dewil 15.08.2012 13:59:04 | |
---|
Kaipaatte pätevää, ammattitaitoista ja asiaalleen omistautunutta miksaajaa ja masteroijaa. Haukutte sivulauseissa ammattistudiota pyörittävät ja varsinkin heavymiksaukseen erikoistuneet alan ammattilaiset, muovilla lasten sieluja syövyttäviksi napinpainaltajiksi. Peräänkuulutatte autenttista luomusoundia 70-luvulta, mutta lähtöraitoja on 30-50kpl./biisi. Listaatte kovasti vaatimuksia, muttette kerro oikeastaan mitään olennaista projektistanne. Kuvittelette että 7:n biisin, huom! progebiisin, joissa voi maailmat ja tunnelmat muuttua useampaan kertaan yhden pitkän biisin aikana miksaamiseen menee pari hassua päivää. Rahaa ei ole. Ymmärrän. Mutta tuolla summalla ei kateta edes työhuonevuokria. Rahaa saa töitä tekemällä ja säästämällä. Monissa omakustanteissa on myös eri yritysten logoja siellä reunassa... Ettekä oikein usko omaan tekemiseenne, kun ei proge mitään tuota, tai myy, tai... Kattokaa hei ympärillenne! Toisin sanoen: Teidän keskustelunavauksestanne saa niin huonon kuvan, että mä skippaisin tän duunin, vaikka panisitte nollan budjetin perään. Dont Clone The Beat. Own The Beat. |
Kallekorvola 15.08.2012 14:20:08 | |
---|
Kyllä tosta plussan annan Jasselle. Tehdäänkö nopeasti, halvalla vai hyvin? Valitse kaksi mieleisintä vaihtoehtoa. |
AcLAc 15.08.2012 15:18:54 | |
---|
No mutta... harvoin on näin yksimielisesti lähdetty vastarintaan ketjun aloittajaa kohtaan. Ketään sen paremmin tuomitsematta tästä saa helposti kuvan, että jengi on kyllä rahoissaan ja realistisen pessimististä massaa. Eipä herrat voi tietää millainen timantti tuossa voi olla haudattuna ja niin, kyllähän proge maistuu vielä monille. Ilmoituksessa on tietysti melkoisen kovat vaatimukset mutta täytyy muistaa, että vielä progen kulta- ajoillakin töitä tehtiin jopa viinapalkalla lähes ammattiin katsomatta. Jospa tässä juuri piileekin tämä paradoksi. Ei muusikoiden.netistä, mutta luulisi hesasta löytyvän vieläkin konkareita, jotka tällaista suurta rahallista korvausta vastaan voisivat vääntää nappulaa muutaman illan pienessä käkryssä. Etätyö tuskin tulee kysymykseen, koska laitteet on pantattu tai juotu. Mutta, kyllä sitä kaverin studiolle pientä korvausta vastaan, joo... ja tulos on sitä autenttista 70- luvun hönkää. Tämä kirjoitus tarkoittaa sitä, että lykkyä pyttyyn ketjun aloittajalla (eihän sitä koskaan voi tietää)... Minä kuljen, Herra ohjaa! |
Kallekorvola 15.08.2012 17:10:20 | |
---|
AcLAc: No mutta... harvoin on näin yksimielisesti lähdetty vastarintaan ketjun aloittajaa kohtaan. Nimimerkki Dewil mun mielestä tiivistikin erittäin ansiotuneesti ylempänä, miksi ketjun aloittajan postaus saattoi nostaa joiltain niskakarvat pystyyn. Ketään sen paremmin tuomitsematta tästä saa helposti kuvan, että jengi on kyllä rahoissaan ja realistisen pessimististä massaa. Toivon, että kaikki ovat niin rahoissaan, ettei tohon ole pakko hengenpitimikseen suostua. Realistinen pessimismi johtunee ennenkaikkea siitä, että useat näkevät mitä tällainen "alennustila" voi pidemmän päälle tehdä koko suomalaiselle musiikkituotannon kentälle. Genreä katsomatta. Eipä herrat voi tietää millainen timantti