Manda 07.01.2013 08:43:40 | |
---|
Jep, tossa on paljon tommosia "pikku"juttuja ... yks mikä ärsyttää on se että kanava resetoi inputin kun ottaa sen johonkin muualle record modeen. Toi haittaa tekemistä pahasti kun joutuu kokoajan hakeen inputitit uusiksi. Samoin midi tilassa add ja edit on eri "toiminto" .. tässä kans menee turhaa aikaa modea vaihdellessa, tosin ctrl napin väliaikainen vaihto helpottaa vähän kun vaan muistaa käyttää. |
Klezberg 07.01.2013 13:03:46 | |
---|
Toimiihan tämä, tosin pitää etsiskellä mistä mikäkin homma hoituu. Yksinäni toistaiseksi kokeilin. Äänittelin kitaran olohuoneen koneella ja laulun heti perään työhuoneen koneella. Täytyy katsoa, jos saisi kaverit mukaan tähän. Lähinnä itse näen tässä semmoisen piisien kehittelyn työkalun, ei tämä kunnon DAWia vastaa jos haluaa tehdä tosissaan hommia. Mutta plugaripuoleltakin, tuo mukana tuleva kompressori ja eq riittävät luonnosteluhommiin, reverbin kun vielä saavat siihen lisäksi. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin |
kivi 07.01.2013 13:45:27 | |
---|
Klezberg: Toimiihan tämä, tosin pitää etsiskellä mistä mikäkin homma hoituu. Yksinäni toistaiseksi kokeilin. Äänittelin kitaran olohuoneen koneella ja laulun heti perään työhuoneen koneella. Ja testikappaleenahan oli tulkinta King Crimson -klassikosta "21st Century Schizoid Man"? ;-P |
Klezberg 07.01.2013 14:07:58 (muokattu 07.01.2013 14:19:26) | |
---|
kivi: Ja testikappaleenahan oli tulkinta King Crimson -klassikosta "21st Century Schizoid Man"? ;-P Saattaa kuulostaa skitsoidiselta juu. Mutta kun kitaravahvari on nyt olohuoneessa, ja laulumikki, teline ja äänitysinterface työhuoneessa. Vähän samanlaista hommaa kuin sähköpostin lähettäminen itselle, sen takia että tarvitsee em. tietoa toisella koneella. Mutta eihän tätä kannata alkaa yksinään käyttää. Kokeiluahan tämä vain. Kotona meinaan järjestää niin että olohuoneessakin löytyy mikki ja äänitysinterface. Ohmia alan käyttää jos nuo etäkaverit kiinnostuvat siitä. PS. Hauskinta koko hommassa on ollut oikeastaan juttu mikä ei mitenkään liity asiaan. Kaivoin kokeiluja varten esille -91 ostamani Intiassa tehdyn Squier Straton, johon olen 8 vuotta sitten vaihtanut Kinmanin mikit. Yllätyin miten hyvältä se tuntuu ja kuulostaa. Täytyy vain vaihtaa siihen potikat. Muistan kun ostin tuon kitaran Mechelininkadun Pro Centeristä, Robson sen minulle myi. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin |
kivi 07.01.2013 14:41:10 | |
---|
Klezberg: Saattaa kuulostaa skitsoidiselta juu. Mutta kun kitaravahvari on nyt olohuoneessa, ja laulumikki, teline ja äänitysinterface työhuoneessa. Vähän samanlaista hommaa kuin sähköpostin lähettäminen itselle, sen takia että tarvitsee em. tietoa toisella koneella. Ymmärrän tuon. Yks kaveri oli kylässä Dinosaur Jr. -yhtyeestä tutun kitaristi J. Mascisin kotona, ja sanoi että "vähän hassuahan se oli kun vessassakin oli 15 kitaran teline, jos vaikka inspiraatio iskee pöntöllä istuessa, ei kun piuha kiinni seinään ja etäohjaimesta äänitys päälle". :-D |
telescope 07.01.2013 15:56:01 | |
---|
|
Klezberg 14.01.2013 11:23:45 (muokattu 14.01.2013 12:02:11) | |
---|
Aika ikävä piirre tässä Ohmstudiossa on, että kun on miksauksen kanssa hommissa ja nettiyhteys katkeaa, niin DAW-ikkuna katoaa alta, aloitusikkuna tulee näkyviin ja siinä ilmoitus että projektilistaa ei saada näkyviin. Kun nettiyhteys on taas pystyssä ja kaiken on lopulta saanut taas auki, niin projekti on ollut kutakuinkin ajan tasalla. Mutta hyvin veemäinen piirre. Mahtaakohan tehdä saman myös kesken äänityksen? Softa kun ei näytä toimivan hetkeäkään ilman nettiyhteyttä. Periaatteessa luulisi, että äänityksen ja miksauksen pitäisi pysyä toiminnassa ilman nettiä, synkkaus vain viivästyisi kunnes netti taas toimii. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin |
Muovinen 14.01.2013 12:33:10 (muokattu 14.01.2013 12:36:20) | |
---|
kivi: Ymmärrän tuon. Yks kaveri oli kylässä Dinosaur Jr. -yhtyeestä tutun kitaristi J. Mascisin kotona, ja sanoi että "vähän hassuahan se oli kun vessassakin oli 15 kitaran teline, jos vaikka inspiraatio iskee pöntöllä istuessa, ei kun piuha kiinni seinään ja etäohjaimesta äänitys päälle". :-D Uuh, aivan mahtavaa! Olisikin luomisen ja tekniikan rajapinta noin ohut itsellä. Aina siinä on kuitenkin vähän sitä pään seinään hakkaamista. Itse otsikon aiheesta: en käynyt tsekkaamassa palvelua, koska minulle tuo on jo ajatuksena jotenkin liian sekava. Haluan tietää kenen kanssa teen ja mitä kukakin tekee. Kiven huomio tosta ryhmädynamiikan tuomasta lisädimensiosta on hyvä. Itse olen äänitellyt tässä kokopitkää levyä yksinäni ja joskus todellakin tarvis sen "yleisön" että suoritukseen sais sen tietyn särmän. Onneksi tehdään laulut sitten kuitenkin basistin kanssa yhdessä, niin ei pysty huijaamaan ;) edit: ja soundien säätöhommat on minusta parempi tehdä yksin. En halua ketään sanomaan, että milloin kitarasoundi on hyvä, kun vain minä itse tiedän sen. Jälkeenpäin kuunneltuna en ehkä aina ole ollut oikeassa, mutta ainakin päätös on ollut oma, enkä voi osoitella sormella muita. -General Petrovsky |
Klezberg 14.01.2013 12:44:22 (muokattu 14.01.2013 14:38:47) | |
---|
Muovinen: Itse otsikon aiheesta: en käynyt tsekkaamassa palvelua, koska minulle tuo on jo ajatuksena jotenkin liian sekava. Haluan tietää kenen kanssa teen ja mitä kukakin tekee. Tuohan on aivan kiinni siitä keitä projektiin ottaa mukaan ja kuinka asiat heidän kanssa sopii. Lisäys. Itse olen toistaiseksi tehnyt tuolla kokeeksi omia piisinkehittelyjä ja kokeiluja. Parista projektista olen tehnyt kloonin ja ottanut niihin kaverin mukaan, mutta tämä ei ole vielä päässyt vauhtiin. Toiselle kaverille olen tehnyt yhden taustan harjoittelua varten. Tavallaan homma tuntuu pelaavan, tavallaan taas koko ajan tulee rajat vastaan. Toimii kunhan ei tee mitään erityisen vaativaa. Äänittelee raitoja tällä, tekee sen verran raakamiksausta mitä äänittelyt vaativat. Sitten ottaa raidat omalle koneelle ja jatkaa. Jos jatkaa. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin |