Daunt 15.11.2007 08:12:29 | |
---|
Onkohan mulla kans joku vaiheongelma, kun äänitän rumpuja 5:llä mikillä ja overi 2:lla ja kaikki tiskiin ja sieltä ryhmien kautta ada 8000:seen. Kun kuuntelee niin jotkut pöntöt vaan napsuu. Toivottavasti osasin selittää oikein. Jos ne raidat kuulostaa myös yksinään huonolta, niin sitten vika on jossain muualla kuin vaiheissa. |
jupo.r 15.11.2007 10:21:25 | |
---|
Jos ne raidat kuulostaa myös yksinään huonolta, niin sitten vika on jossain muualla kuin vaiheissa. Täytyy sanoa et yksinään kuullostaa jopa rummuilta. Basari, virveli ja 1 tomi yleensä on hyvänkuuloisia mut 2 ja lattiatomi paskalta. olen vaihtanyt mikkejäkin keskenään mut sama tulos. Rummut on ammatilainen virittänyt (en minä). |
migreeni 15.11.2007 12:13:55 | |
---|
Vaiheenkääntäjä kääntää vaiheen. ++++++ ++++++ |
Mikael 15.11.2007 12:31:03 (muokattu 15.11.2007 12:37:12) | |
---|
Täytyy sanoa et yksinään kuullostaa jopa rummuilta. Basari, virveli ja 1 tomi yleensä on hyvänkuuloisia mut 2 ja lattiatomi paskalta. olen vaihtanyt mikkejäkin keskenään mut sama tulos. Rummut on ammatilainen virittänyt (en minä). Joo todellakin kannattanee jättää se tiski pois välistä ja laittaa mikit suoraan ADA:n mikkisisäänmenoihin - muuten sulla on kaks etusta siinä peräkkäin. Sit kannattaa rumpu kerrallaan tsekata läpi ja siirrellä mikkiä kunnes hyvä paikka löytyy. Sit jos ääntät tietokoneelle niin änityssoftastahan on helppo koittaa siirtää yksittäisiä raitoja vaik suhteessa overheadeihin ja kokeilla et miten vaiheiden kohdalleen osuminen vaikuttaa lopputulokseen. Tärkeintä on kuitenkin se, että rummut alun alkaenkin kuulostavat soitettuna hyvältä. Inhimillisyys on hyve. |
Jaakkoopuukkoo 15.11.2007 12:48:41 (muokattu 15.11.2007 12:49:30) | |
---|
Täytyy sanoa et yksinään kuullostaa jopa rummuilta. Basari, virveli ja 1 tomi yleensä on hyvänkuuloisia mut 2 ja lattiatomi paskalta. olen vaihtanyt mikkejäkin keskenään mut sama tulos. Rummut on ammatilainen virittänyt (en minä). Itsellänikin oli joskus lattiatomin kanssa pulmia. Millä mikillä pelaat? Kannattaa koittaa siirrellä mikin paikkaa ja kulmaa. Tämä siis, jos lattiatomi alunperin kuulostaa hyvältä, kuten sanottua. Ja aiemmasta sen verran, että sami sumea taisi viitata omaan kysymykseensä puhuessaan tyhmästä kysymyksestä. En mä halveksi, onhan se kiva, että joku tekee tällasta paskaa. |
jupo.r 15.11.2007 17:58:58 | |
---|
Joo todellakin kannattanee jättää se tiski pois välistä ja laittaa mikit suoraan ADA:n mikkisisäänmenoihin - muuten sulla on kaks etusta siinä peräkkäin. Tärkeintä on kuitenkin se, että rummut alun alkaenkin kuulostavat soitettuna hyvältä. Nyt taidan tajuta. ilman mitään vitkuttimia suoraan adaan ja luonnollinen soundi kuntoon. Sit softalla voi muokata jos on tarvis. Vastaan vielä seuraavalle kysyjälle mikä mikkisatsi? t.bone DC1000 sarja. Livenä toimii mun mielestä hintaansa nähen tosi hyvin. Anteeksi hänelle joka tämän ketjun alotti, kun menin muille maille vierahille. |
jupo.r 15.11.2007 18:02:14 | |
---|
Tyhmä kysymys, mut miks tiskin kautta? Oletko kokeillut suoraan ADAan? ... Sorry Sami Sumea. |
BubbleBob 15.11.2007 18:24:19 | |
---|
Jep, Polarity Reversing tapahtuu mikrofonille ja Phase Invert siitä otetulle äänelle. Ninku. Isä kerto noi polkimet, olikohan oikeanpuoleinen joku pysäytysjuttu keskimmäinen ihan vapaa ja vasemmaisin se millä auto liikahtaa. Mun mielestä kannattaa tässä kohtaa kuitenkin oikeasti harkita sellaista autokoulua. Siellä ne neuvoo koko sen yläpaneelinkin tosi tarkkaan ja antaa lopuksi sellaisen lapun poliiseja varten ! Floating out of the Screen.. |
jupo.r 20.11.2007 10:01:55 | |
---|
Joo todellakin kannattanee jättää se tiski pois välistä ja laittaa mikit suoraan ADA:n mikkisisäänmenoihin - muuten sulla on kaks etusta siinä peräkkäin. Jos laitan tiskistä adan linjaan, niin ei kai siinä sit ole kahta etusta peräkkäin. Olen kokeillut mm. bassoa(di-box) ja laulua suoraan adaan, enkä huomannut mitään eroa tiskin kautta vedettyyn. Pitännee vain katella mikeille oikeeta paikkaa, vaikka monitoreista kuullostaakin erit. hyvältä. |