HK 18.05.2004 01:55:31 | |
---|
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-165552.html Onkos kellään hajua että mitkä ihmeen värkit nämä ovat? Nuo ledit on jo kyllä aika paksua. Eläköön futuristinen design.. Käsittääkseni jonkinlaiset akustista tilaa mittamikeillä haistelevat kaapit. Ugh, liikaa elektroniikkaa sanon minä. Ei ketään huvittais lyödä nEareja 1029a -parin kanssa samalle pöydälle ja töhäytellä vähän kohinaa mittamikkiin? Toivottavasti ei. Pelkkiin mittaustuloksiin sokeasti tuijottelemalla ei ole koskaan saatu hyvänkuuloista musiikkia aikaiseksi, mutta tämähän on vain oma mielipiteeni. Peltikorva puupäässä. |
Roberto 18.05.2004 09:48:11 | |
---|
Pelkkiin mittaustuloksiin sokeasti tuijottelemalla ei ole koskaan saatu hyvänkuuloista musiikkia aikaiseksi, mutta tämähän on vain oma mielipiteeni. Toivottavasti kukaan ei ruuvaa musaa mittareihin tuijottamalla. Kuuntelua säädetäessä mitta-asiat helpottaa kummasti, sen verran paljon tapahtuu asioita joita korvat ei kykene erottelemaan ja joilla on suuriakin vaikutuksia kuuntelun vasteeseen. Sen jälkeen voi taas unohtaa tekniset detaljit ja keskittyä itse asiaan. |
bize 18.05.2004 22:18:26 | |
---|
Toivottavasti kukaan ei ruuvaa musaa mittareihin tuijottamalla. Kuuntelua säädetäessä mitta-asiat helpottaa kummasti, sen verran paljon tapahtuu asioita joita korvat ei kykene erottelemaan ja joilla on suuriakin vaikutuksia kuuntelun vasteeseen. Sen jälkeen voi taas unohtaa tekniset detaljit ja keskittyä itse asiaan. Niin, en todellakaan tee musiikkia mittamikki toisessa kädessä. Epätasaiset nämä nykyisetkin skobet ovat taajuusvasteeltaan eikä ole liiemmin luovaa prosessia haitannut, mutta nyt kun olen uusia työkaluja hankkimassa niin olen kiinnostunut, että olisivatko nuo nEarit ylipäänsä lähempänä lineaarisuutta. "Hardware rule number one: NO FUCKING RACK SYSTEMS OF ANY KIND!!! " |
askomiko 19.05.2004 01:32:33 | |
---|
Voi kun sais huonetta tasoitettua. Kajarit on hyvät, mutta olen kuullut miltä nämä kuulostaa kunnollisessa huoneessa. :( Ehkä pitäisi ruveta myymään huoneita eikä kajareita, ei peruskopissa mikään kajari kuulosta siltä miltä pitää. |
Jabe 05.07.2004 11:01:03 | |
---|
Pistin juuri parin ESI NEar05 -monitorja tilaukseen t-kaupasta. Raportoin sitten fiiliksistä, jahka paketti saapuu ja saan kuunneltua kaiuttimia pajalla. |
Jabe 14.07.2004 21:13:58 | |
---|
Dodii. Sieltähän ne tuli. Hyvältä soundaavat. Piisaa mulle demoiluun ja äänittämiseen. Levyn miksaamiseen en käyttäisi. Mutta enhän mie sellaista hommaa osaisi muutenkaan ... Jos tulee jotain jäsenneltympää sanottavaa, niin sanon. Mutta veikkaan ettei tuu. Kaiuttimet ne on. |
KJM 16.09.2004 13:11:56 | |
---|
voisin ostaa ESI nEar 05:set jos jollai myytävänä ;) paskanvitut! |
Roberto 16.09.2004 13:53:58 | |
---|
Ostakaa multa Genelec S30-pari... kaks yhden hinnalla, huollettu keväällä läpikotaisin. |
Locrian 16.09.2004 13:58:11 | |
---|
Ostakaa multa Genelec S30-pari... kaks yhden hinnalla, huollettu keväällä läpikotaisin. Paljos se yhen hinta oli?Myytkö köyhälle nuorisoaloittelijalle osamaksulla? :-) -"I eat pieces of shit like you for breakfast!"
