Aihe: Hyvät halpispikkumonitorit? 1 2 | |
---|---|
![]() 08.03.2013 22:19:09 (muokattu 08.03.2013 22:20:18) | |
mhelin: Jos saundia sitten huononnetaan jotain random halpiskajareita varten ja miksaus sitten kuulostaakin yllättäen huonomalla Geneillä tai muilla lineaarisemmilla vehkeillä niin onko se sitten hyvä asia? Tuskin tässä tarkoituksena oli lähteä soundia huonontamaan, käsitin että nimenomaan Geneille refeä haetaan, kun niillä voi huonompikin miksaus kuulostaa hyvältä ... ? Vai ymmärsinkö täysin väärin? Tommonen pikkupurkki paljastaa armotta sen jos keskialue on tukossa, vokke liian hiljaa tai basson sointi on tunettu liian alas. ... http://www.soundreel.com | |
![]() 08.03.2013 22:33:25 | |
PurpleCandle: Mulla on tällaset millä vertailen: http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … Logitech-Z130-kaiuttimet-vari-musta Suosittelen :D minulla nämä http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … ogitech-LS21-2-1-kaiutinjarjestelma toisaalta niin kauheat, et tekis mieli hankkia ees Yammun valkokartiot takaisin tilalle, mutta TOISAALTA suurin osahan sen joidenkin tuollaisten läpi sitten kuuntelee että.. "No olet luultavasti ammattitaitoinen miksaaja ja sulla on laitteisto kohdillaan." -OPJ1974 | |
![]() 09.03.2013 10:24:42 | |
sami_sumea: Tuskin tässä tarkoituksena oli lähteä soundia huonontamaan, käsitin että nimenomaan Geneille refeä haetaan, kun niillä voi huonompikin miksaus kuulostaa hyvältä ... ? Vai ymmärsinkö täysin väärin? Tommonen pikkupurkki paljastaa armotta sen jos keskialue on tukossa, vokke liian hiljaa tai basson sointi on tunettu liian alas. ... Riippuu varmaan pikkupurkeista. Mulla Logitecheillä keskialue on korostettu ja aika rouhea. Tukossa ainoastaan alamidleltä. Mutta joo tuollaisia juttuja ne ainakin täällä paljastaa että jotain ei kuulu niinkuin paremmilla kajareilla. Ja korvat saa välillä "lepoa" kun vaihtaa kaiuttimia. For what it freedom? | |
![]() 11.03.2013 19:51:35 (muokattu 11.03.2013 22:46:37) | |
Oma logiikka kyllä huutaa hoosiannaa siinä vaiheessa, jos aikoo referenssikuuntelussa käyttää "paskoja" kajareita. Tai siis siinä mielessä jos aikoo tehdä jotain muutoksia miksiin niiden perusteella. Tärkein homma (huoneensa tuntemisen lisäksi) on tuntea monitorinsa. Miten ne ohjaa sua, miltä asiat kuulostaa niissä. Halvoista, paskoista kajareista voi oppia sen, että: - Miltä sun miksaus kuulostaa niillä kajareilla. Eikä sitten paljon yhtään muuta. Mutta jos sä tiedät, että ne on huonot, eikä niihin voi luottaa, en mä näe niissä hirveästi mitään iloa oikeana referenssinä. Toki jos sä opettelet ne tuntemaan todella hyvin, voi niistä olla iloa.. Mutta sitten herääkin kysymys, että miksi sitä ei vaan hommaisi oikeasti laadukkaita kajareita tai luureja referenssiksi. Jos mixissä joku pieree tai ei skulaa muuten tommoisilla lelukajareilla, sulla on: A. Jotain vikaa miksauksessa. B. Ne kajarit on paskat. Jos A, hyvien kajareiden / luurien pitäisi kertoa tämä sulle paremmin (oletettaen, että tunnet sun kuuntelun). Jos B, ei niillä kajareilla tee mitään. Mulla, tai oikeastaan vaimolla, on tallissa tommoinen Clas Ohlsonin pikkuradio. Sitä tulee aina kuunneltua tallitöitä tehdessä, eli lähes päivittäin. Siinä on kätevästi aux-sisääntulo. Se on ihan ässä kahteen hommaan, mono-tsekkaukseen ja botnepuolen tarkistamiseen, tarkoittaen lähinnä, että se on olemassa kun kuuntelee pienemmillä kajareilla. Ja ainoa syy miksi siitä on mitään iloa, on se, että mä kuuntelen sitä purkkia päivittäin. Jos mä menisin puskista soittamaan siinä musaa, ei se kertoisi mulle mitään järkevää mistään. Eli tiivistettynä, jos ei oikeasti aio kuunnella niillä paskoilla kajareilla päivittäin musaa, en mä näe niillä yhtään mitään arvoa minkään kriittisen arvion pohjaksi. Ja jos on vieressä oikeasti laadukkaat ja tarkat monitorit, miksi ei sitten samantien kuuntelisi niillä. Tietysti enemmän on enemmän. Ei sitä koskaan voi olla liikaa referenssejä. Kunhan vaan muistuttaa itseään aina siitä, että miksi niitä oikeastaan kuuntelee. Hitler used Telefunkens. | |
![]() 14.03.2013 21:16:15 | |
saastara: Oma logiikka kyllä huutaa hoosiannaa siinä vaiheessa, jos aikoo referenssikuuntelussa käyttää "paskoja" kajareita. Tai siis siinä mielessä jos aikoo tehdä jotain muutoksia miksiin niiden perusteella. Tjoo, siis tottakai niiden pitää olla "oikealla tavalla paskat", silleen "paskat paskat" ei kelpaa tohon(kaan) käyttöön :) ... http://www.soundreel.com | |
![]() 16.03.2013 10:44:07 | |
Numb: No tuota... Ei millään pahalla, mutta kyllä tuo juuri markettikajareilta kuulostaa. Heh juu, hyvin sanottu. Hyvä startti IMHO jos ensinauhoituksista puhutaan ja rumpujen nauhoittaminen ilman panostusta onkin bitch. Pitäis olla interface jossa paljon kanavia, rumpumikkisetti jne. Pienillä sijoituksilla saa todella tuntuvia tuloksia tässä studioharrastuksessa. Kun ostaa käytettynä niin se raha on tavallaan vain talletettuna niihin kamoihin, saat sen viikossa tai parissa takaisin Torilta jos on pakko likvidoida :) Monitorit tai luurit ja sit joku rumpusampleplugari mikä nyt miellyttää itseä. Monista löytyy joku 30€ intro-versio missä on rumpusetti tai pari ja liuta presettejä. Satkulla saa jo kokoversioita ja triggeriplugareita löytyy ilmaiseksikin. Tai sitten Steven Slate Trigger missä on rummut ja triggeri samassa paketissa. No joo se siitä OT:stä, näistä aiheistahan täällä onkin noita threadeja :) Do you want your possessions identified? (y/n) | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)