Aihe: Unelmastudio?
1 2
Olli
07.05.2003 01:15:10

Joku mummonmökki maalta. Pari putkietusta ja hyvä tietokone ohjelmineen. Kasa mikkejä ja efektilaitteita. Kahvinkeitin ja kaljahana...
Tohon sitten vaan nimi alle, ja se on sillä selvä.
PJS
03.07.2003 01:39:48

No äänityspuolelta studioni olisi kaksijakoinen, olisi täysin analoginen osa joka koostuisi näistä vintage raitureista, ja analogisista efektikoneista. Ja sitetn olisi tällainen moderneimmilla mahdollisilla kamoilla varustettu kaikki herkut studio.

Soittimiksi hankkisin parit rumpusetit, sellasen vintagemman ja sellasen modernimman huippu-setin. Sitten osotoslistalla olisi hyvä flyygeli ja hammondi.

Kitaraosastolle sitten kitaroita ja paljon. Ainakin useampia stratoja, hieman eri mikityksin luonnollisesti, pari teleäkin tarvitaan ja ehkä joku gibsonin Es-355:nenki. Akustisissa kallistuisin tonne Martinin suuntaan. Vhavistimia tietysti kanssa useita, vahvistimen mikitykseen iso kasa hyvei mikei.

Beiissiiki tarviin, mutta kun en niistä tiedä mitään niin sanotakoon että vaiks fenderin presari ja joku kunnon vahvari.

Mukava sohvakalusto ja tunnelmallinen valaistus. Keittiö.

Sitten muutama vapaaehtoisesti palkatta palvelemisen ilosta ilmaiseksi työtätekevä huipputason osaaja tyyppi työskentelemässä mun hyväksi:
-Rumpali
-Basisti
-Pianisti
-Jousisektio
-Äänittäjä
-Kitarateknikko
-apupoika
Elämme enigmaattisia aikoja...
Jabbe
03.07.2003 11:44:45
Sitten muutama vapaaehtoisesti palkatta palvelemisen ilosta ilmaiseksi työtätekevä huipputason osaaja tyyppi työskentelemässä mun hyväksi:
-Rumpali
-Basisti
-Pianisti
-Jousisektio
-Äänittäjä
-Kitarateknikko
-apupoika

+kitaristi

Ja mihin sinua enää tarvittaisiin? ;)
Olette varmaan huomanneet, että puhun paljon. Mutta yritän kyllä joskus myös sanoakin jotain...
mamiti
20.02.2006 22:46:34
Alkoi kyllästyttää nämä "kuinka halvalla saan äänikortin, jolla saan pc:stä studion"-ketjut ja meinasin jo aloittaa uuden otsikolla "mikä on hyvä ja sairaan kallis äänikortti". Nojoo, jollekin oli jo näemmä tullut mieleen unelmastudiohaaveiluketju. Nostetaans tämä pintaan hetkeksi.

Mulla ykköstoive olis joku kelomökkihenkinen paikka, jossa olis äälyyttömän tasapainoisen kuuloinen tila. Kamaa nyt sitten listais vaikka kuinka, mutta jotain Telefunkenia, Wunderia, Brauneria ja Gefelliä sais olla ja räkillinen kivoja etusia.

En tiedä muista, mutta kyllä mua ainakin piristää ajatella muutakin kuin sitä, mihin rahat riittää...
StJerky
21.02.2006 08:56:54
Jos budjetilla ei olisi mitään kattoa, niin palkkaisin bändikaverit päivätöistään ja perheiden parista pariksi viikoksi äänityshommiin. Itse studion laitteisto on pienempi tekijä hyvän musiikin syntymisessä.
Mikael
21.02.2006 09:08:58

Hoho! Toi mun pari vuotta vanha unelmahan on ihan paska...
Ma ei tiedata. Ma oon Pahk.
BotneLapio
21.02.2006 09:52:11
Jostain järven rannalta joo. Hirsihuvila, jonka sisustuksessa otettu tästä mallia:

http://www.skysound.com/ Tuolta Sound Services.
-=Botnee!!=-
KaljaMaha
21.02.2006 11:17:45 (muokattu 21.02.2006 11:18:37)
Hyväsaundinen tila jossa olisi mukava työskennellä. Min. 16 inputtia joko erillisinä lootina tai sitten hyvä mikseri. Pari kunnon kompuraa. Hyvät monitorit. Softana PT tai Nuendo. UAD ja Powercore. Mikrofonit tuttuja ja turvallisia.

Kunnon ilmastointi.

Ei paljoa tarvinnut :)

Nii joo. Kunnon saunaosasto baarikaappeineen ja jukeboxeineen.
MAKSAVA asiakas on aina oikeassa. Mutta niitä harvoin näkee.
enfermero
21.02.2006 12:57:53

Vois ostaa Petraxin :D
Raimo
21.02.2006 13:48:19

Unelmastudiio on järven rannalla maaseudulla, mutta kohtuullisen matkan päässä kaikista kaupungin baareista. Tarpeeksi tilaa saunoineen ym. ja täyshoito. Ai mitä kamoja? Ihan sama. :)

Niin, toihan on jo melkein Petrax. Sitä on vaan paha lähteä toisten pihapiiristä ostamaan... :P
Blah.
Mikael
21.02.2006 13:58:54

Niin, toihan on jo melkein Petrax. Sitä on vaan paha lähteä toisten pihapiiristä ostamaan... :P

Pitäsi ostaa koko tila!
Ma ei tiedata. Ma oon Pahk.
kivi
21.02.2006 14:00:46

Ei sitä tarvi ostaa. Vuokraa sen lockouttina ikuisiksi ajoiksi, ja antaa ruokinta- ja majoituspuolen pelata.
:-)

Tällä hetkellä voisin laajentaa hirsistä osin vuolukiveen. Se on niinku tän hetken fiilis.
:-)

Kellutetut lattiat ja epäsymmetriset huoneet on kotonakin...
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
hannu666
21.02.2006 17:41:54
Jos vaikka siirtäis ton Midas studion A-studion kuolemanjärven rannalle ja rakentais sinne hirsimökin ja ostais Neven tiskinki niin eiköhän siinä ala olla jo kaikki tarvittava...

Kivi:

Miksi 2kpl 2" mankkuja 24-raitasina? Ottaisin mielummin 16-raitasia kakkosen kakulla. En kyllä väitä ettei joku MCI:n 24 raitanenkaan huono olis ;o)
kivi
21.02.2006 18:10:23
Jos vaikka siirtäis ton Midas studion A-studion kuolemanjärven rannalle ja rakentais sinne hirsimökin ja ostais Neven tiskinki niin eiköhän siinä ala olla jo kaikki tarvittava...

Kivi:

Miksi 2kpl 2" mankkuja 24-raitasina? Ottaisin mielummin 16-raitasia kakkosen kakulla. En kyllä väitä ettei joku MCI:n 24 raitanenkaan huono olis ;o)

No, mä ajattelin tuolloin noin.

Sama kai se on, laittaako synkroniin kaksi vai kolme mankkaa. Toisaalta - siirrettävyys, yhteensopivuus - ne on 24:sissa eri luokkaa.
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)