Mikael 10.07.2009 11:11:14 | |
---|
Aphexilta olis näköjään tuloillaan juurikin mun tarpeita vastaava laite: http://www.aphex.com/141.htmAika vähän mitään infoa tosin vielä... mut toiminnaltaan toi olis just sitä mitä mä tarvitsen! Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
anapena 10.07.2009 12:37:19 | |
---|
Heh, aika karun hehkee laite! |
Mikael 13.07.2009 17:59:43 (muokattu 13.07.2009 18:12:19) | |
---|
No, nyt tuli RME ADI-8 DS testattavaksi... katellaans kuin käy. Voipi olla että kohta olis toi Fostex AC2496 Adat-väyläinen AD-muunnin kaupan jos joku tarttee vaan lisäkanavia sisään päin. Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
Mikael 23.07.2009 17:45:48 (muokattu 23.07.2009 17:51:58) | |
---|
Ja nyt kerkesin järkkäämään yksinkertaisen testiajon jossa äänitin akustista kitaraa (Martin 000-15) kahdella samanlaisella mikillä (Neumann KM184) kahden samanlaisen kliinin etusen (Yamaha MLA8) läpi niin että toisen mikin signaali meni 002:n muuntimien läpi toollssiin ja toinen ADI8:n läpi samaan osoitteeseen (ADI masterina). Ensimmäinen huomio oli että ADI:n kautta tuullssiin tuli melkein 3db:ä kovempaa, joten noiden kalibroinneissa lienee eroa. Kuunnellessa tasasin volan tuullssissa ja todellakin eroa oli ADI:n hyväksi - tosin ero on todellakin hyvin pieni mutta silti olin ainakin kuulevinani eroa. 002 vaikutti aavistuksen verran suttuisemmalta ja ADI taas hieman selkeämmältä ja erottelevammalta. Psygologisen uudenlaitteenviehätys-kertoimen vaikutusta ei voi tosin ylenkatsoa, mut toisaalta jos tuntuu paremmalta niin sähän ratkaisee ja omiin korviin sitä on näissä hommissa luotettava. RME siis jää räkkiin. :D Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
Zammy 23.07.2009 18:13:14 (muokattu 23.07.2009 18:13:40) | |
---|
- todellakin eroa oli ADI:n hyväksi - ero on todellakin hyvin pieni - olin ainakin kuulevinani eroa Todellakin eroa oli, mutta aika vähän, ehkä. :) Tsori. Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen. |
Mikael 23.07.2009 18:20:27 (muokattu 23.07.2009 20:54:52) | |
---|
Zammy: Todellakin eroa oli, mutta aika vähän, ehkä. :) Tsori. Nimenomaan. Tätä halusinkin nimenomaan alleviivata. Mut toisaalta ero se on pienikin ero ja näissä hommissa kun pienet erot ovat kuin pienet purot - jos sallitte vertauksen arvon toveri :D Olis ollut tietty kiva tehdä vertailua stereona, mutta kun multa ei löydy neljää kappaletta mitään hyviä mikkejä... Ehkäpä sit kun saan tän patcinkin taas iskuun niin voin tehdä testiajoa myös DA-puolelta - tällä hektellä säätäminen olis sen verran hankalaa että mitään nopeeta AB-hommaa on vaikea järjestää. Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
Aki 23.07.2009 23:12:16 | |
---|
"Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella."
