deep n dark 11.09.2007 18:36:52 | |
---|
Kyllä. Noita on helpompi ajatella ulkoisina äänikortteina. Tos Satellitessahan on sit vielä toi ominaisuus et sä saat sen "etus"-osion siitä irti ja kantoon, kun toi telakka jää työpöydälle jos sul tulee tarvetta lähtee jonnekin muualle äänittelemään. http://www.mackie.com/products/satellite/index.html Ton mukana tuntuu tulevan myös Tracktion 2. Sitä vaan että sanoit että se on USB kortti mutta eiks se ole Firewire - oiskohan niin ettei mun koneessa ole firewire liitäntää (en ole varma) |
hape 11.09.2007 18:45:09 | |
---|
Ton mukana tuntuu tulevan myös Tracktion 2. Sitä vaan että sanoit että se on USB kortti mutta eiks se ole Firewire - oiskohan niin ettei mun koneessa ole firewire liitäntää (en ole varma) No FireWire-kortin saan tyyliin kympillä. FireWiren virallinen nimihän on IEEE 1394 (tai IEEE 1394b jos on FireWire 800) eli tsekkailehan noi vaikka emolevyn manuaalista. Remember: Don't eat the deadly yellow snow! |
deep n dark 11.09.2007 18:49:03 | |
---|
No FireWire-kortin saan tyyliin kympillä. FireWiren virallinen nimihän on IEEE 1394 (tai IEEE 1394b jos on FireWire 800) eli tsekkailehan noi vaikka emolevyn manuaalista. Vilkuilin koneen takapuoleen ja siinä ei ole firewire aukkoa vain 4 USB aukkoa syynä suht paska emolevy. |
deep n dark 11.09.2007 19:21:34 | |
---|
|
mhelin 11.09.2007 19:23:32 | |
---|
|
hape 11.09.2007 19:28:30 (muokattu 11.09.2007 19:30:31) | |
---|
Remember: Don't eat the deadly yellow snow! |
deep n dark 11.09.2007 19:34:08 | |
---|
Onko se sun kone läppäri? Meinaan vaan että pöytäkoneeseen ei kannata (tai ei edes voi) tommosta Cardbus Card -tyyppistä, vaan ihan perinteinen PCI-väyläinen. Edit: eli tyyliin http://www.thomann.de/fi/the_tpc_3port_firewire800_karte.htm Mutta toi on kyllä kallis. Tietokonekaupoista saa vastaavia parilla kympillä. joo - pöytäkone on - täytyy ettiä se jostain muualta sitten. |
hape 11.09.2007 19:38:07 | |
---|
joo - pöytäkone on - täytyy ettiä se jostain muualta sitten. Itse asiassa tuo thomannin pci-malli on FireWire 800 ja ne on kyllä ton hintasia muuallakin. Mutta jos interface ei ole kuin FireWire 400 niin halvempi FW400-kortti käy ihan yhtä hyvin. Verkkokaupassa tais olla halvin jotain 16 euroa. Mulla jäi oma vasta ylimääräiseksi, laita pikaviestiä jos kiinnostaa. Remember: Don't eat the deadly yellow snow! |
deep n dark 11.09.2007 19:47:57 | |
---|
Itse asiassa tuo thomannin pci-malli on FireWire 800 ja ne on kyllä ton hintasia muuallakin. Mutta jos interface ei ole kuin FireWire 400 niin halvempi FW400-kortti käy ihan yhtä hyvin. Verkkokaupassa tais olla halvin jotain 16 euroa. Mulla jäi oma vasta ylimääräiseksi, laita pikaviestiä jos kiinnostaa. Täytyy punnita vielä näitä vaihtoehtoja, aika paljon vaihtoehtoja käynny läpi lyhyessä ajassa :-) Kiitos avusta kuitenkin sulle ja muille vastaajille. Otan kyllä yhteyttä jos olen päättänyt ostaa ton satelliten. Eiks toi satellite kuulosta liian hyvältä kun on noin halpa ja niin paljon ominaisuuksia? Tai sitten on kyseessä sensaatiomainen hittituote. |
Reddie 11.09.2007 20:32:46 | |
---|
