Itse olen melko paljonkin tilannut Ebaysta halpaa sälää ja useimmiten kyllä ovat ihan ajaneet asiansa niinkuin pitääkin/tyydyttävästi omalla kohdallani. BM800 löytyy itseltänikin ja eihän se kyllä mikään kovin häävi mikrofoni ole, tosin jos siitä saisi askartelemalla jotain käyttistä edullisesti niin kiinnostaisi kyllä lisäinformaatio tästä. Weymicin Beta 57A-kopio löytyy itseltäni ja se on taas ollut hyvinkin hintansa väärti ja sitä voisin jopa suositellakkin pienellä varauksella
http://www.ebay.com/itm/WEYMIC-BT57 … c-/271906028046?hash=item3f4edcba0e Halpismerkeistä Superlux on myös yllättänyt hyvinkin positiivisesti kuulokepuolella, yksi pienikalvoinen konkkamikkikin löytyy ja siitäkään ei ole mitään pahaa sanottavaa. Ja mitä nyt tähän koko homman eettisyyteen tulee, niin itse toki ostaisin mielelläni kaikki tuotteet mahdollisimman eettisesti valmistettuina, käytännössä se vaan tahtoo olla helvetin vaikeaa koska se myös sillon näkyy hyvinkin paljon hinnassakin. Jos sama halpatyövoimalla ostettu tuote maksaa vaikkapa vitosen Suomessa niin sen ihan saman tuotteen voi todennäköisesti löytää joltain näistä kiinanverkkokaupoista eurolla ilman postikuluja, silloin ainakaan itseni ei kauaa tarvi miettiä kummasta ostan, ne kiinanpojat kumminkin saavat molemmissa tapauksissa luultavasti ihan yhtä vähän rahaa.
Krice: Ei se nyt välttämättä ole ihan sama asia. Kiinassakin ja muualla kaukoidässä on eroja siinä miten työntekijöitä kohdellaan jne. Isommille ja oikeille yrityksille on varmasti jonkin verran tärkeää, että ei esimerkiksi käytetä lapsityövoimaa. Monesti se tuntuu kummasti kyllä menevän niin, että se alkaa olemaan isoille yrityksille (esimerkiksi vaikkapa Apple, Nestlé ja Coca Cola) tärkeää vasta sitten, kun ne jäävät ensin kiinni tästä (jos silloinkaan) ja saavat hyvin paljon negatiivista mediahuomiota osakseen, muuten niitä ei kyllä taida useimmiten kiinnostaa muu kuin raha.