Drummer-K 08.03.2021 15:22:51 (muokattu 08.03.2021 15:28:27) | |
---|
askomiko: Asian vierestä, Metallican musta levy on tietysti lapsena kuunneltu noin 5000 kertaa, mutta sitten ihan vasta viime vuosina pitkän tauon jälkeen kuuntelin kunnon vehkeillä, ja hokasin että sielläkin pauhaa lehmänkello jossain biisissä. More cowbell! Jep! Sad But Truessa taitaa olla pääriffissä ja My Friends of Miseryn kertsissä EDIT: noista cowbell-kasiosista: tuli sekoiltua sanoissa, neljäsosia tarkoitin! Kasiosat ois aika brutaali tosijjaan :D www.facebook.com/secondinfinity Peaceful metallia Oulusta |
Aman 08.03.2021 15:32:23 | |
---|
Drummer-K: Jep! Sad But Truessa taitaa olla pääriffissä ja My Friends of Miseryn kertsissä EDIT: noista cowbell-kasiosista: tuli sekoiltua sanoissa, neljäsosia tarkoitin! Kasiosat ois aika brutaali tosijjaan :D Dodii, neljäsosat kyllä hyvinkin toimivat perinteisesti :) Kasiosalehmänkellot jäi nyt takaraivoon jylläämään, joten joutuu varmaan harrastelemaan tuon ajatuksen parissa vielä... Tiedä mitä herkkuja sieltä löytyy :p |
Drummer-K 08.03.2021 17:12:52 (muokattu 08.03.2021 17:16:51) | |
---|
PJS: Voisitko kertoa tästä tarkemmin, mitä siis täsmällee tehdään ja miten? Joo, nyt kun tästä Metallicasta puhutaan, niin Enter Sandmanin intron tomarikompissa on shakeria. Sama homma Wherever I May Roamin versessä. Sen kuulee yllättävän selkeästi, kun osaa kuunnella. Sellainen kasiosa-säksätys. Noista biiseistä minä ainakin olen tämän kikan keksinyt. Muutamassa omankin bändin biisissä äänitettiin tomikompin päälle shakeria, mutta en ole satavarma, että käytettiinkö sitä miksauksessa :) EDIT: Näissä mun bändin biiseissä on käytetty kyseistä shaker-kikkaa. Molempien versejen aluissa: https://open.spotify.com/track/3LLu … F3jh8yaXd?si=SUzE7SN1QW2JTx7xu4C5Qw Tokassa versessä: https://open.spotify.com/track/1InZ … 5Xo2B7Bgw?si=QoQLbpfBQGuc9mABNG5JKg www.facebook.com/secondinfinity Peaceful metallia Oulusta |
askomiko 08.03.2021 17:56:56 (muokattu 08.03.2021 17:57:28) | |
---|
Missä ylläoleva on miksattu/masteroitu? On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
Drummer-K 08.03.2021 18:40:03 | |
---|
askomiko: Missä ylläoleva on miksattu/masteroitu? Miksauksen molempiin biiseihin teki meidän luottomies Henri Arvola/Harvola Music ( https://www.facebook.com/harvolamusic/) ja masteroinnin hoiti molempiin biiseihin Finnvoxin Mika Jussila :) www.facebook.com/secondinfinity Peaceful metallia Oulusta |
Aman 08.03.2021 19:37:49 | |
---|
Drummer-K: Joo, nyt kun tästä Metallicasta puhutaan, niin Enter Sandmanin intron tomarikompissa on shakeria. Sama homma Wherever I May Roamin versessä. Sen kuulee yllättävän selkeästi, kun osaa kuunnella. Sellainen kasiosa-säksätys. Noista biiseistä minä ainakin olen tämän kikan keksinyt. Muutamassa omankin bändin biisissä äänitettiin tomikompin päälle shakeria, mutta en ole satavarma, että käytettiinkö sitä miksauksessa :) EDIT: Näissä mun bändin biiseissä on käytetty kyseistä shaker-kikkaa. Molempien versejen aluissa: https://open.spotify.com/track/3LLu … F3jh8yaXd?si=SUzE7SN1QW2JTx7xu4C5Qw Tokassa versessä: https://open.spotify.com/track/1InZ … 5Xo2B7Bgw?si=QoQLbpfBQGuc9mABNG5JKg Silloin kun Black albumi ilmestyi '91, niin löysin bändin ja mulla alkoi kuuden vuoden pituinen Metallican kuuntelu. Tuon jälkeen vasta sain tietooni, että maailmassa oli muitakin metallibändejä :) Edelleen kuluu varmaan viikottain Metallicaa ainakin jossakin muodossaan, joten äärimmäisen tärkeä bändi itselleni. Siksipä nää shakerijutut olikin vielä extrakiinnostavia, kun enpä ollut aiemmin kiinnittänytkään huomiota noihin ja on niitä hankala kyllä kuulla. Jos napattais pois, niin varmasti eron huomais, mutta istuessaan kompin päällä ne aika hyvin sulautuu siihen. Tsekkasin nuo biisit, mutta sama homma, että vaikka tietää niiden olevan siellä, on silti hankala erottaa. Voi toki johtua kuuntelustakin, kun päässä on pehmeät Senkun 650:set, ei siis mitenkään rapsakka kuuntelu. |
