Aihe: Konkkamikin käyttö särökitaraa nauhoittaessa
1 2
askomiko
10.03.2004 12:13:05
Ja tarkasti ne saa vaiheseen/vastavaiheeseen, kun laittaa kajarista kuulumaan pörinää (piuha maassa on aika hyvä), ja siirtää kuulokkeet päässä mikkiä kunnes pörinä häviää. Jos siis halutaan vastavaihe. Jos tahtoo samaan vaiheseen niin kääntää pöydästä vaiheen ja tekee saman homman. Auttaa todella paljon useamman mikin kanssa plärätessä. Tai oikeastaan tekee sen mahdolliseksi. Voi tehdä myös jälkikäteen tarkalla viiveellä jos konetta käyttää. (Tai räkistä löytyy PA-viive)
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
SamPpaa
10.03.2004 15:00:20
Tuo yllä oleva on ihan "vinkkejä studioon ja tarkkaamoon"-aineksia. Hyvä vinkki!
Kertokaa nyt!
samic
10.03.2004 17:52:44

Kannattaisko hommata konkkamikki kitaroiden nauhoitukseen. Olen nauhoitellut kitaroita shuren 58 tähän asti, mutta soundi jää vähän turhan ohueksi. Olisiko paremman soundin aikaansaamiseksi vaihtoehtona tuo konkkamikin hommaaminen? Soundi vahvarissa on tällä hetkellä sellainen kuin sen haluankin olevan, mutta nauhoitettuna se ei vastaa sitä mitä olen ajatellut. Vinkit ja käytännönstä tulleita kokemuksia otetaan vastaan miten homman saisi toimimaan paremmin. Laitan shuren kaapin eteen ja siitä piuha äänikorttiin jossa mikkietunen. Saisiko konkalla jytäkämmän ja alkuperäistä paremmin muistuttavan soundin?

Mä olen tehny parhaat kitara soundit yhellä shuren 57 mikillä
vaikka olen testailu kaiken näkösiä virityksiä.
esim: http://koti.mbnet.fi/samic76/kmikit.jpg

57 yleensä heitän n.5cm päähän verkosta keskikohtaan päin kartioo ja siitä lähen kääntämään kalvonmyötäsesti mikkiä.
www.morian.tk
ilopertti
20.03.2004 11:22:52

Sami, toi näyttää vesilinnan mikitykselta toi sun kuvas.
askomiko
20.03.2004 17:27:24
Nii, mulla oli joskus sm57, sm58, b52, shure 81 ja rode nt2, ja tuli ihan paska. Ehkä nykyään tulis parempi kun nyt oivallan miten vaiheet saa kohdalleen.
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)