Kalmo 12.04.2012 13:41:53 | |
---|
PL: Pitää kuitenkin muistaa, että laatukomponentti 30v. sitten ei ole laatukomponentti nykyisellä mitta-asteikolla katsottuna. . Siksiköhän 60-70-luvun vanhoista miksauspöydistä makselevat Lenny Kravitzit, Mark Knopflerit ja Paul McCartneyt satojatuhansia? :o) :o) Saattaisi jopa olla, että esim hyviä kuparilaatuja jne käytettiin 30-40 vuotta sitten reilummin kuin nykyään, ja kuluvien pintojen materiaalipaksuudet ym. olivat tuhdimmat. Analogisessa audionkäsittelyssä ei luullakseni ole viime vuosikymmeninä tapahtunut mitään mullistavaa edistystä. En tosin ole ekspertti sanomaan, mutua vain, siihen perustuen että painopiste aikaa sitten siirtyi digipuolelle. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
hape 12.04.2012 16:38:43 | |
---|
jusabossa: HEIPPA vaan kaikille äänivelhoveljille! Saimme käsiimme ostettavaksi kahdeksan etusta, tiedustelen oisko jollakulla tiedossa ulosottopalikoita tai mitä tahansa näihin sopivia lisäosia, jos rakentais toimivan paketin. Mulla on alkuperäinen järjettömän järeä virtalähde käsissä jo myös. Kiitos kaikista vinkeistä juuso(at)diibii.fi Jotain tietoa on, laitoin meiliä. Sinänsähän nuo etusmodulit ei välttämättä tarvi muuta ku virtalähteen kaveriksi, siis jos vaan äänityskäyttöön meinaa. http://www.thespyro.com |
Esp 12.04.2012 17:56:14 | |
---|
Kalmo: Siksiköhän 60-70-luvun vanhoista miksauspöydistä makselevat Lenny Kravitzit, Mark Knopflerit ja Paul McCartneyt satojatuhansia? :o) :o) Lähinnä kai makselivat... noiden analogikonsolien hinnat ovat tulleet rytisten alas viimeisen vuosikymmenen aikana. Juuri tässä niiden hintoja kuluneen vuoden ajan seuranneena hämmästyin usein kuinka paljon olivat tipahtaneet 2000-luvun alun hinnoista jolloin viimeksi seurasin aihetta aktiivisesti. Eipä sillä, ihan kiva ettei tarvi sijoittaa niin paljon kuin silloin olisi tarvinut jos sellaisen haluaa ostaa, tiedä sitten paljonko joutuu ylläpitoon pistämään :P Täh?!? |
jannu 15.04.2012 15:08:35 | |
---|
hape: Jotain tietoa on, laitoin meiliä. Sinänsähän nuo etusmodulit ei välttämättä tarvi muuta ku virtalähteen kaveriksi, siis jos vaan äänityskäyttöön meinaa. Entä jos haluaisi käyttää myös summaamiseen? |
hape 15.04.2012 15:33:15 | |
---|
jannu: Entä jos haluaisi käyttää myös summaamiseen? No sit varmaan tarttis grouppimoduleita ja masterin, eiksje? http://www.thespyro.com |
jannu 15.04.2012 17:50:35 | |
---|
hape: No sit varmaan tarttis grouppimoduleita ja masterin, eiksje? Juu, siis aivan. Hätäsesti kysyin ja pätkäisi ajatus näköjään. :) Varsinaisia masterlohkoja mulla ei ole, mutta pystyisikö aux/linjapalikoilla ajamaan asiaa? Ryhmämoduleitakin on. Yritän tässä miettiä mahdollisimman kompaktia ratkaisua. Jos tuosta etuasteen panoroinnista modaa kanavalle ulosmenovolumen, niin kuinka karmea savotta olis saada ajettua kanavaa ryhmään niin että se on pysyvästi hard left/hard right? Pitäisikö kaikki vasuriin menevät tällöin kytkeä yhden ryhmän taakse ja oikealle toisen? Ja uudelleen, maksaako tämä vaivaa? Onko pienempi harmi vain kiltisti koota kanavat liukuineen päivineen ja jättää kolvihommat niille jotka osaa? :) |
hape 16.04.2012 11:30:40 | |
---|
jannu: Varsinaisia masterlohkoja mulla ei ole, mutta pystyisikö aux/linjapalikoilla ajamaan asiaa? Ryhmämoduleitakin on. Jaa-a, pistitpä pahan. Mä oon puljannu vaan noitten etuastemodulien kans, eli en tiedä minkämoisia noi linjapalikat ja ryhmämodulit on, mutta kai se periaatteessa vois onnistua. Jos tarvii vaan summata linjatasosta kamaa, niin kyllä se mun ymmärtääkseni noilla linjapalikoilla ja ryhmillä pitäs onnistua. Mutta en uskalla kyllä varmasti sanoa ku en tiedä tarkemmin minkälaisia ne on. Tarviikohan se jonku ulostulomokkulan vielä, olikohan ne sit OSC tai jotain? Viisaammat kertokaa tarkemmin, mä vaan pähkäilen itsekseni. jannu: Onko pienempi harmi vain kiltisti koota kanavat liukuineen päivineen ja jättää kolvihommat niille jotka osaa? :) Tää on tietysti ihan hyvä toimintatapa noin yleensä ottaen :D Mutta rohkea rokan syö ja voi tehdessä jotain oppiakin. http://www.thespyro.com |
