StJerky 10.02.2005 19:31:35 | |
---|
Hehee! Löysin vielä yhden. Pitäisiköhän perustaa museo. Shure 515SB |
Epik 10.02.2005 23:29:52 (muokattu 10.02.2005 23:30:33) | |
---|
Milläs noista äänittäisitte basson ja kitaran? Mun korviini SM58 kuulostaa ainakin äänitettynä kitarakaapin edessä (lähimikityksenä) paremmalta kuin se paljon puhuttu SM57. Viisseiska on jotenkin tylsän tasaisen kuuloinen, viiskasi taas mielestäni vähän "laajempi". Ja eikös 57:an taajusvaste mene 40 hertziin 58:sin 50:nen sijasta? En taas tiedä vaikuttaako sekin mutta eikös sitä puhuta että kitaroista kannattaa leikata alapäätä kun ne vaan humisee aina (paitsi jos on joku minicombo tai vastaava). |
StJerky 11.02.2005 08:38:24 | |
---|
Mun korviini SM58 kuulostaa ainakin äänitettynä kitarakaapin edessä (lähimikityksenä) paremmalta kuin se paljon puhuttu SM57. Viisseiska on jotenkin tylsän tasaisen kuuloinen, viiskasi taas mielestäni vähän "laajempi". Ja eikös 57:an taajusvaste mene 40 hertziin 58:sin 50:nen sijasta? En taas tiedä vaikuttaako sekin mutta eikös sitä puhuta että kitaroista kannattaa leikata alapäätä kun ne vaan humisee aina (paitsi jos on joku minicombo tai vastaava). Minullakin on jotenkin sellainen tuntuma, että ero on aika marginaalinen. Lähes kaikki muu vaikuttaa soundiin enemmän kuin tuo mikkivalinta. Minun isoin ongelma on äänitystilan akustiikka, joka on kova. Onko hyviä ideoita kitarasoundin pehmentämiseksi (jostakin syystä tulee todella raakana ja metallisena äänityksissä)? |
Niskamies 11.02.2005 23:11:25 | |
---|
Minullakin on jotenkin sellainen tuntuma, että ero on aika marginaalinen. Lähes kaikki muu vaikuttaa soundiin enemmän kuin tuo mikkivalinta. Minun isoin ongelma on äänitystilan akustiikka, joka on kova. Onko hyviä ideoita kitarasoundin pehmentämiseksi (jostakin syystä tulee todella raakana ja metallisena äänityksissä)? Nostakaa kaappi/kombo pois lattialta ja säätäkää vahvarin eq:ta että saisitte saundista mieluissamman. Ei tilan pitäisi hirveästi vaikuttaa saundiin lähimikityksessä. Eikö saundia voi pehmentää eq:lla tms. miksausvaiheessa, vai eikö siihen ole mahdollisuutta? Meitsi on meshissä. |
StJerky 14.02.2005 13:46:06 | |
---|
Testasin lähimikittää 545SD ja SM58 mikeillä. Sain vähän paremman soundin ensinmainitulla, mutta johtuu luultavasti siitä, että kääntelin sitä pitempään parhaan tuloksen aikaansaamiseksi. Sitten kokeilin 565SD:llä (pallokuvio) n. metrin päästä ja korkeudelta osoittaen suunnilleen combon ja kaapin välille. Sain ehdottomasti parhaankuuloisen soundin näin. Vahvistin on JCM800 4210, joka vaatii aika kovan äänentason, ollakseen hyväsoundinen. Jatkan kokeiluja. |
myslique 15.10.2008 14:51:05 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 1339 päivää vanhaan ketjuun! -Mitä välii. edit: MD21 olisi kai lähinnä vastaavaa? Sen bassorefleksi rakenne vain tekee siitäkin hieman poikkeavan kaikkiin muihin nähden. Ostin tuollaisen pari päivää sitten. Joku kehuin Harmony Centralissa AKG C12:ta paremmaksi bassorummussa. Ootko kokeillut ikinä? Suuntakuvio on kai pallo, joten oikeastaan aika mielenkiintoinen dynaamineksi mikiksi. Miksi vaihtaa sointua kun ei se sointu vaihtamalla parane? |