Antti1 13.09.2009 14:50:42 | |
---|
Sennheiser MD441. Sen mä voisin laittaa ihan mihin tahansa äänilähteeseen tyytyväisenä. MD-sarjasta löytyy muitakin ihan hyviä mikkejä. Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine? |
ÄsJii 13.09.2009 17:29:29 | |
---|
tuo rode nt1a olisi kyllä hintaluokaltaan istuvampi meikäläisen kotistudioon :) pitääpi kattoo jos laittaisi tilaukseen! paitsi jos parempia vaihtoehtoja ilmaantuu tässä vielä. |
art-turku 13.09.2009 22:55:24 | |
---|
Muuten, ihan tällainen tyhmähkö pikakysymys pulpahti mieleen: Missä asennossa tulisi äänenlaadulliset- ym. seikat huomioonottaen pitää Genen 8020:en omia volumepotikoita? Tällä hetkellä napottavat kello kahdessatoista. |
Antti1 13.09.2009 22:59:20 | |
---|
art-turku: Muuten, ihan tällainen tyhmähkö pikakysymys pulpahti mieleen: Missä asennossa tulisi äänenlaadulliset- ym. seikat huomioonottaen pitää Genen 8020:en omia volumepotikoita? Tällä hetkellä napottavat kello kahdessatoista. Periaatteessa vähempi vaimennusta on parempi, mutta käytännössä ei yhtään mitään väliä. Pistä siihen kohtaan, jossa sulla on sopivin äänenpainetaso. Mulla on erillinen hw-volansäätö vielä, joten sopiva alue on löytynyt silleen klo 9-10 välistä. Näissä uusissa B-malleissa kun on vielä erillinen virtakytkin, niin ei tarvii siitäkään huolehtia. Onnistuuhan se kyllä vaikka jatkojohdolla, jos tohon lähdetään... Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine? |
Lepsu 17.09.2009 11:15:18 | |
---|
Antti1: Mahdollisimman isot tilat akustoinnin takia, sekä mahdollisimman hyvä äänieristys naapureista, rappukäytävästä ja ulkoilmasta. Maadoitetut pistorasiat on myös aika must. Iällä ja kerroksella ei mitään väliä Omissa touhuissani olen tehnyt itse maadoituksen maadoittamattomaan pistorasiaan käyttämällä maadoitettua jatkojohtoa ja vetänyt erillisellä piuhalla sen maadoitusliuskan lämmityspatteriin kiinni. Ainakin vanhoissa taloissa se maadoitetun rasian liuska on normaalistikin yhteydessä patteriverkostoon. Saa sen vaihekohinan käytännössä kokonaan pois. |
Antti1 17.09.2009 11:23:32 | |
---|
Lepsu: Omissa touhuissani olen tehnyt itse maadoituksen maadoittamattomaan pistorasiaan käyttämällä maadoitettua jatkojohtoa ja vetänyt erillisellä piuhalla sen maadoitusliuskan lämmityspatteriin kiinni. Ainakin vanhoissa taloissa se maadoitetun rasian liuska on normaalistikin yhteydessä patteriverkostoon. Noin ei saa tehdä, niin ei ole ollut (tietääkseni) yleisenä käytäntönä koskaan tehdä, eikä tuota voi suositella edes pelle pelottomillekaan. Tuossa on pahimmillaan hengenlähtö lähellä, kun jossain laitoksessa on vikaa ja patteriin samaan aikaan koskiessa napsahtaa valtakunnan verkko käsien läpi. Tämä sama vaara pätee sitten kaikkiin saman patteriverkoston kanssa tekemisissä oleviin ihmisiin, jopa sen kerrostalon alakerran mummoon. Saa sen vaihekohinan käytännössä kokonaan pois. Mitä on vaihekohina? Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine? |
dewil 18.09.2009 16:03:04 | |
---|
Lepsu: Omissa touhuissani olen tehnyt itse maadoituksen maadoittamattomaan pistorasiaan käyttämällä maadoitettua jatkojohtoa ja vetänyt erillisellä piuhalla sen maadoitusliuskan lämmityspatteriin kiinni. Ainakin vanhoissa taloissa se maadoitetun rasian liuska on normaalistikin yhteydessä patteriverkostoon. Saa sen vaihekohinan käytännössä kokonaan pois. Virhe: liian idioottimainen ja hengenvaarallinen kirjoitus!!! Dont Clone The Beat. Own The Beat. |
rintapek 18.09.2009 17:10:18 | |
---|
One kind of music only - the good kind |
rambo 20.09.2009 09:31:12 | |
---|
Mites tää menee kun pitäis äänitellä laulua ja kitaraa samanaikaisesti. Elikkäs kitara kiini mbox2:sen toiseen tuloon ja kondensaattorimikrofoni toiseen. Mutta ongelmana on se että, toi kondensaattorimikrofoni ottaa myös tuon kitaran äänen talteen. Saako sitä niin säädettyy että se ei olisi niin herkkä? |
Antti1 20.09.2009 12:12:18 (muokattu 20.09.2009 12:14:39) | |
---|
