vaikeamuistaa 19.01.2010 22:25:22 (muokattu 19.01.2010 22:27:54) | |
---|
No niin, tarkoitus olisi äänittää sähkökitaraa kotosalla ja nimenomaan vahvaria mikittämällä. Pääseekö tällaisella setillä alkuun: http://www.thomann.de/fi/maudio_fast_track.htm http://www.thomann.de/fi/sennheisere_906.htm Eli tarvitseeko muuta kuin nuo ja tietokoneen? Niin ja tietysti jonkun sopivan piuhan. Ja tuosta mikistä vielä, kannattaako hommata sille teline samalla, vai toimiiko sellainen että laittaa sen vaan roikkumaan combon päältä sopivasti? |
Antti1 19.01.2010 22:38:55 | |
---|
Hommaa teline, saat paljon helpommin hyvän soundin talteen. Kannattaa harkita limppuständiä teleskooppivarrella, ne saa yleensä kivan pieneen tilaan pystytettyä. Noinniinku muutoin ihan asiallinen setti ja saat tuolla varmasti tosi hyvän soundin talteen, jos muut kamat ja taidot antaa vaan myöten. |
varakeef 20.01.2010 10:06:02 | |
---|
vaikeamuistaa: toimiiko sellainen että laittaa sen vaan roikkumaan combon päältä sopivasti? Se on justiinsa noiden senkkujen muotoilun idea. Tarkemmin voi säädellä mikin kulmaa ja etäisyyttä telineen kanssa, mutta itse kyllä roikotan aina kun vain on mahdollista. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Klezberg 20.01.2010 10:12:21 | |
---|
Antti1: Hommaa teline, saat paljon helpommin hyvän soundin talteen. Kannattaa harkita limppuständiä teleskooppivarrella, ne saa yleensä kivan pieneen tilaan pystytettyä.
Mikä tarkalleen on limppuständi? Olet muistaakseni käyttänyt termiä ennenkin. Vaikka olen harrastellut parikymmentä vuotta, niin yksin puuhatessa nämä epävirallisemmat termit tahtovat jäädä hämäriksi eikä tässä googlellakaan löytynyt selitystä. Ei sillä että se johonkin vaikuttaisi, vaikka pitäisikin mennä ostamaan yksi matala ständi, saan sen varmaan ostetuksi vaikken tuota tiedäkään. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta |
varakeef 20.01.2010 10:17:34 (muokattu 20.01.2010 10:19:14) | |
---|
Limppu on se ständin painava pyöreä ruislimppua kooltaan ja muodoltaa muistuva alaosa. Ei siis sellainen kolmijalkainen teline (eli tripodi) vaan monopodi. Tällain: http://www.thomann.de/fi/millenium_ms2004.htm Painava mötikkä siis. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Klezberg 20.01.2010 10:20:31 (muokattu 20.01.2010 10:33:41) | |
---|
varakeef: Limppu on se ständin painava pyöreä ruislimppua kooltaan ja muodoltaa muistuva alaosa. Ei siis sellainen kolmijalkainen teline (eli tripodi) vaan monopodi. Tällain: http://www.thomann.de/fi/millenium_ms2004.htm Painava mötikkä siis. OK, mulle tuli limpusta mieleen sellainen pitkänomainen leipä, joten siksi en tuota oivaltanut. Edit: tuossa on ilmeisesti juuri se idea että vie vähemmän lattiatilaa? huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta |
Antti1 20.01.2010 11:57:51 | |
---|
Klezberg: tuossa on ilmeisesti juuri se idea että vie vähemmän lattiatilaa? Jepjoo. Kaiken lisäksi tuntuu joissain tapauksissa vaimentavan lattiasta ständiin johtuvia tärinöitä paremmin, ainakin nämä K&M:n kumieristeellä olevat uudemmat mallit. Eipä nyt suuri ero, mutta kuitenkin. |
vaikeamuistaa 20.01.2010 13:16:28 | |
---|
