Aihe: Flyygelin äänitys poprock-levylle
1 2
ganesha
07.09.2011 22:29:02
nyt olis meikäläisellekin avautumassa elämäni ensimmäinen tsäänssi päästä veistelemään bändimme tulevalle EP:lle ehtaa flyygeliä, ja itse pitäisi vielä toimia äänittäjäperttinäkin (avustaja toki mestoilla myös).

mikkivalikoima olis seuraavanlainen:

Stereopari lienee olis ihanteellinen, mut en oikein tiedä soveltuuko pari (ei mätsätty) AKG:n C1000S moiseen projektiin.

Noita viisseiskoja löytyy kans, eli vois itsekin kokeilla napata alapuolelta sillä. Ja sitten olis vielä AKG:n C414 Ltd.-malli, jolla vois ottaa yläpuolelta, pallokuviolla?

Olisko tuo SM57+C414 kombo parempi kuin tuo C1000S-pari?

Biisissä ei piano ole kovin keskeisessä roolissa; Biisi on postrock-henkinen rykäisy ja flyygelin on tarkoitus vain tukea kitaroita. Pianokuviot menee enimmäkseen ala- ja keskirekisteristä, mitään yläpään kilkatusta ei siis tarviikaan saada talteen. Eli vois kuvitella, että hyvin sijoitettuna tuolla C414:lla vois saada kaiken oleellisen informaation talteen?
http://ganesha-firstnewraysoftherisingsun.blogspot.com/
Mikael
08.09.2011 08:19:51 (muokattu 08.09.2011 08:20:45)

ganesha: Olisko tuo SM57+C414 kombo parempi kuin tuo C1000S-pari?

Onks sun mahdollisuutta äänittää kaikilla noilla ja sit arvioida itse kumpi on kivempi? Mä veikkaisin että C1000s:tkin menettelee kyllä kun etsii niille vaan hyvän paikan ja sit ekvalisoi huolellisesti.

Biisi on postrock-henkinen rykäisy ja flyygelin on tarkoitus vain tukea kitaroita.

Veikkaisin että tollasessa olis jopa vähän ylileveä stereo kivempi kuin mono ellei sit ole ajatus reilusti panoroida piano jompaan kumpaan laitaan... keskellä se helposti täyttää liikaa ja vie tilaa laululta. Ehkä kandee harkita jopa äänittämistä vähän kauempaa niin äänitetty piano asettuu stereokuvassa luonnollisesti vähän taaemmas.
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
dewil
08.09.2011 12:27:08

Pane se 414 joko laajalle hertalle, tai vallan pallolle, sinne soivan rekisterin holleille, noin puolen metrin päähän kielistä. Sen tonnisen voi heittää sit sinne bassopäähän, siis ihan sinne vehkeen pitkän pään tuntumaan, poimimaan sitä alinta botnea, jos moiselle on tarvista.

Mono on monesti paremmin hallittavissa/mahdutettavissa, moisissa tapauksissa.
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
Danko
08.09.2011 15:27:18

Jos raitarajoituksia ei ole, niin heitä lisäksi viissepe kaikurungon kolmannesta reiästä 0,5-1cm päähän. Tuota stereoparin mukaan uittamalla olen mielestäni saanut flyygelisoundin paremmin istutettua poppis-arriin.
"Sorry mate - if you think a Line 6 anything is going to give you an actual guitar sound you are part of the problem and have very little to do with the solution." -CN Fletcher
ganesha
08.09.2011 19:50:20
tattis! eiköhän näillä vinkeillä pääse haluttuun lopputulokseen!
http://ganesha-firstnewraysoftherisingsun.blogspot.com/
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)