Sitä vaan että sanoit että se on USB kortti mutta eiks se ole Firewire Oho katos vaan. My bad, sorry. |
Antti1 11.09.2007 20:38:08 | |
---|
Eiks toi satellite kuulosta liian hyvältä kun on noin halpa ja niin paljon ominaisuuksia? Tohon hintaan mä suosittelen ehdottomasti ostamaan tommosen pois, mikäli vähääkään on käyttöä. Eikä se kuulosta liian hyvältä, kun se on ihan 100% varmuudella hyvä laite. En kyllä tiedä miksi noin halvalla myydään. Liekö poistumassa markkinoilta ja uutta tulossa tilalle? "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
deep n dark 11.09.2007 20:39:00 | |
---|
Onks tämä tämä kaapeli sopiva monitorien ja ja interfacen väliin? http://www.thomann.de/fi/the_sssnake_sk400-10.htm Oon nimittäin suht tyhmä piuhojen suhteen toistaiseksi. (Monitoreissa on XLR/jack - sen tiedän) ja jos ostan Mackie Satelliten niin siellä on sitten vissiin 1/4" TRS. Onko 1/4" TRS sama kuin jack? Kaapeli voisi olla vähintään 5 metrii. Kiitti etukäteen! |
Antti1 11.09.2007 20:48:50 | |
---|
Onko 1/4" TRS sama kuin jack? Ei ole, koska jakki on se plugin vastakappale. TRS on siis tip/ring/sleeve -tyyppinen plugi, jossa on kolme napaa, ts. se on stereo- tai balansoitu kaapeli. Liekö sitten amerikaanojen peruja, mutta 'jack' tarkoittaa kyllä taas toisaalta monissa yhteyksissä juurikin plugia. Sitten ite piuhavalinnasta: jos sulla on muuten hyvät laitteet, niin älä pilaa niiden toistoa huonoilla johdoilla. Kenties äänenlaatu ei muutu radikaalisti, mutta häiriösuojauksissa ja kestävyydessä on huomattavia eroja. Ei ole tarpeen ostaa kalleimpia letkuja, mutta peruslaadukas johto hyvillä liittimillä on aina kannattava sijoitus. Tämä käy hyvin, vaikkei parasta laatua olekaan: http://www.thomann.de/fi/cordial_cfm_60_vv.htm "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
hape 11.09.2007 20:51:39 (muokattu 11.09.2007 20:52:39) | |
---|
Onks tämä tämä kaapeli sopiva monitorien ja ja interfacen väliin? http://www.thomann.de/fi/the_sssnake_sk400-10.htm Oon nimittäin suht tyhmä piuhojen suhteen toistaiseksi. (Monitoreissa on XLR/jack - sen tiedän) ja jos ostan Mackie Satelliten niin siellä on sitten vissiin 1/4" TRS. Onko 1/4" TRS sama kuin jack? Kaapeli voisi olla vähintään 5 metrii. Kiitti etukäteen! Huomaa että TRS (Tip-Ring-Sleeve) tarkoittaa stereoplugia, jota käytetään balansoiduissa kytkennöissä. Pelkkä jack-nimityshän voi tarkoittaa kumpaa vain, mono- tai stereojakkia. Tuo esittämäsi johto on kaiutinjohtoa, joka on tarkoitettu vahvistimen ja kaiuttimen väliin. Jos käytät aktiivikaiuttimia, on vahvistimet kaiuttimen sisällä ja ääni menee äänikortilta kaiuttimille linjatasoisena. Katteles sieltä vaikka jotain Cordialin TRS-XLR piuhaa. Edit: Äh, Antti1 oli nopee! Remember: Don't eat the deadly yellow snow! |
deep n dark 11.09.2007 20:57:41 | |
---|
Kiitti perkeleesti! :-) |
deep n dark 11.09.2007 21:00:52 | |
---|
Ai niih - tarvin niitä vissiin 2 kipaletta sitten? |
Antti1 11.09.2007 22:10:58 | |
---|
Ai niih - tarvin niitä vissiin 2 kipaletta sitten? Molemmille kaiuttimille omansa, eli joo. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |