Wilhelmi 10.11.2008 21:37:53 | |
---|
Mä en noista Kermavermeistä tiedä, mutta ihan varmistuksena vaan, että olethan luonut Cubasessa VST Connectionsissa kyseiset input busit? Sinne kun ei automaattisesesti taida tulla ku kaks inputtia, loput pitää lisätä itse. Ahaa, tätä pitääkin tutkia seuraavaksi. Hevitys on peffasta, mutta niin olen minäkin. |
samic 10.11.2008 21:57:40 (muokattu 10.11.2008 22:03:11) | |
---|
Kuva kertoo monta kertaa enemmän kuin huono kuvaus. Eli tässä pari selvennystä ennen kuin keneltäkään palaa käämi :) Tällä asetuksella sain mikserille tulemaan äänen ihan ok http://byfiles.storage.live.com/y1p … giFXd7jk9fHdoN-ZYhgBeMcYoQ1lsxwVD63 Tätä kokeilin, mutta lopputulos ei ollut toivotunlainen http://byfiles.storage.live.com/y1p … c82L6qQYaZjMBIeO2fdXggLsmTAY3_r6Ada Tutkailen nyt lisää millä tavalla pystyisin luomaan ne 8+8 ASIO lähtöä. Toi ASIO DEST on yhtäkuin cubasen inputit,sun pitää tuplaklikata tuota asio destiä niin pääset lisäämään kanavia vaikka sen 16 just. ne näkyy sitt cubasessa... sulla ei mee noissa routtailuissa yhtään mitään ite softaan.. LUNA ADAT SOURCE on sun muuntimelta tulevat rojut,siitä sittte tuonne ASIO DESTiin joka kanavasta oma "piuha" ,tee tuosta mikseristä itelles monitorointimixeri. LUNA ADAT DEST on taas takas muuntimelle menevää rojua. pitäs tehä kuva sulle ni olis vähän helepompaa selitellä,näytät olevan ihan pihalla koko systeemistä... http://www.sn-audio.com |
PIM 10.11.2008 22:02:10 | |
---|
Kuva kertoo monta kertaa enemmän kuin huono kuvaus. Eli tässä pari selvennystä ennen kuin keneltäkään palaa käämi :) Tällä asetuksella sain mikserille tulemaan äänen ihan ok http://byfiles.storage.live.com/y1p … giFXd7jk9fHdoN-ZYhgBeMcYoQ1lsxwVD63 Tätä kokeilin, mutta lopputulos ei ollut toivotunlainen http://byfiles.storage.live.com/y1p … c82L6qQYaZjMBIeO2fdXggLsmTAY3_r6Ada Tutkailen nyt lisää millä tavalla pystyisin luomaan ne 8+8 ASIO lähtöä. Sulla näkyy noissa kuvissa vasemmassa ja oikeassa reunassa alimpina Asio source ja Asio dest, mutta niitä ei ole kytketty mihinkään. Mä en nyt muista, että pitikö niitä tuplaklikata vai klikata hiiren oikealla namiskuukkelilla, mutta kokeile jompaa kumpaa niin saat auki ikkunan, josta pystyt valitsemaan montako asio tuloa tai lähtöä haluat käyttöön. Tää kannattaa tehdä ennen kuin avaa sitä Cubasea koska en tiedä kuinka ronkeli Cubase on sen suhteen jos asio-kanavien määrä vaihtuu lennossa. Tässä kannattaa pitää pää selvänä ja pitää kirkaasti mielessä että toi routing ikkuna näyttää asiat äänikortin kannalta katsottuna, eli että Asio souce on Cubasesta katsoen asio output ja dest(ination) vastaavasti asio input. Eli kun reitität jonkun cubase-raidan ulos jostain Asio-outputista niin signaali saapuu Asio sourcesta kortille ja sieltä laita sen menemään sitten vaikka suoraan jostain Adat destistä ulos tai creamwaren mikserin kautta tai mitä ikinä sille haluat tehdäkin siellä äänikortin puolella. Jos tilannetta vertaa johonkin perinteisempään äänikorttiin niin tavallisesti kun softasta reitittää signaalin asio-kanavan kautta ulos se vastaa sitä, että creamwaren routing ikkunassa vetää suoran linkin asio sourcesta Adat destiin ja input puolella vastaavasti suoraan Adat sourcesta asio destiin. Tule mukaan rokkikollektiiviin Tampereella. Treenit pari kertaa viikossa, osallistu silloin kun aikatauluusi sopii. Hakusessa erityisesti laulaja, kosketinsoittaja, basistimulti-instrumentalisti. |
Wilhelmi 11.11.2008 00:08:22 | |
---|
