jussimus 28.01.2007 23:37:50 | |
---|
mutta erillistä boksia ei tarvita sillä siinä nauhurissa on sisäänrakennettuna etuaste. Noni, tulihan se sieltä. Tätä tietoa kaipasin, kiitos. |
kuriken 29.01.2007 00:39:03 | |
---|
Tämä threadi on tyyliin sudiopalstan jelppikerho? Oletan näin. Eli yleiskäyttöön stereomikkiparia oon tilaamassa. Ei mitään huippulaatua mutta alkuun riittäviä kamppeita hakusessa kitaran(sähkö/akustinen), viulun, pianon ja laulun äänitystä varten ~100e budjetilla(pieni summa, tiedän, mutta näillä mennään). Olen päätymässä t.bonen sc100 stereopariin, joka on 90e. Minua vaan sattuu mietityttämään että sopiiko pienikalvoiset konkat edes kohtalaisesti kitaravahvarin tai laulun taltiointiin? Pianolle ja viulullehan pienikalvoiset konkat on eduksi(?). Näin olen käsittänyt, mutta neuvokaa. Pitäisi viimeistään ylihuomenna laittaa tilaus menemään thomannille ennen kuin 10e alennuskuponkini vanhenee ;) |
Halsu 29.01.2007 02:03:46 | |
---|
Olen päätymässä t.bonen sc100 stereopariin, joka on 90e. Minua vaan sattuu mietityttämään että sopiiko pienikalvoiset konkat edes kohtalaisesti kitaravahvarin tai laulun taltiointiin? Mulla on noita muutama pari. En oo skittaa enkä lauluakaan noilla taltioinut, mutta luulisin niiden toimivan ainakin kohtalaisesti myös tuohon tarkoitukseen. Aika herkkiä noi on, eli hirveelllä luukutuksella saattaa tulla ongelmia sen styrkkarin kanssa. Oon menossa huomenna maanantaina kämpille, koitan muistaa tehdä pikatestin laulu / kitarastyrkkarikäytössä... en toki lupaa mitään, pää on hatara ;-) CU
--
Eki |
kartes 29.01.2007 13:00:18 | |
---|
Heipä hei! Osaisiko joku kertoa millaisia firewire-portteja läppäreihin kannattaa ostaa. Linkkejä, ois kiire hommata sellainen ja en ole varma minkä ostaa.... kiss my shiny metal ass. |
kuriken 29.01.2007 21:39:47 | |
---|
Mulla on noita muutama pari. En oo skittaa enkä lauluakaan noilla taltioinut, mutta luulisin niiden toimivan ainakin kohtalaisesti myös tuohon tarkoitukseen. Aika herkkiä noi on, eli hirveelllä luukutuksella saattaa tulla ongelmia sen styrkkarin kanssa. Oon menossa huomenna maanantaina kämpille, koitan muistaa tehdä pikatestin laulu / kitarastyrkkarikäytössä... en toki lupaa mitään, pää on hatara ;-) Okei. Kiitoksia, laitoinkin jo tilauksen menemään. Jos nuo eivät tyydytä niin voihan ne aina palauttaakkin. Nykyisen 15w combon kanssa tuskin ilmenee äänenpaineongelmia ;) |
Halsu 29.01.2007 23:18:52 | |
---|
Okei. Kiitoksia, laitoinkin jo tilauksen menemään. En ehtinyt nauhottelemaan, mutta kohtahan pääset itse koklaamaan... CU
--
Eki |
ralliolli 02.02.2007 15:40:51 | |
---|
Tulin jälleen kerran kokeilemaan onneani. Jospa tällä kertaa joku viitsisi auttaa. Eli ostin juuri ESI nEar 05:t ja M-Audio Audiophile 2496 on tilattu ja saapuu lähitulevaisuudessa. Kysymykseni kuuluukin: mikä on halvin tapa kytkeä nämä yhteen? Olen etsinyt Googlella ja haun avulla m.netistä mutten ole löytänyt/ymmärtänyt löytämääni, mikä pakotti taas häirintään tämän varmasti moneen kertaan läpikäydyn asian tiimoilta. Käykö väliin esimerkiksi jokin "XLR uros - RCA uros" liittimillä varustettu piuha? Onko se sitten sitä kaiutinpiuhaa vai audiopiuhaa vai mitä lie? http://www.thomann.de/fi/kaapelit_ja_liittimet.html Vai tarvitsenko väliin kenties jotain muuta? Mikserin yms.? Voisiko joku vaikka ystävälliseti laittaa linkit T-kaupan tuotteisiin niin tulee varmasti hankittua oikeat tarvikkeet. Kiitän avusta! (Palkitsen auttajat plussalla kun en muutakaan voi.) |
varakeef 02.02.2007 17:17:38 (muokattu 02.02.2007 17:17:50) | |
---|
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
HermanniHiiri 03.02.2007 14:06:45 (muokattu 04.02.2007 17:17:36) | |
---|
Asialla oli kiire, joten siirsin kysymykseni kitarakamojen puolelle. :-) |
saastara 05.02.2007 02:57:20 (muokattu 05.02.2007 03:10:16) | |
---|
Nyt kun on muutto pian edessä löytyisi tarvetta ulkoiselle, yksinkertaiselle audio interfacelle.. Firewire-kannalla mennään ja koska opiskelijabudjetti on rajana, ei miljoonaluokan vehkeitä hankkimassa olla. Pari sisääntuloa riittää, toki enemmästä ei haittakaan ole.. Lähinnä kiinnostaakin noista kevyemmän luokan mötiköistä se mikkietusten laatu. Kuinkas paljon noissa halvemman luokan Focusriten, E-mun, M-audion ymv mööpeleissä on heittoa noiden etusten laaduissa? Minkälaisia kokemuksia väellä on näistä? Koska varaa ei ole varmaankaan vähään aikaa sijoittaa erilliseen laadukkaaseen mikkietuseen, olisi kiva saada joku laatikko jossa olisi jo sisällä valmiina kelpo etuset. E: Pahoittelen tekstin väsynyttä ulosantia. E II: Ja kyllä, kyllä.. Ollaan kauppaan menossa testimään. Mietin vain, että löytyisikö väeltä jonkinasteisia visioita yleisesti ottaen. Lisää middleä ja vähemmän volumea.
Minä soitan A-vireestä koska minulla ei kasva parta vielä ja kikkelini on kovin pieni. Sitten kun tuo partaongelma ratkeaa, voin virittää kitarani takaisin E:hen ja ryhtyä soittamaan oikeaa musiikkia. |
passe 05.02.2007 10:59:08 | |
---|
Pannaanpa tänne. Eli nyt ollaan vihdoinkin ihan tosissaan siirtymässä siitä plugari/midipelleilystä oikean äänittämisen pariin. Kuten tunnettua, tie on aina mutkainen... Nyt kiinnostaisi kovasti vinkit sellaisten 4-elementtisten kitarakaappien äänittämiseen. Meni sormi suuhun kun alkoi tunkea toista mikkiä melkein kartioon kiinni, niitä kun olikin 4kpl;-) Eli kuinkas tämä hoituu, mikkiä vaan kauemmaksi? Pikatestailin eilen, SM58 noin 30cm kaapista irti, keskelle osoittaen. Sille kaverina AT3035 (laajakalvokonnkka) noin metrin päässä kabinetista. Ei mitenkään varsinaisen korvia hivelevä ensikosketus aiheeseen... Tips? Sometimes more is more |
saastara 05.02.2007 13:03:41 | |
---|
Tips? Valitse parhaan kuuloinen elementti ja iske mikki siihen. Kannattaa myös katella missä kulmassa sen mikin siihen kartioon laitat, vaikuttaa soundiin melkoisesti. Konkkamikillä voi kokeilla lähimikitystä, tietysti. :) Matkan päästä mikitys konkalla voi toimia ajoittain sangen hyvin, kunhan vain huolehdit vaiheista jos olet lähimikitystä käyttänyt myös.. Oletettaen, että ne vaiheet ketään kiinnostavat. :D Lisää middleä ja vähemmän volumea.