-Jucciz, 2008 |
Tappivanukas 10.05.2022 12:06:58 | |
---|
Nostellaan vanhaa juttua. Elokuussa olisi tarkoitus aloitella uutta äänitysprojektia ja alunperin olin ajatellut hommaavani uuden äänikortin vanhan Focusrite Saffire Pro 40 tilalle, koska se ei ole yhteensopiva uuden Macini kanssa. Mieluummin säästäisin rahat johonkin muuhun ja käyttäisin tuota Saffirea. Nettiä kolutessa sain idean, että tuota voisi käyttää ADATin avulla. Aiempaa kokemusta ADATista ei itselläni ole, joten ajattelin kysyä enemmän tietäviltä. Pääkorttina mulla on UAD Apollo 8 ajattelin tuohon kytkeä Saffire Pro 40. Väliin tarvitsen ilmeisesti 2 kpl toslink piuhoja? Riittääkö ne vai tarvitsenko jotain muutakin? Pitääkö nuo jotenkin synkata vai laitanko vain Apollon päälle, piuhat toisiinsa kiinni ja Saffiren päälle vai pitääkö noita säätää jotenkin? Apollossa on word clock, mutta Saffiressa ei. |
Jasks 11.05.2022 21:26:22 | |
---|
Tappivanukas: Nostellaan vanhaa juttua. Elokuussa olisi tarkoitus aloitella uutta äänitysprojektia ja alunperin olin ajatellut hommaavani uuden äänikortin vanhan Focusrite Saffire Pro 40 tilalle, koska se ei ole yhteensopiva uuden Macini kanssa. Mieluummin säästäisin rahat johonkin muuhun ja käyttäisin tuota Saffirea. Nettiä kolutessa sain idean, että tuota voisi käyttää ADATin avulla. Aiempaa kokemusta ADATista ei itselläni ole, joten ajattelin kysyä enemmän tietäviltä. Pääkorttina mulla on UAD Apollo 8 ajattelin tuohon kytkeä Saffire Pro 40. Väliin tarvitsen ilmeisesti 2 kpl toslink piuhoja? Riittääkö ne vai tarvitsenko jotain muutakin? Pitääkö nuo jotenkin synkata vai laitanko vain Apollon päälle, piuhat toisiinsa kiinni ja Saffiren päälle vai pitääkö noita säätää jotenkin? Apollossa on word clock, mutta Saffiressa ei. Eli ajatuksena siis niin että Apollo on tietokoneessa kiinni ja käyttäisit Saffiren etuasteita jotka ajaisit sitten ADATin kautta tuohon Apolloon? Ei taida onnistua ilman että saffire on myös jossakin tietokoneessa kiinni minkä kautta sitten saadaan ohjattua nuo etuasteet noihin ADATteihin. Jos tuohon Apolloon haluaa ADATin kanssa väkertää lisää mikkilinjoja niin kustannustehokkain ratkaisu on varmaankin hankkia Behringerin ADA8200. Ihan hauska hintaisekseen. |
Henri Henri Olavi 11.05.2022 21:30:49 (muokattu 11.05.2022 21:31:27) | |
---|
Time is too shallow to develope an attitude. |
MustaKissa 11.05.2022 22:33:49 | |
---|
Joo, pikaisella vilkaisulla Saffiressa pitää vanhalla koneella pistää reititykset kuntoon tuon ohjeen mukaisesti ja sen jälkeen se muistaa ne reititykset ja toimii siten standalonena. Kätevä toiminnallisuus joissain vanhoissa äänikorteissa. Itsellänikin ollut vilkuilussa vastaavantyyppiset systeemit kun vanhoja hyviä FW-äänikortteja saa nykyään sikahalvalla mutta eipä ole enää FW-liitäntäistä konetta jolla hoitaa reititykset valmiiksi. Olipa kerran kissa ja paljon soittokalustoa. |
Henri Henri Olavi 11.05.2022 22:36:26 | |
---|
MustaKissa: eipä ole enää FW-liitäntäistä konetta jolla hoitaa reititykset valmiiksi. Mulla on adapteri jonka kanssa toimii erinomaisesti USB-C/TB3 -väylässä. Time is too shallow to develope an attitude. |
Tappivanukas 12.05.2022 11:18:41 | |
---|
Jasks: Eli ajatuksena siis niin että Apollo on tietokoneessa kiinni ja käyttäisit Saffiren etuasteita jotka ajaisit sitten ADATin kautta tuohon Apolloon? Ei taida onnistua ilman että saffire on myös jossakin tietokoneessa kiinni minkä kautta sitten saadaan ohjattua nuo etuasteet noihin ADATteihin. Joo näin oli tarkoitus tehdä. Eikö ADAT toimi juuri niin? |
Antti1 12.05.2022 11:27:18 | |
---|
Tappivanukas: Joo näin oli tarkoitus tehdä. Eikö ADAT toimi juuri niin? Kyse ei ollut ADATista, vaan tuon ko. laitteen ominaisuuksista. Suurimmassa osassa interfaceja ei ole sellaista ominaisuutta, että se osaisi reitittää ääntä sisääntuloista käyttäjän haluamaan lähtöön ilman tietokoneella pyörivää softaa. Focusriten kalliimman pään laitteet ovat sen osalta jonkinlainen poikkeus, mutta vaativat tosiaan koneella konffaamisen etukäteen. |
Tappivanukas 12.05.2022 11:27:23 | |
---|
Henri Henri Olavi: Mulla on adapteri jonka kanssa toimii erinomaisesti USB-C/TB3 -väylässä. Onko sulla Mac ja jos niin mikä OS versio? Olen tuon Saffiren saanut kytkettyä vanhaan Maciin firewire->thunderbolt adapterilla ja tuohon saisi vielä thunderbolt->thunderbolt 3 adapterin, mutta lukemani perusteella olen ymmärtänyt ettei tuo ole toiminut. Ja se Saffiren mix control ajuri on niin vanha ettei toimi uudemmissa OS versioissa. |
Henri Henri Olavi 12.05.2022 11:28:41 (muokattu 12.05.2022 11:29:27) | |
---|
Tappivanukas: Onko sulla Mac ja jos niin mikä OS versio? Olen tuon Saffiren saanut kytkettyä vanhaan Maciin firewire->thunderbolt adapterilla ja tuohon saisi vielä thunderbolt->thunderbolt 3 adapterin, mutta lukemani perusteella olen ymmärtänyt ettei tuo ole toiminut. Ja se Saffiren mix control ajuri on niin vanha ettei toimi uudemmissa OS versioissa. Joo, 2018 vuoden MBP 15". Käyttiksenä Mojave. Mulla on siis eka FW->TB2 adapteri ja sen perässä TB2->TB3 adapteri. Toimii kuin junan vessa. Myös Mix Control. En tiedä uudemmista käyttksistä, koska mulla ei ole tapana päivitellä käyttistä ennen kuin on 100% pakko. Time is too shallow to develope an attitude. |
Tappivanukas 12.05.2022 11:49:11 | |
---|
Henri Henri Olavi: Joo, 2018 vuoden MBP 15". Käyttiksenä Mojave. Mulla on siis eka FW->TB2 adapteri ja sen perässä TB2->TB3 adapteri. Toimii kuin junan vessa. Myös Mix Control. En tiedä uudemmista käyttksistä, koska mulla ei ole tapana päivitellä käyttistä ennen kuin on 100% pakko. Okei, hyvä tietää että toimii. Mulla on MBP 16" 2019 vuodelta, mutta tuskin tuolla eroa on. Täytyypä vilkaista, kun himaan joudan, että mikä on viimeisin OS päivitys minkä olen asentanut. Mahdollisesti ei tarvitse sitten ADATin kanssa säätää. |
Henri Henri Olavi 12.05.2022 11:55:36 | |
---|
Tappivanukas: Okei, hyvä tietää että toimii. Mulla on MBP 16" 2019 vuodelta, mutta tuskin tuolla eroa on. Ei ole, koska ovat vielä intel-koneita. M1-koneissa ei toimi, mutta Mojavea uudempien käyttisten kanssa toimii. Focusriten sivuilta: "Works with Big Sur on Apple Silicon? NO In 2019, after providing a final update to Saffire Mix Control, we publicly announced the end of any further development support for the Saffire Range. Please see our full statement regarding the end of development support for the Saffire Range here. While the Saffire Range is compatible with macOS Big Sur on Intel-based systems it is NOT compatible with Apple Silicon (M1/ARM) systems. Focusrite will not be providing any further updates for the Saffire Range. " Time is too shallow to develope an attitude. |
Mösjöö 13.05.2022 15:45:31 | |
---|
Tietäjät. Hjälppe! Mul on ennestään Behringer UMC1820 . Ostin just palstalta Behringer ADA8200:n. Olen uskossa että saan ne toimimaan näin: - optiset piuhat laitteiden välille (2 kpl, ulos ja sisään) - synkkanappi ADA8200:n takaa asentoon "slave" ja "ADAT". - UMC1820:sta usb-piuha kiinni tiatokoneeseen - ADA8200 päälle - UMC1820 päälle - voitto Olenko oikeassa? |
Antti1 13.05.2022 15:47:02 | |
---|
Olet oikeassa. |