Aihe: Äänityshommien alkuun -ketju, aloittelijakysymykset tänne
1 2 3 4 5198 199 200 201 202244 245 246 247 248
painofdespair
17.01.2013 20:20:00
Erska88: http://www.thomann.de/fi/kuulokevahvistimet.html
Löytyisikö tuolta mitä haet? En itse omista mutta ollut kanssa suunnitteilla hommata...

Jep just jotain tommoista meinasin. Ei ole kyllä minkäänlaista hajua noista vehkeistä.
Onko tietoa, että liitetäänkö noi suoraan interfacediin vai koneeseen?
Erska88
17.01.2013 20:56:42
painofdespair: Jep just jotain tommoista meinasin. Ei ole kyllä minkäänlaista hajua noista vehkeistä.
Onko tietoa, että liitetäänkö noi suoraan interfacediin vai koneeseen?

Jos en ihan sairaasti valehtele niin noi käsittääkseni kytketään ihan vaan äänikortin / interfacen headphone outista tohon mööpeliin tai vähä ehkä riippuen laitteesta....
Antti1
17.01.2013 22:11:44
Erska88: Jos en ihan sairaasti valehtele niin noi käsittääkseni kytketään ihan vaan äänikortin / interfacen headphone outista tohon mööpeliin tai vähä ehkä riippuen laitteesta....

Eijejei, vaan esim. interfacen linjalähdöistä kuulokevahvistimen linjatuloihin. Ei kuulokkeille tarkoitettua signaalia linjaliitäntään. Mitään ei välttämättä hajoa, mutta ei se kyllä äänenlaatuakaan kohenna.
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
tommiot
17.01.2013 22:42:32 (muokattu 18.01.2013 16:27:47)
Antti1: Eijejei, vaan esim. interfacen linjalähdöistä kuulokevahvistimen linjatuloihin. Ei kuulokkeille tarkoitettua signaalia linjaliitäntään. Mitään ei välttämättä hajoa, mutta ei se kyllä äänenlaatuakaan kohenna.

Ei sillä oo kyllä mitään muuta väliä, ku että kuulokelähdön kautta signaalin voi ajaa särölle, ja toisaalta linjalähtö on yleensä balansoitu, joten häiriöt pysyy paremmin kurissa ja maalenkit on yleensä helppo eliminoida... Tuloimpedanssi (linjatulo n. 10k) on kumpaa tahansa käyttäessä luokkaa 100 kertaa suurempi kuin lähtöimpedanssi, joten äänenlaatu sinänsä muutu miksikään (paitsi kuulokevahvistimen ylimääräisistä komponenteista signaalitiellä jne...)

EDIT: Huomioitavaa kuitenkin, että kuulokelähtö kuljettaa stereosignaalia, kun taas TRS-liittimillä varustetut linjatulot nielee balansoitua signaalia, eli käytännössä kääntää toisen stereokanavan vastavaiheeseen, jos kytkee väärin.
Erska88
17.01.2013 22:53:14 (muokattu 17.01.2013 22:54:37)
Antti1: Eijejei, vaan esim. interfacen linjalähdöistä kuulokevahvistimen linjatuloihin. Ei kuulokkeille tarkoitettua signaalia linjaliitäntään. Mitään ei välttämättä hajoa, mutta ei se kyllä äänenlaatuakaan kohenna.

Aa! Tuo stereojack input jossain halpisromussa hämäs...emmuista mitä esittelyä luin tuossa aikasemmin... :)

Edit. oisko tuo ollut: http://www.thomann.de/fi/behringer_ha400.htm
LesPaulBastardos
20.01.2013 23:15:49
Onko mikkitelineiden ruuvikierteillä mitään standardia?

Itellä on Roden ja Shuren klipsit mutta tuli ostettua joku pilipali-teline johon noi kummatkaan klipsit ei sovellu edes niiden mukana tulleiden adapterien avulla.

Vielä samalla kysymys löytyykö Britanniasta mitään thomann.de vastaavaa monipuolista nettikauppaa?
"Olen hyvä ja onnistuin taas. " -Idols-Kalle
Kurb
20.01.2013 23:49:47
LesPaulBastardos: Onko mikkitelineiden ruuvikierteillä mitään standardia?

Itellä on Roden ja Shuren klipsit mutta tuli ostettua joku pilipali-teline johon noi kummatkaan klipsit ei sovellu edes niiden mukana tulleiden adapterien avulla.

Pitäisi olla ihan standardikamaa, kahta eri osastoa.

Olisitko sä ostanut vahingossa jonkun kameraständin tms, niiden kierteet saatta olla jotain muuta? Viisaammat valaiskoon.

Vielä samalla kysymys löytyykö Britanniasta mitään thomann.de vastaavaa monipuolista nettikauppaa?

DV247.com
Bysanttilaista folkkia: BOA / Kulttuuria kansalle: Vuohi Media
Aki
21.01.2013 01:12:37

LesPaulBastardos: Onko mikkitelineiden ruuvikierteillä mitään standardia?

On, 3/8" ja 5/8". Kameratelineessä on 1/4".

Kurbin mainitseman DV:n lisäksi Dolphinmusic.co.uk , mutta suosittelen ennemmin DV247:ää.
"En mä oo löytäny tästä Lumiasta mitään hyvää." - Nokia Lumia 800 -käyttäjä, 12/2012.
Toomio
30.01.2013 14:30:53
Miten vaiko ollenkaan Sonar X1:ssä saapi metronomin kuulumaan exportattuun tiedostoon?
Pasi B Pace
30.01.2013 15:13:24
Toomio: Miten vaiko ollenkaan Sonar X1:ssä saapi metronomin kuulumaan exportattuun tiedostoon?

yhtään hajua sonarista, mutta luulisi että se pitää ensin saada erilliseksi raidaksi projektiin.
Toomio
31.01.2013 08:36:28
_PaZi_: yhtään hajua sonarista, mutta luulisi että se pitää ensin saada erilliseksi raidaksi projektiin.

Kyl se onnistuukin, mut silti se ei exportattuun tiedostoon tule mukaan.
Henri Henri Olavi
31.01.2013 12:57:27
Toomio: Miten vaiko ollenkaan Sonar X1:ssä saapi metronomin kuulumaan exportattuun tiedostoon?

Äänitä se metronomi kiinni siihen pätkään, jonka haluat exportata.
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
lasal
02.02.2013 14:04:28 (muokattu 12.02.2013 10:16:10)
täällä on eri ketjuissa arvailtu DAW-työasemien tehontarvetta, tyypillisesti yläkanttiin sekä prosessoritehon, keskusmuistin että kiintolevyn nopeuden kannalta. Eräässä ketjussa vastailinkin että voisi myös harkita "suu säkkiä myöten" -taktiikkaa. (En itse tosin ole kaikkein tehosyöpöimpiä plugareita ole ollut edes tarvitsevinani.)

äänityksiin on nyttemmin käytössäni tehokone, neliydinprossu, 8 GB ram jne. MUTTA puolet miksauksistakin olen tehnyt valtaosin vaatimattomalla Dellin laitteella: core2 t7200, passmark 1224, 1 GB ram. Ihan hyvin olen 16 raitaa miksannut, varustanut osan kompressorilla ja ekvalisoinnilla. Yksi kaikuraita.

eilen ostin huuto.netistä miksaukseen Fujitsun halpiksen: core 2 duo T8300, passmark 1495, 2 GB ram. 1400 pikseliä näytön leveys. Alle pari sataa euroa. Leveyspikselit auttavat DAW-mikserissä näkemään enemmän kanavastrippejä

aika työlästä on sopivan valitseminen. Pääkaupunkiseudulla asuvana tsekkasin netistä myös muita myyntikanavia: Cimos, Datos, Kktrading, Pcsystems, Ukauppa. Näistä muutamat ovat myös/vain huuto.net'issä. Kaikilla postimyynnin ohella noutopistekin

eräät ilmoitukset ovat lievästi tai kovasti tietoköyhiä. Erityisen varottavia ovat ne jotka eivät halua tai viitsi katsoa (Control Panel -> System) prosessorityyppiä, koska monilla tyyppimerkinnöillä myydään hyvinkin erilaisin prosessorein. Voi esimerkiksi olla jotain väliltä Celeron-M ... Core 2 Duo T7700 !
Erska88
02.02.2013 14:13:08
Raitojen kanssa pläräilyä voi harrastella mopommallakin koneella ja vielä efektien kanssakin, mutta itse olen todennut "" sähkörummut midillä koneeseen ja superiordrummerin kautta pro toolsiin "" nauhoituksen pirunmoiseksi resurssisyöpöksi. Ei mulla muuta...
lasal
02.02.2013 14:22:12 (muokattu 02.02.2013 14:25:49)
Erska88: Raitojen kanssa pläräilyä voi harrastella mopommallakin koneella ja vielä efektien kanssakin, mutta itse olen todennut "" sähkörummut midillä koneeseen ja superiordrummerin kautta pro toolsiin "" nauhoituksen pirunmoiseksi resurssisyöpöksi. Ei mulla muuta...

voiko tuossa tilannetta helpottaa uhraamalla enemmän aikaa: erikseen loisi noista "valmiin" raidan?
vai sen ainoan raidanko teko vie kaikki tehot?

E: olisi arvokasta olla pysyvä ketju näistä tehosyöpöistä. Olikohan jokin syna viimeksi esillä...
Erska88
02.02.2013 15:54:37
lasal: voiko tuossa tilannetta helpottaa uhraamalla enemmän aikaa: erikseen loisi noista "valmiin" raidan?
vai sen ainoan raidanko teko vie kaikki tehot?

E: olisi arvokasta olla pysyvä ketju näistä tehosyöpöistä. Olikohan jokin syna viimeksi esillä...

En oo ihan varma ymmärsinkö, mutta siis itse laitan koko rumpusatsin yhdelle raidalle (midinuotteja) jo valmiiks miksattuna (SD2.0 ), vaikka ne saa kaikki "mikit/rummut" omille raidoilleen jos haluaa.

Tästä systeemistä resurssisyöpön tekee se, että jokaista "rumpua" kohti on jos en väärin muista niin 64 kpl ääniä eri velocityllä eli ihan pirummoinen laskeminen koneella triggeripadin iskuista äänenmuodostukseen tai jotain sinnepäin.. :)

Toinen asia on se että latenssi on pidettävä minimissään (rumpujen soitto mahdotonta pienelläkin pippelihippelilatenssilla) ==> Syö kaikki resurssit kun ei ole puskuria nimeksikään.

Ps. Ainakin synaefekti yms. systeemeissä Pro Toolsin vakio Xpand2 midi instrumentti on pirun raskaan oloinen.
Danko
04.02.2013 12:47:22

Erska88: Ps. Ainakin synaefekti yms. systeemeissä Pro Toolsin vakio Xpand2 midi instrumentti on pirun raskaan oloinen.

Outoa, sehän on höyhenen kevyt verrattuna EWQL Symphonic Freehen tai Independence Freehen.
"No olet luultavasti ammattitaitoinen miksaaja ja sulla on laitteisto kohdillaan." -OPJ1974
Erska88
04.02.2013 14:50:07
Danko: Outoa, sehän on höyhenen kevyt verrattuna EWQL Symphonic Freehen tai Independence Freehen.

Aijaa. No se kai oli sit joku random fiba mulla kun oli monta xpand2 raitaa yms. systeemeitä. Noista Windows koneista kun ei koskaan tiiä mikä syö milloinkin prossun tai muistit. Joskus kone yskäsee kerran ja sitten on noin 1 sekunnin latenssi kunnes restarttaa äänikortin eli koko protarin...

En tiiä sit taas kun samaisella koneella tuntuu nyt toimivan superirdrummerkin taas yllättävän hyvin ja ihan minimilatenssilla pl. Isot "lähes valmiit projektit". Kun ei näistä tietokoneista ota selvää... Kai se riippuu planeettojen asennoista tai ilmankosteudesta / OMX Helsingistä... Mene ja tiedä
juici
10.02.2013 17:08:16

Tätä on ehkä saatettu jo aikainsaatossa kysyä, mutta kysynpä uudestaan koska haku ja google eivät antaneet toivottua vastausta.

Ostin Rolandin UA-55 Quad Capture USB-etuasteen. Tietokoneäänitysten ohella haluaisin käyttää sitä analogisissa äänityksissä neliraiturin kanssa. Koska laite toimii USB-kaapelin antamalla virralla, voinko käyttää mitä tahansa muuntajaa joka muuttaa 230V:n pistokevirran USB-käyttöön? Itselläni on Nikonin digikameraa varten oleva muuntaja joka toimii yllämainitulla tavalla? Tuo muuntaja antaa 5V/550mA ja ohjekirjan mukaan Roland tarvitsee 480mA.
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
Aki
10.02.2013 17:15:36

juici: Ostin Rolandin UA-55 Quad Capture USB-etuasteen. Tietokoneäänitysten ohella haluaisin käyttää sitä analogisissa äänityksissä neliraiturin kanssa.
...
muuntaja antaa 5V/550mA ja ohjekirjan mukaan Roland tarvitsee 480mA.

Sittenhän se toimii, mikäli Roland vain tukee käyttöä ilman tietokonetta.
"En mä oo löytäny tästä Lumiasta mitään hyvää." - Nokia Lumia 800 -käyttäjä, 12/2012.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)