Aihe: T. Bone Micscreen 1 2 | |
---|---|
![]() 30.10.2008 13:01:23 (muokattu 30.10.2008 13:08:48) | |
Noh, esim. siltä osin, että tb:ssä screen on säädettävä ja siinä mahdollisuus kahden mikin kiinnitykseen. Näitä ominaisuuksia ei käsittääkseni SE:ssä ole ...? Äkkiseltään kuvasta ei kyl näy yhtään sellaista säätöä mitä ei olis SE:ssä paitsi että itse screenin korkeussäätö verrattuna mikkiin t.bonesta näyttäis puuttuvan, mikä taas SE:ssä on. Mut kuvahan ei kerro kaikkea. Mitä säätöjä sä meinaat? Snadilla adapterilla mä oon ainakin saanut myös SE:hen kaksi mikkiä kiinni, mut ongelmaks tulee helposti mikkien paino mikä meinaa kaataa staagin ainakin jos mikit tarttee saada korkeelle - sukellusvyön lisäpainoilla toi pysyy kyl kurissa : ) SE:n miinukseksi on sanottava säätöjen ehkä vähän huono käytettävyys raudan osalta. Sen saa kyllä moneen asentoon mut vois kyllä olla vähän paremminkin suunniteltu tässä kohtaa. Myöskään t.bonen raudan laadukkuus ja hyvä suunnittelu ei ainakaan kuvassa vakuuta - näyttää vielä vähän rimpulammalta kuin SE:n vastaava ja mitä ainakin mikki ja rumpustaageihin tulee, niin noiden t.boneje/millenium/jne. raudan laatu on kyllä aina ollut aika epäilyttävää - toivottavasti ton osalta asiat ovat paremmin. Inhimillisyys on hyve. | |
![]() 30.10.2008 15:42:30 | |
Äkkiseltään kuvasta ei kyl näy yhtään sellaista säätöä mitä ei olis SE:ssä paitsi että itse screenin korkeussäätö verrattuna mikkiin t.bonesta näyttäis puuttuvan, mikä taas SE:ssä on. saanut myös SE:hen kaksi mikkiä kiinni, mut ongeMut kuvahan ei kerro kaikkea. Mitä säätöjä sä meinaat? Noista T-kaupan kuvista ei näitä eroja näe, mikä on hieman huonoa tuote-esittelyä kieltämättä. Ton screenin selässä on askellettu sarana, josta sen saa levitettyä auki, siten että kun mukana tulevalla haarukalla kiinnittää tällinkiin kaksi mikkiä, niin molempien taakse tulee oma filsunsa. Ihan näppärä keksintö mielestäni. Snadilla adapterilla mä oon ainakin saanut myös SE:hen kaksi mikkiä kiinni, mut ongelmaks tulee helposti mikkien paino mikä meinaa kaataa staagin ainakin jos mikit tarttee saada korkeelle - sukellusvyön lisäpainoilla toi pysyy kyl kurissa : ) Painoa tulee myös tb:lle, mutta ratkaisin sen siten, että kaivoin varastosta valurautajalkaisen, joskin todella tyylikkään vasaralakatun vintagestandin näihin hätiin. Tb:n lujuuskin tuntuu olevan ihan kelvollinen ainakin siltä osin, että mihinkään keikkailuun mulla ei ole sitä tarkoitus käyttää. Se on ständissä kiinni ja ständiä voi säädellä, jos tarvetta ilmenee. En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan | |
![]() 30.10.2008 19:38:39 | |
Kuva kertoo ehkä enemmän kuin suullinen kuvaus, eli kävin napsaisemassa pari otosta: Tuplamikitys http://www.mikseri.net/users/viewpicture.php?id=124759 Vox setup http://www.mikseri.net/users/viewpicture.php?id=124760 paitsi että itse screenin korkeussäätö verrattuna mikkiin t.bonesta näyttäis puuttuvan, mikä taas SE:ssä on Ei puutu, on vain erilainen. Eikä ollenkaan huonolla tavalla, vaan esim. haarukan mikkejä voi säättää kumpiakin omalla säädöllään erikseen. Säätömomentti on vain teeluussa snadimpi kuin SE:ssä, mutta on siinä siltikin säätövaraa aika kohtuullisesti. En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan | |
![]() 30.10.2008 20:31:01 | |
