djtremolo 13.05.2010 07:25:18 | |
---|
Olipahan mielenkiintoinen pläjäys kun nyt vasta rupesin tätä ketjua kahlaamaan läpi. Paljon mielenkiintoista ajatusta on noussut esille, jaksoin itse lueskella alasivulle 14 asti ennenkuin on pakko lähteä nukkumaan. Viidessä vuodessa ei kyllä varmaan ihmeitä tapahdu. Itselläni neljä vuotta sitten vaihtui pöytäkone läppäriin ja sitä myöten ääni-interface parempaan. Siitä pois ei ole tarkoitus siirtyä, vaikkakin uuden koneen hommaamisen myötä varmaan joudunkin vaihtamaan adapterin PCMCIAsta ExpressCardiin. Loppuosasto säilyy samana. Mikkejä oon viiden vuoden aikaan ostellut sen verran mitä on käytännössä pystynyt. En odota mitään mullistavaa tapahtuvaksi. Moniytimiseen läppäriin on tarkoitus vaihtaa jossain vaiheessa, kunhan ASUS saa tehtyä jonkun riittävän tehokkaan intel-pohjaisen pelin 13-tuumaisella näytöllä, expresscard-korttipaikalla ja riittävän edukkaasti. Toivoisin toki, että kaukokaapelien ethernet-pohjaiset vastineet tulisivat halvemmiksi, se lähinnä helpottaisi kolvaushommia ja piuhanvetoja, kun saisi uudelleenkäytettyä olemassaolevia ethernet-piuhoja. Muuten toivon lähinnä hiljaisempaa tupaa, soittointoisia kavereita ja sitä että saisin viimeinkin tehtyä jotain operaatiota romuhuoneen akustoinnille. Ja ne genelecit voisi hommata sitten kun huone on kunnossa. Notta näillä tunnelmilla vuotta 2015 kohti. Jos seuraavassa läppärissäni on USB3-liitin, niin isken siihen kiinni ulkoisen kovalevyn tarvittaessa. Kakkosessakin puhti riittää ihan hyvin, eli ei paniikkia. If I seem super human, I have been misunderstood. |
JPQ 13.05.2010 19:26:37 | |
---|
No oma ennusteeni on Logic Pro,ja musan tekoon tehty äänikortti ne tapahtuu jos hyvin käy jo tänä vuonna ja varmaan alle 10 plugaria lisää. ps. oikeasti ihan välttämättömimmäksi olen arvioinut siinä 4-7 plugaria siis lisää nykyään on siinä 4 maksullista joista vieläpä erilaisten kaupanpäälle käytäntöjen takia olen maksanut vain kahdesta. ja eräät kyllä kiinnostaa mutta niiden toimivuus nykyisissä mäkki koneissa eri juttu demot vois tietysti pistää valumaan ja eräästä ottaisin mieluiten uusinta versiota jota jo monta kuukautta odotettu. Haenkin kohta varmaan demot ja se mitä logicin mukana sanelee miten tarpeen ovat. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
albert18 25.07.2011 22:33:56 (muokattu 26.07.2011 12:52:45) | |
---|
Taitaa USB 3.0 jäädä aika lyhytaikaiseksi liitynnäksi, Light Peak (http://en.wikipedia.org/wiki/Light_Peak )on ilmeisesti tulossa jo ensi vuonna: http://www.crunchgear.com/2010/04/1 icts-light-peak-to-replace-usb-3-0/ Sen jälkeen ei tarvitakaan uusia liitäntöjä vähään aikaan. Nyt näyttää Intelillä sitten olevan toimintaa: http://muropaketti.com/intel-julkai … e-7-sarjan-piirisarjat-ensi-kevaana "Edellä mainitut piirisarjat sekä H77 tukevat äänen ulosvientiä HDMI:n ja DisplayPortin kautta ja tuettuna on kaksi Serial ATA 6 Gb/s -liitintä sekä SRT-teknologia (Smart Response Technology). Odotettu uutuus on piirisarjan natiivi tuki USB 3.0:lle neljän portin myötä ja lisäksi tuettuna on 10 USB 2.0 -liitintä." Eiköhön tämä käynnistä äänikorttien tuotekehityksissä uudet tuoteprojektit. Jos niitä ei vielä ole menossa. Vielä tuon USB3.0:n eduista USB2.0:aan verrattuna: " - The improved power management features of USB 3.0 are nearly as important as the tenfold speed jump. - USB 3.0 drops device polling. This USB 2.0 feature would constantly check the bus to see if devices were attached and doing anything. This used unnecessary power. USB 3.0 uses instead an interrupt-driven architecture that ignores connected devices until they actually do something. This significantly lowers power consumption by allowing attached devices to go into a virtual sleep mode. It can be particularly helpful, for instance, when using a laptop under battery power, helping extend battery life when USB peripherals are attached." Minä pidän tätä jälkimmäistä kohtaa erityisen merkittävänä. Pollaus kuluttaa hillittömästi CPU:n kapasiteetista. On mielenkiintoista kuinka ne äänikortteja valmistavat tehtaat, jotka eivät ole aivan optimiuralla USB 3:0:n kanssa, antavat lausuntoja, joissa pyritään tekemää koko USB3.0 liityntä suorastaan turhaksi. Kuulemma USB2.0:n läpikin saa satoja audiokanavia. Osa valmistajista on taas hiljaa - aivan kuin pinnan alla taphtuisi jotain salaamisen arvoista. No USB 3.0 tulee, ja sit loppuu rutinat pullonkauloista! Vai loppuuko. Avoid activities that can
