Aihe: Pro Tools bounce.
1 2 3 4
studiokekkonen
14.05.2008 13:49:51

Toi on kyllä järjetöntä ja kivikautista. Ihmettelen kuinka kukaan viitsii tehdä duunia tuollaisella.

Sissihenkeä se vaati(i)kin... Ja todella paljon...
Marzi
14.05.2008 13:56:25

Toi on kyllä järjetöntä ja kivikautista

Ja tarkoittaa niinkun mitä? Nyt en tajunnut.
No yhyy.
studiokekkonen
14.05.2008 14:39:20

Ja tarkoittaa niinkun mitä? Nyt en tajunnut.

ProTools LE ei automaattisesti kompensoi plugarien aiheuttamaa viivettä, toisin kuin käytännöllisesti katsottuna kaikki muut softat, mukaanlukien ProTools HD, johon se tosin tuli luvattoman myöhään...
Mikael
14.05.2008 15:00:41 (muokattu 14.05.2008 15:45:34)

Toi on kyllä järjetöntä ja kivikautista. Ihmettelen kuinka kukaan viitsii tehdä duunia tuollaisella.

Mä! : ) ...toisaalta mikä tänään on scifiä on huomenna kivikautta. Eipä se musan laatu lopulta ole noista asioista kiinni. Kun oon tottunut ton kanssa elämään niin eipä se niin iso vaiva ole käsin niitä siirrellä. Mut totta on että olis kivempaa jos se olis olemassa. Veikkaampa että mistä tahansa softasta löytyy nillitettävää jos niillä duunia tekee - tärkeämpää on osata käyttää omia työkaluja.

E: PTLE siis näyttää dealyn määrän kätevästi sampleina kun faderin alla olevaa kenttää klikkaa omppu pohjassa jonka jälkeen saman samplemäärän saa syötettyä Alt+H -komennolla (mac) suoraan valittuun regioniin jolloin valittu alue siirtyy oikeaan kohtaan (mulla menee tohon about 3-5 sekuntia joten duunipäivän pituuteen se ei paljoa vaikuta). Digin omat digrac-plugarit ja suurin osa kaikista RTAS-plugareista ei aihtuta mitään viivettä (gate jos sen laittaa look ahead -tilaan) joten käytännössä ongelma koskee vain ulkopuolisen raudan käyttöä sekä UAD/Powercore/tms. -korttien plugareita.

Ja en nyt tarkoita puolustella PT:tä. Perseestähän se on että toi on jäänyt pois, mut silti yksittäisten ominaisuuksien tai puutteiden pohjalta minkään softan totaalinen dumaaminen on puusilmäistä hommaa.
Inhimillisyys on hyve.
kivi
14.05.2008 15:26:59
Sori vaan mutta tää meni nyt aivan pieleen.

Pro Toolsissa ei ole moniraitamatskun stereoksi saattamiseen kuin reaaliaikainen Bounce to disk tai reaaliaikainen uuudelle raidalle äänittäminen. Piste. Sä puhut AIVAN eri jutusta nyt, eli "export selected as files"-komennosta, jolla saa eksportoitua audiofileitä (tai regioneita audiofileinä) ProToolsista.

Asia selvä, ja noin se tosiaan onkin (tarkistin kaiken varalta, ja joo, väärässä olin). Puhuin läpiä päähäni, kun mulla oli muistikuva että... jne... jne... kyllä te tiedätte. Näkyy valikossa tuttu termi, mut ei se sitten tarkoitakaan samaa kuin jossain muussa ohjelmassa.

Ei oo kyllä koskaan tullut tuota ongelmaa edes vastaan, kun aina PT-tsydeemeillä tehdessä on ulkoista rautaa räkissä ja siis pakko ajaa realiaikaisena, niin en sitten ollut tarkemmin tutkinut miten tuo olisi toiminut. Ei siis toimi.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
axelsson
14.05.2008 15:58:57
Mä! : ) ...toisaalta mikä tänään on scifiä on huomenna kivikautta. Eipä se musan laatu lopulta ole noista asioista kiinni. Kun oon tottunut ton kanssa elämään niin eipä se niin iso vaiva ole käsin niitä siirrellä. Mut totta on että olis kivempaa jos se olis olemassa. Veikkaampa että mistä tahansa softasta löytyy nillitettävää jos niillä duunia tekee - tärkeämpää on osata käyttää omia työkaluja.

