Ruutukunkku 19.01.2018 12:10:57 | |
---|
Hanuriin: Sulla ei sit varmaan ole omenaa :)
Itse asiassa on. Teen juttuja sekä PC:llä että macbookilla. Mielummin kylläkin PC:llä. :) You are number six |
Juutas 22.01.2018 14:10:05 | |
---|
Kiitos tähänastisista kommenteista. Pari huomiota ja lisäkysymystä: - Olen tottunut käyttämään useampaa näyttöä rinnakkain (yleensä kaksi joista toisella on DAW kokoaikaisesti ja toisella milloin plugarit ja milloin mitäkin sälää). Onnistuuko näytön jakaminen esim. mac-läppäreillä tms? - Näytön koko: esim. 13 tuumaa tuntuu naurettavan pieneltä työskentelytilalta kun olen tottunut kahteen +-20-tuumaiseen... Eikö tästä aiheudu mitään käytönnön haasteita? Ja nämä siis puhtaasti uteliaisuudesta oman mielen avartamiseksi uusille vaihtoehdoille. :) Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä... |
Vessajono 22.01.2018 14:42:20 | |
---|
Juutas: Kiitos tähänastisista kommenteista. Pari huomiota ja lisäkysymystä: - Olen tottunut käyttämään useampaa näyttöä rinnakkain (yleensä kaksi joista toisella on DAW kokoaikaisesti ja toisella milloin plugarit ja milloin mitäkin sälää). Onnistuuko näytön jakaminen esim. mac-läppäreillä tms? Onnistuu. Voi käyttää myös clamshell modessa, eli kansi kiinni jolloin läppärin voi laittaa pöydältä poiskin tilaa viemästä. - Näytön koko: esim. 13 tuumaa tuntuu naurettavan pieneltä työskentelytilalta kun olen tottunut kahteen +-20-tuumaiseen... Eikö tästä aiheudu mitään käytönnön haasteita? En oo kokenut ongelmaksi. Jos näytöstä loppuu pinta-ala niin kaupastahan sitä saa lisää. Siinä mielessä en oo myöskään kokenut esim. 15-tuumasta näyttöä mitenkään oleelliseksi kriteeriksi koska sekin on yksinään joka tapauksessa liian pieni. "Ohan se nyt helvetin paljon järkevämpää treenata balalaikkaa ku suunnitella jotain saatanan vetypommia." Kaljan_paskaa juotu vuonna 2018: 22,1 litraa |
mdgj 22.01.2018 17:29:37 | |
---|
Juutas: Kiitos tähänastisista kommenteista. Pari huomiota ja lisäkysymystä: - Olen tottunut käyttämään useampaa näyttöä rinnakkain (yleensä kaksi joista toisella on DAW kokoaikaisesti ja toisella milloin plugarit ja milloin mitäkin sälää). Onnistuuko näytön jakaminen esim. mac-läppäreillä tms? - Näytön koko: esim. 13 tuumaa tuntuu naurettavan pieneltä työskentelytilalta kun olen tottunut kahteen +-20-tuumaiseen... Eikö tästä aiheudu mitään käytönnön haasteita? Ja nämä siis puhtaasti uteliaisuudesta oman mielen avartamiseksi uusille vaihtoehdoille. :) Kannattaa nyt ensimmäiseksi miettiä tuo läppäri vs pöytäkone!? Jos et todellakaan liikkuvaa laitteistoa halaja ja sinulla paikka koneelle, niin itse en suosi läpytintä. Jos joskus haluat jotain reissu audiota nauhotella tapletti toiminee siinä ihan hyvin. Sinun kohdalla kääntyisin pöytäkone osastolle, kun vielä halajat useampaa näyttöä (eli tilaa taitaa olla). Ja jos pyhität konee täysin audioon niin eipä tuolla käyttiksellä niin suurta merkitystä (Windows o ihan yhtä luotettava kuin OS ja tästä voidaan olla motaa mieltä). Äänikortiksi katsot itsellesi soveltuvan laitteen. Jos tarkempaa haluat niin pitäisi tietää budjettia missä liikutaan. DAW:a löytyy sitten joka lähtöö ja ketä mikin miellyttää ja millaiseen musaan. Kaikissa on puolensa ja noihin kannattaa tutustua. Joidenkin äänikorttien mukana tulee räätälöityjä softia mukaan joten alkuun pääsee. Itse lähtisin kokeilemaan reaperia jos et sitä ylimääräistä softalta vaadi (instrumentteja/plugareita). ...parit ajatukset... |
Juutas 05.04.2018 12:36:37 | |
---|
Heps, sen verran päivitys aiheeseen, että kysäisenpä onko täällä Reasonin käyttäjiä? Nyt on aika houkuttelevan oloinen tarjous Reason kympistä ja kun vanha luotto-DAW eli Sonar ajetaan alas, niin olisiko tästä korvaajaksi? Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä... |
anapena 05.04.2018 13:23:38 | |
---|
Juutas: Heps, sen verran päivitys aiheeseen, että kysäisenpä onko täällä Reasonin käyttäjiä? Nyt on aika houkuttelevan oloinen tarjous Reason kympistä ja kun vanha luotto-DAW eli Sonar ajetaan alas, niin olisiko tästä korvaajaksi? Oma kokemukseni Reasonista on erittäin vanha, mutta pidin käyttöliittymästä aika lailla. Et ole ilmeisesti huomannut, että Sonar on uuden omistajan myötä muuttunut ilmaiseksi tässä just? TommiW.- Autot, kämpät ja piparit. |
Juutas 05.04.2018 14:31:52 | |
---|
anapena: Et ole ilmeisesti huomannut, että Sonar on uuden omistajan myötä muuttunut ilmaiseksi tässä just? No enpä ollut huomannut kun ilmeisesti uutinen tuli vasta eilen(?). :D Pitääpä tutustua mitä tuo käytännössä tarkoittaa (kun nopean vilkaisun perusteella osa aiemmin pakettiin kuuluneista osista ei ole enää mukana). Kiitti vinkistä! Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä... |
anapena 05.04.2018 16:45:43 | |
---|
Juutas: No enpä ollut huomannut kun ilmeisesti uutinen tuli vasta eilen(?). :D Pitääpä tutustua mitä tuo käytännössä tarkoittaa (kun nopean vilkaisun perusteella osa aiemmin pakettiin kuuluneista osista ei ole enää mukana). Kiitti vinkistä! Juu, kannattaa yrittää tehdä homma niin, että ne vanhat kivat plugarit säilyvät käytössäsi. Veikkaisin, että ne pitäis olla ensin asennettuna jne. TommiW.- Autot, kämpät ja piparit. |
masterhat 21.04.2018 19:53:31 (muokattu 21.04.2018 19:54:05) | |
---|
Juutas: Heps, sen verran päivitys aiheeseen, että kysäisenpä onko täällä Reasonin käyttäjiä? Nyt on aika houkuttelevan oloinen tarjous Reason kympistä ja kun vanha luotto-DAW eli Sonar ajetaan alas, niin olisiko tästä korvaajaksi? ite reason kybän latasin, ja kieltämättä erinomainen softa. omat kokemukset olivat reason ykkösestä ja kakspuolikkaasta, jolla tuli +15 vuotta cubasen rewirenä tehtyä musaa, ja nyt ajattelin uuden kotistudion kunniaksi ostaa reason 10:nen, nyt siis se 30 päivän trial menossa. reasonilla pidän toista näyttöä pystysuuntaan (90astetta) käännettynä, siihen saa kätevästi hienon räkkinäkymän |
anapena 23.04.2018 00:41:11 | |
---|
masterhat: reasonilla pidän toista näyttöä pystysuuntaan (90astetta) käännettynä, siihen saa kätevästi hienon räkkinäkymän Liki nerokasta, en olis ite hoxannu! TommiW.- Autot, kämpät ja piparit. |