cause damage to your files, your computer or yourself. |
Boltsa 26.07.2011 12:56:17 | |
---|
Boltsa |
virtalahde 26.07.2011 13:10:56 | |
---|
Itselläni on yhä sellainen fiilis, että v. 2015 kotistudion pullonkaula on huono akustiikka+huonot kaiuttimet, eikä väylän siirtonopeus. Jaakko Viitalähde / Virtalähde Mastering |
Lennu 26.07.2011 13:48:10 | |
---|
virtalahde: Itselläni on yhä sellainen fiilis, että v. 2015 kotistudion pullonkaula on huono akustiikka+huonot kaiuttimet, eikä väylän siirtonopeus. Ja mä oon edelleen samaa mieltä. my kaalilaatikko brings all the pierus in the housu |
Klezberg 26.07.2011 13:57:40 | |
---|
Lennu: Ja mä oon edelleen samaa mieltä. Samoin. Ja sitten vielä ne taidot. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta |
Ukko 26.07.2011 15:28:33 | |
---|
Klezberg: Samoin. Ja sitten vielä ne taidot. Mutta jos joku duunaa plugarin joka äänittää ja miksaa oikein ;) COVS jäsen nro 6 |
Lennu 26.07.2011 15:35:57 | |
---|
Ukko: Mutta jos joku duunaa plugarin joka äänittää ja miksaa oikein ;) Niitä kutsutaan samplepankeiksi. my kaalilaatikko brings all the pierus in the housu |
albert18 26.07.2011 16:03:13 | |
---|
virtalahde: Itselläni on yhä sellainen fiilis, että v. 2015 kotistudion pullonkaula on huono akustiikka+huonot kaiuttimet, eikä väylän siirtonopeus. Mä olen samaa mieltä väylän siirtonopeudesta. Sen sijaan tuo akustiikka ja kaiutinpuoli ei taida olla merkittävästi nykyistä kummempi. Avoid activities that can
cause damage to your files, your computer or yourself. |
mattim 21.10.2012 21:21:41 | |
---|
virtalahde: Itselläni on yhä sellainen fiilis, että v. 2015 kotistudion pullonkaula on huono akustiikka+huonot kaiuttimet, eikä väylän siirtonopeus. Tänään toimii vielä, katotaan taas vuoden päästä. |
Casio on 12.06.2014 12:55:29 | |
---|
Puoli vuotta vielä aikaa ennusteiden toteutumiseen. |
Lennu 12.06.2014 13:05:12 | |
---|
Mikä on tähänmennessä radikaaleimmin muuttunut? "Se on hiukan surullinen sirkus semmoinen, jossa voimamiehet pieksevät klovnit tajuttomiksi." -Qsine |
mattim 12.06.2014 13:15:20 (muokattu 12.06.2014 13:17:08) | |
---|
Lennu: Mikä on tähänmennessä radikaaleimmin muuttunut? Digimiksereiden hinnat ovat kehittyneet mukavaan suuntaan Behkun ansiosta. Samoin eetteripohjaiset kamat ovat tulleet kotistudiohintaluokkaan. . |
dewil 12.06.2014 15:23:42 | |
---|
Skobeihin on tullu huoneenkorjausalgoritmeja, muttei ne huonosta tilasta tee vieläkään studiota. Dont Clone The Beat. Own The Beat. |
Mikael 12.06.2014 16:51:12 (muokattu 12.06.2014 17:22:16) | |
---|
Lennu: Mikä on tähänmennessä radikaaleimmin muuttunut? Verotus ja yleinen asenneilmapiiri. USB3:sta ei oo ainakaan täällä näkynyt missään. Fuzz is Clean!
https://soundcloud.com/skipzoneband |
Jucciz 13.06.2014 03:51:50 | |
---|
Lennu: Mikä on tähänmennessä radikaaleimmin muuttunut? Maailman taloustilanne ja sen myötä ihmisten maksukyky/-halukkuus: ennen se oli surkea, nyt sitä ei ole. Palataan asiaan vuonna 2030. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
studio 13.06.2014 09:24:39 | |
---|
Laitteet jotka 60, 70 ,80 jne luvuilla oli hyviä on sitä vieläkin. Ei plugarit jotka yrittää niitä mallintaa. Eli ei uutta auringon alla. |
varakeef 13.06.2014 11:07:10 | |
---|
varakeef: Viisi vuotta on kovin lyhyt aika. Ehkä se on pitkä aika tietotekniikan kannalta, mutta asian pihvin eli musiikin tekemisen kannalta se on kovin lyhyt aika. Minun henkilökohtainen kotistudioni on ainakin suurinpiirtein samanlainen kuin nytkin. Joku laite lienee korvattu uudemmalla, mutta vain siksi, että vanha on hajonnut eikä sitä kannata korjata. Toivottavasti silloin on vielä firewireen liitettäviä interfaceja saatavilla, muuten joutuu vaihtamaan koneensakin. Ei huvittaisi sekään. Noin kirjoitin vuonna 2009. Silloin äänitysläppärini oli vuodelta 2006 ja sama on käytössä edelleenkin. Interface on edelleen sama MOTU pre8. Uuden irtokovon olen hankkinut, kun vanha tuli täyteen... Lisäsin systeemiin myös jossain vaiheessa langatoman hiiren ja näppiksen sekä lisänäytön aulan puolelle. Nyt saan äänityksen päälle muualtakin kuin tarkkaamon ja soittotilan puolelta. Mikrofoneja on jokunen tullut lisää. Siis käytännössä mitään uutta teknistä innovaatiota ei ole järjestelmääni tullut eikä siihen ole ollut syytäkään. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
PurpleCandle 14.06.2014 13:58:04 | |
---|
Breathing Black Metal since 1997 |