tuossa voi olla haudattuna ja niin, kyllähän proge maistuu vielä monille. Alkuperäisen kirjoittajan mukaan ei oikein maistu. Näytteen voi kuunnella ekan postauksen linkeistä. Niihin en ota kantaa. Ilmoituksessa on tietysti melkoisen (no niinpä kyllä ovat) kovat vaatimukset mutta täytyy muistaa, että vielä progen kulta- ajoillakin töitä tehtiin jopa viinapalkalla lähes ammattiin katsomatta. Jospa tässä juuri piileekin tämä paradoksi. Ei muusikoiden.netistä, mutta luulisi hesasta löytyvän vieläkin konkareita, jotka tällaista suurta rahallista korvausta vastaan voisivat vääntää nappulaa muutaman illan pienessä käkryssä. Etätyö tuskin tulee kysymykseen, koska laitteet on pantattu tai juotu. Mutta, kyllä sitä kaverin studiolle pientä korvausta vastaan, joo... ja tulos on sitä autenttista 70- luvun hönkää. Vanhoilla konkareilla voi ollakin mahkut lähtee tähän mukaan. Niillä kun (toivottavasti) on jo ne asunnot maksettuna. Soitto esim. Måns Groundstroemille? Tämä kirjoitus tarkoittaa sitä, että lykkyä pyttyyn ketjun aloittajalla (eihän sitä koskaan voi tietää)... Tästä me ollaan samaa mieltä. Onnea yritykselle. Tehdäänkö nopeasti, halvalla vai hyvin? Valitse kaksi mieleisintä vaihtoehtoa. |
multipaavo 15.08.2012 18:38:46 (muokattu 15.08.2012 19:37:19) | |
---|
Joo kyl dewil ottaa multakin plussat kiteytyksestään. Ketjun aloittajan ajatus on ihan kaunis, mutta samassa lauseessa en ekaks haukkuis ammattimiksaajaa/masteroijaa ja kysyis sitä näennäisen ilmaiseksi duuniin... ...että kandeis varmaan snadisti funaa miten asianasa esittää. -Paavo p.s. määrittele alkoholiongelma |
AcLAc 15.08.2012 19:11:56 | |
---|
Vanhoilla konkareilla voi ollakin mahkut lähtee tähän mukaan. Niillä kun (toivottavasti) on jo ne asunnot maksettuna. Soitto esim. Måns Groundstroemille?
Tästä napsahti plussaa... Minä kuljen, Herra ohjaa! |
jhakwe 16.08.2012 00:18:24 | |
---|
Aloituspostaus oli aika pitkä, joten tein tämmöisen referaatin tärkeimmistä tärpeistä: 1. Tämä musiikki on taidemusaa. 2. Hakusessa siis edullinen ja kunnianhimoinen, asialleen omistautunut YKSITYISHENKILÖ joka snaijais asiat eikä jonkun hevipajan tusinatyöntekijä joka painaa 800 eurosta nappia että saadaan taas vähän muovia penskojen korville. 3. Rahaa tästä ei tienata pätkääkään. 4. Olet luotettava ja sinulla on kokemusta orgaanisesta musiikista, sinulla on tarpeeksi vahva kone kantaaksesi n. 30-50 raidan kappaleita, sinulla on aikaa ja mielenkiintoa aiheelle. 5. Rahan takia tätä ei kannata tehdä. 6. Tämä tarvitsee erityisosaamista asiaankuuluvalla asenteella. 7. Mä en löydä sellaista isoista tehtaista tai yksityisyrittäjiltä jotka yrittävät väkisin saada rahaa irti näistä hommista. 8. Tätä varten tarvitsee aikaa ja omistautumista. 9. Sanomatta on selvää että ei tässä nyt fyrkkaa olla tekemässä tai jakamassa. 10. Tilauksessa on kaveri jolla on aikaa, mielenkiintoa ja osaamista aihetta kohtaan. 11. Kaikkien suomen miksaajien ja masteroijien onneksi töitä onkin niin hitosti tarjolla että lompakot pursuaa ylitse tonneista. 12. Musiikki ja raha kulkevat hyvin käsi kädessä, mutta ei näissä yhteyksissä ja tässä aiheessa mitä nyt tehdään. 