No niin ja suuri kiitos vinkeistä, sillä nyt sain ääntä menemään sisään. Enää on ongelmana se, kuinka saan sen kaiken sisään ahtaamani toistettua, niin että sen korvin kuulisi. Johtuu varmaan siitä, että vaihdoin ASIO Full Dublexin ASIO Scobeen tai jotain? Hevitys on peffasta, mutta niin olen minäkin. |
Antti1 11.11.2008 00:14:52 | |
---|
Sun tarvii tehdä sinne Scopeen sit taas ASIO-paluu Cubaselta päin. Siitä paluusta taas ohjailet mölyn kuuntelulaitteistoon. Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775 |
samic 11.11.2008 00:36:51 | |
---|
Sun tarvii tehdä sinne Scopeen sit taas ASIO-paluu Cubaselta päin. Siitä paluusta taas ohjailet mölyn kuuntelulaitteistoon. nii eli ASIO SOURCEsta piuhat sitte kuunteluun...meneekö se sitte siitä sun ulkosesta muuntimesta vai luna analogista. http://www.sn-audio.com |
Wilhelmi 11.11.2008 00:37:33 | |
---|
Sun tarvii tehdä sinne Scopeen sit taas ASIO-paluu Cubaselta päin. Siitä paluusta taas ohjailet mölyn kuuntelulaitteistoon. Eli se liittyy sitten tuohon vasempaan eli vihreän puolen liikenteeseen? Tätä se on, kun on "visuaalinen" tapa hahmotella asioita :D Hevitys on peffasta, mutta niin olen minäkin. |
PIM 11.11.2008 11:50:21 | |
---|
Eli se liittyy sitten tuohon vasempaan eli vihreän puolen liikenteeseen? Tätä se on, kun on "visuaalinen" tapa hahmotella asioita :D Toi on just sama tapa mille Scope hahmottaa eli inputit vasemmalla ja outputit oikealla. Pitää vaan aina muistaa että asia esitetään äänikortin kannalta katsottuna eli softasta tulevat signaalit ja äänikortin liitännöistä tulevat signaalit on molemmat vasemmassa reunassa. Ainakin aloittelevalle käyttäjälle olisi ollut ehkä selvempää jos asiat olisi esitetty siten, että kuvassa softarajapinta olisi ollut vasemmassa reunassa ja kortin ja ulkomaailman rajapinta oikeassa reunassa. Tule mukaan rokkikollektiiviin Tampereella. Treenit pari kertaa viikossa, osallistu silloin kun aikatauluusi sopii. Hakusessa erityisesti laulaja, kosketinsoittaja, basistimulti-instrumentalisti. |
Wilhelmi 11.11.2008 18:48:50 | |
---|
nii eli ASIO SOURCEsta piuhat sitte kuunteluun...meneekö se sitte siitä sun ulkosesta muuntimesta vai luna analogista. Noh juu, nyt lyö taas täällä päässä tyhjää. Kuuntelu on mulla niin, että se tulee ulos ANALOG DESTistä, eli kortin st-jackista. Nyt kun otan tavaraa talteen, niin ANALOG DEST on kytketty mikserin Mx-L & R ulostuloihin. Jos taas haluan kuunnella, mitä tuli ääniteltyä ja liitän ASIO SOURCEn ANALOG DESTiin, niin kuuluu ok, mutta ANALOG DEST katkaisee yhteyden mikserin ulostuloihin. Kuinkahan mä voisin rakentaa kytkennän niin, että pystyisin käyttämään sekä ASIO SOURCEa että mikserin ulostuloja ikään kuin pysyvällä virtuaalipiuhoituksella rinnan ANALOG DESTin kanssa? Kokeilin liittää ASIO SOURCEn Rt-kanaviinkin, mutta en ainakaan sitä kautta onnistunut saamaan ääntä kulkemaan mikserin läpi korvin kuultavaksi. Hevitys on peffasta, mutta niin olen minäkin. |
Antti1 11.11.2008 19:48:08 | |
---|
Kuinkahan mä voisin rakentaa kytkennän niin, että pystyisin käyttämään sekä ASIO SOURCEa että mikserin ulostuloja ikään kuin pysyvällä virtuaalipiuhoituksella rinnan ANALOG DESTin kanssa? Sä lisäät sinne toisen summausmikserin. Kytket siihen ekan mikserin lähdöt ja kaiken muun. Siitä sitten ulostulot kuuntelulaitteistoa kohti. Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775 |
Wilhelmi 11.11.2008 20:44:10 | |
---|
Sä lisäät sinne toisen summausmikserin. Kytket siihen ekan mikserin lähdöt ja kaiken muun. Siitä sitten ulostulot kuuntelulaitteistoa kohti. Siis samanlaisen mikserin kuin mitä olen tähän asti käyttänytkö? Nyt menee kieltämättä mielenkiintoiseksi, kun vain jostain keksin mistä sellaisen saan sinne lisättyä. Pitää varmaan hankkia kolmas näyttöpääte, että kaikki prujut mahtuu samaan kuvaan. Kohta voin repostella, että jos joku haluaa eksotiikkaa elämään niin voi hankkia vaikka ... ja niin päin pois :D Hevitys on peffasta, mutta niin olen minäkin. |
Antti1 11.11.2008 20:51:56 | |
---|
Siis samanlaisen mikserin kuin mitä olen tähän asti käyttänytkö? Nyt menee kieltämättä mielenkiintoiseksi, kun vain jostain keksin mistä sellaisen saan sinne lisättyä. Kyllä, samanlainen kelpaa. Sellaisen saa lisättyä samaan tapaan, kuin sen ensimmäisenkin. :) Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775 |
Wilhelmi 11.11.2008 21:03:24 | |
---|
Kyllä, samanlainen kelpaa. Sellaisen saa lisättyä samaan tapaan, kuin sen ensimmäisenkin. :) Niin se eka oli siinä vakiona. Mä luulen että se mitä tarvitsisin (älyn lisäksi) ja millä asia korjautuisi olisi toinen Analog Dest, jota voisi käyttää rinnan sen ekan kanssa. Tämä ei kuitenkaan liene mahdollista, eikä myöskään se, että siihen olemassa olevaan saisi lisättyä yhden Left/Right-parin lisää. Hevitys on peffasta, mutta niin olen minäkin. |
PIM 11.11.2008 21:16:56 | |
---|
Niin se eka oli siinä vakiona. Oletko yhtään kurkannut mitä niistä yläreunan valikoista löytyy? Sieltä Mixer valikosta löytyy, ylläri, ylläri, lisää miksereitä. Koska tossa sun kortissas ei ole yhtään ylimääräistä dsp hevosvoimaa niin sieltä kannattaa valita mahdollisimman yksinkertainen mikseri että jää vähän dsp:tä efekteillekin. Tosta projektistasi kannattaa heivata kaikki ylimääräiset Sequencer ja Wave palikat koska ne verottaa kortin resursseja turhan takia. Mä luulen että se mitä tarvitsisin (älyn lisäksi) ja millä asia korjautuisi olisi toinen Analog Dest, jota voisi käyttää rinnan sen ekan kanssa. Tämä ei kuitenkaan liene mahdollista, eikä myöskään se, että siihen olemassa olevaan saisi lisättyä yhden Left/Right-parin lisää. Olet oikeilla jäljillä, Analog Destit vastaa fyysisiä liittimiä kortin persauksissa eli niitä on tasan sama määrä eli tässä tapauksessa yksi. Tule mukaan rokkikollektiiviin Tampereella. Treenit pari kertaa viikossa, osallistu silloin kun aikatauluusi sopii. Hakusessa erityisesti laulaja, kosketinsoittaja, basistimulti-instrumentalisti. |
Wilhelmi 12.11.2008 00:25:30 | |
---|
Oletko yhtään kurkannut mitä niistä yläreunan valikoista löytyy? Sieltä Mixer valikosta löytyy, ylläri, ylläri, lisää miksereitä. Juu, löytyihän sieltä erinäinen valikoima monenlaisia sellaisia. Olet oikeilla jäljillä, Analog Destit vastaa fyysisiä liittimiä kortin persauksissa eli niitä on tasan sama määrä eli tässä tapauksessa yksi. Toisin sanoen tämä tarkoittaa sitä, että en voi käyttää Analog Destiä monitorointiin siten, kuin suunnittelin. Äänittää voin ilman, että jo narulla oleva materiaali, ei kuulu ja miksatakin, kunhan ensin vaihdan mikseristä asetukset. Ei hyvä homma. Miten te muut olette tämän ratkaisseet? Hevitys on peffasta, mutta niin olen minäkin. |
Antti1 12.11.2008 00:30:38 | |
---|
Siis mikä tässä nyt on se ongelma? Sun pitää summata jonkinlaisella mikserillä useampi lähde vaan samaan paikkaan ja ulostaa ne sen outputeista analog destiin. Sieltä voit sit liu'uilla säädellä mitä kuuluu ja kuinka lujaa. Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775 |
Wilhelmi 12.11.2008 00:57:41 | |
---|
