Janne19691 12.02.2004 12:56:12 | |
---|
Vaikka vetäsitte livenä sisään, niin silti se nakutus kannattaa rumpalille antaa. Tästä päästäänkin siihen, että jos jonkun soittimen valtaväestö pitäisi laittaa koulunpenkille, niin rumpalit. Heitää monilla time niin paljon, että ihan hävettää. Muutamat tutut rumpalit on sitä mieltä että luonnollisuus kärsii kun soitetaan klikin kanssa. Nää jätkät osaa soittaa myös klikin kanssa. Kyllä mäkin olen sitä mieltä että biisin temmon kuuluu vähän elääkin että siitä tulee luonteva. Eriasia on sitten jos biisiissä on koneita mukana niin sitten tietysti klikki mukaan. Tällä tahdon vain sanoa että absoluuttinen tarkkuus temmossa ei ole absoluuttisesti hyvä aina. Rule #1: There are no rules. |
Henga 12.02.2004 22:27:43 (muokattu 13.02.2004 00:20:57) | |
---|
Tästä päästäänkin siihen, että jos jonkun soittimen valtaväestö pitäisi laittaa koulunpenkille, niin rumpalit. Heitää monilla time niin paljon, että ihan hävettää. Noh, siitä vaan itse setin taakse niin huomaa että se taimin pito käy työstä. Ja sitä ei koulunpenkillä opi. Ainoastaan treenaamalla, jos silläkään. "Some folks can, some folks can't.." edit: niin siis tarkoitus ei ollut kettuilla.. |
Daunt 13.02.2004 09:25:31 | |
---|
Saako SX:llä helposti tehtyä noita? Siinä on Tempo track -toiminto, jolla saa kohtalaisen helposti tehtyä klikkiraitoja. Muokkaaminen on kuitenkin aika kankeaa, jos täytyy jälkikäteen lisätä jotain. Koko loppuosaa ei pysty siirtämään kerralla eteenpäin. Tein juuri klikkiraidan, jossa oli muistaakseni kolmea eri tempoa ja tahtilajia. Kyllä se aika työlästä oli. |
jussiohman 13.02.2004 17:25:33 | |
---|
Ei soittotarkkuus tahi metronomintarkka soitto levyä yhtään paranna IMO. Jos rumpalin soitto ruplattaa ilman, ei tarvita klikkejä pakkaa sotkemaan. Pikku heitot luo tunnelmaa:) Äänestäkää suosikkivitsinne Hall of Fameen vitsipalstalla! Aikaa äänestää 6.3.2004 asti! |
Henga 13.02.2004 17:31:23 | |
---|
Ei soittotarkkuus tahi metronomintarkka soitto levyä yhtään paranna IMO. Jos rumpalin soitto ruplattaa ilman, ei tarvita klikkejä pakkaa sotkemaan. Pikku heitot luo tunnelmaa:) Makuasioita. Mutta se on paskarumpali joka ei saa soittoa svengaamaan klikin kanssa. Mutta jos on tarpeeksi hjuva soittamaan, niin saahan sen soiton kuulostamaan siltä että vähän jätättää tai kiirehtii vaikka oiskin klikki. |
Roberto 16.02.2004 20:15:34 | |
---|
Looppien kanssa kannattaa soittaa ennemmin lopullisten looppien mukana kun klikin. Säädön määrä vähenee huomattavasti. |
Anarkiapurilainen 21.05.2005 12:34:50 | |
---|
Nostetaanpa tätä kun olisi samaa aihetta sivuava kysymys. Ei aivan näinkään. Kannattaa käyttää aikaa klikin kompin hakemiseen jos rumpalille tuottaa tuskaa pysy klikissä. On tullu tehtyä pari levyä niin, että ottoja tehtiin pari kymmentä rumpalin kanssa. Silti komppi huoju. Sama rumpali, mutta äänittäjä heitti kokemuksella peliin omasta mielestään "huippu"klikin. Sen jälkeen ei mitään ongelmaa ja ottojen maksimimäärä reilusti alle kymmenen. Tämänkin oppimiseen meni sitten about 10 vuotta :-) Olen jostain muualtakin lukenut näistä ns. hyvistä klikeistä. Ovatko ne yleensä juuri noita oikealla tavalla heittäviä looppeja vai jollain lailla groove-kvantisoituja midijuttuja? Esim. jos rock-biisi ei kulje klikin kanssa niin miten klikkiä kannattaisi lähteä muuttamaan? Ei sillä että mitään järkyttäviä ongelmia olisi oman bändin kanssa ollut tuon suhteen, yhden kerran piti vaihtaa viime äänityksissä klikki 1/4 -> 1/8 kun biisi ja varsinkaan kompinvaihdot puolet hitaampaan eivät oikein pysyneet kasassa kymmenienkään ottojen jälkeen. |
-septimisti- 21.05.2005 15:18:50 | |
---|
Itse en rumpali ole, mutta kyllähän sellainen tick-clik-clik-clik-tick-clik-clik...on helvetillinen päälle soitettava, jos ei ole tottunut. Itse kun koneella väännän ja pitäisi soittaa esimerkiksi kitaraosuus temmossa tyhjän päälle, niin väsään taustaksi rumpukonesaundeilla ihan perus kompin. Haitsut 8. tai 16. osina riippuen biisin temmosta. Aikaa tuollaisen 4/4 systeemin tekemiseen menee fruityllä n. 1min exporttauksineen päivineen. Tuokin auttaa jo kummasti. |
pimp 23.05.2005 16:43:23 | |
---|
Kannattaa kokeilla monia erilaisia klikkeja eri biiseihin jos soitto ei groovaa luonnostaan. Esimerkiksi klikin aanta vaihtamalla pystyy korostamaan eritavalla tahdin ensimmaista iskua. Itse olen havainnut mukavaksi soittaa periaattessa tuplatempoisen klikin mukana niin etta keskittyy enimmakseen juuri siihen ensimmaiseen iskuun ja kun niita referenssi-klikkeja on sitten tuplamaara, tahdissa pysyminen helpottuu olennaisesti. Did I make any sense? tuskin -Dance like it hurts. Love like you need money. Work when people are watching. -Dogbert |