SamPpaa 22.01.2005 13:16:47 | |
---|
Pitäsköhän sitä pyytä ylläpitoa lisäämään tonne wanted-palstalle tuottaja/äänittäjä/studioapulaisosasto, jossa sit bändit vois etsiä projekteilleen äänittäjää/tuottajaa ja äänittäjät apumiehiä tai projekteja... Tuntuu vähän siltä kun näitä palstoja lukee, että innokkaita harrastelijaäänittäjiä ja toisaalta bändejä jotka haluis tollasia palveluita, mutta joilla ei oo varaa mennä oikeisiin studioihin kyllä löytyy, mutta jotenkin ne ei sit oikeen kohtaa. Tuolta vois löytyä harrastuspohjalta hyviä kontakteja jotka vois muutuuta tulevaisuudessa ihan oikeiksi duuneiksikin. Tosi hyvä idea! Yks kans mitä tarvis ois semmonen, että monet varmaan osaa äänitellä/miksata muttei oo laitteita. Toisilla taas on laitteet ja kallis tilojen vuokra, muttei oikeilta töiltään kerkeä ku viikonloppuisin tekemään. Ite ainakin ku saisin tilat, ni vuokraisin arkena tiloja joillekkin vakio ukoille. Satunnaisille on hankala vuokrata ku ei tiiä osaako kaikki käyttää kyseisiä laitteita. Muutamalle vakio käyttäjille taas tiloja vois vuokrata vapaina päivinä. Saapahan vähän lievitystä kovaan vuokraan. |
kivi 23.01.2005 15:44:51 | |
---|
Minä taas olen miettinyt, että olisiko joihinkin projekteihin mahdollista päästä opettelemaan/tutustumaan/katselemaan jonkinlaisella oppisopimusmeinigillä. ;) Kun mä olin about 15-vuotias, mä aloin järjestelmällisesti hakeutua mukaan kaikille studioreissuille, sitten studiossa kysyin äänittäjältä, voinko tulla toistekin, voinko seurata ja kysyä, mitä teet ja miksi jne. Mä olin aikaisemmin jo äidin mukana tutustunut YLEn puheohjelmien ja kuunnelmien /radioteatterin äänityksiin, mutta varsinainen kiitos taitaa mennä erityisesti Tonylle, Ranisen studion äänittäjälle, joka väsymättä haaskasi omaa ja muiden studioaikaa neuvoakseen pikkupojalle mikityksiä ja kytkentöjä. Kiitos. Kyllä apukädelle aina työtä löytyy, jos osaa olla hiljaa eikä ryhdy heti tarjoamaan kaikkea vasta oppimaansa. |
Notefix 23.01.2005 15:47:40 | |
---|
mutta varsinainen kiitos taitaa mennä erityisesti Tonylle, Ranisen studion äänittäjälle, joka väsymättä haaskasi omaa ja muiden studioaikaa neuvoakseen pikkupojalle mikityksiä Ja se oli kova kauppaamaan mikkejä kans :) Missähän se nykyään vaikuttaa. Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
Roadari 23.01.2005 22:56:31 | |
---|
Minä teen pääosan tuloistani äänitekniikalla. Suurimman osan live puolella, teatterissa ja rokkilavoilla. Jonkin verran oon joutunu/päässy äänittämään. Loppu osan pienistä tuloistani saan tekemällä pyroa. Välillä tulee jotain valojuttujakin tehtyä. Työpäivä äänittäjänä on mielestäni 10h max. Miksatessa vähemmän. Roadari "Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa." |
milcoin 23.01.2005 23:29:01 | |
---|
Ootko sä huomannut tällaista ilmiötä? Mulla häviää ainakin väsyneenä kyky keskittyä kokonaisuuteen. Sitä alkaa tehdä kaikkea turhaa pientä näpräämistä. Ja Notefixin mainitsema atakkikuurous iskee usein. Virvelin taso ja kirkkaus on silloin hankala saada kohdalleen, sama koskee basarin napsua. Mutta tauoilla siitä selviää yleensä. Kun mennään pikkutunneille, se on yleensä 15min miksausta ja 5min tauko. Viime maratonsessiossa (27 tuntia äänitystä putkeen!) mä tein vielä lopuksi levy-yhtiölle projektista raakamiksaukset just rauhallisesti tauottelemalla. Eikä ne oo vieläkään niin pahan kuuloisia... Pako - jazzittomien viimeinen lahjapaikka eiku.... |