Aihe: Keskustelua Waves plugareista
1 2
Generalissimo
05.12.2014 18:51:14
Spedemix: I see.

Mulla tulis ekana mieleen että siellä oli signaliketjussa jokin muu joka meni päreiksi, jos ei muuta niin TDM-arkkitehtuuri vanhalla Pro Tools HD -alustalla :)

En löytänyt enää sitä videota, mutta hoksasin yhdestä toisesta että kyseessa ilmeisesti olikin wavesin ssl- g channel compressor jossa tuo säröytys-ominaisuus on eli olin väärässä. :)
Spedemix
06.12.2014 11:18:47
Generalissimo: En löytänyt enää sitä videota, mutta hoksasin yhdestä toisesta että kyseessa ilmeisesti olikin wavesin ssl- g channel compressor jossa tuo säröytys-ominaisuus on eli olin väärässä. :)

Mjoo, mä sun (ketjun ekan) postauksen innoittamana rupesin ajeleen sinialtoa muutamien plugareitteni läpi tarkistaakseni asiaa ja tosiaan itsekkin tein ton löydön Wavesin SSL:n kompuran kevyestä yläsävelsarjoituksesta siinä yhteydessä :)
miksauksia: http://soundcloud.com/spede-1
Danko
06.12.2014 17:21:47

Antti1: Oi hyvät ihmiset, käyttäkää suosiolla niitä USB-tikkuja ysiversion kanssa.

Joo, usb-dongle Waveseille ja iLok kaikelle muulle, ja siinähän MacBook Pron molemmat usb-portit onkin käytetty.

drlecter: Mitä toi update plan tarkoittaa käytännössä?
Saanko ladattua plugarit uudestaan wavesin sivuilta ilman update plania jos joudun esim. asentamaan koneen uusiksi?

Saat asennettua. Itse tarvitsin Update Plania, kun 7-version plugarit piti päivittää uutta Pro Toolsia varten 64-bittisiksi.
You dont have to renew your Waves Update Plan coverage every year - renew it only when you want to.
"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903
kohdataan
15.12.2014 01:14:34
Antti1: Keskustelua Waves plugareista, tai oikeastaan WLC:stä. Wituttaa... Asensin muutama päivä sit sen ilmaisen Pumperin ja nettipalvelun tarjoaja on siinä välissä tehnyt jotain muutoksia, kun dynaaminen IP kerran on käytössä. One Knob Pumper asentui ja aktivoitui nätisti, mutta aivan-vitun-jokaikinen muu lisenssi jäi johonkin vanhaan "disconnected devices" -koneprofiiliin. Siellä on ja pysyy saakeli. Oi hyvät ihmiset, käyttäkää suosiolla niitä USB-tikkuja ysiversion kanssa. Vaikka voihan se tikkukin tärveltyä toki, muttei ainakaan sit IP-osoite, nettireititin tai laitekokoonpanon muutokset aiheuta päänvaivaa.

Rastita ne vanhat blugarit ja se uusi, ja lataa ne kaikki yhdessä koneellesi.
Jos jätät jonkun rastittamatta, latausohjelma poistaa sen koneelta. Kaikkiin lisensseihin rasti ja sitten lataus.
Antti1
15.12.2014 01:22:15
kohdataan: Rastita ne vanhat blugarit ja se uusi, ja lataa ne kaikki yhdessä koneellesi.
Jos jätät jonkun rastittamatta, latausohjelma poistaa sen koneelta. Kaikkiin lisensseihin rasti ja sitten lataus.

Ymmärsit väärin, kyse ei ole lainkaan mistään asennussoftasta, vaan lisensoinneista Waves License Centerin kautta. Mikään plugari ei ole kadonnut mihinkään, ainoastaan lisenssit jäi Wavesin umpipaskan kopiosuojaussysteemin vuoksi jumiin johonkin MAC-osoitteeseen pohjautuvaan, kuvitteelliseen tietokoneprofiiliin. Tämän aiheuttaa Suomessa käytettävät dynaamiset IP-osoitteet, Sonera oli tehnyt jotain muutoksia sen suhteen ja WLC tulkitsi mun käyttävän aivan eri tietokonetta. Vanhaan ei tietenkään voi päästä enää mitenkään takaisin sisään, ei ainakaan ilman jotain 9000 hakkerin taikavoimia.

Tossa tilanteessa siis mitään ei voi rastittaa mistään, ei siirtää yhtään mihinkään, ei poistaa mistään, ei ladata netistä jne. Ainoa keino on käyttää sitä kerran vuodessa sallittua recover licenses -toimintoa. Tein sen heti kun sain ostettua sopivan muistitikun koneen persukseen pelkästään noita lisenssejä varten. Pieni metallinen tikku on piilossa pöytäkoneen takana ja ei sieltä irtoa ikinä ilman erinomaisen painavaa syytä.
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
Mr. Crowley
15.12.2014 11:17:03
Antti1: Ymmärsit väärin, kyse ei ole lainkaan mistään asennussoftasta, vaan lisensoinneista Waves License Centerin kautta. Mikään plugari ei ole kadonnut mihinkään, ainoastaan lisenssit jäi Wavesin umpipaskan kopiosuojaussysteemin vuoksi jumiin johonkin MAC-osoitteeseen pohjautuvaan, kuvitteelliseen tietokoneprofiiliin. Tämän aiheuttaa Suomessa käytettävät dynaamiset IP-osoitteet, Sonera oli tehnyt jotain muutoksia sen suhteen ja WLC tulkitsi mun käyttävän aivan eri tietokonetta. Vanhaan ei tietenkään voi päästä enää mitenkään takaisin sisään, ei ainakaan ilman jotain 9000 hakkerin taikavoimia.

Tossa tilanteessa siis mitään ei voi rastittaa mistään, ei siirtää yhtään mihinkään, ei poistaa mistään, ei ladata netistä jne. Ainoa keino on käyttää sitä kerran vuodessa sallittua recover licenses -toimintoa. Tein sen heti kun sain ostettua sopivan muistitikun koneen persukseen pelkästään noita lisenssejä varten. Pieni metallinen tikku on piilossa pöytäkoneen takana ja ei sieltä irtoa ikinä ilman erinomaisen painavaa syytä.

Puhut asiaa. Mulle kävi niin, että jouduin vaihtamaan wlan-sovittimen (usb). Ja niin katosivat kaikki Wavesin lisenssit. Onneksi oli tuo recovery-systeemi, mutta sen voi tosiaan tehdä vain kerran vuodessa. Pitääkin siirtää ensi tilassa nuo lisenssit usb:lle.
se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys
washburn
15.12.2014 13:04:59 (muokattu 15.12.2014 13:05:32)

Mulla pari vuotta sitten hajosi usb tikku jossa oli wavesin plugarit. Aktiivinen usb hubi antoi virtapiikin. Samalla meni iLok. Eli mikään ei oo niin varmaa kuin epävarma.
Live long and Prosper
-Q-
15.12.2014 22:22:40
Danko: Joo, usb-dongle Waveseille ja iLok kaikelle muulle, ja siinähän MacBook Pron molemmat usb-portit onkin käytetty.

Tämä on mahtavaa näiden kopiosuojaustikkujen kanssa. Piti kokeilla Peaveyn vahvistinemulaatoria kun sitä mainostettiin jonkun taannoisen hankinnan yhteydessä mutta homma katkesi kun kopiosuojaukselle ei kelvannut Steinbergin eLicencer dongle eikä mun interface joista molemmat on aika välttämättömiä koneen kyljessä ja vievät MBA:n molemmat portit.
darkus
16.12.2014 09:29:42
Antti1: Menikö mekaanisesti paskaksi, vai onko jollain hajonnut tikut ihan muuten vaan? Noitahan saa nykyään todella pienikokoisina, ne on ainakin melko turvallisia käden kanssa huitaisun tms. väännön suhteen. Pitäis varmaan itsekin ostaa moinen.

Ei edes mennyt mekaanisesti! Kingstonin valmistama "60kk takuu" 19,99€ perustidi. Lopetti vaan kaiken toiminnan. Siihen pisteeseen asti ettei edes osx:n levytyökalu löytänyt sitä. Eikä toiminut parissa muussakaan konneessa. Kuka tuollaisen kuittia jaksaa ruveta kaivelemaan?
Attack Attack, We are back again baby!
master plan
02.01.2015 12:49:36
Hei. Päivitin just Pro Tools 11:sta. Vielä olisi nuo Wavesin alennukset saatavilla. Kannattaako ostaa tuo Gold -paketti? Lähinnä kiinnostaa nuo Reverbit. Miten esim Renaissance Reverb vs Protoolsin oma D-Verb eroaa toisistaan?
Master Plan
Hipelius
03.01.2015 05:13:48
master plan: Hei. Päivitin just Pro Tools 11:sta. Vielä olisi nuo Wavesin alennukset saatavilla. Kannattaako ostaa tuo Gold -paketti? Lähinnä kiinnostaa nuo Reverbit. Miten esim Renaissance Reverb vs Protoolsin oma D-Verb eroaa toisistaan?

Wavesin reverbit ovat kyllä mielestäni aika ankeita. Onhan RVerb paremman kuuloinen, kuin D-Verb, mutta mieluummin katsoisin esim. Valhalla DSP:n suuntaan. Sekä ValhallaVintageVerb, että Valhalla Room ovat mielettömän hyviä kaikuja, eivätkä kustanna kuin noin 40e per plugari.
Antti1
03.01.2015 13:14:16 (muokattu 03.01.2015 13:19:57)
Valhallat on ihan hyviä, mä joskus köyhyyksissäni menin ostamaan niitä. Nyt kuitenkin saisi halvalla esim. 2CAudio Breezen ja/tai Aetherin, kannattaa pistää jompikumpi niistä vakavasti harkintaan:
http://2caudio.com/products/breeze
http://2caudio.com/products/aether

Mut tohon Goldiin mä en osaa auttaa. On se varmasti ihan hyvä tarjous, jos siinä on paljon itselleen mieluisia plugareita, mutta mä jättäisin ostamatta. Mitä enemmän tulee plugareita kokeiltua sitä vähemmän Wavesin monet plugarit enää nykyään kiinnostaa. Mut tää on vaan mun mielipide ja fiilisjuttuja, ei ne huonoja ole.

E: Vaihdoin adjektiivin Valhallan kuvaukseen. Vähättelin turhaan. :)
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
Mikael
03.01.2015 13:19:15

Mun mielestä taas Wavesin IR ja Trueverb ovat kyllä varsin hyviä eikä se Renaissancekaan paskempi ole tollasena perus presettireverbinä. Täyshintaisina ylihinnoiteltuja kuten lähes kaikki Wavesit mut tarjouksesta noita voi välillä noukkia kohtuuhintaan.
Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
otamatone
11.02.2023 14:00:14
Tuossa muuten mielenkiintoinen video Waves BB Tubes plugarista...

https://www.youtube.com/watch?v=JE1UBfMOmmw
https://www.waves.com/plugins/bb-tu … roducing-bb-tubes-analog-saturation

Tiivistettynä, kuulemma...
- ei anna todellisuudessa minkäänlaista saturaatiota alkupuolella vaikka nuppeja käännetään pitkän matkaa, mutta sitten kun se napit melkein kaakossa alkaa antamaan jotain niin se muutos on mittarilla katsottuna lähinnä karua aliasointia
- oversampling on rikki (ei todellisuudessa toimi ollenkaan niillä isommilla asetuksilla)
- tehdasperesetit nostavat tolkuttomasti volumea ja mukana on joku piano-niminen presetti, joka ei tee soundille todellisuudessa yhtään mitään
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)