![]() 07.12.2011 13:26:28 | |
---|---|
Hyvät kuulokkeet nuo (SRH 440) muuten on, bassontoisto vaan on varsin epätarkka. Tein kabaree-proggikseen taustanauhoja pari vuotta takaperin, ja käytin pääasiallisesti noita monitoreina. Säännönmukaisesti jouduin tekniikka-läpimenon jälkeen kotona säätämään bassoja uusiksi koska tietyt taajuusalueet hyppäsi pahasti esille. Sama tietty nyt koskee tietyissä määrin kaikkia kuulokkeita. Muuten ei ole mitään pahaa sanottavaa. | |
![]() 09.12.2011 16:51:54 (muokattu 09.12.2011 16:54:07) | |
Nyt on pikaisesti testattu halpisosaston ylisuorittaja Superlux HD668B. Rakenne on varsin muovinen ja painoakaan ei ole juuri nimeksi tämän kokoluokan luuriksi. Kaksi erimittaista irrotettavaa piuhaa on kyllä iso plussa varustuksen suhteen. Mukavuus on vähän siinä ja siinä, hiukan tulee AKG:t tietty mieleen. Soundi on kyllä aikas tasapainoinen, varsinkin bassot potkivat jopa yllättävän hyvin. Keskialueen potkusta kertoo taas hyvin pärähtävä särökitara. Diskanttiosasto kuulosta ainakin näin alkuun ihan hiukan "tumpulta", vaikka sitä sinänsä on suht reilusti. Kuulostaisi siltä, että näissä on jonkin sortin piikkiä jollain taajuudella... Ainakaan kovin ylös soundi ei tunnu menevän. Vaikka eivät nämä pärjääkään monta kertaa kalliimmille luureille varsinkaan diskanttien tai rakenteen suhteen, niin onpa vaan kova laitos kolmella kympillä. Tämä testi tehty siis todella nopea testailun perusteella. Voin kertoa lisää kokemuksia jos tarpeen. Isoa pörinää ja muhkua melodiaa: Sonar Transistor | |
![]() 12.12.2012 23:19:51 | |
Ziggy Bubba: Nyt on pikaisesti testattu halpisosaston ylisuorittaja Superlux HD668B. Rakenne on varsin muovinen ja painoakaan ei ole juuri nimeksi tämän kokoluokan luuriksi. Kaksi erimittaista irrotettavaa piuhaa on kyllä iso plussa varustuksen suhteen. Mukavuus on vähän siinä ja siinä, hiukan tulee AKG:t tietty mieleen. Soundi on kyllä aikas tasapainoinen, varsinkin bassot potkivat jopa yllättävän hyvin. Keskialueen potkusta kertoo taas hyvin pärähtävä särökitara. Diskanttiosasto kuulosta ainakin näin alkuun ihan hiukan "tumpulta", vaikka sitä sinänsä on suht reilusti. Kuulostaisi siltä, että näissä on jonkin sortin piikkiä jollain taajuudella... Ainakaan kovin ylös soundi ei tunnu menevän. Vaikka eivät nämä pärjääkään monta kertaa kalliimmille luureille varsinkaan diskanttien tai rakenteen suhteen, niin onpa vaan kova laitos kolmella kympillä. Tämä testi tehty siis todella nopea testailun perusteella. Voin kertoa lisää kokemuksia jos tarpeen. Itselläni juuri tuollaiset Superluxit :D Mutta olenkin miettinyt tässä että kannattaako päivittää AKG 271:iin, ulkoisesti ainakin ihan samannäköiset (tietenkään mitään merkitystä ole mutta.. :D) Niin, eli kannattaako? | |
![]() 13.12.2012 19:17:52 (muokattu 13.12.2012 19:21:30) | |