13. Ammattilaisilla on tuntiliksa. Nyt on kavereilla asenne koko hommaa kohtaan sen verran terveellä ja (itseään ja ääniveijareita) kunnioittavalla pohjalla, ettei useampi yhteydenotto ole mikään ihme. Harmi, että itse olen yksityisyrittäjä, joka yrittää väkisin saada rahaa näistä hommista. Toisaalta olen myös useimmiten hevipajan tusinatyöntekijä, joka tuottaa vähän muovia penskojen korville, joten ehkä tää yhtälö ei ois kuitenkaan toiminut :/ http://www.tainted-studio.com/ - Miksausta ja masterointia. |
lurkki 16.08.2012 09:16:59 (muokattu 16.08.2012 09:31:49) | |
---|
Ymmärrän, että haluat osallistua keskusteluun, mutta täällä tuo keskustelu on viety paljon pidemmälle ja ymmärrys on paljon korkeammalla tasolla kuin sinulla. Joten - älä tule puhumaan asioista joista et tiedä mitään, vaan ota selvää. |
Lahtari 16.08.2012 14:44:00 (muokattu 17.08.2012 01:18:47) | |
---|
I am a scholar and a gentleman...and probably a pervert too |
keskiorv 16.08.2012 22:08:57 | |
---|
Tää ketju on kyllä parasta M.nettiä ikinä. Plussaa aloittajalle. |
Notefix 18.08.2012 10:55:01 | |
---|
"Layers of layers of shit!" |
Ukko 18.08.2012 13:09:29 | |
---|
Tulee mieleen vuosien takainen tapaus. Erään laulajan kanssa piti purkittaa muutama biisi omilla kamoillani omia systeemeitäni ja kuulostella mitä saadaan aikaan. Toisella tapaamisella henkilö alkoi tiedustelemaan että milloinka aletaan duunaamaan hänen systeemeitään valmiiksi. Yhteistyö loppui siihen. COVS jäsen nro 6 |
ganesha 18.08.2012 15:35:01 | |
---|
|
Muovinen 19.08.2012 12:29:46 | |
---|
lurkki: Laitan nämä klassikot tähän: http://www.digivideo.fi/phpbb2/view … ays=0&postorder=asc&start=0 http://www.digivideo.fi/phpbb2/view … ays=0&postorder=asc&start=0 Ja tämä saatiin: http://www.youtube.com/watch?v=tYWed3nq2cQ Aivan mahtavaa! Kyllä täällä mnetissä päästään monesti samoihin sfääreihin, todistettu on ;) Jos aloittajalla ei kerta oikeasti ole laittaa rahaa hommaan, mutta osaa itsekin tehdä jotain, niin tee sitten itse niin hyvin kuin vain pystyt. Siinähän sitä oppii ja lopputuloksesta voi sitten kiittää/syyttää vain itseään. Mä oon ite paininut pitkään omien biisieni kanssa, että pitäiskö hommata joku miksaamaan noi, mutta nyt alan kallistumaan sille kannalle, että teen itse vaikka tiedän ettei siitä täydellistä tule. Ei niitä biisejä kuitenkaan tule kovin moni muu minun lisäkseni kuuntelemaan ja sama tilanne kuulostaisi olevan teilläkin ;) -General Petrovsky |
kivi 19.08.2012 15:10:58 | |
---|
Tää ketju on hieno esimerkki siitä, että sitä saa mitä tilaa. Maailman sivu on ammattilaiset lähteneet itseään kiinnostaviin projekteihin goodwill-mentaliteetilla ja joskus vaikka tappiolla jos projekti vaikuttaa siltä että lopputulos on arvokas lisä kulttuurille ja että luvassa on nastaa yhteen hiileen puhaltamista ja hyviä uusia ystävyyksiä joilta sitten voi vastavuoroon saada apua omiin juttuihin. Kursivoidaanpa vielä edellisestä ne tärkeät pikku sanat: Maailman sivu on ammattilaiset lähteneet itseään kiinnostaviin projekteihin goodwill-mentaliteetilla ja joskus vaikka tappiolla jos projekti vaikuttaa siltä että lopputulos on arvokas lisä kulttuurille ja että