rambo: Saako sitä niin säädettyy että se ei olisi niin herkkä? Ei, vaan sun täytyy hommata kapeammalla suuntakuviolla oleva mikki, laulaa lähempää (ja sitä myöten gainia pienemmälle), laulaa lujempaa, soittaa kitaraa hiljempaa ja tarvittaessa virittää jonkinlainen akustinen vaimennus mikin ja kitaran väliin. Jokuhan käytti jopa jonkinlaista käänteistä "laulukoppia" näissä projekteissa, ainakin huhupuheiden mukaan. Pää tuli pöntöstä ulos, mutta kitara oli lootan sisällä. Tekijää ja artistia en tosin muista. EDIT: Jos sä et saa meteliä vaimennettua, niin ota siitä vuotosignaalista kaikki hyöty irti ja rakenna soundi sen varaan. Aina ei oo hyvä juttu, jos kaikki on vaan kamalan kliinistä ja "erillistä". Hyvä vuotosignaali liimaa paketin kokonaisuudeksi. Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine? |
kivi 21.09.2009 16:27:00 | |
---|
rambo: Mites tää menee kun pitäis äänitellä laulua ja kitaraa samanaikaisesti. Elikkäs kitara kiini mbox2:sen toiseen tuloon ja kondensaattorimikrofoni toiseen. Mutta ongelmana on se että, toi kondensaattorimikrofoni ottaa myös tuon kitaran äänen talteen. Saako sitä niin säädettyy että se ei olisi niin herkkä? Nyt voisi olla oikea hetki kokeilla jPekan "patenttia", eli mene soittamaan kitaraa ja laulamaan pöydän ääreen istuen niin että pöytälevy peittää kitaran laulumikiltä. Mutta mutta... on Anttikin oikeassa: jos soitto yhtään sujuu, etkä ole vetämässä kitaraa uusiksi, mikset antaisi kuulua vaan? Parempi soundihan se on niin. |
albert18 21.09.2009 18:54:52 (muokattu 21.09.2009 18:59:46) | |
---|
Mites tää menee kun pitäis äänitellä laulua ja kitaraa samanaikaisesti. Jos näin, niin mikset anna mennä sillä konkkamikillä sekä laulu että kitara. Kuten edellä jo ehdotetaan. Sijoitat vaan mikin sopivaan paikkaan. Sehän ottaa pahuksen kaukaakin. Jos haluat kitaraa vielä erikseen, niin saahan sitä äänitettyä omalle raidalleen (vai olikos se sulla mahdollista). Mä en ole edes kokeillut, mutta kun musta toi tilanne missä kaikki otetaan erillisinä omille raidoilleen, kukin omina ottoinaan tai useampinakin, on hedelmällisin. Siis tää ei perustu mihinkään tietoon tai kokemukseen. Puhdasta mutua. Lopuksi niille (raidoille) vaan tehdään miksauksessa temput. Tai vaan ja vaan. Albert Avoid activities that can
cause damage to your files, your computer or yourself. |
Kurb 21.09.2009 19:46:04 | |
---|
albert18: Mä en ole edes kokeillut, mutta kun musta toi tilanne missä kaikki otetaan erillisinä omille raidoilleen, kukin omina ottoinaan tai useampinakin, on hedelmällisin. Siis tää ei perustu mihinkään tietoon tai kokemukseen. Puhdasta mutua. Lopuksi niille (raidoille) vaan tehdään miksauksessa temput. Tai vaan ja vaan. Asiassa on puolensa ja puolensa. Usein kerrasta purkkiin -metodilla saadaan taltioitua maagista tunnelmaa ja fiilistä, jota ei raitoja yksittäin hieroessa saada taltioitua. doom. |
Klezberg 21.09.2009 19:59:34 | |
---|
albert18: Jos näin, niin mikset anna mennä sillä konkkamikillä sekä laulu että kitara. Kuten edellä jo ehdotetaan. Sijoitat vaan mikin sopivaan paikkaan. Sehän ottaa pahuksen kaukaakin. Yhdellä mikillä voi olla vaikea saada kitaran ja laulun volyymit balanssiin varsinkin jos itse soittaa, laulaa ja äänittää. Että ehkä ne kannattaa ottaa eri mikeillä talteen vaikka vuotaisikin? huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta |
Topa- 23.09.2009 02:09:26 | |
---|
Osaiskos joku suositella aloittelijalle jotain hinta/laatu suhteeltaan hyvää ulkoista äänikorttia. Vaatimuksena usb/firewire liitäntä ja 2 xlr + line inputtia. |
JoKo 23.09.2009 09:27:26 | |
---|
|
olazabal 23.09.2009 09:47:47 | |
---|
rambo: Mites tää menee kun pitäis äänitellä laulua ja kitaraa samanaikaisesti. Elikkäs kitara kiini mbox2:sen toiseen tuloon ja kondensaattorimikrofoni toiseen. Mutta ongelmana on se että, toi kondensaattorimikrofoni ottaa myös tuon kitaran äänen talteen. Saako sitä niin säädettyy että se ei olisi niin herkkä? http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=151817#p7731746 |
varakeef 23.09.2009 10:30:07 | |
---|
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
reihala 26.09.2009 15:09:18 | |
---|
Neuvokaapas hieman noissa äänityshommissa kun viime äänitykset on tuolta c-kasetti 4-raituriaikakaudelta.. Eli tuollainen Zoom R16 tuli hommattua kun väkisin tarjottiin (lahjakas myyjä) ja sillä pitäisi aloitella äänityshommien harjoittelu. Kitarat saan nauhoitettua ja bassokin taitaa vintiltä löytyä, mutta ne rummut tarttis saada jotenkin touhuttua. Zoomissa ei omaa pikku rumpalia käsittääkseni ole? Kiitokset etukäteen |
reihala 26.09.2009 15:23:00 (muokattu 26.09.2009 19:31:48) | |
---|
Poistettu |