Kiitoksia vaan vastauksista. Eli aiemmin mainittujen kilkkeiden lisäksi jos ottaisi vaikka nämä: http://www.thomann.de/fi/hercules_mikrofonstativ_mit_rundsockel.htm http://www.thomann.de/fi/cordial_ctm_3_fmrt.htm Niin eikö sitten alkaisi toimiva paketti olla kasassa? Tuossa Fast trackissa tulee näemmä tällainen ohjelmisto mukana: "Pro Tools M-Powered Essential software". Tuleeko sillä toimeen ja vaatiiko tieteiskoneelta kuinka paljon tehoja? Koneella taitaa olla n. viitisen vuotta ikää (1,8 GHz ja giga muistia), mahtaako pyörittää kunnolla? Vaatiiko äänittely ylipäänsä prosessoritehoja vai muistia vai yhtään mitään? |
Antti1 20.01.2010 17:43:52 | |
---|
vaikeamuistaa: Niin eikö sitten alkaisi toimiva paketti olla kasassa? Kyllä vaan. Tuleeko sillä toimeen ja vaatiiko tieteiskoneelta kuinka paljon tehoja? Koneella taitaa olla n. viitisen vuotta ikää (1,8 GHz ja giga muistia), mahtaako pyörittää kunnolla? Vaatiiko äänittely ylipäänsä prosessoritehoja vai muistia vai yhtään mitään? Tulee toimeen, mutta käytöstä riippuen voi koneen suorituskyky olla todella kovalla koetuksella. Sellaista konetta ei ole vielä keksittykään, jota ei äänityshommissa ja miksauksessa saisi kyykkyyn efektejä, mallinnuksia ja virtuaali-instrumentteja käyttämällä. Oikeastaan näyttis on ainoa osa koneesta, joka on vähän vähemmän tärkeä, kaikki muu on koetuksella. Pelkkä audion äänittäminen ei kuitenkaan pitäisi rasittaa kohtuuttomasti vanhojakaan koneita, edes nykyisillä raskailla softilla. |
Juhani_ko 20.01.2010 22:03:31 | |
---|
Tyhmä kysymys: Soitellessa synaa Cubasen kautta on latencya jonkin verran. Mutta kun äänitin midipätkän koneelle niin silloin sitä ei ainakaan mitenkään huomattavasti ollut. Eli siis miten tämä homma menee? Vaikuttaako tuo kuultava latenssi siis vain soitettaessa? Olisinhan tuon voinut testata, mutta... ps. olen siis vasta hommannut ensimmäisen hardware synani, joten nämä nauhotushommat on vähä harjottelussaan. Nyt on kuuminta hottii olla siististi cool. |
Yrms 21.01.2010 11:06:38 (muokattu 21.01.2010 11:08:38) | |
---|
Mulla on jo jonkin aikaa ollut Tascamin US-1641 USB2-interface. Ongelma on, että se pätkäisee musiikin toiston ajoittain muutamaksi sekunniksi, vaikka vaan soittaisin Media Playerilla valmista kappaletta. Voisiko ongelma parantua jollain erillisellä USB-kortilla vai onko kyse vain USB2:sen rajoista? Ongelma ei ole mitenkään "kohtalokas", tympii vain välillä. Tietokoneen suorituskyvystä ei kai pitäisi olla kiinni. Aivan sama pyöriikö yksi stereofile vai 70-raitainen projekti Sonarissa. www.mikseri.net/blindways |
thekimble 21.01.2010 12:54:44 (muokattu 21.01.2010 12:56:19) | |
---|
Yrms: Mulla on jo jonkin aikaa ollut Tascamin US-1641 USB2-interface. Ongelma on, että se pätkäisee musiikin toiston ajoittain muutamaksi sekunniksi, vaikka vaan soittaisin Media Playerilla valmista kappaletta. Voisiko ongelma parantua jollain erillisellä USB-kortilla vai onko kyse vain USB2:sen rajoista? Ongelma ei ole mitenkään "kohtalokas", tympii vain välillä. Tietokoneen suorituskyvystä ei kai pitäisi olla kiinni. Aivan sama pyöriikö yksi stereofile vai 70-raitainen projekti Sonarissa. Ei johdu ainakaan usbin rajoista. Mulla oli täsmälleen sama ongelma. käytössä oli emolevylle integroidut usbit. mitkään uudet usb ajurin ajot ei auttanut. Ostin erillisen pci usb kortin hinta oli joku 15 eur ja sillä toimii aivan loistavasti. Illalla hilpeenä kaljaa, aamulla hilpeenä kaljaa.:sananlasku remix |
