Aihe: Tyylinäytteet
1 2 3 4 517 18 19 20 2197 98 99 100 101
tinde
02.08.2007 03:17:30

Ensiksikin kiitokset kommenteista, hienoa kuulla, että version rokkimeininki on välittynyt eteenpäin...

Biisin ollessa tuommonen täysillä-koko-ajan-sovitus, niin jäi vähän monotoninen olo. Ite kokeilisin tehä lauluraitoihin erilaista kaikua eri kohtiin. esim. 2 säe kuivaksi ja kaiut mukaan "I cant stand the beats"-kohdasta eteenpäin tms. Ihan vaan semmosta virkistävää muutosta pitkin biisiä, jota maallikko ei edes huomaa. Lisäks kitaraan ehkä vähän nasaalia mukaan, ku botnekaista on jo lähes tukossa basson, basarin ja tomien toimesta. =) Hyvä miksaus, joka tapauksessa.

Toi kaikuosasto on totta, olis ehkä muutenkin voinut riisua enemmän kakkossäkeistöä, ja ladata meininkiä siihen bridgeen enemmän petaamaan kertsiä.

Joo toi meitin pajan kuuntelu on vielä jonkin verran hakusessa, musta on sinänsä hauskaa miksata niin, että biiseistä tulee aavistuksen liian paksuja muissa vermeissä, mutta ehkä pitää pikkuisen subbasen tasoa nostaa, niin sais ton botnen pikkaisen selkeämmäksi muualla.

Aiva ku kitarat ois hitusen epävireisiä? Fiilis kylläki saatto jäädä "All of this... all of this can be yours" -välisoitosta. Vähä sotkunen kohta, jossa tiukka tatsi hajoaa hetkeksi.

Jebulis, jätin tahallaan solistin demoskitan biisiin mukaan (joka oli vähän epiksessä ja muutenkin soundit tuolta Aunuksen kunnailta), se toi sellaista hallitsematonta räimettä biisiin :-D

Komiastihan tuo raikaa! Ihan allnta subiosastoa vois kaivaa, niin sais vähän lisää voiman tunnetta. Nitro silmään, tiäks ;)

Kiitokset, mun täytyy vielä sitä kuuntelua säätää botnen osalta kocinskin verran kaakkoon, sitten ehkä löytyisi viimeiset tuminatkin selkeämmin mukaan.
Vilhelmus
04.08.2007 07:52:26

Tuolta kolme ekaa biisiä uudelta Nordenstreng-levyltä joka äänitettiin Porvoon Karillo-studiolla Mikaelin kanssa: http://www.myspace.com/markusnordenstreng

Nyt kun on kosolti kehuja tullut, niin kuulostaahan se ammattitaitoiselta ja luomulta, mutta ei mun korvaani mitenkään poikkeuksellisen hienolta ja musakaan ei kosketa tippaakaan.
Kuuntelehan aitoa heviä: Burning Winter
Dig-taattori
04.08.2007 09:54:48
Nyt kun on kosolti kehuja tullut, niin kuulostaahan se ammattitaitoiselta ja luomulta, mutta ei mun korvaani mitenkään poikkeuksellisen hienolta ja musakaan ei kosketa tippaakaan.

Joo, äänityöläisen luomudiggailua josta kukaan tavallinen musankuluttaja ei perusta ;-)
Juu, palstapoliisihan minä...
Mikael
04.08.2007 12:56:53 (muokattu 04.08.2007 13:20:44)

Näinhän se todella lopulta on: Jos musa sinänsä ei kosketa niin aivan sama miten hyvin joku juttu on tehty tai miten hienosti se on soitettu.

Joo, äänityöläisen luomudiggailua josta kukaan tavallinen musankuluttaja ei perusta ;-)

Itelle työläisenä on kuitenkin tärkeää että voi olla tyytyväinen omaan työhänsä ja siihen, että se mitä on lähtenyt tekemään on onnistunut hyvin. Sille ei kukaan voi mitään mikäli musa ei kaikkia miellytä. Olis aika orpoa ja tylsää tämä duuni, mikäli ainut mistä vois saada fiiliksiä olis "tavallisen musankuluttajan" (mitä se sitten ikinä meinaakin) perustamisesta (myyntiluvuista?).
Inhimillisyys on hyve.
samantien
04.08.2007 14:55:02
joo. kaikkia ei voi miellyttää. itsekin kuuntelin nuo pätkät ja helvetin mukavat luomusaundithan siinä on. musiikkikin on mun mielestä tosi hyvin tehtyä jne, vaikka ei todellakaan ole lähelläkään omaa musiikkimakua.. kyllä sen laadun erottaa paskasta, vaikka ei itse pitäiskään kyseisestä musiikista.

ja vertailukohtana voitte kuunnella www.myspace.com/duot2 siinä on oma saundimaailmansa, joka ei todellakaan sovi juuri mihinkään muuhun matskuun. eikä musiikkikaan varmaan miellytä ketään teistä.
omasta mielestä kuitenkin onnistuttiin siinä mihin oltiin pyrkimässä.

eli, so not. keep it reel.
Juzzu "haista paska. mistä tiiät? ootko soittanu? NÄttää hyvältä, muute iha pasnoja?"
MrGuitarist
05.08.2007 21:50:16
Viimeisin miksausprojektini, rokkia. Masteroinnin teki nimim. Virtalähde.

http://www.dannylips.com/music/saysomething.mp3
http://www.dannylips.com/music/freefall.mp3

Mulle kolahti kyllä tää Nordenstrengin meininki ei pelkästää hienon luomusoundin, vaan myös musan puolesta, hienova! Levyä en tosin löytänyt Joensuusta. Täytynee fiilistellä vielä noita myspace-pätkiä :)
Maybe there's no such thing as a perfect cup of coffee..
Roberto
05.08.2007 22:18:11

Hyvä! Hevi pysyy! :D
Starlia
06.08.2007 01:55:43
Laitetaas tämä nyt tänne:

http://ameba.lpt.fi/~vilkmati/Sontaa/Hippo_Masteri.mp3

Pari päivää sitten nauhoitettu ja yllättäen edelleen kuulostaa omiin korviin ihan hyvältä.

Haukkukaa pois. Vuff.
Jaakkoopuukkoo
06.08.2007 05:56:38 (muokattu 06.08.2007 05:59:29)

Laitetaas tämä nyt tänne:

http://ameba.lpt.fi/~vilkmati/Sontaa/Hippo_Masteri.mp3

Pari päivää sitten nauhoitettu ja yllättäen edelleen kuulostaa omiin korviin ihan hyvältä.

Haukkukaa pois. Vuff.

Hämmentävän mielenkiintoinen biisi! Rumpalointi ehkä hiukkasen kornia... Komppikitara minun mielestäni liian tumma, saisi ehkä aggressiivisempaa otetta, jos olisi vähemmän alapäitä. Soolokitara täydellistä Stratovariusta, mutta täytyy myöntää, että mehevältä se maistuu :) Rumpusoundit tuntuu ehkä jotenkin irrallisilta, vaikka niissä itsessään onkin tosi hyvät soundit. Pelleissä on ehkä hitusen liikaa diskanttia. Ja ehkäpä liikaa kaikua? Mutta jostain syystä oli pakko kuunnella biisi loppuun asti ja sitten jopa käynnistää ulkoinen äänikortti ja monitorit, vaikka oli tarkoitus lähteä aamupalalle :)
En mä halveksi, onhan se kiva, että joku tekee tällasta paskaa.
Starlia
06.08.2007 06:14:00 (muokattu 06.08.2007 06:21:02)
Hämmentävän mielenkiintoinen biisi! Rumpalointi ehkä hiukkasen kornia... Komppikitara minun mielestäni liian tumma, saisi ehkä aggressiivisempaa otetta, jos olisi vähemmän alapäitä. Soolokitara täydellistä Stratovariusta, mutta täytyy myöntää, että mehevältä se maistuu :) Rumpusoundit tuntuu ehkä jotenkin irrallisilta, vaikka niissä itsessään onkin tosi hyvät soundit. Pelleissä on ehkä hitusen liikaa diskanttia. Ja ehkäpä liikaa kaikua? Mutta jostain syystä oli pakko kuunnella biisi loppuun asti ja sitten jopa käynnistää ulkoinen äänikortti ja monitorit, vaikka oli tarkoitus lähteä aamupalalle :)

Kiitosta, kiitosta.

Rumpuraita on hiukan alkeellinen. Yleensä soittelen basareita vaille kaiken midikiipparilla mahdollisimman vähällä kvantisoinnilla, mutta taas laiskuus iski takavasemmalta. Eiköhän seuraavaan versioon parane rummut.

Kaikua ei rummuissa ole kuin hitunen virvelissä. Masterin mukana lykkäsin tosin pienen yleiskaiun mukaan.

Ehkä kuitenkin tuota pitää hiota vielä. Tämä oli taas tyyliin: sävelletään biisi, odotetaan vajaa vuosi että jaksaa nauhoittaa kunnolla, nauhoitukset pari tuntia, volatasot puoli tuntia ja masteri 15 minuuttia. Pienoinen ajankäyttöongelma...

EDIT: Tuon Stratovarius -loukkauksen oisi voinut jättää poijes :)
Jaakkoopuukkoo
06.08.2007 19:52:38

EDIT: Tuon Stratovarius -loukkauksen oisi voinut jättää poijes :)

Ei tarvi loukkaantua! Mun mielestä hienoa, että voi käyttää geneerisiä juttuja pelkäämättä kokonaisuuden muuntuvan geneeriseksi, eli oikeastaan se oli kehu.
En mä halveksi, onhan se kiva, että joku tekee tällasta paskaa.
Torniojaws
08.08.2007 07:42:42 (muokattu 13.08.2007 09:39:21)

Tein tässä kolmannen miksauksen levystä hiukan eri tavalla normaalitapoihini verraten eli järjestyksessä vokaalit -> basso -> synat -> rummut -> kitarat, ja tällainen puksahti:

Eli tuolta tulevalta Vortech-levyltä kakkosbiisi Evolutionary Project.

E:
Tässä päivitetty miksaus:

http://www.sneapforum.celtiaproduct … orniojaws/mp3/vortech-evomix4.1.mp3
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
samic
08.08.2007 22:59:42

heheh tein yhteen radioon ID:n pätkän.

http://www.kolumbus.fi/samic/ID.wav
http://www.sn-audio.com
Mättöpiiska
13.08.2007 00:23:45
Tein tässä kolmannen miksauksen hiukan eri tavalla normaalitapoihini verraten eli järjestyksessä vokaalit -> basso -> synat -> rummut -> kitarat, ja tällainen puksahti:

Ei paha. Kaikki muu tuntuu olevan hyvin balanssissa, paitsi laulu, joka tulee liian kovaa. Voisi myös mielestäni olla vähän efektoidumpi soundiltaan. Muuten kyllä tykittää aikas mukavasti.
Torniojaws
13.08.2007 09:26:46 (muokattu 13.08.2007 09:34:51)

Ei paha. Kaikki muu tuntuu olevan hyvin balanssissa, paitsi laulu, joka tulee liian kovaa.

Makuasioitahan nuo. Joka toinen henkilö sanoo, että laulu on lujalla ja joka toinen että vähän on hiljaisella vokaalit :) Jako kun menee suht 50/50 niin aika lähellä hyvää keskiarvoa ollaan ;)
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
Cape
15.08.2007 17:55:51
Loppuviikosta pitäis lähettää uusi sinkku painoon. Kuunnelkaahan ja antakaa palautetta molemmista biiseistä. Ehtii vielä viime hetken nysväykset tehä tarvittaessa. Tää oli jo tuolla aiemmin mut kukaan ei vissiin huomannu.

Grand Manoeuvre : The Latest Greatest Thing
Grand Manoeuvre : Before

www.grandmanoeuvre.com

Yritin pitää tietyn lämminhenkisyyden soundissa, mut pitää harjotella vielä lisää ennenkö saavuttaa sen Cardigans osaston :) On tää miksaus raakaa hommaa...
Mikael
15.08.2007 18:23:00

www.grandmanoeuvre.com

Yritin pitää tietyn lämminhenkisyyden soundissa, mut pitää harjotella vielä lisää ennenkö saavuttaa sen Cardigans osaston :) On tää miksaus raakaa hommaa...

Mun mielestä sä oot onnistunut hienosti.
Inhimillisyys on hyve.
axelsson
15.08.2007 19:44:39
Yritin pitää tietyn lämminhenkisyyden soundissa, mut pitää harjotella vielä lisää ennenkö saavuttaa sen Cardigans osaston :)

Miks turhaan, kyllä toi vaan toimii tommosena helakkana hifinä.

Mainio referenssibiisi muuten softiin soundiin: A-Camp (Nina Persson) - I Can buy you.
tinde
16.08.2007 08:44:49

Loppuviikosta pitäis lähettää uusi sinkku painoon. Kuunnelkaahan ja antakaa palautetta molemmista biiseistä. Ehtii vielä viime hetken nysväykset tehä tarvittaessa.

Hyvää soundia kaikenkaikkiaan, hienolta kuulostaa!

Näitä paria pikkujuttua itse vielä vähän vääntäisin:

1) ekassa biisissä säkeistöjen alla on perkussiivinen synakuvio, siinä on aika paljon napsua ja ne menee vähän laulun konsonanttien kanssa päällekkäin

2) tokan biisin kertseissä on wah- skitta / synakomppi (skitta + syna?) joka kuulostaa siltä, että se on mennyt vähän särölle äänitettäessä. Lienee kuitenkin soundihommia, eli tarvittaessa säädettävissä...

Tinde
CryptoFib
16.08.2007 12:49:48

E:
Tässä päivitetty miksaus:

Tosi täynnä on biisi, joka taitaa olla musatyylille elinehto. ;) Ite en siis diggaile, ku kaikki tulee 11sta alusta loppuun, mutta miksaus on hyvä. Yhen häiritsevän huomion silti tein. samplerumpukompressio on niin raju, että tuo peltien pumppaus on aika... epämiellyttävä. En tiä onko se sitte muotia. Terve miksaus kyllä muuten. + =)
Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)