hellsinki: Itselläni juuri tuollaiset Superluxit :D Mutta olenkin miettinyt tässä että kannattaako päivittää AKG 271:iin, ulkoisesti ainakin ihan samannäköiset (tietenkään mitään merkitystä ole mutta.. :D) Niin, eli kannattaako? On ne AKG:t selkeästi jämymmät rakenteeltaan ja tosiaan suljetut. Superluxeissa on suht kirkas soundi, AKG:issa jossain määrin myös. Superluxeissa se yläpää oli jo siinä ja siinä, ettei se alkanut ärsyttää... Omat myin kaverille sopuhintaan, sillä oli noille enemmän käyttöä. Kummassakaan ei ole ns. hifisti miellyttävää yleissoundia. AKG:issa ei ole myöskään kovin tanakkaa bassoa, mutta miksailu- ym. audiohommissa se ei ole ongelma. Soundia voisi kutsua noissa suht kuivaksi. (Mitä siis muistan, pari vuotta sitten käytin noita jokusen pätkän.) Mihin tarkoitukseen luurit tulevat? Jos tykkäät juuri S-Luxien soundista ja tyylistä, niin nuo AKG:t voivat olla aika passelit, vaikka ovatkin hiukan eri käyttöön meinatut rakenteensa takia. Kuten on varmasti moneen kertaan sanottu: jos et tarvitse suljettuja luureja, kannattaa katsastaa avoimien tarjonta. Esim. Sennheiserin HD558- ja HD598-mallit testasin männä viikolla, laatupelejä olivat, suorastaan suosittelun arvoisia. Avointa ja tasapainoista soundia löytyy yllin kyllin, mukavuuskin on noissa oikein hyvä. Noilla hoituisivat itellä niin musantekohommat kuin nautiskelut - jos siis yksillä pitäisi pärjätä :) Senkun HD600 ja HD650 ovat myös kovaa laatua, vaikka hinta uutena noissa onkin aika korkea. E: HD600 on irronnut useaan otteeseen käytettynä 160 eurolla, kuten omallakin kohdalla. Nuo ovat ne omat referenssit miksailuissa sun muissa. Yhden miehen pläskiä pruttua ja melankoliaa: CROOKMACHINE | |
![]() 13.12.2012 23:16:29 | |
Ziggy Bubba: On ne AKG:t selkeästi jämymmät rakenteeltaan ja tosiaan suljetut. Superluxeissa on suht kirkas soundi, AKG:issa jossain määrin myös. Superluxeissa se yläpää oli jo siinä ja siinä, ettei se alkanut ärsyttää... Omat myin kaverille sopuhintaan, sillä oli noille enemmän käyttöä. Kummassakaan ei ole ns. hifisti miellyttävää yleissoundia. AKG:issa ei ole myöskään kovin tanakkaa bassoa, mutta miksailu- ym. audiohommissa se ei ole ongelma. Soundia voisi kutsua noissa suht kuivaksi. (Mitä siis muistan, pari vuotta sitten käytin noita jokusen pätkän.) Mihin tarkoitukseen luurit tulevat? Jos tykkäät juuri S-Luxien soundista ja tyylistä, niin nuo AKG:t voivat olla aika passelit, vaikka ovatkin hiukan eri käyttöön meinatut rakenteensa takia. Kuten on varmasti moneen kertaan sanottu: jos et tarvitse suljettuja luureja, kannattaa katsastaa avoimien tarjonta. Esim. Sennheiserin HD558- ja HD598-mallit testasin männä viikolla, laatupelejä olivat, suorastaan suosittelun arvoisia. Avointa ja tasapainoista soundia löytyy yllin kyllin, mukavuuskin on noissa oikein hyvä. Noilla hoituisivat itellä niin musantekohommat kuin nautiskelut - jos siis yksillä pitäisi pärjätä :) Senkun HD600 ja HD650 ovat myös kovaa laatua, vaikka hinta uutena noissa onkin aika korkea. E: HD600 on irronnut useaan otteeseen käytettynä 160 eurolla, kuten omallakin kohdalla. Nuo ovat ne omat referenssit miksailuissa sun muissa. ' No tykkään konemusaa tehä läppärillä, joten isihen käyttöön tulisi. Eli ihan tekovaiheeseen ja alustavaan miksailuun. mut parhaiten ehkä kokeilemalla selvii, pitää siis mennä johonki kokeilee, kiitos kuitenki vinkeistä | |
![]() 04.01.2013 00:02:41 | |