Yrms 21.01.2010 13:24:49 | |
---|
Joo, täytyy ostaa erillinen kortti. Ei se taloutta ainakaan kaada, epäilinkin ettei emolevyn USBsetti ole ihan ongelmatonta www.mikseri.net/blindways |
bästärd 21.01.2010 13:33:21 | |
---|
jootota aika pitkä on tää ketju ja pahoittelen laiskuuttani lukea kokonaan läpi :D mutta joka tapauksessa. haluan äänittää skitaraa enkä aiheesta kovinpaljon tiedä, luulen vaan että jos omistan vahvarin ja pedaalin, niin vahvari pitäs liittää äänikorttiin (jota en omista) joka on kiinni pc:ssä. jos olen väärässä neuvokaa ja ehdottakaa! jos en niin mitä ehdotatte minkälainen äänikortti pitäisi olla? mielellään semmonen mikä menis usbiin. ja löyhä olen :D |
Hannu H. 24.01.2010 23:19:57 | |
---|
Uutta EP:tä pitäis reilun kuukauden päästä alkaa bändin kanssa äänittelemään ja esidemon jäljiltä alkaa homma oleen kivasti paketissa. Musatyylinä semmonen hardrock / metalli. ( http://www.myspace.com/thesinfactor) Rumpujen overit vaan tuottaa miettimistä. Mikkejä olis tarjolla: 2x Rode NT3 2x Superlux HI 10 (pienikalvoiset, hertta) 1x Studio Projects C3 (suurikalvoinen pallo/kasi/hertta) Tarkoituksena olis jotain hitusen ilmavampaa soundia saada aikaiseksi. Mites rakentaisitte overit? Mielessä kävi että jos pistäis C3:n bonhamtyylillä overiksi ja sitten NT3:t stereotilaksi. HI 10:t voisi hoitaa sitten haikan ja riden. Vai kannattaisiko kuitenkin panostaa stereo-overeihin? Tuolla setupilla sais vähän läskimmän overisoundin ja kuitenkin rummut levitettyä tilan kautta stereoksi niin ei jäisi kapeaksi soundi. 16-kanavaa käytössä, joista rumpujen lähimikkien jälkeen vapaana 10 tai 9. Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
Antti1 24.01.2010 23:34:49 | |
---|
Mites joku dynaaminen haikkaa poimimaan, noi Superluxit voi olla snadisti ohkasen kuuloiset? Virpan mattoa poimii kivasti, mutta padeja pitäisi rakentaa. Toisaalta mä meinasin kans lähimikittää niillä ehkä riden ja haikan Clysonin levyn rummuissa. Sit näkee, kun pääsee kokeilemaan Mä lähtisin ehkä johonkin Glyn-Johns suuntaan ainakin kokeilemaan noita rokkimeininkejä. Riippuen tietty kuinka paljon haluatte tommosta luomumeininkiä, kun aika rapealla säröllä pojat on kuitenkin ennen painelleet. Onko soundimaailmaa tarkoitus viedä enempi menneiden meininkien suuntaan edellisistä? Sinänsähän toi monorumpuilu ei haittaa, kun voit levitellä kaikuja mihin vaan ja kitarat kuitenkin pannaatte varmaan aika laidoille? Mites sit tuo tilamikitys? Mä en tiedä teidän kämpän akustiikasta mitään, mutta tuleeko sellainen koppimainen akustiikka ongelmaksi? Mä pitäytyisin treenisolosuhteissa melko läheltä napatuissa tallenteissa mieluummin. Tai missä ylipäätään meinaatte äänittää, sekin on mulle jäänyt vähän epäselväksi? Tilamikityksen uupuessa voi vaikka sitten jonkun härskin ryhmäkompurasärötinlimitterituubilämmitin -hässäkän kautta hakea röyhkeyttä lisää soundiin? |
