Roberto 03.01.2004 23:38:39 | |
---|
Olen äänitellyt paskasoundisella treeniksellämme Roden NT1-A:lla ja todennut sen napsivan tilaa vähän liikaakin mukaan = soundi huononee. Tänään olis tarkoitus koittaa puikkokonkilla x/y:tä ja monona kaksi-kapulaa-virvelistä-ylös -metodia. Hitto kun olis kunnon huone rummuttaa... Tän takia just pienikalvoiset on enempi mun mieleen. Hyvät huoneet on aika vähissä... |
Boy Gordon 07.01.2004 18:04:53 | |
---|
Menee vähän aiheen vierestä, mutta mitä olette mieltä kävisikö Overheadiksi Sennheiserin K6/Me66 - http://www.avecommedia.fi/laitteet/mikit.html - puolihaulikko, kun sellaisia sattuu videotuotannon takia jaloissa pyörimään. (Huom. en tiedä studiotekniikasta juurikaan) |
klunssila 27.05.2004 17:51:08 | |
---|
Suosittelen lämpimästi: Oktava M-012-01 Saa hyvää jälkeä aikaan, aika halvalla, pitkään aikaan. No niin, tuli hankittua tuo venäjänpojan Oktava M-012 kolmella vaihtopäällä ja 10 db:n vaimennuksella. Erittäin laadukasta työtä ja mitä akustista kitaraa ja tamburiinia olen koittanut, niin toimii. Ja hintakin oli reilusti alle T-kaupan ( lähes 30 % halvempi) suoraan tehtaalta. Speksit http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-162780.html Mutta siitä tulikin mieleeni kysymys: mikäs suuntakuvio se on "oikeaoppinen" rumpujen nauhoitukseen overheadina? Mukana olevat suuntakuviot näkee T-kaupan spekseistä. |
Mohla 27.05.2004 18:36:30 (muokattu 27.05.2004 18:38:04) | |
---|
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charlie McCharty |
jorma_r 08.06.2004 14:57:46 | |
---|
No niin, tuli hankittua tuo venäjänpojan Oktava M-012 kolmella vaihtopäällä ja 10 db:n vaimennuksella. Sain itsekin tuossa sovitetun pariskunnan näitä kaverin kautta - suoraan tehtaalta. Parin sovitus oli ilmeisesti tehty nk. vanhalla konstilla. Mukana oli pari ohutta paperia joihin taajuusvaste oli piirretty ilmeisesti mekaanisella piirturilla. Itse sovituksen lieneen tehnyt Natalia Mikropvonova asettamalla parerit päällekkäin ja vertaamalla käppyröitä valoa vasten. Sympaattista. Ensimmäisen testin perusteella erittäin hyvät mikit. |
dewil 09.06.2004 13:08:06 | |
---|
Mitä kerran pääsin noita oktavan puikkoja kokeileen, niin ainakin herttakapselin kanssa, soundi kuulosti aivan sairaan hehkeältä. Tuli shcoepsit elävästi mieleen. Ja hinta kun on vain murto-osa "söpseistä" Ja mikäkö suuntakuvio kannuihin? Jos tila on hyvä ja soundissa saa olla "ilmaa" niin voit mennä palloillakin. Mut kun tila yleensä on vähän sinne päin ja tiukempi soundi on hakusessa, niin 80% rumpumikityksistä hoidellaan hertoilla. |
klunssila 09.06.2004 18:07:06 | |
---|
Ja mikäkö suuntakuvio kannuihin? Jos tila on hyvä ja soundissa saa olla "ilmaa" niin voit mennä palloillakin. Mut kun tila yleensä on vähän sinne päin ja tiukempi soundi on hakusessa, niin 80% rumpumikityksistä hoidellaan hertoilla. Tack, tack!! |
Hotlicks 17.06.2004 10:57:09 | |
---|
Olen äänitellyt paskasoundisella treeniksellämme Roden NT1-A:lla ja todennut sen napsivan tilaa vähän liikaakin mukaan = soundi huononee. Tänään olis tarkoitus koittaa puikkokonkilla x/y:tä ja monona kaksi-kapulaa-virvelistä-ylös -metodia. Hitto kun olis kunnon huone rummuttaa... Paskassa tilassa saa aika hyvää jälkeä dynaamisillakin overeilla. Kokeiltiin tuossa taannoin äänittäessä Sennheiserin e606:sia overeina ja toimivat hemmetin hyvin. Tosin vaihtoehtona oli Beyerin opus 53:set, jotka ei ihan niitä parhaita mikkejä ole... http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=16&t=62859&o=0&co=0 |