Tuotetta käyttäneenä voin kertoa että mitään aikuisten oikeaa hyötyä tuosta SE:n vehkeestä ei ole, en usko että t.bonesta on ainakaan yhtään enempää. Suosittelen ennemmin raskaiden peittojen, mattojen, vaahtomuovibiittien yms. ripustamista esim. tyhjän panttina oleviin mikkiständeihin ja asettelemalla niitä mikin läheisyyteen - vähän rumempi, mutta aivan ratkaisevasti tehokkaampi ja erittäin paljon halvempi tapa hillitä huonesoundia. Tuollaisesta pienestä rimpulasta ei oo mitään hyötyä akustiikan muuntelemiseen kaikuisassa tilassa - sori vaan. Tolla rahalla saa akustolevyä tai villaa ja moltonia niin paljon että vaikka treenikselle laittaa helposti pienen demppinurkan. Vaatii käsityötä toki, mutta jeesaa oikeasti toisin kuin tuo. Ainoa käyttö mitä mä oon sille keksinyt on basarin ulkomikin minikokoisen tunneliviritelmän rakentamiseen. Siihen melkein 300e on aika iso raha. Satkukin on liikaa. | |
![]() 30.10.2008 22:52:46 (muokattu 30.10.2008 23:09:43) | |
Tuotetta käyttäneenä voin kertoa että mitään aikuisten oikeaa hyötyä tuosta SE:n vehkeestä ei ole. Tuotetta myöskin useaan kertaan käyttäneenä voin sanoa että olen eri mieltä - vaikken sit ehkä "aikuisten oikeasti" hommista mitään tajua :D Sekä liveäänityksessä eristäminen muista asioista että huonekaiun vähentäminen onnistuu kyllä. Hyvää tilaa tai edes laulukoppia se ei korvaa mut auttaa kyllä jos tila ei oo paras mahdollinen. Inhimillisyys on hyve. | |
![]() 30.10.2008 23:31:08 | |
Tuotetta myöskin useaan kertaan käyttäneenä voin sanoa että olen eri mieltä - vaikken sit ehkä "aikuisten oikeasti" hommista mitään tajua :D Sekä liveäänityksessä eristäminen muista asioista että huonekaiun vähentäminen onnistuu kyllä. Hyvää tilaa tai edes laulukoppia se ei korvaa mut auttaa kyllä jos tila ei oo paras mahdollinen. Hyvä jos on sulle toiminut. Mä en oo koskaan saanut tyydyttävää demppausta aikaan tolla - lukuunottamatta sitä basarikäyttöä. DIY on toiminut joka kerta parhaiten. | |
![]() 02.07.2009 09:52:52 | |
Mites saako Tämän micscreenin kiinni esimerkiksi tuohon> http://www.thomann.de/fi/millenium_bs2011.htm ? Meikäläisellä ei ole tällä hetkellä mitään mikki- tai kaiutinständiä, ja ilmeisesti aika vahvaa tekoa tuo standi saisi olla. Voisin myös napata jonkin samankaltaisen halvan mikkistandin, mutta kumpi parempi?? | |
![]() 02.07.2009 09:58:36 | |
pillimehu: Mites saako Tämän micscreenin kiinni esimerkiksi tuohon> http://www.thomann.de/fi/millenium_bs2011.htm ? Meikäläisellä ei ole tällä hetkellä mitään mikki- tai kaiutinständiä, ja ilmeisesti aika vahvaa tekoa tuo standi saisi olla. Voisin myös napata jonkin samankaltaisen halvan mikkistandin, mutta kumpi parempi?? No oma, astetta järeämpi, itse tehty micscreen on nimenomaan ripustettava kaiutintelineeseen, ei mikkiteline jaksa pitää pystyssä. Se on sitten eri juttu passaako kiinnikkeet tuossa micscreenissä, kaiutintelinehän on oleellisesti paksumpi. "I have a cunning plan" -Baldrick | |
![]() 02.07.2009 10:32:53 | |
jep. ajattelin, että olisikohan jollakulla t-bone micscreenin omistajalla tietoa 'löystyykö' pidike niin isoksi, että mikkiständin sijasta tuon kaiutinständin voisi kuvitella sopivan? | |
![]() 07.07.2009 08:26:35 | |
Sanokaapa ihan suoraan että kun itsekin nauhottelen sellasessa 15m2 huoneessa jossa akustiikka ei ole mikään paras mahdollinen, eikä ole mahdollisuutta ja vaivaa rakentaa laulukoppia, niin onko tollasesta micscreenistä mitään hyötyä? Laulun nauhotuksessa on AKG C4000B laajakalvokonkka. | |
![]() 07.07.2009 10:18:27 | |
Jarno86: Sanokaapa ihan suoraan että kun itsekin nauhottelen sellasessa 15m2 huoneessa jossa akustiikka ei ole mikään paras mahdollinen, eikä ole mahdollisuutta ja vaivaa rakentaa laulukoppia, niin onko tollasesta micscreenistä mitään hyötyä? Ei kai tähän muuta voi vastata, kuin että kokeile. Ei se välttämättä ainakaan huononna. En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan | |
![]() 07.07.2009 10:20:00 | |
Juu, olisi vaan mukava tietää ennen kuin laittaa rahaa tollaseen. | |
![]() 07.07.2009 10:42:03 | |
Tuosta askartelemaan: http://www.harlanhogan.com/portaboothArticle.shtml http://blogs.oreilly.com/digitalmed … 2/build-a-portable-vocal-booth.html Dont Clone The Beat. Own The Beat. | |
![]() 07.07.2009 11:19:51 (muokattu 12.07.2009 16:19:47) | |
Toi harlanhougani olikin kätsy! Yällä surffatessani törmäsin tällasiin: http://www.soundkit.co.uk/acatalog/Acoustic_Solutions.html Ei pahan hintasia nuo halvemmat, siis parihinta! Mun tarvis yhden jatsibändin äänityksissä saada vähän estettyä rumpujen vuotoa kontra-ja klanumikkeihin. Tuollaisesta ei varmaan ole kauheasti apua...Olisko keveitä/nopeita käytännön vinkkejä? Projekti on tavallaan treenien äänittämistä mahdollisimman nopealla kaluston pystytysajalla, joten vankkoja väliseiniä ei ehdi/jaksa tehdä. Muutamakin desibeli helpottaisi vähän miksausta. Bilteman sivuilla on noita autoon tarkoitettuja äänieristyslevyjä, ja uutena on tuollaiset vähän paksummat äänenvaimennuspatjat. Voiskohan noista väsätä itse jotain hyödyllistä? | |
![]() 12.07.2009 16:20:10 | |
Kävin katsomassa Biltemassa noita mustavalkosia äänenvaimennuslevyjä, ja olivatkin mukavan paksuja, pehmosia ja raskaita. Vaativat jotain ryhtitukea esim. verkkoa, jos johonkin ständiin meinaa laittaa. Ja sitten se grippaus ständiin, onko ideoita? | |
![]() 17.07.2009 14:25:36 | |
Hieno tuote. sE:n versio ollut käytössä, ku ei studiolle kehtaa t-kamaa ostaa. Veikkaan, että toimii kuitenkin ihan yhtä tehokkaasti. Nyt jouduin muutes tilaamaan vähän järeämmän telineen, ku perus könikki antaa periks ja on helvetin typerännäkönen ku on taipunu. Tuubista irtoaa vielä...kun vaan vähän rutistaa. | |
![]() 03.06.2011 00:52:30 | |
Sattuipa sopivasti silmään tämä keskusteluketju; viritin nimittäin tn T-Bonen mikkiscreenin ekaa kertaa, mutta en saa Neumannin TLM103:n kannatinta istumaan härvelin isoihin mikkiä kannattaviin ruuveihin.. Eivätkä tunnu irtoavankaan millään, niin että alta paljastuis pienemmät.. Onko ollut samaa ongelmaa kenelläkään mahdollisesti? Eli joudun ruuvaamaan mikin mikkijalan normaaliin "yläruuviin" kun T-Bonen telineen mukana tulevat mikin kannatin"puikot" on niin paksuilla ruuveilla varustettu, etteivät istu... | |
![]() 06.06.2011 10:07:41 | |
Kahdessa minuutissa koottava/purettava DIY tiläpäislaulukoppi: Hanki räsymattoja, n. 60-80 cm leveitä, 2-5m pitkiä. Ruuvaa niiden toiseen päähän kaksipuolisesti rimat, joihin saa ripustuslenkit. Taita pitkä matto kaksinkerroin. Laita kattoon ripustuskoukut u:n muotoon, ja ripusta matot. Rimojen pitää olla vähän maton leveyttä lyhyemmät, jotta liitoskohdassa voi painaa mattojen reunat tiukasti yhteen. Iso, leveä lattiamatto mahdollistaa aukottoman seinäkkeen Nukkamattoa en suosittele. Akustointiin käytettävän materiaalin tulee olla kyllin tiivistä (=painavaa) jotta se toimisi. Villan toivottava minimipaino on noin 100 kg/kuutio, jotta jostain 10 cm paksuisesta villasta olisi jotain iloa. Räsymatto painaa varmaankin yli 200 kiloa/ kuutio, ja ohuudestaan huolimatta lienee vaahtomuoveja tehokkaampaa tällaisessa käytössä, etenkin jos matto roikkuu kaksinkerroin. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. | |
![]() 11.06.2011 23:27:06 (muokattu 11.06.2011 23:27:42) | |
Itselläni käytössä räsymattoja röyhelöpinnalla ja hyvin toimii lisäeristyksenä. Olen katsellut noita reflexion filtereitä lähinnä nopeisiin pika-akustointi hommiin ja näyttäähän ne tosi ammattimaisilta taviksen silmään. :D www.halondesign.com | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)