Hannu H. 24.01.2010 23:42:31 (muokattu 24.01.2010 23:42:40) | |
---|
Antti1: Mites sit tuo tilamikitys? Mä en tiedä teidän kämpän akustiikasta mitään, mutta tuleeko sellainen koppimainen akustiikka ongelmaksi? Mä pitäytyisin treenisolosuhteissa melko läheltä napatuissa tallenteissa mieluummin. Tai missä ylipäätään meinaatte äänittää, sekin on mulle jäänyt vähän epäselväksi? Tilamikityksen uupuessa voi vaikka sitten jonkun härskin ryhmäkompurasärötinlimitterituubilämmitin -hässäkän kautta hakea röyhkeyttä lisää soundiin? Mennään kämpiltä mökille puutalon ja maatilan huomaan äänitteleen joten reeniksen koppiakustiikka tuskin haittaa. Sitä en tiedä että onko sielläkään hyvän kuulosta, joten tuo tilahomma voi jäädä tosiaan käyttämättä kokonaan. Rapeaa särövallia on vieläkin luvassa, mutta vähän rouheempaan suuntaan ollaan menossa verrattuna noihin vanhoihin sirinöihin (niissä on kuulemma plugarisäröä äänitetyn särön päällä... ihmekkös että sirisee) Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
walruss 26.01.2010 20:22:04 | |
---|
Ostin M-audio fast track pro:n ja käytän vistaa 32-bit sp2. Äänikortilla voi nauhoittaa esim reaperille ilman, että asentaa tuolta m-audion sivulta vistan ajurin koneelle. Pro Tools 7.4 m-powered ei tunnista laitetta ellei kyseistä ajuria ole haettu koneelle. No hain sen koneelle ja pro tools avautuu, mutta... ongelma on se, että ajurit ladattuani pro toolsissa kuuluu signaalissa kauhea surina, sama juttu kun käyttää reaperia, niin ajurin ladattuani signaali on surinaa kun valitsee ajuriksi valikosta tuon wdm kernel streamingin. Mitähän vittua tässä nyt tapahtuu. onko vistalla ja fast track proolla yhteensopivuusongelma (kokemuksia?) vai mikä mättää? P.S miten pro toolsissa (7.4 mpowered) valitaan noitten ajureiden välillä. en löydä sieltä valikkoa mistä voisi vaihtaa esim windowsin ajurien ja asion välillä (sellainen valikko on meinaan reapreissa) Kiitos etukäteen... |
JonniH 27.01.2010 20:50:32 | |
---|
Firewirekorteista: Eli yksinkertaisuudessaan kysymys kuuluu, että voiko firewiren siirtonopeus olla esteenä kahden purkin kautta kuuttatoista kanavaa nauhoittaessa? Prosessori on INTEL E8400 CORE2D 3.0GHZ 1333/6M. Muistia riittävästi, 1066MHz CL 6-7-7. Toivottavasti ei tällä ala tökkimään... Ja korteiksi suunnitteilla Focusrite saffire pro 40 tekeleet. Myös näkemyksiä vaihtoehtoisesta järjestelmästä; 16ch >1000€ otetaan vastaan. "Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results."
- Albert Einstein |
Hannu H. 27.01.2010 22:10:16 | |
---|
JonniH: Firewirekorteista: Eli yksinkertaisuudessaan kysymys kuuluu, että voiko firewiren siirtonopeus olla esteenä kahden purkin kautta kuuttatoista kanavaa nauhoittaessa? Prosessori on INTEL E8400 CORE2D 3.0GHZ 1333/6M. Muistia riittävästi, 1066MHz CL 6-7-7. Toivottavasti ei tällä ala tökkimään... Ja korteiksi suunnitteilla Focusrite saffire pro 40 tekeleet. Myös näkemyksiä vaihtoehtoisesta järjestelmästä; 16ch >1000€ otetaan vastaan. Ite oon 400 firewirellä vedelly 14 vai 15 raitaa kerrallaan ja on ihan hyvin riittäny. Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |