Aihe: Äänitysmikit osa n: Laatu ja kohtalainen hintaluokka 1 2 | |
---|---|
![]() 08.07.2008 23:16:40 | |
Epämääräinen paskasoundihan siitä lähtee ilman hurjaa eq-käppyrää. ;) Mä olen saanut mun hevitarpeet tyydytettyä oikein hyvin viisseiskalla leikkelemällä pois alamiddleä. Toisaalta tähtään (hevi)äänityksissä aika raakaan ilmaisuun ;) | |
![]() 13.07.2008 16:09:26 | |
Jos päädytään sieppaamaan rummut yhdellä hyvällä laajakalvolla(plus se 57 ja bassarimikki), jota sitten käytetään myös lauluun ja muihin akustisiin vehkeisiin, niin löytyykö jotain pomminvarmaa mikkiä, jota ei sitten tarttisi alkaa samantien päivittämään parempaan päin? Vai pitäiskö kumminnkin mennä kahdella B1:llä? Perskele kun on vaikeita päätöksiä. | |
![]() 13.07.2008 16:15:40 | |
löytyykö jotain pomminvarmaa mikkiä, jota ei sitten tarttisi alkaa samantien päivittämään parempaan päin? Neumann, Royer, Schoeps, Brauner jne. Mulla vois olla yks kapula, kato ilmoitus torilta. Vai pitäiskö kumminnkin mennä kahdella B1:llä? Perskele kun on vaikeita päätöksiä. Mä oon aatellut vähän tota vaihtoehtoa. Nykyiset äänityspuuhat on niin vähissä, että siirryn pikkuhiljaa halvempaan ja pienempään rojukasaan. "If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing." | |
![]() 13.07.2008 16:55:16 | |
Jos päädytään sieppaamaan rummut yhdellä hyvällä laajakalvolla(plus se 57 ja bassarimikki), jota sitten käytetään myös lauluun ja muihin akustisiin vehkeisiin, niin löytyykö jotain pomminvarmaa mikkiä, jota ei sitten tarttisi alkaa samantien päivittämään parempaan päin? Vai pitäiskö kumminnkin mennä kahdella B1:llä? Perskele kun on vaikeita päätöksiä. Jos halutaan pysyä halpishinnoissa, mutta halutaan kuites vähän parempaa ku satkun isokalvonen, niin Roden NT2-A toimii hyvin oikeestaan kaikkeen. Ite oon käyttäny laulun lisäksi mm. akustisella, sähkiksellä, kontrabassolla ja rumpujen tilamikkinä. Varsinki kitarakaapin edessä toimii monesti paljon paremmin ku vaikka pelkkä 57, joskin tulee yleensä käytettyä niitä molempia yhdessä. Toi NT2-A on St.Paulsilla 249e ja joustoripustimen (kandee hankkia) kanssa 289e. Eipä silti tuo 2 x B1 mikään huono vaihtoehto ole sekään. Oon mä sitäkin käyttäny. Remember: Don't eat the deadly yellow snow! | |
![]() 13.07.2008 17:53:23 | |
Nuo kunnon overit kyllä puolustaa paikkaansa. Sain kokeiltavaksi semmosen vanhan Telefunkenin stereoparin. Putkipuikkoja. :D Maybe muuta drinksu takana tässä. Mutta asiaan. Se soundi oli just semmonen että ei paljo tarvinnu lähimikkejä availla. Nuo mikit nykäsin vielä telefunkenin V-"en muista numeroa" etarien läpi, ni oli aika makia. JA nauhalle tietenkin. Että kyllä niillä on ihan vitun iso merkitys, riippuu tietenki mitä hakkee. Nim. Maybe couple drinks | |
![]() 14.07.2008 09:58:57 | |
Nuo kunnon overit kyllä puolustaa paikkaansa. Sain kokeiltavaksi semmosen vanhan Telefunkenin stereoparin. Putkipuikkoja. :D Jos ne on KM54a niin ovat kyllä aivan tolkuttoman hyviä mikkejä lähes mille asialle tahansa, mut etenkin akustisille kielisoittimille ja pianolle ovat itellä toimineet hienosti. Inhimillisyys on hyve. | |
![]() 14.07.2008 10:05:44 | |
Jos päädytään sieppaamaan rummut yhdellä hyvällä laajakalvolla(plus se 57 ja bassarimikki), jota sitten käytetään myös lauluun ja muihin akustisiin vehkeisiin, niin löytyykö jotain pomminvarmaa mikkiä, jota ei sitten tarttisi alkaa samantien päivittämään parempaan päin? Joku hyvä missä on useampi suuntakuvio... AKG C414 olis varmaan just pommimnvarma klassikkovalinta, mut ei ihan halpa. AKG C4000b vähän edullisempi ja saman henkinen kuin isoveljensä - tätä voin omasta kokemuksesta suositella just yleiskäyttöiseksi isokalvoiseksi jolla tallentaa hyvin tuloksin lähes mitä tahansa. Audio-Technican AT40xx-sarjalaiset ovat kaikki hyviä ja varmaan toi Rödekin vaikka itsellä onkin snadi rödeyläpääkammo (joskaan just NT2A:sta ei kokemusta). Inhimillisyys on hyve. | |
![]() 15.07.2008 15:56:15 (muokattu 15.07.2008 15:58:06) | |
Jos ne on KM54a niin ovat kyllä aivan tolkuttoman hyviä mikkejä lähes mille asialle tahansa, mut etenkin akustisille kielisoittimille ja pianolle ovat itellä toimineet hienosti. Juurikin nuo. JA V-76 oli se etari. Aikasemminki oon joskus nuita käyttäny ja tykästyin todella siihen yläpäähän. Pitääpä kokeilla nuita pystärille, kun tulee sen äänitys ajankohtaseksi. Edit: Eiks noissa 414:ssa oo tullu hinta aika paljo alaspäinki? Muistelisin et 700 eur saa...http://www.sweetwater.com/store/detail/C414BXLII/ No ei ihan..Ja Jenkeissä. | |
![]() 15.07.2008 16:00:55 | |
Edit: Eiks noissa 414:ssa oo tullu hinta aika paljo alaspäinki? Muistelisin et 700 eur saa... http://www.playback-europe.com/akg-c414_b-xls-12358.html http://www.playback-europe.com/akg-c414_b-xl_ii-5182.html Mystisesti hintahtavat romantikot #3 studiotyöskentelyssä on tärkeää että pohjat on hyvät ja pysytään aika tauluissa. -MJP | |
![]() 15.07.2008 16:04:42 | |
http://www.playback-europe.com/akg-c414_b-xls-12358.html http://www.playback-europe.com/akg-c414_b-xl_ii-5182.html No ei oo paha enää tuosta mikistä. JA tuolla kyllä äänittelee mitä tahansa. Ainoa vaan, että son aika nautraali mikki, mutta sitten pitääkin alkaa jo lyömään makkaraa piirakan välliin jos haluaa sitä luonnetta ;) | |
![]() 20.07.2008 17:00:50 | |
Inventaarioehdotus tähän väliin: 414 (laulut, piano, overiksi, akustiset soittimet yleensä) 2 Kpl 57(virppa, sähkökepit, tomit(?)) Di-boksi(basso) Bassarimikki vielä hakusessa Vaihtoehtoinen, halvempi kokoonpano: 2 Kpl b1(laulut, piano, overiksi, akustiset soittimet yleensä) 2 Kpl 57(virppa, sähkökepit, tomit(?)) Basso, saako sen nauhotuksessa mitään aikaan viisseskalla tai bassarimikillä? Olisi hyvä jos saisi. Mites, näyttää ihan hyvältä? | |
![]() 20.07.2008 18:25:41 (muokattu 20.07.2008 18:27:05) | |
Basso, saako sen nauhotuksessa mitään aikaan viisseskalla tai bassarimikillä? Olisi hyvä jos saisi. Saa, mutta mä ottaisin mieluummin pelkän DI-signaalin, kuin mikitetyn vehkeen. Jos mahdollista ja on joku oikeasti hyvä vahvari, niin molemmat. Mites, näyttää ihan hyvältä? Ihan ok on joo. Eka näyttää paremmalta. Siihen kaks 414:sta ja joku aika neutraali basarilätkytin, niin toimii. EDIT: Tuo mua kuitenkin ihmetyttää, kun sulla on suluissa tomit noiden 57:n kohdalla. Jos toinen menee jo virppaan, niin et sä enää yhdellä niitä kaikkia nappaa. Jos tosissaan tekee ja 57 on se juttu siihen tomiin, niin niitä saa ostella vaikka sen 5, niin riittää peruskattauksiin. "If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing." | |
![]() 20.07.2008 22:00:27 | |
