samu_sievola 16.06.2014 22:38:59 | |
---|
Mulla on vaan toi yks mikki, mut uus on hankinnan alla. Toi äänikortti mua vaan mietityttää, et mikä ois siinä 150-200€ haarukassa paras hinta/laatusuhteeltaan äänikortti? |
Antti1 16.06.2014 23:00:21 (muokattu 16.06.2014 23:03:16) | |
---|
En mä mitään mistään suhteista tiedä, mutta kokeilunhaluisille ehkä noi Behringerin uudemmat interfacet voisivat olla mielenkiintoinen vaihtoehto: http://www.thomann.de/fi/behringer_fca610.htmhttp://www.thomann.de/fi/behringer_u_phoria_umc202.htm Tietty toi Midas toimii tossa aika isona mainoslauseena, mutta ainakin noista fw-vehkeistä on kyllä kuulunut ihan hyviä mainintoja etusten äänenlaadun suhteen. Tietty B:n vihaajia on netissä paljon, joten kannattaa kommentteja lukiessa filtteröidä juttuja aika aktiivisesti. Joillain tosin taisi olla ensimmäisen erän kamojen kanssa jotain mystisiä ongelmia, mutta ne lienee jo korjaantuneet. Jos pitäydytään firewire-kamassa, niin käytettynä Mackie Onyx Satellite on erinomainen vaihtoehto. Monille toi liitäntä toki on se merkitsevä rajoite, miten sulla? Käsittääkseni siinä osittain korvaavassa tuotteessa, eli Onyx Blackjackissa, ei olisi aivan yhtä hyviä etusia. En kuitenkaan tiedä, pelkkää huhupuhetta ja mutua. |
samu_sievola 17.06.2014 00:13:03 | |
---|
Juu, kyllä mulla firewire löytyy, sitäkin on paljon tullut harkittua. Mä en taida olla kokeilunhalunen, vaan haluan pelata varman päälle ja näillä mun kesätyörahoilla (ikää on 14) ostaa jotain, mikä on mun käyttöön varmasti sopiva. |
anapena 17.06.2014 12:52:17 | |
---|
Sikäli varman päälle olisi ostaa joku käytetty lähiseudulta. Sen voi tarvittaessa diilata eteenpäin suurin piirtein samalla hinnalla. Ja lähiseudulta siksi, että voi testata. Istu ja pala! |
oksatboys 17.06.2014 16:07:17 | |
---|
anapena: Sikäli varman päälle olisi ostaa joku käytetty lähiseudulta. Sen voi tarvittaessa diilata eteenpäin suurin piirtein samalla hinnalla. Ja lähiseudulta siksi, että voi testata. Joo ja torilla on koko ajan presonusta tai focusriteä, joista molemmat merkit ovat varmoja valintoja. Jo hieman vanha malli mutta ihan pätevä on esim. presonuksen firepod/fp10, jos tarttee enemmän kanavia. Niitä on torilla parilla huntilla. Sanotaan että soundi lähtee sormista... no mulla se on kai jo sitte lähtenyt. |
samu_sievola 17.06.2014 17:04:52 | |
---|
|
washburn 17.06.2014 18:09:07 | |
---|
Ei noista satasen kahden äänikorteista oo sulle todennäköisesti iloa yhtään enempää kuin siitä sun nykyisestä fast trackista, jos se ei ole rikki. Ja jos kerran yhtä kanavaa kerralla äänittelet. Vaikea sanoa kuvaillun perusteella, mutta ettei olis vika kuitenkin muualla kuin laitteissa. Live long and Prosper |
samu_sievola 17.06.2014 22:17:58 | |
---|
No oisko jotain hyvää äänikorttia mitä ehdottaa? |
oksatboys 17.06.2014 22:36:52 (muokattu 17.06.2014 22:39:31) | |
---|
samu_sievola: No oisko jotain hyvää äänikorttia mitä ehdottaa? Ehdottamasi ovat hintaansa nähden iha päteviä vermeitä. Kyl niillä tekee jos on tehdäkseen. Mitä vaatimuksia sulla sille on? Kanavien määrä? Mikkietusten määrä? Midi in/out? Liitäntä koneelle? Ulostulojen määrä? Laajennettavuus? Väri (punanen = kuumempi soundi, sininen = kolkkosoundi, sopii turskaheviin ja emoiluun)? Sanotaan että soundi lähtee sormista... no mulla se on kai jo sitte lähtenyt. |
samu_sievola 17.06.2014 23:44:27 | |
---|
Elikkäs, ulostuloja stereoplugipari ja kuulokkeet tai rca ulostulo ja kuulokkeet, kaks kuulopaikkaa on plussaa. Äänittelisin siis laulua eli jonkinnäköisiä ballaadeja ja poppia, myös kiipparia. Mulla on sellanen rolandin midi to usb, mut ainahan ois parempi jos ois äänikortissa ois midiliitännät. Etusia ei tarvis olla kun 1 tai 2. 48 volttia taitaa nykyään olla melkein kaikissa. Jsks saatan myös äänittää elektroakustista kitaraa plugilla, useimmiten mikillä. Liitäntä koneelle voi olla firewire, tai usb. muuta en oikeen sit tiä:) |
samu_sievola 19.06.2014 19:07:57 | |
---|
oksatboys: Ehdottamasi ovat hintaansa nähden iha päteviä vermeitä. Kyl niillä tekee jos on tehdäkseen. Mitä vaatimuksia sulla sille on? Kanavien määrä? Mikkietusten määrä? Midi in/out? Liitäntä koneelle? Ulostulojen määrä? Laajennettavuus? Väri (punanen = kuumempi soundi, sininen = kolkkosoundi, sopii turskaheviin ja emoiluun)? Ja ihan kauheen paljon en meinannut laittaa rahaa siihen, ellei oo joku superi_:D |
anapena 19.06.2014 20:13:20 | |
---|
Mulla on Motun ekan sukupolven fw-peli toiminut sitkeästi, ja ajurituki on vieläkin ajantasalla. Vinkkinä tsekkaa tori-osasto, nyt heti. Uusista halpiksista miettisin myös Steinbergia. Halvin uusi Motu kiinnostaisi myös, mutta siinä ei ole midiä. Istu ja pala! |
samu_sievola 19.06.2014 20:16:43 | |
---|
Okei, millasta musaa oot äänittäny? |
oksatboys 20.06.2014 17:23:03 | |
---|
samu_sievola: Okei, millasta musaa oot äänittäny? Ei sillä oikein ole mitään merkitystä. Ainut et klasarissa ei sais olla liikaa väriä etuasteissa jne. Sanotaan että soundi lähtee sormista... no mulla se on kai jo sitte lähtenyt. |
rintapek 22.06.2014 12:24:04 | |
---|
|
Point 22.06.2014 19:05:53 | |
---|
rintapek: Jos sinulla ei tota vielä ole (saattaapi löytyä kirjastostakin), niin tohon sijoitetulla kakskymppisellä teet enemmän kuin sijoittamalla kymppitonnin laitteisiin. http://cdon.fi/kirjat/larmola%2c_ki … %C3%A4nitt%C3%A4misen_taito-4345544 Tämä tämä ja tämä. Vaikka saattaa tuntua vieraalta ajatukselta hankkia kirja ja alkaa opiskelemaan, niin voin luvata että opit tosta äärettömän hyödyllisiä juttuja. Ite ostin sen ekan version joskus ja edelleen on opit tiukasti muistissa ja opas hyllyssä. Pitääkin tilata toi uus versio ja lukee uudestaan läpi! |