Aihe: Tascam DP-01FX 1 2 | |
---|---|
![]() 21.01.2005 14:44:50 | |
Tascam DP-01FX on saapunut. Päällisin puolin vaikuttaa oikein jämäkältä ja asialliselta. Laitan käyttäjäkokemuksia, kun olen testaillut aikani. | |
![]() 29.04.2005 19:05:38 | |
no, miltäs tuo tascam dp-01fx vaikuttaa?onko hintansa väärti? | |
![]() 03.05.2005 09:51:01 | |
Olen ollut tyytyväinen. Laite on helppokäyttöinen. Siinä on 8 todellista raitaa ja master-raita. Jostakin syystä laitteella äänitetty tavara kuulostaa (melkein analogisen) lämpimältä (ihan erilaiselta/paremmalta kuin vanhat tietokoneäänitykseni). Laite on minulle riittävä ja omasta mielestäni hintansa väärti. Hyviä puolia: - helppokäyttöinen - sisäinen kaikuefekti on hyvä. - XLR-liittimet ja phantom (FX-versiossa) - laadukkaat inputit (hyvä soundi) - jämäkkä perusvehje Huonoja puolia: - virtalähde hajosi parin kuukauden käytön jälkeen (saan tietysti uuden takuun piikkiin). - pieni ja valaisematon näyttö - laitteen mukana tulleet multiefektit eivät ole kummoisia (ja niitä ei voi lisätä jo äänitettyyn raitaan, vaan pitää olla jo äänittäessä). FX-versiota ei kannata ostaa multiefektin takia vaan XLR-liittimien ja phantom-virran. - Vain 1 efektilooppi (sama kaikille raidoille) ja se on joko tai laitteen oman kaiun kanssa. - Jos vehje sekoaa, niin sen kanssa on aika avuton. Backupeja tietokoneelle kannattaa korvaamattomasta materiaalista tehdä (pätee varmaan kaikkiin digitaalisiin vehkeisiin). | |
![]() 03.05.2005 11:11:11 | |
Pystytkö laittamaan jotain ääninäytteitä? Ois todella hyvä homma jos onnistuu. Itekkin oon pähkäillyt jonkinlaisen kasiraiturin hommaamista, mutta tuo dp-01fx vähän arveluttaa, kun siinä voi äänittää vain kaksi raitaa samanaikaisesti. Rajoittaa rumpujen äänittämistä aika tavalla. Voi meinaan olla aika hankala saada rumpuja kuulostamaan edes suht hyvältä.Vai olenko aivan väärässä? | |
![]() 03.05.2005 13:12:29 | |
tuo dp-01fx vähän arveluttaa, kun siinä voi äänittää vain kaksi raitaa samanaikaisesti. Rajoittaa rumpujen äänittämistä aika tavalla. Voi meinaan olla aika hankala saada rumpuja kuulostamaan edes suht hyvältä.Vai olenko aivan väärässä? Et ole väärässä. Kysehän on makuasioista. Itse ajattelen rajoitukset haasteena. Beatlesillahan ei alkuaikoina ollut kuin 2 raitaa käytössä ja silti tekivät hyvänkuuloisia levyjä. Siihen nähden kaksi raitaa pelkille rummuille on jo luxusta. Toisaalta 8 raitaakin jo asettaa rajoituksia rummuille. Välimiksaus on kuitenkin edessä, vaikka olisikin enemmän sisääntuloja (jos nyt ei ihan perustrio ilman päällekkäisäänityksiä ole kyseessä). Jos useampi input on sinulle tärkeä niin: Kesällä on tulossa Fostexilta uusi 8-raituri Fostex MR8HD. Siinä on 4 inputia, mutta vain 6 todellista raitaa (ja master). Hintaluokka alle 500 €. http://www.zzounds.com/item--FOSMR8HD Yritän katsoa jotain ääninäytteitä, kunhan saan uuden muuntajan ;-) | |
![]() 03.05.2005 14:15:45 | |
Vanha Akain dps-12 omaa 6-kerralla äänittävää inputtia ja 12-toistoraitaa ja satoja virtuaaliraitoja. Suosittelen etsimään jos semmoisia kaipaa | |
![]() 03.05.2005 14:22:32 | |
Voi meinaan olla aika hankala saada rumpuja kuulostamaan edes suht hyvältä.Vai olenko aivan väärässä? Noh. Riippuu vähän mitä tekee ja mitä haluaa... Mä äänitin tuossa juuri viikonloppuna rokkidemoja MBoxilla siten, että viiskasi bassarissa ja B1 siinä puolitoista metriä setin edessä metrin korkeudella ja ihan käyttis rock-soundia sain aikaiseksi. Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko." | |
![]() 03.05.2005 19:37:28 | |
Niinhän se taitaa olla, että toiselle riittää se kaks raitaa ja jollekin taas ei. Kyllä varmaan kahdella mikilläkin homman saisi toimimaan.Mut voishan siinä sumplia noiden rumpujen äänittämisen kanssa kaiken näköstä. Itse pohdin, jos äänittäis esim. nelikanavaisella mikserillä rumpuja ja vetäis sitten mikserin outista tascamiin. Siinähän vois sitten käyttääkin jo useampaa mikkiä hyväkseen. Teoriassa idea saattaisi toimia. Viisaammat korjatkoon. | |
![]() 04.05.2005 09:53:11 | |
Itse pohdin, jos äänittäis esim. nelikanavaisella mikserillä rumpuja ja vetäis sitten mikserin outista tascamiin. Siinähän vois sitten käyttääkin jo useampaa mikkiä hyväkseen. Teoriassa idea saattaisi toimia. Viisaammat korjatkoon. Noin juuri olen itse tehnyt. Tosin vain kolmella mikillä. Bassari keskellä ja kaksi overheadia laidoilla. | |
![]() 04.05.2005 16:12:34 | |
No katos. Miten on tolla menetelmällä homma toiminut? Tasojen säätämisen kanssa joutuu varmaankin jonkin aikaa sähläämään? | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)