Aihe: kodissa äänitys
1 2
ann4
19.08.2008 21:15:49
uuuuuh miten kallista !.. -.- ...

OLEN ENEMMÄN KUIN VALIMS OSTAMAAN EDULLISESTI JONKIN ÄÄNITYSJUTSKAN OHOOI!!
Roberto
20.08.2008 07:07:07

Mee duuniin äläkä narise. Nykyään saa hyvälaatuisia äänitysvermeitä ihan naurettavan halvalla.
mhelin
20.08.2008 07:59:30
Mismatch error
21.08.2008 00:22:43 (muokattu 21.08.2008 00:23:47)
No mee sit ostaa joku tiimarin halpismikki jos se rahasta on kii, se hinta vaan korreloi aika lailla laadun suhteen. Vrt. satasella et saa uutta autoa etkä kympillä kämppää. Kokeile tolla ja tuu sit valittaan ku ei kuulosta samalta ku kaupan levyt.
La musique est le seul des talents qui jouissement de lui-même, tous les autres veulent des témoins.
Lape
21.08.2008 03:09:16

Tämäkään ei nyt varsinaisesti tähän topiciin liity, mutta kertokaapas näistä digitaalinauhureista. Tuo Bossin Micro BR vaikuttaa ihan hyvältä. Tarkoituksena olisi nauhoittaa akustisia demoja useammalla raidalla elikä olisi laululle, kompille ja sooloille ja oheishärpäkkeelle omat raidat. Tuossa Bossissa näköjään 4 raitaa. Puretaanko äänitykset koneelle wavina jolloin niitä pystyisi miksaamaan esim. Audacityssä tai jossain muussa vastaavassa jolloin raitoja tavallaan on rajaton määrä jos nauhuriin jättää pohjaraidan ja purkaa muut raidat koneelle.
En tiä tajusitteko mitään koko tekstistä mutta kertokaa ihmees jos tajusitte :D
"You tried your best, and you failed miserably. The lesson is, never try." "No matter what you do there's always someone who's better" - Homer Simpson
thejmh
22.08.2008 08:01:48
Miksi se materiaali pitää yleensä jollain raiturilla äänittää jos se kuitenkin siirretään koneelle miksattavaksi? Voishan tietokoneelle äänittää suoraankin.
StJerky
22.08.2008 10:04:29
Tämäkään ei nyt varsinaisesti tähän topiciin liity, mutta kertokaapas näistä digitaalinauhureista. Tuo Bossin Micro BR vaikuttaa ihan hyvältä. Tarkoituksena olisi nauhoittaa akustisia demoja useammalla raidalla elikä olisi laululle, kompille ja sooloille ja oheishärpäkkeelle omat raidat. Tuossa Bossissa näköjään 4 raitaa. Puretaanko äänitykset koneelle wavina jolloin niitä pystyisi miksaamaan esim. Audacityssä tai jossain muussa vastaavassa jolloin raitoja tavallaan on rajaton määrä jos nauhuriin jättää pohjaraidan ja purkaa muut raidat koneelle.
En tiä tajusitteko mitään koko tekstistä mutta kertokaa ihmees jos tajusitte :D

Vastaus on kyllä.
PIM
22.08.2008 12:50:43
Miksi se materiaali pitää yleensä jollain raiturilla äänittää jos se kuitenkin siirretään koneelle miksattavaksi? Voishan tietokoneelle äänittää suoraankin.

No shit, Sherlock?

Äänitys ja miksaus on kaksi aika erityyppistä hommaa, jotka vaativat erilailla optimoituja välineitä. Äänityskäytössä, varsinkin mobiilissa sellaisessa, on hyvä jos laite on helposti liikuteltava ja idioottivarma toiminnaltaan, kun taas miksaus tapahtuu yleensä siihen varta vasten tarkoitetuissa tiloissa kiinteällä kalustolla, jossa on mielellään vielä mahdollisimman hyvä prosessointiteho/hintasuhde.
Member formerly known as PeteH
PIM
10.09.2008 09:56:20
Pakko taas mainostaa kuinka helkkarin näppärä äänityslaitos Zoom H2 on. Viime lauantaina olin kaverin bändin keikalla ja kun Zoomi nyt kerran sattui olemaan takintaskussa niin päätin äänittää keikan. Ja tälläistä jälkeä syntyi ilman sen kummempia etukäteisvalmisteluja.

http://sites.google.com/site/rockindalatotshernobylcafe/

Ainakin omasta mielestäni varsin asiallista jälkeä tuolla zoomilla saa aikaan, varsinkin pienen fiksailun jälkeen. Teknisestä puolesta sen verran, että keikka on taltioitu Zoomin 4-kanavamoodissa eli etu- ja takamikit omille stereoraidoilleen 16bit/44,1kHz laadulla Gain kytkin L-asennossa ja rec level 80:lla ja H2 keikkui koko keikan ajan omien pikku kumitassujensa varassa miksaajan efektiräkin kulmalla vajaan 10 m päässä lavalta lavalta katsottuna vasemmassa reunassa salia. Näin syntyneet stereofilut on miksattu Reaperilla yhdeksi stereoraidaksi ja tämä stereoraita on kokonaisuudessaan ajettu Reaperin monikanavakompressorin läpi, jolla on pikkasen saatu lisää potkua soundiin. Näin saatu stereoraita on lopuksi pätkitty Reaperilla erillisiksi biiseiksi, jotka on normalisoimalla nostettu lähelle 0-tasoa ja renderöity mp3 tiedostoiksi. Mitään überhifiä ei todellakaan tavoiteltu vaan tarkoitus oli vain saada bändille äkkiä vähän feedbackiä keikasta ja koko editointihommaan kului aikaa reilun tunnin verran.
vmp123
10.09.2008 10:33:35
Miten muuten toi Zoomin H4 eroaa tosta H2? Toimii ilmeisesti moniraiturina ja saa phantom-virtaa ulos, muuta eroa?
- hhttp://users.jyu.fi/~vitapasa/ -
PIM
10.09.2008 11:36:33
Miten muuten toi Zoomin H4 eroaa tosta H2? Toimii ilmeisesti moniraiturina ja saa phantom-virtaa ulos, muuta eroa?