luvassa on nastaa yhteen hiileen puhaltamista ja hyviä uusia ystävyyksiä joilta sitten voi vastavuoroon saada apua omiin juttuihin. Kukaan ei kuitenkaan halua haaskata aikaansa ilmaiseksi proggiksiin joissa näkyy selvästi että asiakas on pomotusmentaliteetilla liikkeellä ja suunnitelma on epärealistinen. Hierarkia ja käskyjärjestys on ihan hyviä tapoja saada asioita aikaan, mutta palkollisille maksetaan palkkaa. Tälläkin alalla sosiaaliset taidot on se tärkein valtti. 80% musanteosta on sosiaalisia skillejä, 15% kykyä kuunnella ja ehkä sitten 5% sitä musiikillista osaamista. Jos aattelette kuinka paljon pitää osata soittaa ja tietää musasta pystyäkseen tekemään siitä ammatin, saatte pienen käsityksen siitä paljonko niitä sosiaalisia taitoja ja yhteistyökykyä oikein tarvitaan. Ihan h...tisti! :-D Kuten kaikki alalla olleet jo tietääkin. |
Aki 20.08.2012 14:57:14 | |
---|
kivi: Maailman sivu on ammattilaiset lähteneet itseään kiinnostaviin projekteihin goodwill-mentaliteetilla Vaikka jokainen kritisoivakin kommentti tässä ketjussa on perusteltu (ja linkit siitä mainiona esimerkkinä), niin kysyjällä on varmastikin ollut toiveena löytää juuri tuollainen mainitsemasi henkilö. Mun täytyy myöntää että kyllä mäkin tätä projektia harkitsin. Jos aikataulu miksaukselle olis ollu "sit joskus, mieluiten tänä vuonna", niin enköhän olisi jo ottanutkin yhteyttä. "Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan."
- rintapek 10.1.2012 |
kivi 20.08.2012 15:14:02 | |
---|
Aki: Vaikka jokainen kritisoivakin kommentti tässä ketjussa on perusteltu (ja linkit siitä mainiona esimerkkinä), niin kysyjällä on varmastikin ollut toiveena löytää juuri tuollainen mainitsemasi henkilö. Mun täytyy myöntää että kyllä mäkin tätä projektia harkitsin. Jos aikataulu miksaukselle olis ollu "sit joskus, mieluiten tänä vuonna", niin enköhän olisi jo ottanutkin yhteyttä. Joo, mutta ei ammattilaisia etikalla houkutella :-P |
Aki 20.08.2012 15:26:08 | |
---|
kivi: Joo, mutta ei ammattilaisia etikalla houkutella :-P Siksipä kysyjä varmasti laittoikin tämän ehdon: "- Sinulla ei ole alkoholiongelmaa" Vai ehkä mä ymmärsin Kivi sun etikan väärin...? "Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan."
- rintapek 10.1.2012 |
kivi 20.08.2012 15:38:58 | |
---|
Aki: Siksipä kysyjä varmasti laittoikin tämän ehdon: "- Sinulla ei ole alkoholiongelmaa" Sanon kuten nimim. "Multipaavo" samassa ketjussa: Määrittele alkoholiongelma. :-D Phineas Friikkilä Sheltonin ja Sheridanin mainiosta klassikkosarjakuvasta "Frikkilän Pojista" vastasi samaan kysymykseen: "Ehei, voin juoda 72 pulloa A-olutta oksentamatta." Off-topic? Ei sikäli, että tuo oli kans yks sellainen sopivaisuuden rajat ylittävä kohta briefissä. Mahtaako kysyjä itse olla yrttiveikkoja ja sen lajin viinanvihaaja? En varmaan ollut ainoa, joka mietti tuota välittömästi tuon lukiessaan. |
18is9 21.08.2012 11:33:53 | |
---|
Kysymys Pekalle, ilman kettuilua. Miksi ette miksaa itse? Visio on ilmeisen vahva miten homma tulee tehdä. Mihin siinä tarvitaan jotain ulkopuolista, jos on selvä käsitys siitä mitä tehdään ja miten? "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |