Aihe: Miten autotunea käytetään? 1 2 | |
---|---|
![]() 15.08.2007 13:06:18 | |
Mun kokemus Autotunesta on jostain ekasta versiosta, jossa se graafinen moodi oli ihan mahdoton käyttää, kun näki käyrän mutta ei oikeastaan tiennyt mikä kohta oli missäkin. Mulla on kokemusta jostain ei ihan uudesta versiosta myös. Kannattaa piirtää mahdollisimman pienissä osissa, esim. pari sanaa kerrallaan ja sitten polttaa kiinni audioon. Näin se taitaa muodostaa sen käyrän kaikkein selkeimpänä tai ainakin isoimpana joten sitä on helpompi muokata. No täytyy myöntää että kirjoitin tuon päin mäntyä. Piti sanoa että pitäisi saada nuotin keskiosa soimaan vireessä samalla kuin nuottien väliset siirtymät pysyvät luonnollisina. Jos mahdollista, niin älä korjaa kuin ne kohdat äänestä jotka tarvii. Mä tunetin kerran semmoista laulajaa, joka veteli aika tavalla pieleen ja kaikki sävelet alkoivat jostain mystisestä perusäänestä, hakivat oikeaa ja taas palasivat perusääneen. Niinpä korjasin vain ne keskiosat niin hyvin kuin mahdollista. Jos alkuja ja loppuja yritti korjata, niin tuli helposti sellaista Mikki Hiiren robottiversiota, että oli parempi jättää kajoamatta niihin. Piirsin sitten vola-automaatiolla joka sanan alun ja lopun "sopivalle" tasolle. Lähtötilanteeseen nähden siitä tuli yllättävänkin hyvä:) Kivi vastaisi tähän varmaankin Roland Space Echo, luulen ma. Joo, tuon oon joskus tainnut kuullakin, mutta ei ole ollut mahdollisuutta kokeilla. cherub with heavy metal machine | |
![]() 15.08.2007 13:14:08 | |
Jos mahdollista, niin älä korjaa kuin ne kohdat äänestä jotka tarvii. Mä tunetin kerran semmoista laulajaa, joka veteli aika tavalla pieleen ja kaikki sävelet alkoivat jostain mystisestä perusäänestä, hakivat oikeaa ja taas palasivat perusääneen. Niinpä korjasin vain ne keskiosat niin hyvin kuin mahdollista. Jos alkuja ja loppuja yritti korjata, niin tuli helposti sellaista Mikki Hiiren robottiversiota, että oli parempi jättää kajoamatta niihin. Piirsin sitten vola-automaatiolla joka sanan alun ja lopun "sopivalle" tasolle. Lähtötilanteeseen nähden siitä tuli yllättävänkin hyvä:) Tuotahan sinänsä yritin juuri, mutta vähän huonolla menestyksellä. Luulen että ongelmani liittyi siihen tosiasiaan että melodyne hahmottaa äänidatan nuoteiksi joita voi sitten editoida, sen sijaan että käsittelisit vain virekäyrää. Pitäisi varmaan yrittää uudelleen ihan kokeilumielessä. Mutta tuo että häivyttäisi nuo ongelmalliset liukumat ei aina toimi. Eli jos lähtösävel on kohdallaan ja siitä menee ihan tyyliin sopivalla tavalla liukuen uuteen säveleen, mutta väärään vireeseen. lumbaj lumbaj lumbalaj, ajde ajde ajde! | |
![]() 15.08.2007 13:34:25 | |
Tuotahan sinänsä yritin juuri, mutta vähän huonolla menestyksellä. Luulen että ongelmani liittyi siihen tosiasiaan että melodyne hahmottaa äänidatan nuoteiksi joita voi sitten editoida, sen sijaan että käsittelisit vain virekäyrää. Pitäisi varmaan yrittää uudelleen ihan kokeilumielessä. Melodynestä mulla ei ole mitään kokemusta. Autotunehan tekee nimen omaan virekäyrän, jota voi väännellä mielin määrin. Elikkäs laulettu sana näkyy luonteestaan ja laulusuorituksesta riippuen joko viivamaisena tai sitten kummallisena roiskaisuna. Mutta tuo että häivyttäisi nuo ongelmalliset liukumat ei aina toimi. Eli jos lähtösävel on kohdallaan ja siitä menee ihan tyyliin sopivalla tavalla liukuen uuteen säveleen, mutta väärään vireeseen. Joo, ei tuo tietenkään aina toimi, tosiaankaan. cherub with heavy metal machine | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)