Aihe: limitteri kysymys
1 2
Groovi
01.11.2010 22:24:56
kivi: Ei tää oikein osta tuotakaan ajatusta, koska lauluraita on sellainen kuin laulajasta lähtee, ja sitten pitää vaan saada kaikki muu kama pois sen tieltä.

Tottakai jokaisella on ne omat hyväksi todetut työskentelytavat, mutta sanotaan näin diplomaattisesti että aika moni maailmaluokan tuottaja on sun kanssa tässä kohtaa eri mieltä.
"the difference between stupidity and genius is that genius has its limits" -Albert Einstein
kivi
01.11.2010 22:55:16 (muokattu 01.11.2010 22:56:00)
Groovi: Tottakai jokaisella on ne omat hyväksi todetut työskentelytavat, mutta sanotaan näin diplomaattisesti että aika moni maailmaluokan tuottaja on sun kanssa tässä kohtaa eri mieltä.

Maailmanluokan tuottajilla on tapana puhua kaikenlaista kun mennään laitekeskusteluun. Ei se väärin oo, mutta siinä on takana sellainenkin juttu että jos ja kun rahkeet riittää, saa aika vapaasti valita työvälineensä ja se taas herättää helposti pienen pirun heittää läppää niistä työvälineistä.

Mä olen kans lukenut Owsinskin kirjat, Art of Record Productinit ja molemmat osat Behind the Glassia sekä pyörinyt aikoinaan hyvinkin ahkerasti The Wombissa. Siellä vähän niinkuin otetaan noilla jutuilla luulot pois laiteuskovaisilta, kunnes jokainen joko oivaltaa itse tai ei oivalla.

Kauniisti sanoen: ;-)

:-D
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Groovi
01.11.2010 23:18:08
kivi: . Siellä vähän niinkuin otetaan noilla jutuilla luulot pois laiteuskovaisilta, kunnes jokainen joko oivaltaa itse tai ei oivalla.

Sitähän mä tässä meinaan, että kannattaa ottaa purki kerrallaan omaan käteen ja testata sitä kaikkeen mahdolliseen. Aika äkkiä sitä oppii siihen että mikä toimii jollakin instrumentilla tai ainakin että mikä ei toimi. Parastahan on just se ahaa-elämys kun olet omien epävirallisten testailujen tuloksena tullut ehkä juuri samaan johtopäätökseen kuin joku oikeesti kova nimi saman laitteen äärellä. Eihän se tietysti ole mikään tavoite tai referenssi sinänsä, mutta tulee siitä väkisin tunne että "hitto mähän kuulen näillä puukorvillani edes jotain". =)
"the difference between stupidity and genius is that genius has its limits" -Albert Einstein
geneo
03.11.2010 08:08:35
kiitoksia hyvistä vastauksista, ja tosiaanki hattua ilmaan ekalle pitkälle viestille!!
täytyy kyllä kokeilla kaikeen näköistä, ei tässä ole muutaku aikaa käytettävissä.

tosta l2:sta sen verran että huomasin että aika tyly työkalu on kyllä.. oliskohan tossa wavesin paketissa sitten jotain miedompaa työkalua?

monialuekompurasta luovuin kokonaan koska se jotenki pistää saundit mutaseksi, (ei osaa käyttää) tosiaan muutama perus kompuraa peräkkäin kuulostaa paremmalta.

huomasin just tätä lukiessaan että olen tehny kaiken aikalailla sillain miten täällä neuvotaanki, pitää vaan sahailla enemmän:)
Raimo
03.11.2010 12:55:58

geneo: kiitoksia hyvistä vastauksista, ja tosiaanki hattua ilmaan ekalle pitkälle viestille!!
täytyy kyllä kokeilla kaikeen näköistä, ei tässä ole muutaku aikaa käytettävissä.

tosta l2:sta sen verran että huomasin että aika tyly työkalu on kyllä.. oliskohan tossa wavesin paketissa sitten jotain miedompaa työkalua?

monialuekompurasta luovuin kokonaan koska se jotenki pistää saundit mutaseksi, (ei osaa käyttää) tosiaan muutama perus kompuraa peräkkäin kuulostaa paremmalta.

huomasin just tätä lukiessaan että olen tehny kaiken aikalailla sillain miten täällä neuvotaanki, pitää vaan sahailla enemmän:)

http://www.masseyplugins.com/plugins/l2007 pesee L2:n kevyesti jos PT sattuu olemaan alustasi, ja digitaaliklippauskin saattaa olla ihan validi työkalu, varsinkin biittihevissä musassa. Mutta joka tapauksessa volan nostaminen "nykyvolalle" on tylyä hommaa ja kannattaa käyttää asiassa harkintaa... Ja ammattitaitoiset masteroijat ovat tietty joutuneet opettelemaan ton tekemisen niin että saundaa "vähemmän huonolta" :D

Ja joo, monialuekompura on harvoin hyvä 2-buss käytössä.
womb.mixerman.net
geneo
16.09.2011 20:02:50 (muokattu 16.09.2011 20:05:09)
saako limitointi klippailla?
itse olen tajunu limitoinnin silleen että aluksi kompuroidaan pahimmat piikit pois ja sitten nostetaan niin ylös ku on vaan mahdollista mutta clippaamatta..

olenko jyvällä?

sitkun ottaa esim jonkun kaupallisen biisin ja laittaa sen nauhoitus ohjelmaan niin sehän kyllä menee ton clippauskohan yli...
mietyttää....
Henri Henri Olavi
17.09.2011 14:26:00
geneo: saako limitointi klippailla?
sitkun ottaa esim jonkun kaupallisen biisin ja laittaa sen nauhoitus ohjelmaan niin sehän kyllä menee ton clippauskohan yli...

Mikä klippauskohta? Mikä softa?
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
Rubuinen
18.09.2011 12:40:49 (muokattu 18.09.2011 12:43:40)

kivi: Mä olen kans lukenut Owsinskin kirjat, Art of Record Productinit ja molemmat osat Behind the Glassia sekä pyörinyt aikoinaan hyvinkin ahkerasti The Wombissa. Siellä vähän niinkuin otetaan noilla jutuilla luulot pois laiteuskovaisilta, kunnes jokainen joko oivaltaa itse tai ei oivalla.

Kauniisti sanoen: ;-)

:-D

Joo ja sitten on niitä ammattilaisia, jotka sanoo alottelijatunarille, että teet vaan plugareilla, kun hyvä rauta maksaa ja vaatii hyvät ja kalliit äänikortit ja muuntimet, mutta kuitenkaan se ero halvempien kanssa ei mikään järjettömän suuri:-)

saako limitointi klippailla?
itse olen tajunu limitoinnin silleen että aluksi kompuroidaan pahimmat piikit pois ja sitten nostetaan niin ylös ku on vaan mahdollista mutta clippaamatta..

Kun limitoinnin tekee perseelleen, niin se kuullostaa uudelta metallicalta, sanoi mulle yksi nauhoittaja:-D. Mun pikkaisilla tiedoilla ei mikään saisi clipata.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)