Aihe: Kotistuduo kaiuttimien valinta
1 2
Danko
08.04.2022 23:57:08

humppasui: Meneekö se sitten sen kanssa jo hirveäksi säädöksi, jos vaikka liikuttelee pönttöjä vain kiipparilta työpöydälle?

Itselläkään ei ensikäden tietoa, mutta käsittääkseni tuohon Gensun softaan saa tallennettua asetukset useammasta kuuntelupisteestä samasta huoneesta - miksei tuo toimisi myös niin päin, että monitorit ovat eri pisteissä?
"Tätä palvelua selaillessani olen tullut siihen tulokseen että täällä liikkuu enimmäkseen alle 20-vuotiasta heviporukkaa." -Chrometta
anapena
09.04.2022 10:31:46 (muokattu 11.04.2022 13:30:36)
Kahessa pienimmässä genessä ei munsta alapää ylety tarpeeksi alas ilman subia, kolmannella jo pärjäilee ilmankin.
Käytettynä olis halvempaa ja järkevää.
Mutta onhan noita merkkejä ja useimpiin tottuu.
Suosittelen myös ainakin vähän dsptä.
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
Mikael
09.04.2022 12:25:53

Mä pärjäillin pitkään aivan kivasti 8020+7050 -yhdistelmällä.
Fuzz is Clean!
rintapek
12.04.2022 23:17:10

humppasui: Itse tarvetta kaiuttimille kiippareiden kotisoittoon, musiikinkuunteluun sekä mahdollisesti jonkinlaiseen musiikin tekemiseen.

Ämyreiden siirtely kotioloissa kiippareilta sohvakuuntelupaikan kautta musatyöpisteelle on jotain jonka mä unohtaisin jo ennen kuin ajatus moisesta juolahtais mieleen.

Kiipparisoittoa varten mä hankkisin aluks vaik tietsikoille tarkoitetun 2.1 aktiivikajarisetin. Käytettyjä löytyy muutamalla kympillä.

Musan kuunteluun riippuu kovasti millä ja missä sitä musaa kuuntelet eli minkä laitteen meinaat kajareihin kytkeä ja missä meinaat istua kuunnellessas musaa? Sohvalla? Siihen tarkoitukseen käy vaik kotiteatterivahvistin kajareineen niin saat samaan rahaan vaik 5.1 leffaäänet telkkariisi.

Musan tekeminen, tai siis sen keskeneräisen musan tarkkailuun ne Genet on tehty. En mä niit kiipparisoittoon tai juutuubimusan kuunteluun viittis hankkia vaikka olis rahaakin. Kirurgin veitsi on varmasti hyvä, parempi ja parhain mut ei siitä leipäveitseksi ole vaikka maksais enemmän.

Noin lähtökohtaisesti toi on kolmen kajariparin tarve.
Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä. Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita.
mhelin
12.04.2022 23:52:58
S360 olisi monikäyttöinen mutta menee yli budjetin. Itse tekemällä voisi saada melkein vastaavat, esim. https://audiovideo.fi/opas/rakennus … mainen-hifikaiutin-pa-elementeilla/ Noissa pienissä monitoreissa ei ole dynamiikkaa eikä äänenpainetta alas asti vaikka pienillä tasoilla bassotoisto ylettyykin monilla melko alas.
Hanok
14.04.2022 22:39:34
Danko: Itselläkään ei ensikäden tietoa, mutta käsittääkseni tuohon Gensun softaan saa tallennettua asetukset useammasta kuuntelupisteestä samasta huoneesta - miksei tuo toimisi myös niin päin, että monitorit ovat eri pisteissä?

Kyllähän se periaatteessa onnistuu, mutta aika kovia hermoja vaatisi, että niitä profiileja jaksaisi jatkuvasti tietokoneella vaihdella. Käytettävyys on suunniteltu kiinteän paikan näkökulmasta.

Ja yhdyn kyllä todella vahvasti aiempiin kommentteihin DSP:n iloista semiakustoidussa tilassa. Siitä on aivan erityisesti apua subin kanssa. Järjestelmä säätää taajuusvasteen lisäksi myös vaiheet kuntoon, ja hoitaa myös jakotaajuuden säädöt. Genelecissä DSP-säädön voi kytkeä pois päältä, jolloin voi verrata mitä kalibrointi tekee. Ero on ainakin minun himastudiossani oleellinen.
Ziggy Bubba
22.04.2022 21:08:42

Multa löytyy Adamin Sub8 lattialta. Voisko Gene-parin kalibroida skulaamaan sen kanssa ja mitä mallia kattelisitte about 20 neliön huoneeseen? Varsinaista akustointia ei ole.

Tack!
askomiko
22.04.2022 23:45:02 (muokattu 22.04.2022 23:51:33)
Joo mutta genen oman GLM:n kautta ei luonnollisesti saa mitään ääntä tai käppyrää Adamista, eli joudut (tai siis saat koska se on hauskaa) mittailemaan vähän jollakin tavallisella mikillä tai ihan vaan fiilispohjalta.

8330 tai suurempi jotta se yltää kunnolla sinne asti mistä subi jatkaa alaspäin.
Tästä löytyy musaa - Haamurakastaja
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)