Drummer-K 08.03.2021 20:14:36 | |
---|
Jep, vähän sama juttu itelläki ko. bändin kans! Ja varmasti noita vastaavia juttuja löytyy vaikka kuinka, mutta nuo biisit tuli ekana mieleeni. Ei niitä tosiaankaan kovin selvästi kuule, mutta ehkä nuo toimii esimerkkinä, miten metallimusassakin perkat toimii. Yksi mun lemppari "perkoista" on yllätys yllätys Black Albumilta God That Failed -biisin introssa, siinä kohtaa missä on ääripäihin panoroidut kitarasoinnut. Niiden alle Hetukka veti vipulukkokiväärin latausääniä :D www.facebook.com/secondinfinity Peaceful metallia Oulusta |
Aman 08.03.2021 20:50:44 | |
---|
Drummer-K: Jep, vähän sama juttu itelläki ko. bändin kans! Ja varmasti noita vastaavia juttuja löytyy vaikka kuinka, mutta nuo biisit tuli ekana mieleeni. Ei niitä tosiaankaan kovin selvästi kuule, mutta ehkä nuo toimii esimerkkinä, miten metallimusassakin perkat toimii. Yksi mun lemppari "perkoista" on yllätys yllätys Black Albumilta God That Failed -biisin introssa, siinä kohtaa missä on ääripäihin panoroidut kitarasoinnut. Niiden alle Hetukka veti vipulukkokiväärin latausääniä :D Juu, tää palo mieleen nuorena kollina "A year and a half in the life" -dokkarista ja sen jälkeen hymyilyttänyt joka kerta biisin kuullessa :) |
Drummer-K 08.03.2021 21:06:15 | |
---|
Oisko siinä ideaa myös sun levyyn? ;) www.facebook.com/secondinfinity Peaceful metallia Oulusta |
askomiko 08.03.2021 22:33:00 | |
---|
Otin nyt tämän innoittamana kuunteluun, hauskaa: My friend of misery, kohta 1:57 ja 5:26, lehmänkelloperkkaajahan vetää vielä tahdista ohi, molempien kertojen viimeinen isku lipeää jäljessä. Larssiko se siellä? :D Nykyajan tietokoneilla tuokin hauska minidetaili olisi kyllä korjattu jiiriin. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
Drummer-K 08.03.2021 22:38:57 | |
---|
askomiko: Otin nyt tämän innoittamana kuunteluun, hauskaa: My friend of misery, kohta 1:57 ja 5:26, lehmänkelloperkkaajahan vetää vielä tahdista ohi, molempien kertojen viimeinen isku lipeää jäljessä. Larssiko se siellä? :D Nykyajan tietokoneilla tuokin hauska minidetaili olisi kyllä korjattu jiiriin. Sehän se :D mulla menee muutenki pää solmuun tuosta kertsistä, kun välillä se lehmänkello tuntuu olevan back beatilla ja välillä kuulostaa olevan tasasia nelosia. www.facebook.com/secondinfinity Peaceful metallia Oulusta |
askomiko 08.03.2021 23:15:57 | |
---|
Varmaan tarkoituksella, kun tulee niin samalla lailla oudosti molemmat kertsit. Se on jazzia. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
Aman 09.03.2021 09:29:10 | |
---|
askomiko: Otin nyt tämän innoittamana kuunteluun, hauskaa: My friend of misery, kohta 1:57 ja 5:26, lehmänkelloperkkaajahan vetää vielä tahdista ohi, molempien kertojen viimeinen isku lipeää jäljessä. Larssiko se siellä? :D Nykyajan tietokoneilla tuokin hauska minidetaili olisi kyllä korjattu jiiriin. Jokaisen kertsin viimeinen lehmänkello tuntuis sleebaavan. Jos tuotanto olisi tietokoneella tehty, niin olisin varma, että noi kertsiperkat olis copypastettu :) |
Aman 09.03.2021 09:30:53 | |
---|
Drummer-K: Oisko siinä ideaa myös sun levyyn? ;) Loppuu raidat kesken eikä ole kivääriäkään, niin joutuu jättämään vielä idean asteelle :D |
Aman 16.03.2021 16:44:41 | |
---|
Mölinät jatkuu ja mulinexit laulaa! Se oli synapäivä ja hommaan valikoitui suosikkivinkujani Korg MS-20 Mini ryyditettynä Hologrammin Microcosm efektillä. Synalla on kiva pistää menemään, kun se on monofooninen, niin paineet kosketinsoittimen hallitsemiseksi laskevat kummasti. Episodi 11: Adding The Vibe into it https://youtu.be/c7PCxlk8vqY |
Aman 21.03.2021 15:53:08 | |
---|
Hyvee sunnuntaita arvon työskentelijät! Loppu lähenee (ja spämmäys...) sillä viimeistä raitaa äänitetään. Vuorossa siis sähkökitara ja siihen liittyvät mulinexit videopäiväkirjan jaksossa 12. Episodi 12: It doesn't sound REAL, so what? https://youtu.be/klRH7egtWi8 |