...halvan perusmikserin ostoa (halvimmat reilut 100 euroa, hieman paremman etuasteen omaavat 250 eurosta ylöspäin Osaako kukaan sanoa, että minkä laatuisia ovat yleensäkin nuo Alesiksen n.100-250€ maksavat MultiMix kompaktimikserit? Entä kenen valmistajan mikserit (isot ja kompaktit) yleensäkin ovat niin sanotusti "laadukkaita"? Voihan vitalis... |
Ihan vaan semmosta tiedoksi, että ostin just Music Tech Magazinen ( http://www.musictechmag.co.uk/) ja siinä oli monen sivun juttu akustisen kitaran nauhoittamisesta. Kannattaa katsoa kun kauppaan osuu. N. 12 euroa oli lehdellä hintaa. Siinä tuli mukana cd, jolla oli sitten joitain rumpuraitoja yms., sitä en oo kerenny vielä sen tarkemmin tutkimaan. 'Not a day goes by, when I don't spare you a thought' - Frankie Stubbs |
...ja sitten kun on satsattu niihin hyviin skittoihin ja mikkeihin, leikataan miksauksessa kuitenkin ylä ja alapää pois niin, että jäljelle jää vain kapeaa keskiääni honotusta :-) Eli ei niillä kamoilla niin hirveän suurta väliä ole, ainakaan rock-musiikissa. Silloin sillä vasta on merkitystä kun tehdään jotain ihan akustista meininkiä - eikä aina silloinkaan. Pelkällä EQ:n ja kompuran käytöllä pääsee yllättävän pitkälle, kunhan vain tietää mitä tekee, oli kamat suurinpiirtein mitkä hyvänsä. Mulla on kauniisti soiva Takaminen seetrikansinen akustinen, mutta monasti olen saanut toimivamman soundin, nuorena poikana nimipäivälahjaksi saamastani, halvasta Mayasta. Mikkinä on Audio-Technica AT4050/CM5. (Okei, eihän toi mikki ihan halvimmasta päästä ole, mutta kyllä homma hoituu jo satasenkin vehkeillä - olen kokeillut.) ...siis mun mielestä. |