Siis mikä tässä nyt on se ongelma? Sun pitää summata jonkinlaisella mikserillä useampi lähde vaan samaan paikkaan ja ulostaa ne sen outputeista analog destiin. Sieltä voit sit liu'uilla säädellä mitä kuuluu ja kuinka lujaa. Haa (elämyshihkaisu), kertokaa jos olen väärässä, mutta kun en enää tänään tuota äänityskonettani jaksa avata niin, meneekö se jotenkin näin? Mikseri ykkösen Mx-ulostuloista teen kytkennän mikseri kakkoseen. Samaiseen mikseri kakkoseen liitän ASIO-ulostulon ja tämän kakkosmikserin Mx-ulostulot liitän analogiliitäntään. Toisin sanoen ketjuttamalla, ei rinnan käyttämällä, pari mikseriä voisin kenties ratkaista probleemini? Analogisessa maalmassahan tämä tarkoittaisi tuplasti kohinaa, mutta kaiketi näin tietokoneaikana tämmöinenkin on sallittua :) Hevitys on peffasta, mutta niin olen minäkin. |
Antti1 12.11.2008 07:23:09 | |
---|
Aivan, tajusit oikein. Kyllä se siitä lähtee, kun vähän aikaa pähkäilee vain. :) Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775 |
PIM 12.11.2008 08:30:02 (muokattu 12.11.2008 08:52:46) | |
---|
Toisin sanoen tämä tarkoittaa sitä, että en voi käyttää Analog Destiä monitorointiin siten, kuin suunnittelin. Äänittää voin ilman, että jo narulla oleva materiaali, ei kuulu ja miksatakin, kunhan ensin vaihdan mikseristä asetukset. Ei hyvä homma. Miten te muut olette tämän ratkaisseet? Käyttämällä Scopea niin kuin sitä on tarkoitettu käytettävän. Scope ei todellakaan ole mikään aseta-kerran-ja-unohda tyyppinen juttu vaan se elää tilanteen mukaan ihan kuin se Cubasen projektikin. Sen takia siellä on se routing ikkuna ja sen takia rounting ikkunan asetukset saa tallennettua projekteiksi että niitä projekteja voi tehdä tarvittaessa vaikka jokaiseen tilanteeseen omansa. Kyllä oikeassakin studiossa joutuu kytkentöjä muuttamaan sen mukaan onko kyse äänitys- vai miksaustilanteesta ja niin Scopessakin. Nyt kun alat pikkasen pääseen jyvälle Scopesta niin sun kannattaa ottaa tavaksi, että tallennat sen scope projektin samaan kansioon mihin sen Cubase projektin ja eikä haittaa vaikka nimeäisitkin ne samalla tavalla niin pysyt kärryillä siitä mitkä Cubase ja Scope projektit kuuluu yhteen. Toki tiettyjä perustilanteita varten kannatta tallentaa projektit vaikka sinne Scopen projektikansioon niin ei aina tarvitse alkaa ihan tyhjältä pöydätä, mutta niistä kannatta tallentaa omat versiot sinne Cubase projektin kanssa samaan paikkaan. Lisäystä: En tiedä auttaako wanhaa analogijäärää hahmottamisessa yhtään, mutta ajattele asiaa niin, että Asio-rajapinta vastaan analogimaailmassa patch baytä raiturin ja mikserin välissä ja Adat-destejä ja sourceja sekä analog outeja ja inejä vastaavasti patch baynä, jossa kortin ulkoiset liitännät on kiinteästi johdotettu ko. patch bayn toiselle laidalle. Nyt sitten vaan vetelet piuhoja näiden patchien porteista scopen mikserin reikiin ihan samalla tavalla kuin tekisit analogistudiossa ja ihan samalla logiikalla, että outputista voi vetää piuhan useampaan inputiin, mutta jos useamman outputin haluaa yhteen inputiin niin väliin tarvitaan joku mikserityyppinen ratkaisu. Tule mukaan rokkikollektiiviin Tampereella. Treenit pari kertaa viikossa, osallistu silloin kun aikatauluusi sopii. Hakusessa erityisesti laulaja, kosketinsoittaja, basistimulti-instrumentalisti. |
Wilhelmi 17.11.2008 21:32:50 | |
---|
Sellaista aloin miettimään, kun noiden mikserien kanssa ole pelannut, niin kuinka paljon ne elävät ja muuttuvat, vai muuttuvatko millään tavalla, jos noihin olemassa oleviin kortteihin liittää joitain lisäkortteja? Sehän taitaa olla mahdollista, että niihin voi jotain lisäilläkin, jos en ole kauheasti väärin ymmärtänyt. Eli siis esimerkiksi jos Lunaan kytkee toisen ADAT kortin, niin tuleeko mikseriin lisää kanavia ja niin päin pois? Niin ja sitä piti kysäistä, että kuinka nuo Creamwaren efektit kannattaisi järkevimmin linkittää käyttöön Cubasessa? Pitääkö tehdä taas joitain busseja jne? Hevitys on peffasta, mutta niin olen minäkin. |