Minä soitan A-vireestä koska minulla ei kasva parta vielä ja kikkelini on kovin pieni. Sitten kun tuo partaongelma ratkeaa, voin virittää kitarani takaisin E:hen ja ryhtyä soittamaan oikeaa musiikkia. |
srgi 05.02.2007 17:39:36 (muokattu 08.02.2007 18:25:02) | |
---|
Mietin miekin studion kasaamista ja aikasemmin ajattelin hankkia tämän http://www.thomann.de/fi/alesis_multimix_16_firewire.htm Mutta sitten aloin miettimään muitankin vaihtoehtoja ja ajattelin kysyä olisiko tästä http://www.thomann.de/fi/audiotrak_maya1010.htm ja jostain mikseri yhdistelmästä mihinkään? Mikserien insert kohdasta tuohon korttiin siis kiinni. Tietokonepohjalla siis oltais menossa ja kaikki raidat erikseen koneelle koska rumpujakin tarkoitus äänittää. Edit. Unohdin sanoa että olen kyllä lukenut vanhoja keskusteluja. Monologi voi olla joskus myös kahden ihmisen välinen keskustelu, kun kyseessä on mies ja hänen vaimonsa. |
HermanniHiiri 10.02.2007 13:54:53 | |
---|
Iski tämmönen vaikee pulma eteen, kun pitäs kahta kitara vahvarii setupilla kitara---->mikrofoni---->mikseri------->emu äänitellä ja saada ne eri raidoille reaperissa. Eli siis niinku kitara 1. Menis ykkös raidalla ja 2. Kakkos raidalle miksausta helpottamaan, vai onko tää ees mahdollista? |
jannu 10.02.2007 16:19:44 | |
---|
Iski tämmönen vaikee pulma eteen, kun pitäs kahta kitara vahvarii setupilla kitara---->mikrofoni---->mikseri------->emu äänitellä ja saada ne eri raidoille reaperissa. Eli siis niinku kitara 1. Menis ykkös raidalla ja 2. Kakkos raidalle miksausta helpottamaan, vai onko tää ees mahdollista? Montako mikkiä ja montako vahvistinta? Onko tarkoitus äänittää noi samanaikaisesti vai erikseen? Oli EMU mitä mallia hyvänsä, niin oletan siinä olevan kaksi sisäänmenoa? Ajatte mikserin ulostulon äänikorin sisäänmenoihin ja pannaatte mikseristä ne kanavat, joihin kitaraa menee, toisen äärivasempaan ja toisen äärioikeaan, sitten valitsette Reaperissa yhdelle raidalle inputiksi sen äänikortin LEFTin ja toiselle RIGHTin. Näin pitäis kaiken logiikan mukaan skulata homman. "Smoking makes it easier to disappear in a puff of smoke.
Start smoking today, be a ninja tomorrow!"
-Tompsi |
Cabbo 12.02.2007 23:24:34 (muokattu 12.02.2007 23:31:41) | |
---|
Alkoi äänityshommat kiinnostamaan ja nyt tarvisi saada siihen sopivaa laitteistoa. Tarkoituksena olisi saada ääniraidat (laulu, kitara, keyboard, rummut ja basso) erillisinä koneelle, mistä niitä olisi helppo sitten muokata vielä jälkikäteen. Mikserinä toimii Behringerin Xenyx 2442 FX, josta löytyy direct outit eri kanaville. Minkälaisen audiointerfacen mikserin ja koneen välille tarvitsen, jotta saisin usb:tä pitkin läppärille audioraidat ominaan? Ja vielä sopiva ja helppokäyttöinen softa siihen päälle? Onko esim. tälläisestä mihinkään? http://www.thomann.de/fi/lexicon_omega_studio.htm |
Antti1 14.02.2007 08:40:33 | |
---|
Tuossa Behkussahan on usb-interface sisäänrakennettuna, eli sä et tarvitse mitään uutta laitetta. En muista oliko näissä sitä jekkua, että sai vain stereokanavan kerrallaan, vai missä olikaan. Jokatapauksessa kannattaa ensin harjoitella saamaan vähällä kalustolla kultaa nauhalle paskan sijaan, sitten voi ruveta laajentamaan. |
varakeef 14.02.2007 10:21:14 | |
---|
Tuossa Behkussahan on usb-interface sisäänrakennettuna, eli sä et tarvitse mitään uutta laitetta. En muista oliko näissä sitä jekkua, että sai vain stereokanavan kerrallaan, vai missä olikaan. Juuri tuollainen jekku on usb-miksereissä. Fw-miksereissä moista jekkua ei ole. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
cedel 15.02.2007 12:04:04 | |
---|
Aloitin keskustelun kotistudion pystyyn pistämisestä aloittelijoiden foorumilla, mutta täällä taitaa sille olla enemmän lukijoita http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=11&t=142652 Viimeisimpään viestiin kaipaisin jotain kommenttia. Mielipidettä Alesiksen Multimix 16 Firewire -mallin ja Phonicin FW Helix MKII -mallin käyttäjäystävällisyydestä, toiminnoista ja perusteluistani jälkimmäisen mallin hankintaan. Hommat lähtee käyntiin ihan perus setillä, eli omistan tietokoneen, muutaman kitaran ja Pod Xteen. Jonkin verran tietoa/hyviä arvauksia on kuinka äänitetään, mutta kaikenlainen vinkki homman starttaamiseen on enemmän kuin paikallaan. Eihän tässä toki seppiä olla, kun ei ole vielä studiotakaan synnytetty. :) Kotistudionurkkaus pitäisi kuitenkin saada toimimaan viimeistään syksyllä, joten aikaa on tehdä rahaa. Kohtuus kuitenkin kaikessa, eli mitään järkyttävän hintaista ei ole hankintaluettelossa. Nyt luettelo näyttää tältä: Phonic PHHB18FW Helix Board MK II Behringer DI100 Ultra-DI Behringer B2030A Truth Emu Xboard 61 Shure SM57 Studio Projects B1 The T.Bone DC4000 Reippaasti piuhoja |
duluoz 15.02.2007 16:43:31 | |
---|
|