Kokeneempien neuvoista olisi apua. Olen hankkimassa kuulokkeita pääasiassa kotiäänitys-/miksaushommiin ja varmasti ihan yleiseen musiikin kuunteluunkin nuo pääsevät. Tällä hetkellä olen saanut rajattua vaihtoehdot kolmeen: -Beyerdynamic DT-770 Pro LE, http://www.thomann.de/fi/beyerdynamic_dt_770_pro_le.htm -Beyerdynamic DT-770 Pro/80 Ohms, http://www.thomann.de/fi/beyerdynamic_dt770_pro80_ohm.htm -AKG K-271 MKII, http://www.thomann.de/fi/akg_k271_mkii.htm Beyereistä olen lukenut, että LE on äänenlaadultaan parempi, mutta onko ero niin suuri, että 50e lisäpanostus kannattaa? AKG:stä on enemmän risteäviä mielipiteitä, mutta monet kehuvat kovastikin, joten on jäänyt kiinnostamaan. Minkä valitsisit? :) | |
![]() 04.01.2013 00:15:08 (muokattu 04.01.2013 00:24:55) | |
Lepsu: -Beyerdynamic DT-770 Pro LE, http://www.thomann.de/fi/beyerdynamic_dt_770_pro_le.htm Nämä ovat hyvät rumpujen nauhoittamiseen. Musan kuunteluun ja/tai miksaukseen en kyllä suosittele. Nuo puoliavoimet 770:t ovat mielestäni tosi kivat luurit ainakin nauhoitustilanteissa, esim. lauluja vedellessä. Musaa kuunnellessa niissä on paljon miellyttävämpi soundi kuin noissa suljetuissa. Tuo suljettu mallihan on siis tyyliin markkinoiden eniten demppaava malli, siksi suosiossa nimenomaan rumpaleiden keskuudessa. E: Ääh, muistin mallit vähän niin ja näin, pelkästään kuvia katsellen vähän hätäilin. DT770 M:t ovat rumpaliluurit. Tuossa vielä linkki perus pro: ja M:n eroihin: http://north-america.beyerdynamic.c … faqs/faq-for-headphones.html#fo1928 Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan. | |
![]() 04.01.2013 09:17:42 | |
Onko kellään havaintoa Superluxin HD-661 -luurien käyttökelpoisuudesta? Suljetut kuulokkeet mielyttäisivät meikäläistä enemmän kuin puoliavonaiset, ja olisivat ilmeisesti lisäksi hiukan köykäisemmät kuin HD-668 B -luurit: http://www.thomann.de/fi/superlux_hd661_black.htm Onko noissa 661 -malleissa speksien perusteella jokin asia kehnommin kuin 668 -versiossa? | |
![]() 04.01.2013 22:07:37 | |
passe: Nämä ovat hyvät rumpujen nauhoittamiseen. Musan kuunteluun ja/tai miksaukseen en kyllä suosittele. Nuo puoliavoimet 770:t ovat mielestäni tosi kivat luurit ainakin nauhoitustilanteissa, esim. lauluja vedellessä. Musaa kuunnellessa niissä on paljon miellyttävämpi soundi kuin noissa suljetuissa. Tuo suljettu mallihan on siis tyyliin markkinoiden eniten demppaava malli, siksi suosiossa nimenomaan rumpaleiden keskuudessa. E: Ääh, muistin mallit vähän niin ja näin, pelkästään kuvia katsellen vähän hätäilin. DT770 M:t ovat rumpaliluurit. Tuossa vielä linkki perus pro: ja M:n eroihin: http://north-america.beyerdynamic.c … faqs/faq-for-headphones.html#fo1928 Joo, M- mallista sain itsekin sen käsityksen, että ei ole miksailuhommiin parhaat. Ehdin jo valita nuo 80ohm luurit, mutta luettuani arvosteluja LE:stä aloin epäröidä ja vähän lisää tutkittua tuo AKG nousi myös kiinnostavan monessa yhteydessä esiin. Ei sillä, ei minun tuotosten laatu nyt ihan ensimmäisenä kuulokkeista ole kiinni, mutta nyt kun kerran ostaa hyvät, ni ei sitten kai tarvis kohta ostaa uusia. Hyvät luurit, parempi mieli..:) | |
![]() 04.01.2013 23:23:49 | |
Pikaisen kuuntelun perusteella Focal Studio One näyttäisi olevan varteenotettava kilpailija suljetuksi luuriksi. Hintaa tosin on hieman enemmän, 200€. Pitää vielä ottaa omia luureja mukaan vertailua varten, mutta ensivaikutelma oli hyvä. "En mä oo löytäny tästä Lumiasta mitään hyvää."
- Nokia Lumia 800 -käyttäjä, 12/2012. | |
![]() 17.09.2013 17:19:20 | |
Nostan vanhaa ketjua, kun menee aiheeseen hyvin. Olen käyttänyt useita vuosia niitä vic firthin rumpaleille tarkoitettuja kuulokkeita äänityskäytössä, mutta nyt ne onneksi menivät rikki. Aika jäätävät luurit. Uusia ei ole tullut kuitenkaan hommattua aikasemmin. Nyt tartten kuitenkin korvaavat kuulokkeet äänityskäyttöön. Pitää olla suljetut ja mukavat päässä luonnollisesti. Voisin laittaa vaikka max 150€ näihin. http://www.reveuro.com/inventory/bm … ort_10066/bmw750i_2006_sport_18.JPG Kokemuksia näistä tai muita ehdotuksia? | |
![]() 18.09.2013 01:32:07 | |
AKWM: http://www.reveuro.com/inventory/bm … ort_10066/bmw750i_2006_sport_18.JPG Kokemuksia näistä tai muita ehdotuksia? Oon kokeillu lähinnä vanhempia Bemareita. Veikkaan että tarkempia kokemuksia saisit joltain muulta foorumilta... ;o) Beyerdynamic 770M on hyvin sulkeva, se kannattanee käydä koekuuntelemassa. AT M50 on soundillisesti hyvä mun makuun, mutta ei sulje yhtä paljoa, eikä ole erityisen mukavakaan. "En mä oo löytäny tästä Lumiasta mitään hyvää."
![]() 18.09.2013 01:48:22 | |
Aki: Oon kokeillu lähinnä vanhempia Bemareita. Veikkaan että tarkempia kokemuksia saisit joltain muulta foorumilta... ;o) Beyerdynamic 770M on hyvin sulkeva, se kannattanee käydä koekuuntelemassa. AT M50 on soundillisesti hyvä mun makuun, mutta ei sulje yhtä paljoa, eikä ole erityisen mukavakaan. No oho, jäi vähän väärä linkki näköjään pyörimään. :D http://www.thomann.de/fi/sennheiser_hd380_pro.htm Tommosia yritin linkata. Luin pari arvostelua ja hyvä vaikutelma jäi, melkein voisin vaan tilata pois. Toisaalta vois käydä kattelemassa tampereen liikkeistäkin mitä löytyy, pitkästä aikaa. | |
![]() 18.09.2013 20:40:42 | |
Hommasin AKG K550 kuulokkeet ja hyvin täyttävät paikkansa. Selkeä ja hyvin erotteleva kuuntelu. Ei hirmu bassoa mutta eipä sitä tarvitakaan. COVS jäsen nro 6 | |
![]() 18.09.2013 23:02:47 (muokattu 18.09.2013 23:04:21) | |
Ziggy Bubba: Nyt on pikaisesti testattu halpisosaston ylisuorittaja Superlux HD668B. Rakenne on varsin muovinen ja painoakaan ei ole juuri nimeksi tämän kokoluokan luuriksi. Kaksi erimittaista irrotettavaa piuhaa on kyllä iso plussa varustuksen suhteen. Mukavuus on vähän siinä ja siinä, hiukan tulee AKG:t tietty mieleen. Soundi on kyllä aikas tasapainoinen, varsinkin bassot potkivat jopa yllättävän hyvin. Keskialueen potkusta kertoo taas hyvin pärähtävä särökitara. Diskanttiosasto kuulosta ainakin näin alkuun ihan hiukan "tumpulta", vaikka sitä sinänsä on suht reilusti. Kuulostaisi siltä, että näissä on jonkin sortin piikkiä jollain taajuudella... Ainakaan kovin ylös soundi ei tunnu menevän. Vaikka eivät nämä pärjääkään monta kertaa kalliimmille luureille varsinkaan diskanttien tai rakenteen suhteen, niin onpa vaan kova laitos kolmella kympillä. Tämä testi tehty siis todella nopea testailun perusteella. Voin kertoa lisää kokemuksia jos tarpeen. Noista Superluxeista (668B) kuuluu ottaa se kankainen/vaahtomuovinen osa (mikä lie akustinen filtteri / elementin suoja / pehmuste) sieltä kuulokkeen sisältä pois. Ilman sitä saundi aika paljon parempi - selkeämpi (vähemmän tumppu) ja mutuna taajuusvastekin on tasaisempi (tainnut sen joku mittauksinkin todistaa). "Foam mod" taitaa olla tuon modauksen nimi maailmalla, siitä tuossa ketjussa lisää lätinää: http://www.head-fi.org/t/567037/rev … how-much-foam-mod-more-for-668b-681 | |
![]() 19.09.2013 03:09:17 (muokattu 19.09.2013 03:10:01) | |
Mun vähänkäytetyt HD380:set lojuu tyhjänpanttina. Kiinnostaisko AKWM (tai muut) ostaa? "En mä oo löytäny tästä Lumiasta mitään hyvää."
![]() 19.09.2013 13:12:58 | |
Aki: Mun vähänkäytetyt HD380:set lojuu tyhjänpanttina. Kiinnostaisko AKWM (tai muut) ostaa? Laitoin sulle pikaviestin. Ja kerro rehelliset plussat ja miinukset noista luureista tänne jos viittit. | |
![]() 19.09.2013 15:20:08 | |
Jengi vaihtaa piuhoja kuulokkeisiin :/ http://www.head-fi.org/t/567037/rev … -much-foam-mod-more-for-668b-681/60 For what it freedom? | |
![]() 19.09.2013 19:59:01 | |
Noista Superluxeista kun täällä on ollut puhetta, niin kannanpa omankin korteni kekoon siihen keskusteluun... ja kuulokekeskusteluun muutenkin. Ostin suljetut Superluxit (HD-662 F) laulujen äänittämistä varten. Oon sitä mieltä parempiakin löytyy... hintaluokasta en osaa sanoa, mutta onhan noita halpoja malleja vähän jokaisella valmistajalla. Nuo kuulokkeet ovat jotenkin epäbalanssissa. Laulu kuulostaa aina liian ohuelta. Olen kyllä nyt tottunut siihen, eikä se haittaa enää laulusuoritustani äänittäessä, mutta en kyllä noilla miksaisi mitään... enkä jaksaisi kuunnella musaakaan. Sen sijaan Superluxin mallia HD681 kuuntelin joskus noin puoli tuntia. Ne olivat hintaisekseen aivan hyvät. Alakerrassa oli materiaalia hivenen liikaakin minun makuuni, mutta musiikin kuuntelussa se voi monia miellyttääkkin. Yläpäässä oli aavistus jotain ylimääräistä kihinää ja kokonaisuutena soundi ei ollut niin selkeä kuin AKG:n K-240 MKII kuulokkeissa joita usein miten käytän (silloin kun kuulokkeita käytän). Sitten pieni poikkeama "hyvät kuulokkeet" -aiheesta, joskin palaan taas hetken perästä aiheeseen. Moni sanoo, että kuulokkeilla ei pidä miksata, mutta niillä pystyy kuitenkin tekemään tiettyjä asioita. Erityisesti silloin kun tila ei ole hyvä (koskee varsin monia), kuulokkeista voi olla hyötyä. Mutta kuten todettu, kaikkia asioita kuulokkeilla ei voi tehdä niin kauan kuin musiikkia tehdään kaiutinkuuntelua varten. Summa summarum. Jos kuulokkeita pitää käyttää muuhunkin kuin monitorointiin soittotilanteessa, niin olen sitä mieltä että hyviä kuulokkeita löytyy varsin paljon. Itse asiassa mielestäni kannattaa pääsääntöisesti työskennellä yksillä kuulokkeilla, joiden soundin tuntee perin pohjin. Silloin oppii karkeasti tietämään, miltä jokin kuulokkeet päässä suoritettu toiminto kuulostaa jossakin toisessa tutussa akustisessa ympäristössä. Ja sitten vielä se hiljaa kuuntelu kuulokkeiden kanssa, jos kuulonsa tahtoo säilyttää. Kyllä sitä aina vähän järkyttyy, kun kadulla kävellessä voi kuunnella musaa toisten kuulokkeista. se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys | |
![]() 19.09.2013 23:02:42 | |
AKWM: Laitoin sulle pikaviestin. Ja kerro rehelliset plussat ja miinukset noista luureista tänne jos viittit. Ostin HD380:t toiveena saada luotto-HD280:sille parannusta. Parannusta toki olikin, ylämiddle ei hyökkää yhtä selvästi kuin 280:sissä, ja pää ei enää ollut ruuvipenkissä. Mutta omaan korvaan AT:n M50:set on sopivammat, ja jo uusina tutumman kuuloiset. Suljetuissa Sennheisereissä on jossain mielessä Genelec-henkeä, ja Genetkään ei mun kuunteluun sovi. Pienempi puristus puolestaan vähentää hieman vaimennusta rumpuhommissa, joten 280:set pysyköön siinä roolissa, räyhäsoundistaan huolimatta. Ne on kuitenkin jo tutut monen vuoden varrelta. Jos valitsisin leffan katseluun luurit, veikkaan että AT:t ja Beyerin 250:set jäis hyllyyn, HD380:set olis luultavasti mun luureista siihen sopivimmat. Eikä siis minkään hypebasson tms takia, vaan lähinnä poikkeuksellisen laajan äänikentän ansiosta. Kun HD380:set tulivat markkinoille, niiden hinta oli jotain 260€. Niin se maailma muuttuu... "En mä oo löytäny tästä Lumiasta mitään hyvää."
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)