studiokekkonen 16.04.2012 19:45:23 | |
---|
jannu: Juu, siis aivan. Hätäsesti kysyin ja pätkäisi ajatus näköjään. :) Varsinaisia masterlohkoja mulla ei ole, mutta pystyisikö aux/linjapalikoilla ajamaan asiaa? Ryhmämoduleitakin on. Yritän tässä miettiä mahdollisimman kompaktia ratkaisua. Jos tuosta etuasteen panoroinnista modaa kanavalle ulosmenovolumen, niin kuinka karmea savotta olis saada ajettua kanavaa ryhmään niin että se on pysyvästi hard left/hard right? Pitäisikö kaikki vasuriin menevät tällöin kytkeä yhden ryhmän taakse ja oikealle toisen? Ja uudelleen, maksaako tämä vaivaa? Onko pienempi harmi vain kiltisti koota kanavat liukuineen päivineen ja jättää kolvihommat niille jotka osaa? :) Meille mahdutettiin kolmiasentoinen panorointikytkin tuota summaushommaa varten. Tää on muutenkin erinomaisen kompakti laatikko. Tuu kattoo jos oot Helsingissä päin. Virtalähde tämän modasi, joskaan nykyään se ei duunaa näitä projekteja. Juppu / Studio Kekkonen / www.studiokekkonen.com / studiokekkonen.blogspot.com |
jannu 18.04.2012 01:30:11 | |
---|
studiokekkonen: Meille mahdutettiin kolmiasentoinen panorointikytkin tuota summaushommaa varten. Tää on muutenkin erinomaisen kompakti laatikko. Tuu kattoo jos oot Helsingissä päin. Virtalähde tämän modasi, joskaan nykyään se ei duunaa näitä projekteja. Tuommoinen kytkin kävi itselläkin mielessä. Ja käymään on tultava, joka tapauksessa! :D |
rune 01.08.2012 10:32:08 | |
---|
Moi! Olisin kiinnostunut ostamaan audiotron mikserin jos jostain löytyis. En pelkkää kolvausta niin että saatte tarjota myös viallisia. Rune_70000 ät hotmail.com |
Timi 18.05.2013 14:40:12 | |
---|
Minulla olisi Saaran tekemä 16 kanavainen mikseri kaupan.On nykyään turhan iso meittin keikoille. Vaikea.Mutta varma! |
oksatboys 18.01.2014 18:17:02 (muokattu 18.01.2014 18:29:18) | |
---|
Lievästi ohi otsikon, mutta suomalainen mikseri kuitenkin kyseessä. Mikä merkki oli Kajasound ja millaisia vehkeitä ovat laadultaan? Onko Kajasoundilla jotain tekemistä Kajaani-mikserien kanssa? Nehän oli ainaki aika laadukkaita vehkeitä ilmeisesti. Netistä ei löydy juuri mitään tietoa. Jollain dj-foorumilla tjsp. sanottiin että kajaani-firman periä olisi tms. Ainakin melko samanlaisia ja ylen käyttöön tehty aikoinaan ilmeisesti. Eli jos joku jotain tietää, niin kiinnostaisi, kun olisi markkinoilla yks kajasound myynnissä... E. Merkki on vissii Jutel ja Kajasound malli. Sanotaan että soundi lähtee sormista... no mulla se on kai jo sitte lähtenyt. |
buzzherger 14.07.2015 23:19:15 | |
---|
Herätetääs Multimixerit henkiin!! Olisin kiinnostunut ostamaan joko osina tai kokonaisen Ms Audiotron mikserin. Buzzherger ät gmail.com |
htm 05.01.2016 10:42:51 | |
---|
Kylläpäs onkin yli 174 päivää vanha aihe! Mulla on lojunut noita OSC-moduuleita varastossa, ja ajattelin vihdoin laittaa ne hyötykäyttöön EQ:n muodossa. Kysymys kuuluukin noista korttien pinneistä. Ilmeisesti nuo vaativat sen +/-15V, mutta mihin pinniin mitäkin tulee syöttää? Ja jos jossain on multimixin skemoja tarjolla, niin mielelläni vilkaisisin. www.signumfreud.com
www.facebook.com/maenhaluakuunnellarekords |
oksatboys 05.01.2016 11:58:42 | |
---|
Helsingin kaupungin teatterin multsarin manuska löytyy Facebookin multsariryhmästä. |
hape 05.01.2016 13:24:43 (muokattu 05.01.2016 13:26:06) | |
---|
http://www.thespyro.com |
jannu 05.01.2016 15:43:43 | |
---|
"You can't really be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
Saatanan kojootti |
htm 06.01.2016 11:44:15 | |
---|
Valtaisan hienoa! Kiitos. www.signumfreud.com
www.facebook.com/maenhaluakuunnellarekords |