 (muokattu 13.11.2005 14:52:06) | |
---|
Mono toimii aina stereolaitteissa kivasti :P Tilasin tuon T-Bonen toisen nauhamikin....Saapa nähä mites pelittää. |
Teijo K. 13.11.2005 21:54:09 | |
---|
Mono toimii aina stereolaitteissa kivasti :P Tilasin tuon T-Bonen toisen nauhamikin....Saapa nähä mites pelittää. Jotenkin noita monoäänityksiä kuunnellessa se kuulostaa miusta yleensä paremmalta jos mykistää stereoiden toisen puolen. Eli että tulee yhdestä kaiuttimesta tai vähintään vahvistimesta painaa sen monokytkimen päälle. Mutta joskus jotkin äänitteet tuntuisi toimivan stereolaitteessakin ilman mitään toimenpiteitä. En tiedä, voi olla ihan kuvitteluakin vain. Munsta. |
Raimo 14.11.2005 00:31:53 | |
---|
Jotenkin noita monoäänityksiä kuunnellessa se kuulostaa miusta yleensä paremmalta jos mykistää stereoiden toisen puolen. Eli että tulee yhdestä kaiuttimesta tai vähintään vahvistimesta painaa sen monokytkimen päälle. Mutta joskus jotkin äänitteet tuntuisi toimivan stereolaitteessakin ilman mitään toimenpiteitä. En tiedä, voi olla ihan kuvitteluakin vain. Tuohan on ns. faktaa. Ite tosin tykkään ihan mielelläni kuunnella myös phantomicentterissä sitä kahden kajarin monoa, toki stereokannan keskellä. Jopa vieroksun sitä, että mono hyppää esim. keskikajariin... Blah. |
milcoin 14.11.2005 00:41:43 | |
---|
Kyllä huono mono aina reteon voittaa. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
Raimo 14.11.2005 01:01:20 | |
---|
Kyllä huono mono aina reteon voittaa. Joo, ja huono surround on parasta. Blah. |
jorma_r 14.11.2005 01:30:06 | |
---|
Mistäs niitä venäläisiä tänä päivänä sit saa? Kuulin että joku Oktavan tehdas venäjällä valmistaa samoja mikkejä mutta jollain muulla logolla. Tietääkö joku jotain tosta? Ymmärtääkseni Electro-Harmonixin nauhamikki on Venäjällä tehty oktava jenkkilogolla ja tuotetuella. Ainakin päällepäin näyttää nk. "tutulta": http://www.electro-harmonix.com/ehx … ophones%2F01%5FEH-R1%5FRibbon%5fMic |