8020 ei ole ihan sama kuin tuo 8250 mitkä tuossa artikkelissa oli. Kuten jo tuossa aikaisemminkin itse yritin sanoa, kun mennään noihin ns. standardeihin monitoreissa, niin kaikille niille löytyy kehujansa (ja suurimmalle osalle haukkujansa myös). Kuuntelu on kuitenkin aika henkilökohtainen asia, jotkut tykkäävät toisenlaisesta. Mä en itse esim. ole koskaan oikein osannut tehdä NS-10:llä töitä, ymmärrän kyllä mihin sitä käytetään ja miksi, mutta kun ei vaan toimi mun kuuntelutottumuksiin. Itse käytän tarkistuksiin nykyään iMacin sisäänrakennettuja kaiuttimia... kukin tyylillään. Mulla on vuosien kokemus Genelecin 103x sarjasta (malleista 1030, 1031, 1032, 1037 ja 1038), noista mulle parhaiten toimi 1032, niillä tehdyt miksaukset "siirtyivät" parhaiten. 80x0 sarjasta mulla on kokemusta vain 8020:sta ja 8040:sta, joista molemmat ovat päteviä. 8020:ssa häiritsi tuo, ettei sillä oikeasti kuullut mitä alataajuuksilla tapahtui. 8040:lla olen miksannut levyn joka on omasta mielestäni parasta mitä olen saanut aikaiseksi, siinä oli tosin monia muitakin vaikuttavia asioita. Kenenkään on kuitenkin aivan turha tulla kertomaan, että ne monitorit millä tykkäät tehdä töitä ovat paskat. Jokainen tekee töitä sillä minkä kokee parhaaksi omaan käyttöönsä. Täh?!? |