Näin äkkipäätään ajaltellen H4 on reilusti isompi ja surroundäänitysmahdollisuus puuttuu. Jos toi H2 kiinnostaa ja silti tarvitsit phantomia niin H4:n hinnalla saa kyllä helposti sekä H2:n että mikkietuasteen tai pikkumikserin, jonka saa sitten line in:in kautta kiinni H2:een. Kummassakin on siis omat vahvat enkä ainakaan itse näkisi niitä toistensa suoranaisina vaihtoehtoina. Itselleni kun toi pieni koko on merkittävä etu niin en edes harkinnut H4:sta H2:n sijaan ja kun oli ennestään jo Fostexin VF16 raituri ja H4:lla satanen enemmän hintaa niin valinnassa ei ollut mitään epäselvää.

Kukaan ei kai sen parempaa neuvoa voi antaa jos olet valitsemassa H4:n H2:n väliltä, kuin että selvität itsellesi ensin ne tilanteet missä aioit sitä käyttää ja valitset sen mukaan sen Zoomin josta tarvitsemasi ominaisuudet löytyy.
Jaakkoopuukkoo
10.09.2008 12:33:26

Mee lähimpään automarkettiin. Niiden kotihifiosastolta löytyy yleensä jotain headsettejä tai mikkejä (alle 20 euroa), joissa on valmiiksi pikkuplugiliitin, jotta voi tökätä pöytäkoneen persukseen. Itse aloittelin sellaisella. Netistä sitte löytyy vaikkapa Reaper tai Audacity softaksi. Itse käyttelin n-Trackin sharwareversiota. Ah, sitä suhinan määrää, mutta tulipa biisi-ideat tallennettua.
En mä halveksi, onhan se kiva, että joku tekee tällasta paskaa.
Pop Corn
12.09.2008 14:51:16
No shit, Sherlock?

Äänitys ja miksaus on kaksi aika erityyppistä hommaa, jotka vaativat erilailla optimoituja välineitä. Äänityskäytössä, varsinkin mobiilissa sellaisessa, on hyvä jos laite on helposti liikuteltava ja idioottivarma toiminnaltaan, kun taas miksaus tapahtuu yleensä siihen varta vasten tarkoitetuissa tiloissa kiinteällä kalustolla, jossa on mielellään vielä mahdollisimman hyvä prosessointiteho/hintasuhde.

Kyllä vaan shit, Watson!

Nyt puhutaan kodissa äänityksestä! Jolloin äänitys, miksaus, masterointi
ja vieläpä parisuhteen hoito suoritetaan hyvin usein yhdessä
ja ainoassa tilassa. Hämmästyttävän monet vieläpä suoriutuvat em. tehtävistä
tällä setupilla loistavasti!

Äänitys ja miksaus eivät todellakaan vaadi erilailla optimoituja välineitä. Hyvä
DAW ohjelma, nykyaikainen tietokone + äänikortti, mikki tai pari, pikkumikseri
ja pientä muuta sälää on kaikki mitä tarvitaan! Musiikintuotantoa kohdusta hautaan.

Näillä tykötarpeilla asiaanperehtynyt Jamppa tuottaa materiaalia joka päihittää
mennen tullen esim. Metallican uutukaisen. Tervetuloa nykyaikaan.
.
PIM
12.09.2008 19:21:54 (muokattu 12.09.2008 19:22:31)
Kyllä vaan shit, Watson!

Nyt puhutaan kodissa äänityksestä! Jolloin äänitys, miksaus, masterointi
ja vieläpä parisuhteen hoito suoritetaan hyvin usein yhdessä
ja ainoassa tilassa. Hämmästyttävän monet vieläpä suoriutuvat em. tehtävistä
tällä setupilla loistavasti!

No jos luetaan aloitusviestiä kuin piru raamattua niin se alkaa lauseella "moi, haluaisin tallentaa omaa musaa johonkin josta sitten siirtää koneelle." Tuosta ainakin minä saan sellaisen käsityksen että aloittaja nimen omaan haluaa äänittää eri laitteella ja vasta siten siirtää äänitteen tietokoneelle.
moder
18.09.2008 13:56:52
Osta kirppikseltä / hae kaatopaikalta c-kasettinauhuri sisäisellä mikillä, ja miniplugi piuha tietokoneeseen. Halpaa? -KYLLÄ. Laadukas ääni? -riippuu mihin vertaa.
gator
14.10.2008 17:34:55 (muokattu 14.10.2008 17:37:02)
Käytän tätä samaa ketjua koska aihe passaa otsikkoon mainiosti. Elikkäs kompaktia pakettia olen järkkäämässä kotiin ja myös treeninauhojen tekoa varten. Tällaista olen miettinyt alustavasti:

http://www.dv247.com/invt/35399/

Mikkejä pari jo löytyy ja myöhemmin olis vielä tarkotus hommata lisää, eli niitä tää kysymys ei nyt koske. Mitä itse hankkisitte budjetin ollessa osapuilleen 550e?

Edit. Käytettyjä saa ehdotella kanssa.
mhelin
15.10.2008 00:12:10
Läppäri Acer Extensa 5220 Verkkokauppa.com 364E + esim. Alesis iO|26 325E dv247:ssa = ~550 E (+150E).
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)