Aihe: Hifi kajarit vai Studio Monitorit?
1 2
JPQ
12.06.2005 18:00:17

Olet käsittänyt väärin.

Enkä muuten ole vaan kirjoitin väärin väsyksisissäni eli tarkoitin
ettei passiivisia löydy. Anteeksi jos säikäytin jonkun.:)
pasikaikkonen
12.06.2005 21:09:38

jep tässäpä uusi genelec tuote.
eli 8020 a hintaa on 590e / pari

kävin helsingin musiikissa ja sattumalta kuulin kun nuo soivat.
hyvältä kuulosti ja olivat pienet.
projekti
12.06.2005 21:58:30
Tottakai mitä enemmän rahaa pistät palamaan niin sitä parempaa saat.

Minä en olisi tuota mieltä. Jos puhutaan vaikka pienistä passiivisista 2-tie kaiuttimista, niin uskallan väittää että äänenlaatu ei enää juurikaan parane 500€:n jälkeen.
Heittäkää radionne järveen niin maailma pelastuu...
JPQ
12.06.2005 22:26:32

jep tässäpä uusi genelec tuote.
eli 8020 a hintaa on 590e / pari

kävin helsingin musiikissa ja sattumalta kuulin kun nuo soivat.
hyvältä kuulosti ja olivat pienet.

Muuten ok ehdotus mutta aktiiviset ei kelpaa mulle sattuneista syistä
jollei täytyy vielä isoveljeltä kysyä eräs juttu... Silti aktiiviset
maksaa myös enempi...
Torniojaws
13.06.2005 08:37:46

Silti aktiiviset maksaa myös enempi...

Ymmärsinköhän pointtisi väärin, mutta aktiivimonitorit on aina kalliimpia kuin passiivit, koska niissä on vahvistin sisäänrakennettuna.
So sweet the hour, so calm the time, I feel it more than half a crime, When Nature sleeps and stars are mute, To mar the silence ev'n with lute.
JPQ
13.06.2005 13:59:02

Ymmärsinköhän pointtisi väärin, mutta aktiivimonitorit on aina kalliimpia kuin passiivit, koska niissä on vahvistin sisäänrakennettuna.

Tajuan kyllä miksi (tajuan tekniikasta paljon vaikkapa kajareita en
rupeisi itse tekemään...) mutta kun on hyvä tai oikeastaan erinomainen
vahvistin niin ei halua luopua sen käytöstä.
Canttori
13.06.2005 16:57:38
JPQ joko ostit monitorit?
Ite oon tykänny nuista Wharfedalen Pacific Evo:ista (8 ja 10). Paljon analyyttisempi kuin saman valmistajan Dimangit kuitenkaan olematta räikeä. Kannattaa varoa kyllä nuissa monitoreissa korostetun diskantin antamaa erottelukyvyn illuusiota. Voi pikaisessa koekuuntelussa joutua korva harhautetuksi.

Dynaudion Audience 52:sta ovat pojat kehuneet, se voi olla hyvä valinta jos tarjouksesta löydät.
JPQ
13.06.2005 17:51:51

Vielä en on tärkeämpiä juttuja ensiksi lisäksi kartoitin etukäteen
yleistä näkemystä asiasta.
januszian
14.06.2005 13:39:19

Sanonpa vain että HiFi kajarit värittää kovasti yläpäätä. Ja juuri sitä ihan ylintä kilinää. Jotku diggaa mutta mun päässä pellit ja haitsut menee rummuissa ihan ihme suhinaksi ja kilinäksi. Mä diggaan ainakin mun Geneleceistä ja luonnollisesta peltisaundista.
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles. http://www.zilakka.com
varakeef
14.06.2005 13:43:27
Sanonpa vain että HiFi kajarit värittää kovasti yläpäätä. Ja juuri sitä ihan ylintä kilinää. Jotku diggaa mutta mun päässä pellit ja haitsut menee rummuissa ihan ihme suhinaksi ja kilinäksi. Mä diggaan ainakin mun Geneleceistä ja luonnollisesta peltisaundista.

Ja mitkä hifi-kajarit? Et kertakaikkiaan voi tehdä tuollaista yleistystä.
"Jos demo kuulostaa paremmalta kuin varsinainen äänitys, julkaistaan demo" - Rick Rubin
januszian
16.06.2005 23:20:14

Kyllä tuo on enemmän ollut sääntö kuin poikkeus.

Tosin mä mitään 250 000 euron kaiuttimia oo koskaan kuunnellut kun en näe siinä mitään järkeä. :)
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles. http://www.zilakka.com
Chade Fallstar
22.06.2005 12:22:44
Mielestäni ihan turhaan haikailet sen Nadin vahvistimen perään.Vaikka NADit hyviä onkin,aktiivimonitorien rakenne
tarkoaa aika paljon etuja.
1.Jakosuotimet ovat ennen vahvistimia,eli ne voidaan tehdä helpommin paremmiksi,karkeasti yksinkertaistettuna.
2.Jakosuotimet ovat aktiivisia, eli niillä voi paitsi leikata myös korostaa.Helpottaa taajuusvasteen räätälöinnissä.
3.Jokaiselle elementille oma vahvistin.Eli elementtien herkkyys ei ole niin tärkeää.

Raakasti yksinkertaistettua asiaa, ja vain minun (väärin?)käsityksiäni.

Ja vielä hifikaiuttinista.Hifimaailmassa on paljon tarkkoja ja analyyttisia kaiuttimia ja vahvistimia,mutta suurin osa laitteista on kasattu jonkun suunnittelija´gurun mielipiteiden mukaan,eikä ole mitään takeita niiden taajuusvasteen suoruudesta tai muísta ominaisuuksista.Lisäksi on vaikea löytää puolueetonta mittaustietoa.

Itellä on hyviä kokemuksia ainakin Genelecin ja Tannoyn monitoreista.
maelstorm
22.06.2005 14:05:53
Ihanko tarkoituksella tässä ketjussa vaietaan Tannoyn reveal sarjan 250,- pari lähtevästä monitorikaksikosta? Haukkukaas niitäkin nyt sit. Ja omat morkkaukset passiiveille ja aktiiveille, kits.
the Mystic may release maelstorms of fire, delete freewill, enter the land of the Spirit, or even stop time.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)