E: PTLE siis näyttää dealyn määrän kätevästi sampleina kun faderin alla olevaa kenttää klikkaa omppu pohjassa jonka jälkeen saman samplemäärän saa syötettyä Alt+H -komennolla (mac) suoraan valittuun regioniin jolloin valittu alue siirtyy oikeaan kohtaan (mulla menee tohon about 3-5 sekuntia joten duunipäivän pituuteen se ei paljoa vaikuta). Digin omat digrac-plugarit ja suurin osa kaikista RTAS-plugareista ei aihtuta mitään viivettä (gate jos sen laittaa look ahead -tilaan) joten käytännössä ongelma koskee vain ulkopuolisen raudan käyttöä sekä UAD/Powercore/tms. -korttien plugareita.

Ja en nyt tarkoita puolustella PT:tä. Perseestähän se on että toi on jäänyt pois, mut silti yksittäisten ominaisuuksien tai puutteiden pohjalta minkään softan totaalinen dumaaminen on puusilmäistä hommaa.

Näinhän se on. Sehän on ihan yleisesti tiedostettu tosiasia ettei PT ominaisuuksien puolesta ole pärjännyt oikein millekkään softalle enää vuosikausiin, mutta mitäs sitten? Ihminen tottuu kaikkeen.
loosah
14.05.2008 16:24:21 (muokattu 14.05.2008 17:06:46)
Näinhän se on. Sehän on ihan yleisesti tiedostettu tosiasia ettei PT ominaisuuksien puolesta ole pärjännyt oikein millekkään softalle enää vuosikausiin, mutta mitäs sitten? Ihminen tottuu kaikkeen.

Ei ehkä midiominaisuuksiensa tai muun näpläämisen puolesta, mutta audioeditoinnissa, kuvan kanssa pelatessa ja vakautensa takia se on aivan ylivoimainen. Ja vielä tietenkin mäkin kanssa...

Epäilen, että pientä offtopic-väittelyä on luvassa...
GIGO
Mikael
14.05.2008 16:35:00

Epäilen, että pientä offtopic-väittelyä on luvassa...

Tästähän on väitelty monta kertaa ja aina lopulta päädytty siihen, että softat ovat erialisia ja kaikissa on omat hyvät sekä huonot puolensa ja tärkeintä on että käyttäjä valitsee itselleen sopivimman työkalun ja opettelee käyttämään sitä. Pro Tools on markkinajohtaja ja kalliimpi kuin useimmat muut joten siihen aina verrataan... kuitenkin kattavaa vertailua on mahdoton tehdä kun kyseessä on massiiviset softat joita kehitetään kaikkia jatkuvasti. Pitäis äänittää ja miksata pari levyä/leffaa kaikilla, jonka jälkeen vois todeta et mikä parhaiten sopii omiin toimintatapoihin ja siihen mennessä kaikki softat ovat jo päivittyneet moneen otteeseen.
Inhimillisyys on hyve.
loosah
14.05.2008 16:44:41
Mä oon ehkä suomein huonoin provoomaan....
GIGO
Mikael
14.05.2008 16:46:14

Mä oon ehkä suomein huonoin provoomaan....

No kerro sit vaik joku levy mikä olis ollut parempi jos se olis tehty jollain toisella softalla.
Inhimillisyys on hyve.
loosah
14.05.2008 16:48:12
No kerro sit vaik joku levy mikä olis ollut parempi jos se olis tehty jollain toisella softalla.

No mut...ku siis... Ei hitto...tää tyrehty heti.
GIGO
Mikael
14.05.2008 16:57:40 (muokattu 14.05.2008 17:04:13)

No mut...ku siis... Ei hitto...tää tyrehty heti.

No mä lähden tästä sit ennakkokuuntelutilaisuuteen jossa kuunnellaan mun PTLE:llä äänitämäni levy. Varmaan korvat punottaa koko ajan ku hävettää et miksei tullu duunattua jollain parempien ominaisuuksien softalla. Julkkareissa perjantaina pitää vetää hirveet jurrit et kehtaa yhtään olla.
Inhimillisyys on hyve.
loosah
14.05.2008 17:02:44
No mä lähden tästä sit ennakkokuuntelutilaisuuteen jossa kuunnellaan mun PTLE:llä äänitetty levy. Varmaan korvat punottaa koko ajan ku hävettää et miksei tullu duunattua jollain parempien ominaisuuksien softalla. Julkkareissa perjantaina pitää vetää hirveet jurrit et kehtaa yhtään olla.

Selität sitte kaikille jurrissa, että se on tehty logicilla, ni kyllä se häpeä siitä hälvenee.
GIGO
Mikael
14.05.2008 17:06:37 (muokattu 14.05.2008 17:29:17)

Selität sitte kaikille jurrissa, että se on tehty logicilla, ni kyllä se häpeä siitä hälvenee.

Emmä oikeen tiiä... joku sit kuitenkin kyselee jostain fantsuista ominaisuuksista mistä mä en oo ikinä kuullutkaan niin nöyryytys on totaalinen. Pakko vaan tunnustaa heti ja ottaa kurat niskaan - oma moga kuitenkin.
Inhimillisyys on hyve.
Roberto
14.05.2008 17:29:29

Liittyyks tää nyt taas jotenki tietsikoihin? En ymmärrä.
Notefix
14.05.2008 21:04:28 (muokattu 14.05.2008 21:06:54)

Mut hei kamoon, toi delay compensaation puute ja raitalimitti ei todellakaan ole tätä päivää. Tottakai itselleen voi perustella vaikka mitä, mutta jotain rajaa. Jengi tuntuu tyytyvän usein aika vähään.

Ja kyllä...mulla on myös käytössä PTLE himassa, muiden ohessa.
"Layers of layers of shit!"
ganesha
14.05.2008 21:47:53
mutta eikös Digidesign näemmä haluakkin että LE-versio pysyy siellä "vakava harrastelu"-osastolla, ja sitten ammattilaisille on se HD-puoli? näin olen ollut ymmärtävinäni. Harrastelijoilla on aikaa ja inspiraatiota twiikkailla hiirellä noita pikkujuttuja :D
(ja saahan sillä MusicProd.toolkitillä raitoja ihan tarpeeksi jos vain koneessa riittää vääntöä)
viina. hanuri. ja naiset.
HTMono
14.05.2008 22:14:27
(ja saahan sillä MusicProd.toolkitillä raitoja ihan tarpeeksi jos vain koneessa riittää vääntöä)

... Joka sitten maksaa ihan törkeästi ja ainakin minusta on järjettomän typerä päivitys. Voisi kuulua softaan jo valmiiksi.
Palatakseen takaisin laboratorioon erään pilkun kautta Ohnn huomasi olevansa kokonaan pilkkujen peittämä. Jokainen pilkuista osoittautui päteväksi siirtolaitteeksi ajassa ja avaruudessa.
theguru_
14.05.2008 22:52:27
http://www.songphonic.com/PTVideos/SONGPHONICFreezeCompressed.mov

Siinä teille toolssin freezaus. Joo, voihan sen tehä bussilla omalle raidalle mut toi on paljon ökympi. haha.
Yksittäisten plussien perusteella ei kannata tehdä liian suuria johtopäätöksiä kirjoituksien hyvyydestä.
Janie Jones
14.05.2008 23:11:02

http://www.songphonic.com/PTVideos/SONGPHONICFreezeCompressed.mov

Siinä teille toolssin freezaus. Joo, voihan sen tehä bussilla omalle raidalle mut toi on paljon ökympi. haha.

Ei jumpe, kauankohan se on miettinyt tota. Kai tota pitää ihan huvin vuoks kokeilla.
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)