Aihe: Suomalaisia studiovehkeitä
1 2
anapena
10.02.2010 19:12:27
Teijo K.: Heh, itse olin vähän samanlaisessa työssä elektroniikkafirmassa siinä 1980-luvun lopulla ja meininki oli melko samanlainen. Tehtiin Nokialle alihankintana hands free -laitteita. Kokoonpanlinjalla kouluttamattomia keski-ikäisiä naisia ja pari juoppoa.

Huh, mäkin olin samassa hommassa Hämeenkyrössä joskus 90-luvun lopulla, jaksoin ehkä puoli vuotta...sitten tuli kutsu oman alan hommiin. Kokoonpanolinjalla oli aika sekalaista seurakuntaa, ehkä kaks tyyppiä tajus hommasta alkeita enemmän...
Groovi
10.02.2010 22:48:29
anapena: Huh, mäkin olin samassa hommassa Hämeenkyrössä joskus 90-luvun lopulla, jaksoin ehkä puoli vuotta...sitten tuli kutsu oman alan hommiin. Kokoonpanolinjalla oli aika sekalaista seurakuntaa, ehkä kaks tyyppiä tajus hommasta alkeita enemmän...

Nykyiset kiinalaiset kokoonpanijat ei tajua sitäkään vertaa, ja ne tekee keskimäärin kuukauden samaa duunia ennen kuin vaihtavat taas työpaikkaa. Tosin onhan automatisointi tullut hitusen avuksi tässä vuosien saatossa.
"the difference between stupidity and genius is that genius has its limits" -Albert Einstein
AcLAc
11.02.2010 09:35:26

anapena: Huh, mäkin olin samassa hommassa Hämeenkyrössä joskus 90-luvun lopulla, jaksoin ehkä puoli vuotta...sitten tuli kutsu oman alan hommiin. Kokoonpanolinjalla oli aika sekalaista seurakuntaa, ehkä kaks tyyppiä tajus hommasta alkeita enemmän...

Jos vaan kolvi pysyy kädessä, hyvä niin. Vaikka siellä joku tajuais jotain, niin eipä se taida lopputuotteessa näkyä millään tavalla... eihän?
Minä kuljen, Herra ohjaa!
anapena
11.02.2010 10:51:04
AcLAc: Jos vaan kolvi pysyy kädessä, hyvä niin. Vaikka siellä joku tajuais jotain, niin eipä se taida lopputuotteessa näkyä millään tavalla... eihän?

No kun ei se suurimmalla osalla pysy, ruuvataan ja naksautellaan tuotetta kasaan...mutta olet oikeassa, ei se lopputuotteeseen juurikaan vaikuta. Ilmenee vain työnteon lomassa hassuina hetkinä, mikä sinänsä on vaihtelua;)
Teijo K.
11.02.2010 11:13:18

Groovi: Nykyiset kiinalaiset kokoonpanijat ei tajua sitäkään vertaa, ja ne tekee keskimäärin kuukauden samaa duunia ennen kuin vaihtavat taas työpaikkaa. Tosin onhan automatisointi tullut hitusen avuksi tässä vuosien saatossa.

Sen vähempää ei yksinkertaisesti voi tajuta kuin mitä siellä firmassa missä minä olin töissä, nuo kokonpanolinjalaiset tajus. Kommentit "multa loppui nämä pienet mustat jutut" ja vastaavat olivat aika yleisiä. Ne opetettiin hyvin konemaisesti ottamaan tosta laatikosta ja laittamaan tohon kohtaan piirilevyä. Joskus kun laatikot meni sitten sekaisin saattoi tulla tosi pitkiä sarjoja jotain piirilevyä missä vastus oli vaihtunut konkaksi tms. todella nerokasta. Kerran taisin itsekin pelastaa yhden ison tilauksen kun huomasin tuollaisen virheen, oli pahvilaatikollinen toimimattomia missä kaikissa oli sama yhden komponentin vaihtuminen tolleen. Nopea korjata ja saatiin tilaus viimehetkellä täyteen silloin.

Semmonen vaan, että se että joku on Suomessa tehty ei sinällään sano mitään. Enemmän näissä esillä olleissa se, että ne on laadukkaasti yhden osaavaksi tiedetyn ihmisen tai pienen porukan huolella rakentamia, kuin se että ne tyypit jotka tekee nyt sattuu olemaan suomalaisia.
Treenaamalla saat käyttöösi reaaliaikaisen autotunen
Alkuperäiskokoonpano
Things and Stuff
Teijo K.
11.02.2010 11:16:30

anapena: No kun ei se suurimmalla osalla pysy, ruuvataan ja naksautellaan tuotetta kasaan...mutta olet oikeassa, ei se lopputuotteeseen juurikaan vaikuta. Ilmenee vain työnteon lomassa hassuina hetkinä, mikä sinänsä on vaihtelua;)

Kylmäjuotokset oli kanssa yksi aika arkipäiväinen ilmiö. :) En tiedä miten nykyään kun ainakin Suomessa taidetaan tehdä rohs-tinalla. Se takavuosien lyijyllinen ei mun mielestä ollut läheskään yhtä allerginen huolimattomalle juottamiselle kuin tää uus, ja niitä ongelmia oli silloinkin kuitenkin aika paljon.
Treenaamalla saat käyttöösi reaaliaikaisen autotunen
Alkuperäiskokoonpano
Things and Stuff
JPQ
12.02.2010 13:25:15

Teijo K.: Sen vähempää ei yksinkertaisesti voi tajuta kuin mitä siellä firmassa missä minä olin töissä, nuo kokonpanolinjalaiset tajus. Kommentit "multa loppui nämä pienet mustat jutut" ja vastaavat olivat aika yleisiä. Ne opetettiin hyvin konemaisesti ottamaan tosta laatikosta ja laittamaan tohon kohtaan piirilevyä. Joskus kun laatikot meni sitten sekaisin saattoi tulla tosi pitkiä sarjoja jotain piirilevyä missä vastus oli vaihtunut konkaksi tms. todella nerokasta. Kerran taisin itsekin pelastaa yhden ison tilauksen kun huomasin tuollaisen virheen, oli pahvilaatikollinen toimimattomia missä kaikissa oli sama yhden komponentin vaihtuminen tolleen. Nopea korjata ja saatiin tilaus viimehetkellä täyteen silloin.

Semmonen vaan, että se että joku on Suomessa tehty ei sinällään sano mitään. Enemmän näissä esillä olleissa se, että ne on laadukkaasti yhden osaavaksi tiedetyn ihmisen tai pienen porukan huolella rakentamia, kuin se että ne tyypit jotka tekee nyt sattuu olemaan suomalaisia.

Samaa mieltä ei se että tavara suomesta takaa mitään.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
studiokekkonen
12.02.2010 14:35:28

Jep. Tässä tapauksessa kuitenkin laatu on ihan priimaa. Ei siis mitään huomautettavaa.

Tekijästä se on kiinni. Knif on alansa huippu täällä.
Teijo K.
12.02.2010 15:24:47

hulio: Jep. Tässä tapauksessa kuitenkin laatu on ihan priimaa. Ei siis mitään huomautettavaa.

En missään tapauksessa halunnut millään tavalla vihjailla, että epäilisin tuota Knifin laatua. Päinvastoin.
cozmo
12.02.2010 15:37:49

hulio: Jep. Tässä tapauksessa kuitenkin laatu on ihan priimaa. Ei siis mitään huomautettavaa.

Eikä pelkästään täällä.
http://nikolaasonen.blogspot.com nofi @ gearslutz.com: "I wouldn't choose a mic pre based on pictures of two "square" waves that have been through them..... that's retarded."
Klezberg
12.02.2010 18:48:37

Ja tuo minun sivuhyppyni ei myöskään ollut tarkoitettu vihjaamaan mitään suomalaisesta laadusta, vaan pelkästään mielleyhtymä niistä kondensaattoreista jotka eivät olleet mitä päälle näyttivät.
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
HK
13.02.2010 16:13:29
Teijo K.: Kylmäjuotokset oli kanssa yksi aika arkipäiväinen ilmiö. :) En tiedä miten nykyään kun ainakin Suomessa taidetaan tehdä rohs-tinalla. Se takavuosien lyijyllinen ei mun mielestä ollut läheskään yhtä allerginen huolimattomalle juottamiselle kuin tää uus, ja niitä ongelmia oli silloinkin kuitenkin aika paljon.

Ja teidän(kin)kös tuotteita mää sitten korjailin NMP:n huollossa Lauttasaaressa aikanaan? Kiitoksia siitäkin. :)
Peltikorva puupäässä.
Teijo K.
13.02.2010 19:33:09 (muokattu 13.02.2010 19:34:25)

HK: Ja teidän(kin)kös tuotteita mää sitten korjailin NMP:n huollossa Lauttasaaressa aikanaan? Kiitoksia siitäkin. :)

Mahdollisesti. Mä korjasin rouvien töitä aika paljon siellä paikan päälläkin. :) Nokian hands freetä, Koneen hissitehtaan kytkintauluja ja mitäs tulis mieleen vielä... Ei nyt tule mitään. Tommosia alihankintajuttuja tehtiin. Se firma on vieläkin olemassa. :)

Mutta hitto se pienikalvoinen konkkakapseli mitä niissä käytettiin oli hyvä. Meillä äänitettiin kaikki demot bändissä pitkään niillä. Hups. :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)