Aihe: Kompressorien ja kaikujen aika-arvojen laskeminen
1 2
kivi
20.11.2009 12:42:06 (muokattu 20.11.2009 12:43:49)
varakeef: Sitähän minä tarkoitin... voi laskea, muttei tarvitse.

Eikös Kennetissä ollut tarkka tremolo - ja kuudestoistaosia? Tällainen mielikuva minulla.

Joo, niin olikin tremolo. Mut muistaakseni kyllä trioleina eikä 16-osina. Aivot ei joskus oo parhaimmillaan aamuviideltä. Korjaan.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Groovi
20.11.2009 13:30:45
Terttu: Mun mielestä just ton takia se rumpudilsa pitää kuunnella, eikä laitattaa sitä tarkan temmon mukaan. Mä en ainakaan diggaa liian tarkasta dilsasta, alkaa groove kärsimään.

Eihän ne mitenkään sulje toisiaan pois, ja kuunneltavahan se lopputulos on siltikin vaikka lähtöarvo olisi laskettu. Jos hakee rytmiin sidottua efektiä, niin se laskennallinen arvo on vain yksi lähtökohta delayn asettamiselle.
Laitetaan ensin kaikki täysille. Katsotaan sitten täytyykö jotain laittaa pienemmälle.
hape
20.11.2009 16:16:32 (muokattu 20.11.2009 16:16:48)

kivi: Joo, niin olikin tremolo. Mut muistaakseni kyllä trioleina eikä 16-osina. Aivot ei joskus oo parhaimmillaan aamuviideltä. Korjaan.

Vai tarkotatko sittenki REMin biisiä Bang and Blame?

eidt: typo
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
Terttu
20.11.2009 19:37:00

Groovi: Eihän ne mitenkään sulje toisiaan pois, ja kuunneltavahan se lopputulos on siltikin vaikka lähtöarvo olisi laskettu. Jos hakee rytmiin sidottua efektiä, niin se laskennallinen arvo on vain yksi lähtökohta delayn asettamiselle.

Olet oikeassa, täysin totta tämä.
Tarkoitukseni oli vain sanoa, että ei kannattaisi unohtaa korvia näissä hommissa ja luottaa vain numeroihin etc.
Ei ollut tarkoitus millään muotoa epäillä kyvykkyyttäsi asiassa, vaan ohjeistaa asiaa liian tarkasti lukevia lukijoita väärinkäsityksiltä siitä että numerot ja aika-arvot olisi aina paikkansa pitäviä.
"kuinka moni ihminen yleisöstä on lähtenyt keikalta hyräillen bassarisoundia..?"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)