Aihe: Laajakalvokonkat
1 2
Muovinen
07.12.2020 15:00:19

Antti1: Tässähän kävi lopulta siten, että ostin kuitenkin Aston Starlightit alennuksesta.

Mistä löysit? Itekkin noita katellut, kun nyt on vähän hankalasti yksi pienikalvoinen halpispari ja sitten yksinäinen neumann km140, joka on toki aivan ihana mutta ei se kovin stereo ole.
Antti1
07.12.2020 15:10:47
Muovinen: Mistä löysit? Itekkin noita katellut, kun nyt on vähän hankalasti yksi pienikalvoinen halpispari ja sitten yksinäinen neumann km140, joka on toki aivan ihana mutta ei se kovin stereo ole.

Musacornerilla oli yksi stereosetti alennuksessa, sieltä nappasin viimeisillä lanteillani. Juuri saapuivat ja pääsin käpistelemään. Tuntuvat muuten ihan laadukkailta, mutta toi muovinen laser ei ihan vakuuta pitkäikäisyydellään. Eipä sen väliä jos ja kun ei ole kuitenkaan signaalitiellä. Itse vielä käsittelen melko silkkihansikkain romppeitani, mutta vahinkoja toki sattuu välillä.

Ei vaan oo nyt juuri mitään äänitettävää, mutta ehkä parin viikon sisään laitetaan näillä pönttöjä nauhalle. Katsotaan mitä keksin läskärillekin silloin, saatan kokeilla tällaistakin.
mhelin
08.12.2020 11:36:17 (muokattu 08.12.2020 11:36:35)
No jos ei ilman noita lasereita näe kohdistaa mikkejä +/- 15 asteen kulmassa oikein niin täytyy kyllä olla sokea. Ja noiden lasereiden kanssa sokeaksi tuleekin helposti.

https://www.astonmics.com/downloads … oursAstonStarlightPolarPatterns.pdf

On kyllä muuten siisti taajuusvaste joka suuntaan, paitsi että 4 kHz taajuudella on 90 asteen kulmaan jopa 5 dB herkempi kuin 2kHz tai 8 kHz taajuuksilla. Lisäksi tuo suuntaavuus on saatu näyttämään paremmalta kuin se onkaan kun on käytetty skaalaa +5 .. -20 dB eikä esim. +5 .. -50 dB

Kapseli saattaa olla vaan joku 5 EUR elektreetti tyyliin noi 797 audion kapselit:

http://www.797microphone.com/microp … electret-capsule-for-condenser.html

Yllättäen sama taajuusvaste (Starlightissa se Modern voicing joka on ilmeisesti korjaamaton, Vintagessa tuota yläpääkorostusta equtettu) ja max. SPL.
Jalmus
19.12.2020 18:47:45
Aston Origin on hyvä, uskallan suositella. Samoin Aston Starlight on hyvä pienikalvoinen, jos sellaiselle olisi tarvetta. Audio Technican 2020 (olikohan oikea numero?) osoittautui myös mainioksi hankinnaksi hintaluokassaan.
Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää.
htm
27.12.2020 13:42:36

Mitä mieltä olette Neumannin TLM 102:sta? Onko se niin kireä kuin väitetään? Youtube-videoista en mitään yletöntä kihinää oo saanut irti. Oishan se vaan kohtuullisen uskottava palikka laittaa laulajan eteen...
www.facebook.com/maenhaluakuunnellarekords
Antti1
27.12.2020 14:00:17 (muokattu 27.12.2020 14:00:32)
htm: Mitä mieltä olette Neumannin TLM 102:sta? Onko se niin kireä kuin väitetään? Youtube-videoista en mitään yletöntä kihinää oo saanut irti. Oishan se vaan kohtuullisen uskottava palikka laittaa laulajan eteen...

Mikä sit kireä on, mutta kyllä se ehdottomasti kirkkaan puoleinen mikki mun mielestä on. Mä en ole kuin kaksi kertaa päässyt käpistelemään tota, kerran overheadina ja kerran lauluissa, mutta jotenkin hieman överiltä vaikutti mun makuun se yläpää. Ei se kuitenkaan huonolta kuulostanut.
anapena
27.12.2020 14:57:40
Antti1: Mikä sit kireä on, mutta kyllä se ehdottomasti kirkkaan puoleinen mikki mun mielestä on. Mä en ole kuin kaksi kertaa päässyt käpistelemään tota, kerran overheadina ja kerran lauluissa, mutta jotenkin hieman överiltä vaikutti mun makuun se yläpää. Ei se kuitenkaan huonolta kuulostanut.

Entä jos sitä vertaa 103seen? Itellä semmoinen, siksi kiinnostelee.
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)