Aihe: Suositelkaa masterointipajaa.
1 2 3
jyrkia
27.02.2008 02:38:23 (muokattu 27.02.2008 03:32:54)
Jäsen Samic tarkoitti yksinkertaisesti sitä, että jäsen JoeJoe on kirjoittanut foorumille tasan 7 kertaa, joista kuusi kirjoitusta kehuu Dreamhousea mainoksenomaisesti. Seitsemäs kirjoitus kiistää sen, että JoeJoen ja Dreamhousen välillä olisi yhteys.

Itse kehtaan, tosin täysin aihetodisteiden varassa, epäillä, että yhteys on olemassa. Eikä siinä ole sinänsä mitään väärää. Kuitenkin, jos yhteys on, vaikka sanotaan että ei ole, sitä kutsutaan valehtelemiseksi, ja siitä en pidä.

Tosi vähän näitä keskusteluja seuraan ja kirjottelen tänne,mutta tuossa kun torilla taas tsekkailin mitäs härveleitä löytyy,niin poikkesin tännekin ja osui tämä silmään.

Täällähän on näköjään aikas mielenkiintoinen väittely saatu mun studiostani aikaan.

Ihan vaan lyhyesti totean,että en ole palkannut tai pyytänyt ketään tuttavaa,asiakasta tai ketään muutakaan tänne mainostamaan.

Yksin studiohommaa pyöritän,eli ei voi olla kukaan studion väestäkään.

Kivahan se on kehuja kuulla ja ehkä tuo suosittelija on markkinointialalla tai jotain ja siksi tuo tyyli.Rauhaa ja hyvää kevättä nyt vaan kaikille :)
Locrian
27.02.2008 10:33:38
Mä diggailen Svantea aika paljon jos työn alla on kevyempää kamaa. Sit ku kyse on raaemmasta väännöstä niin muualle joutuu, yleensä voxille, menemään. Masterointi matskun mukaan.
Tyhmästä päästä kärsii koko tyhmä hippi. Ostetaan Liquid Mix jos joku nyt haluaa luopua.
Conrad Lant
27.02.2008 11:17:19

Mä diggailen Svantea aika paljon jos työn alla on kevyempää kamaa. Sit ku kyse on raaemmasta väännöstä niin muualle joutuu, yleensä voxille, menemään. Masterointi matskun mukaan.

Parinkin suht. rujosaundisen raskasmetallilevyn kanssa tuli Svantea kiusattua viime vuonna ja lopputuloksena erinomaista jälkeä. Puolisko heitti omalla kohdallaan referenssiksi Celtic Frostin Monotheistin (jota raaempaa äänimaailmaa saa hakea) ja pelin henki oli ns. sillä selvä.
No one prayed for Sodom Osta levy
Mikael
27.02.2008 20:23:14 (muokattu 27.02.2008 20:49:09)

Sen verran täytyy kommentoida, että ei Svanten pajaltakaan kaikki ulos tuleva ole ollut välttämättä kovin huolellisesti tehtyä. Sitä en sitten osaa sanoa kuinka paljon mitkäkin asiat vaikuttaa. Eli kuka tekee, millä aikataululla, mistä matskusta jne.

Mä en ihan käsnännyt tätä. Koskeeks tää kommentti vaan yleensä niitä levyjä mitä Svanten masteroimana oot kuullut vai onko sulla siis omakohtaisia kokemuksia että joku sun äänittämä/miksaama/soittama/tekemä biisi tai levy olis ollut jotenkin epähuolellista jälkeä?
Inhimillisyys on hyve.
Timo JM
27.02.2008 20:46:28

Mä en ihan käsnännyt tätä...

Älä välitä, niin käy toisinaan meille kaikille ;-)
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
Mikael
27.02.2008 20:48:41

Älä välitä, niin käy toisinaan meille kaikille ;-)

No voisitkos sitten valaista mua?
Inhimillisyys on hyve.
Timo JM
27.02.2008 21:19:31

No voisitkos sitten valaista mua?

Sori mutta mä en oikein ymmärrä miksi sun täytyy aina välillä epäillä mun sanomisien taustoja. Ei sillä ole väliä mihin mun mielipide (joka on mielipide siinä missä muidenkin) perustuu. Eikä sitä kukaan muukaan täällä alkanut ihmettelemään. Kyllä mulla on näihin vuosiin ihan riittävästi tietoa ja kokemusta mielipiteiden muodostamisen eväiksi vaikka en leipääni alalla tienaakaan.

Peace :-)
Mikael
27.02.2008 23:50:11 (muokattu 28.02.2008 10:40:46)

Sori mutta mä en oikein ymmärrä miksi sun täytyy aina välillä epäillä mun sanomisien taustoja. Ei sillä ole väliä mihin mun mielipide (joka on mielipide siinä missä muidenkin) perustuu. Eikä sitä kukaan muukaan täällä alkanut ihmettelemään. Kyllä mulla on näihin vuosiin ihan riittävästi tietoa ja kokemusta mielipiteiden muodostamisen eväiksi vaikka en leipääni alalla tienaakaan.

Peace :-)

No kato: Mä itse en osaa valmiista äänitteestä jota en ite oo ollut tekmässä varmuudella sanoa et mikä osuus soundista on miksaajalla ja mikä masteroijalla, joten sun kommentti ja sit samoin tuolla toisessa ketjussa ollut kommentti samasta asiasta kiinnitti mun huomion. Joten jos sä olet sitä mieltä että joku on tehnyt työnsä huonosti tai jopa pilannut jotain, niin kai sille voi jotain perustelua kysyä? Täähän on keskustelupalsta...
Inhimillisyys on hyve.
Locrian
28.02.2008 04:09:34
Parinkin suht. rujosaundisen raskasmetallilevyn kanssa tuli Svantea kiusattua viime vuonna ja lopputuloksena erinomaista jälkeä. Puolisko heitti omalla kohdallaan referenssiksi Celtic Frostin Monotheistin (jota raaempaa äänimaailmaa saa hakea) ja pelin henki oli ns. sillä selvä.

No mulla ei oo ollu noin hyvä tsägä raskaampien vetojen kanssa svanen luona. Kevyemmät vedot on aina toiminut. Siitä omakohtainen arvio.
Tyhmästä päästä kärsii koko tyhmä hippi. Ostetaan Liquid Mix jos joku nyt haluaa luopua.
Boy Gordon
03.03.2008 19:47:43
Virtalähteelle suositukset täältäkin. Hyvää jälkeä tuli ja miehen työmoraali on kyllä omaa luokkaansa.
Säätäjä
04.03.2008 19:18:18
Täytyy muistaa, että jos vie paskaa masterointiin, niin on todennäköistä että lopputulos on sitä käsiteltyä tai killotettua paskaa, eikä maailmanluokan äänite...

Ja jokaisella tyypillä on huono päivä joskus, että koviltakin tekijöiltä saattaa pieniä lipsumisia joskus tulla, inhimillistä sekin kai. Tärkeintä mun mielestä että masteroija suostuu tarkistamaan asiakkaan havaitsemat puutteet ja korjaamaan samaan rahaan.

Itse diggailen Svantea ja Henkkaa Chartmakersilta, Jussilaa Finnvoxilta. Budjettihommissa sitten Lukala.

Virtalähde ja Minerva vielä testaamatta, täytyypä ottaa asiaksi testata myös nämä henkilöt.
Paska ihminen ja soittaja. Mun studio
Säätäjä
04.03.2008 19:19:29
No kato: Mä itse en osaa valmiista äänitteestä jota en ite oo ollut tekmässä varmuudella sanoa et mikä osuus soundista on miksaajalla ja mikä masteroijalla, joten sun kommentti ja sit samoin tuolla toisessa ketjussa ollut kommentti samasta asiasta kiinnitti mun huomion. Joten jos sä olet sitä mieltä että joku on tehnyt työnsä huonosti tai jopa pilannut jotain, niin kai sille voi jotain perustelua kysyä? Täähän on keskustelupalsta...

Jees, erittäin samaa mieltä Mikaelin kanssa. Timppa perusteluita! :)
Paska ihminen ja soittaja. Mun studio
Timo JM
04.03.2008 20:32:07 (muokattu 04.03.2008 20:43:54)

Timppa perusteluita! :)

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=142326&o=0&#p6878877

Vikaa biisiä en pysty edes kuuntelemaan kun riipii niin pahasti. Masteroija oli kuulema kuitenkin kehunut miksausten tasapainoisuutta.

Musa on kuitenkin kivaa, mikä lienee tärkeintä :-)
koponen
04.03.2008 22:04:46 (muokattu 04.03.2008 22:06:09)
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … =142326&o=0�p6878877

Vikaa biisiä en pysty edes kuuntelemaan kun riipii niin pahasti. Masteroija oli kuulema kuitenkin kehunut miksausten tasapainoisuutta.

Muuten ihan jees, mutta kymppikilossa (!!) jotain kummallista, mutta enemmän minua häiritsee tuo hiphop-botne. Esimerkiksi kipaleessa "outo pikkumies" oli basarista tullut sellanen showstopper että moro. Muuten ei ollut paha spektri, mutta olisin kyllä laittanut uudelleen masteroitavaksi.
If it says Marshall on the front, you're good to go
Teijo K.
04.03.2008 22:09:03

Muuten ihan jees, mutta kymppikilossa (!!) jotain kummallista, mutta enemmän minua häiritsee tuo hiphop-botne. Esimerkiksi kipaleessa "outo pikkumies" oli basarista tullut sellanen showstopper että moro. Muuten ei ollut paha spektri, mutta olisin kyllä laittanut uudelleen masteroitavaksi.

Päättelitkö nyt että miksaukset oli pakko olla kunnossa, kun artisti väittää että masteroija oli näin ohimennen tokaissut? Aikamoinen loikka musta.
koponen
04.03.2008 22:18:24 (muokattu 04.03.2008 22:19:11)
Päättelitkö nyt että miksaukset oli pakko olla kunnossa, kun artisti väittää että masteroija oli näin ohimennen tokaissut? Aikamoinen loikka musta.

En kyllä päätellyt mitään. Kunhan sanoin ääneen mitä ajattelin. Yläpään saidari voi helposti olla miksauksestakin ja se olisi pitänyt korjata, mutta tuollaista botnea siinä ei melko varmasti ole ennen masterointia ollut. Satasen ja viiden kilon välillä homma näyttää ihan terveeltä.
If it says Marshall on the front, you're good to go
Timo JM
04.03.2008 22:46:08

Päättelitkö nyt että miksaukset oli pakko olla kunnossa, kun artisti väittää että masteroija oli näin ohimennen tokaissut?

Musta noista biiseistä kuulee aivan selvästi, että toisenlaisella masteroinnilla homma olis ollut paljon paremmassa balanssissa. Ei noissa miksauksissa niin pahaa häikkää ole, etteikö ekvalisoimalla saisi yleissävyä selvästi miellyttävämmäksi. Lähinnä mulle tulee noista fiilis, että ne on masteroitu väsyneillä korvilla - ties vaikka flunssaisena.

Riittääkö noi näytteet nyt mun mielipiteen tueksi vai haluaako joku alkaa vääntämään lisää?
Teijo K.
05.03.2008 10:26:38

Musta noista biiseistä kuulee aivan selvästi, että toisenlaisella masteroinnilla homma olis ollut paljon paremmassa balanssissa. Ei noissa miksauksissa niin pahaa häikkää ole, etteikö ekvalisoimalla saisi yleissävyä selvästi miellyttävämmäksi. Lähinnä mulle tulee noista fiilis, että ne on masteroitu väsyneillä korvilla - ties vaikka flunssaisena.

Riittääkö noi näytteet nyt mun mielipiteen tueksi vai haluaako joku alkaa vääntämään lisää?

Pakkohan se on viisaampiaan uskoa. En itse vaan osaa sanoa mikä tossa vois olla masteroinnista johtuvaa ja mikä miksauksesta. Mutta miehän olenkin vain amatööri enkä mikään pro-ukkeli.
dewil
05.03.2008 16:31:10

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=142326&o=0&#p6878877

Mikset sä (tai kuka tuottajana olikaan) pyytäneet fiksaamaan masterointia?

Mä oon masteroittanut lukuisia levyjä, lukuisilla masteroijilla ja aika harvassa on
olleet ne kerrat, että kerralla olis tullu just sellasta mitä haettiinkin.
Se taas kuuluu vähän niinku homman luonteeseen. Toisinaan se on kiinni näkemyseroista, joskus on joutunu mennä nöyrästi takas mikserin taakke. Välillä sitä ei itekkään tiedä lopulta mitä sitä haluaa, vaikka homma oli ihan selkee vielä eilen.

Tää ei oo osoitettu kellekkään suoraan:
Vähän objektiivisuutta ja joustavuutta tähän hommaan. Taidettahan tässä ollaan tekemässä.
Tää mitään insinöörihommaa oo.
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
Timo JM
05.03.2008 17:11:24 (muokattu 05.03.2008 17:20:39)

Mikset sä (tai kuka tuottajana olikaan) pyytäneet fiksaamaan masterointia?

Mulla ei ole mitään tekemistä kyseisen bändin kanssa.

Vähän objektiivisuutta ja joustavuutta tähän hommaan. Taidettahan tässä ollaan tekemässä. Tää mitään insinöörihommaa oo.

En mäkään ymmärrä minkä takia tästä on pitänyt tehdä niin iso numero. Tokaisin vain, ettei Svanten pajallakaan aina onnistuta. Olisin halunut jättää jutun siihen mutta sitten alkoi urputus.

Jokaisella tapahtuu lipsahduksia. Svantella on hyvä maine ja se jälki mitä olen mieheltä kuullut on yleisesti ottaen maineensa veroista. Todennäköisesti käyttäisin itsekin herran palveluita jos sellainen tilanne tulis eteen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)