-"You eat pieces of shit for breakfast?"
-Happy Gilmour |
Zammy 16.09.2004 14:35:24 | |
---|
Toimiiko noi ESI nEar 05:t jos niihin lykkää tulemaan soundia suoraan vahvistimen kaiutinulostulosta. Tai olisko tohon jotain ratkaisua? Musicstore Kölnillä 5 x kyseinen kaiutin + aktiivisubi yhteensä 666 euroa.. Veljpojjalle Mulla on pappatunturi. Sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään - sen sorttinen. |
KJM 16.09.2004 14:53:35 | |
---|
Toimiiko noi ESI nEar 05:t jos niihin lykkää tulemaan soundia suoraan vahvistimen kaiutinulostulosta. Tai olisko tohon jotain ratkaisua? eihän nuo nearit vahvistinta tarvitse :O paskanvitut! |
Zammy 16.09.2004 15:02:07 | |
---|
eihän nuo nearit vahvistinta tarvitse :O No ei tarvi. Mutta jos sulla on optinen ulostulo DVD-soittimessa niin milläs sen noihin kytket? Tarkotuksena oli se laittaa kotivahvistimeen, jossa ei sitten ole linjaulostuloja, ainakaan 5 kpl, ainoastaan kaiutintasoista signaalia puskevat liitännät. Mulla on pappatunturi. Sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään - sen sorttinen. |
Jabe 16.09.2004 16:07:48 (muokattu 16.09.2004 16:10:29) | |
---|
voisin ostaa ESI nEar 05:set jos jollai myytävänä ;) Osta t-kaupasta. Eihän ne paljoa maksa. Ei aktiivikaiuttimeen laiteta siitä kaiutinulostulosta tulevaa signaalia. Aktiivikaiuttimessa on jo vahvistin sisällä itsessään. Jos on useita äänilähteitä, niin voi hankkia esim. pikkumikserin, laittaa ne äänilähteet siihen, ja sitten signaalin mikseistä aktiivikaiuttimiin. edit: Mutta eihän tuo kovin järkevää ole .. kotisterosysteemiin lienee fiksuinta hankkia vahvistin + passiivikaiuttimet. Aktiivikaiuttimia pruukataan käyttää studioissa mikserin perässä miinkuin yllä kuvasin. Ja kait siitä DVD'stä jotenkin saa analogista audiota ulos? |
Zammy 16.09.2004 16:45:10 (muokattu 16.09.2004 16:46:00) | |
---|
Ei aktiivikaiuttimeen laiteta siitä kaiutinulostulosta tulevaa signaalia. Aktiivikaiuttimessa on jo vahvistin sisällä itsessään. Jos on useita äänilähteitä, niin voi hankkia esim. pikkumikserin, laittaa ne äänilähteet siihen, ja sitten signaalin mikseistä aktiivikaiuttimiin. edit: Mutta eihän tuo kovin järkevää ole .. kotisterosysteemiin lienee fiksuinta hankkia vahvistin + passiivikaiuttimet. Aktiivikaiuttimia pruukataan käyttää studioissa mikserin perässä miinkuin yllä kuvasin. Ja kait siitä DVD'stä jotenkin saa analogista audiota ulos? Siis kyllähän minä ihan tasan tarkkaan tiedän mitä aktiivikaiutin tarkoittaa. Tästä kyseisestä DVD-soittimesta ei taida saada ulos kuin 2-kanavaa analogisesti. Toisekseen vaikka saisikin ulos 5 kanavaa analogisesti niin olisipa aika raastavaa, kun joka kerta volumea säädettäessä se täytyisi käydä tekemässä erikseen jokaiseen viiteen kaiuttimeen niiden takapaneelista. Mikseriä ei olla tähän tapaukseen hommaamassa. Sinänsähän vois ollakin viisaampaa hommailla passiivikaiuttimia tuon nykyisen