Henri Henri Olavi 15.04.2015 19:00:26 | |
---|
-Q-: Mielenkiintoinen logiikka. Eli nyt kun se FW emulointi suoritetaan sillä thunderbolt kontrollerilla, ajurilla tai kaapelissa chipillä, millä sen nyt tehdäänkään, niin siinä ei enään ole minkäänlaista virheen mahdollisuutta? En mä niin sanonut. Sanoin, että siellä esim. MBP:ssa ei ilmeisesti ole enää FW-piiriä. Häiriömahdollisuus on aina olemassa, liitännässä kuin liitännässä. Edes tätä yhtä ei ole olemassa. |
ganesha 17.04.2015 20:54:11 | |
---|
-Q-: Mielenkiintoinen logiikka. Eli nyt kun se FW emulointi suoritetaan sillä thunderbolt kontrollerilla, ajurilla tai kaapelissa chipillä, millä sen nyt tehdäänkään, niin siinä ei enään ole minkäänlaista virheen mahdollisuutta? Se vaan niinku toimii ihan välttämättä? Omat kokemukset tietotekniikan saralla on erilaisia mutta uskoohan jotkut joulupukkeihin ja muihin jumalolentoihin.. En mä itseasiassa tiedä miksi mä nyt tässä edes jankkaan. Fakta nyt kumminkin on että ko. väylä on vanha ja katoava luonnonvara. En näe järkeä sijoittaa rahaa vanhentuneeseen tekniikkaan enkä varsinkaan suositella sitä muille kun sille ei ole minkäänlaisia perusteita mutta kukin tavallaan. toki thunderbolt-interface olis parempi, mut ne taitaa olla vielä aika hintavia? |
mattim 17.04.2015 22:14:51 (muokattu 17.04.2015 22:15:13) | |
---|
ganesha: toki thunderbolt-interface olis parempi, mut ne taitaa olla vielä aika hintavia? Onko paljon kokemusta asiasta ? Kalliimpi parempi ? . |
ganesha 18.04.2015 20:20:21 | |
---|
mattim: Onko paljon kokemusta asiasta ? Kalliimpi parempi ? on se hienoa tämä pilkun lähempi tarkastelu :) - thunderbolt-liitin on kyllä mun tietääkseni parempi kuin usb (suurempi datansiirtokapasiteetti). Joten jos interfacessa moinen liityntätapa olis niin sehän olis vaan jees. omaa kokemusta ei ole noista, koska ne pari mitä olen nähnyt tarjolla, menee reippaasti yli oman budjetin. |
oksatboys 19.04.2015 09:14:51 (muokattu 19.04.2015 09:19:30) | |
---|
ganesha: mun tietääkseni parempi kuin usb (suurempi datansiirtokapasiteetti). Jos muita hyviä puolia ei ole niin miks ottaa fw/thunderbolt, kun usbilla pystyy aika monta raitaa jo vetämään koneelle ja takaisin. USB löytyy myös jokaisesta koneesta, niin maceistä kuin muistakin ja varmana vielä monien vuosien päästä. Esim. motu 828 lupaa 28/30 usbilla. "Hieno mekanismi sinäänsä, jos ei olisi näin saatanan tyhmä." -Lihis96 |
mattim 19.04.2015 10:57:22 | |
---|
ganesha: on se hienoa tämä pilkun lähempi tarkastelu :) - thunderbolt-liitin on kyllä mun tietääkseni parempi kuin usb (suurempi datansiirtokapasiteetti). Joten jos interfacessa moinen liityntätapa olis niin sehän olis vaan jees. omaa kokemusta ei ole noista, koska ne pari mitä olen nähnyt tarjolla, menee reippaasti yli oman budjetin. Kokemuksia toiminnasta tosimaailmassa kaipaisin ennen moiseen uutuuteen investoimista. . |
Jaava 19.04.2015 13:47:12 | |
---|
mattim: Kokemuksia toiminnasta tosimaailmassa kaipaisin ennen moiseen uutuuteen investoimista. Thunderbolt on teknisesti ulkoinen PCIe. Ei mitään sen kummempaa. "Katastrofien ei pitäisi kestää näin kauan, haluan aamiaista!" |
mhelin 22.04.2015 13:12:51 (muokattu 22.04.2015 13:14:23) | |
---|
|