Saa, mutta mä ottaisin mieluummin pelkän DI-signaalin, kuin mikitetyn vehkeen. Jos mahdollista ja on joku oikeasti hyvä vahvari, niin molemmat. Ihan ok on joo. Eka näyttää paremmalta. Siihen kaks 414:sta ja joku aika neutraali basarilätkytin, niin toimii. EDIT: Tuo mua kuitenkin ihmetyttää, kun sulla on suluissa tomit noiden 57:n kohdalla. Jos toinen menee jo virppaan, niin et sä enää yhdellä niitä kaikkia nappaa. Jos tosissaan tekee ja 57 on se juttu siihen tomiin, niin niitä saa ostella vaikka sen 5, niin riittää peruskattauksiin. Kahteen 414:ään ei luultavasti perse kestä, eli saatetaan jäädä alkuun ilman stereokuvaa, mutta se ei liene maailmanloppu, tai näin olen käsittänyt. Ja halvempi vaihtoehtohan olisi sitten melkein ostaa yksi 414 ja jotkut pienikalvoiset overheadit, sanotaan vaikka about neljällä sadalla. Eikös noi pienikalvoiset ole kuitenkin omiaan overeina, vai natsaako kaksi 414 paremmin? Periaatteessa noita viisseiskoja tarvitaan kolme, lattiatomille, pikkutomille(rumpalilla on vaan yks, en tiedä mikä fiksaatio sillä on moposettiin) ja virppaan, mutta noi ei onneksi paljon maksa. Olin unohtanut lattiatomin kokonaan. ;) | |
![]() 20.07.2008 22:05:23 | |
Kahteen 414:ään ei luultavasti perse kestä, eli saatetaan jäädä alkuun ilman stereokuvaa, mutta se ei liene maailmanloppu, tai näin olen käsittänyt. Aivan oikein olet käsittänyt. Stereon mahdollisuus on kuitenkin sitten jossain vaiheessa hyvä olla olemassa, ainakin mun mielestä. Mikään itseisarvo se ei kuitenkaan ole, edes tänäpäivänä. Eikös noi pienikalvoiset ole kuitenkin omiaan overeina, vai natsaako kaksi 414 paremmin? Molempiparempi. Kumpi sopii, niin sitä käytetään. Mä tykkään pääsääntöisesti laajakalvoisista, puikot sit vaikka kuorolauluun tms. Voi tosin johtua täysin siitä, etten oo päässy kokeilemaan mitään superia puikkoa ikinä. Moposetit on jees, mutta ehkä niitä mikkejä ei kannata pelkästään sen mukaan hankkia. Tietty niitä saa aina myöhemmin lisää, ei siinä mitään ja käyttötarkoituskin ratkaisee. Jos ei oo tarkoitus äänitellä muita, niin sit tommonen pikkukattaus on ihan ok. Jos joku tulee kylään 5:llä tomilla, niin ollaankin hiukan pulassa. "If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing." | |
![]() 21.07.2008 18:52:41 | |
OK Eli hommataan alkuun kolme 57:aa, 414 ja rumpalin hyväksi toteama bassarimikki. Kokeillaan sitä basson nauhoitusta jollain mikillä ja jos ei natsaa, niin taikalaatikko hankitaan myös. Äkkiseltään laskien hintaa tulisi n. 1000-1200e plus di-boksi, ei nyt mikään kamala rasti. Kävin muuten äsken ostamassa ensimmäisen viisseiskan, nasta putkilo. Omasta takaa kämpiltä löytyy Shuren 58 ja AKG d3700 s, mutta noilla tuskin nauhotellessa tulee siepattua juurikaan mitään. Olen puskenut tolla AKG:llä neliraiturille akustisia juttuja ja lauluja, mutta laatu nyt on mitä on, joskin joskus yllättävänkin siedettävää. | |
![]() 21.07.2008 18:55:53 | |
Omasta takaa kämpiltä löytyy Shuren 58 ja AKG d3700 s, mutta noilla tuskin nauhotellessa tulee siepattua juurikaan mitään. Olen puskenut tolla AKG:llä neliraiturille akustisia juttuja ja lauluja, mutta laatu nyt on mitä on, joskin joskus yllättävänkin siedettävää. Jos etusia riittää, kannattaa toi 58 laittaa myös virpalle. 58 yläkalvolle ja yks 57 alakalvolle, tai toisinpäin. | |
![]() 21.07.2008 19:32:59 | |
Jos alkuun haluaa tyyppailla niin ton 58:n voi tunkea ihan sinne minne 57:kin. Niinkuin tossa aiemmin. Jää rahnaa esmes siihen DI-lodjuun:-) I ain't gonna work on Maggie's farm no more | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)