kotiteatterivahvistimen seuraksi, mutta toisaalta 666 euroon ei helposti saa viittä ton luokan kaiutinta + subia. Jossain tapauksessa mä oon nähny että aktiivikaiutin on hyväksynyt myös kaiutintasoista signaalia ihan just sen takia, että monella ne perinteiset vahvistimet kotoa löytyy, pelkkiä esivahvistimia ei. Mitäs se käytännössä vaatii väliin, että kaiutinsignaalin saa pudotettua linjatasolle? Mulla on pappatunturi. Sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään - sen sorttinen. |
Jabe 16.09.2004 17:41:15 | |
---|
Siis kyllähän minä ihan tasan tarkkaan tiedän mitä aktiivikaiutin tarkoittaa. OK. Sori. |
Roberto 16.09.2004 18:11:17 | |
---|
Paljos se yhen hinta oli?Myytkö köyhälle nuorisoaloittelijalle osamaksulla? :-) 2,5k?. E. :) |
Locrian 16.09.2004 20:23:26 | |
---|
2,5k?. E. :) Voi rähmä.En ois halunnutkaan. :-) -"I eat pieces of shit like you for breakfast!"
-"You eat pieces of shit for breakfast?"
-Happy Gilmour |
Torniojaws 11.11.2004 22:42:17 (muokattu 11.11.2004 22:44:22) | |
---|
Hmm, ajattelin itsekin hankkia nuo ESI:t ja mietiskelen tässä miten nuo kiinnitetään. Luultavasti ei kuten normaalit tietokonekajarit suoraan äänikortin kaiutinliittimistä (3.5mm), vaan jotenkin erilailla? Mikä olisi järkevin tapa sitten kiinnittää nuo koneeseen? Äänikorttina on SB Audigy 2. Mikseri minulla on jo (Behringer MX602A), mutta se on nauhoituskäytössä. Häiritseekö jos sillä kiinnittäisin kaiuttimet koneeseen, vai pitääkö hankkia toinen mikseri? Thomannin 3D-kuvista päätellen ESI:en takaa löytyy 6.3mm plugi ja XLR-plugi - miten näillä kiinnittäminen tapahtuisi? Jos esim. äänikortista vetäisin adapterilla 3.5mm --> 6.3mm, molemmista kaiutinliittimistä ESI:en taakse, niin eikö kumpikin kaiutin toistaisi samaa kun normaalisti yhdestä kaiutinliittimestä otetaan stereoääni, joka jakaantuu etu ja takakaiuttimille (molemmille oma liitin äänikortissa). "No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies"
- Charles Baudelaire |
kjh 12.11.2004 09:09:53 | |
---|
FutureMusic lehdessä olivat testanneet muutamia edullisia monitoreja. Niistä kehuttiin Yamaha MSP3:a. Karri |
HK 12.11.2004 09:13:52 (muokattu 12.11.2004 09:15:10) | |
---|
Hmm, ajattelin itsekin hankkia nuo ESI:t ja mietiskelen tässä miten nuo kiinnitetään. Luultavasti ei kuten normaalit tietokonekajarit suoraan äänikortin kaiutinliittimistä (3.5mm), vaan jotenkin erilailla? Mikä olisi järkevin tapa sitten kiinnittää nuo koneeseen? Äänikortin 3.5mm stereoliittimestä vedät vaikkapa kahteen 1/4" monoplugiin niin, että äänikortin puolelta liittimen kärki (tip) vedetään toisen plugin kärkeen (tip), keskimmäinen (ring) toisen plugin kärkeen (tip), ja kärjestä kauimpana oleva kontakti (sleeve) johtojen ympärilläkulkevaa "sukkaa" pitkin molempien plugien vastaaviin kontakteihin (sleeve). Nämä monoplugit sitten toinen vasempaan ja toinen oikeaan esineariin. Peltikorva puupäässä. |