Aihe: Spirit ES et muut "halvat" mikserit
1 2 3
JPQ
30.04.2007 15:01:15 (muokattu 30.04.2007 15:02:19)

Kohina menettelee mutta noi piikit. ps. mitens di-boxi toimii synien tai muiden linjatasoisten lähteiden kanssa.
stnprkl
30.04.2007 15:19:31
Kohina menettelee mutta noi piikit. ps. mitens di-boxi toimii synien tai muiden linjatasoisten lähteiden kanssa.

Ne purkit on tarkoitettu toimimaan esim just synien kanssa.
Viltsu audiokantaja
JPQ
30.04.2007 16:14:30

Sanokaahan vielä kuinkahan varmaa olis että di-boxit raiturin ja mikserin välissä poistaa pulman (tai ainakin vähentää sitä) ? ja noi pörinä piikit siis se todellisin ongelma on.
Fortune
30.04.2007 16:34:43
Sanokaahan vielä kuinkahan varmaa olis että di-boxit raiturin ja mikserin välissä poistaa pulman (tai ainakin vähentää sitä) ? ja noi pörinä piikit siis se todellisin ongelma on.

No jos ongelmasi on se, että mikseri kohisee gainit täysillä, niin ongelma ei ole laitteissa.

Di-boksi väliin ja gainit järkeviin lukemiin, niin niitä laitteita normaalisti käytetään.
Look behind you, a three-necked guitar!
JPQ
30.04.2007 17:00:45

No jos ongelmasi on se, että mikseri kohisee gainit täysillä, niin ongelma ei ole laitteissa.

Di-boksi väliin ja gainit järkeviin lukemiin, niin niitä laitteita normaalisti käytetään.

Gainit toki järkeviin ja nähtävästi di-boksit väliin. ps. pöhinässä näkyy piikit (esim. noin 19.5khzin kohdalla ja muutama muukin mutta en jaksa muistella enkä tarkistaa..) normaali gaineininkin siksi boksitkin ja ihan hieman sanoisin jopa kuuluu.
JPQ
30.04.2007 17:20:55

Tosin raiturinkin tulot balansoimattomia auttaako diboksi silloinkin ?
Timo JM
30.04.2007 21:41:41

...ps. pöhinässä näkyy piikit (esim. noin 19.5khzin kohdalla ja muutama muukin mutta en jaksa muistella enkä tarkistaa..)

Hei ihan oikeasti, ei kukaan jaksa suhtautua vakavasti tuollaisiin "ongelmiin".
...siis mun mielestä. Ja musaa tuolta -> Cupido
JPQ
30.04.2007 22:02:23

Hei ihan oikeasti, ei kukaan jaksa suhtautua vakavasti tuollaisiin "ongelmiin".

Eikö muka pohjakohinan sävyllä ole helkutti mitään merkitystä? edes equutus tilanteissa ja loput on alempia taajuuksia. ps. vastatkaan tohon di-boxi ketjuuni jos jotain osaisitte sanoa....
PS. lisäksi mikserissä pätkii hieman parit kanavat tosin jaksaako huoltomies edes niihin paneutua pahus liittimet kaiketi joo mutta silti..
Janus
30.04.2007 22:07:35
Eikö muka pohjakohinan sävyllä ole helkutti mitään merkitystä?

Ei, ei ole.
loosah
30.04.2007 22:08:49 (muokattu 30.04.2007 22:11:21)
Eikö muka pohjakohinan sävyllä ole helkutti mitään merkitystä? edes equutus tilanteissa ja loput on alempia taajuuksia. ps. vastatkaan tohon di-boxi ketjuuni jos jotain osaisitte sanoa....
PS. lisäksi mikserissä pätkii hieman parit kanavat tosin jaksaako huoltomies edes niihin paneutua pahus liittimet kaiketi joo mutta silti..

Mulla on yamahan promix 01 digimikseri (03d:n edeltäjä), jonka pari kanavaa on sökönä, mutta muuten pelittää. Heitä se se spirit vaikka seinään, ni saat yamahan ilmaiseksi. Pistä pikaviestiä, jos kiinnostaa.

http://www.octoberplaysu2.com/promix.gif
GIGO
JPQ
30.04.2007 22:55:29

Ei tekis mieli heittää seinään kun tuo spirit es on muuten käyttööni mitä mainioin.
loosah
30.04.2007 22:59:06
Ei tekis mieli heittää seinään kun tuo spirit es on muuten käyttööni mitä mainioin.

Mutta eihän se voi olla kenenkään käyttöön mitä mainioin, jos se suhisee ja kohisee, niin ku aurajoki keväällä? Promixistä pitäis ennen muuttoa päästä eroon. Ostakaa joku sitten halvalla, kun JPQ:ta ei kiinnosta.
GIGO
Timo JM
30.04.2007 23:09:41

Promixistä pitäis ennen muuttoa päästä eroon. Ostakaa joku sitten halvalla, kun JPQ:ta ei kiinnosta.

En haluaisi olla ilkeä (tai no vähän edes tän kerran) mutta eiköhän herra JPQ siitäkin jonkun häiritsevän kohinan löytäisi ;-)

(Anteeksi.)
...siis mun mielestä. Ja musaa tuolta -> Cupido
JPQ
30.04.2007 23:11:23

Mutta eihän se voi olla kenenkään käyttöön mitä mainioin, jos se suhisee ja kohisee, niin ku aurajoki keväällä? Promixistä pitäis ennen muuttoa päästä eroon. Ostakaa joku sitten halvalla, kun JPQ:ta ei kiinnosta.

Mitä mä toisella viallisella tekisin enkä sitä paitsi tykkää digimiksereistä ajatuksena.
loosah
30.04.2007 23:12:40
Mitä mä toisella viallisella tekisin enkä sitä paitsi tykkää digimiksereistä ajatuksena.

Okei. Tsori häiriö...
GIGO
JPQ
30.04.2007 23:15:53

En haluaisi olla ilkeä (tai no vähän edes tän kerran) mutta eiköhän herra JPQ siitäkin jonkun häiritsevän kohinan löytäisi ;-)

(Anteeksi.)

Hyvä että pyysit anteeksi et laitoit hymiön muuten varoita nappi olis saanut töitä.

Kohina ei häiritse (ja kun kuuntelen itse hiljaa ei niitä tajua mutta mistäs tiedän jos joku luukuttaa musaani alkaako noi kuulua... tai sitten jos on herkemmät korvat...) vaan ne piikit siinä kun yamahasta suoraan ei tuu niitä mutta monien muiden syiden eli monien äänilähteidne takia mikseri tarvitaan välissä. Ja uudenkin ostais mielllään maksaa vaan pirusti pienituloisena ja paras korvike on sellainen josta ei tiedä saako sitä ja toisekseen sen todellinen laatu et se ettei ole ihan ideaali laite mulle (varsinkin mikki tulojen takia kun se on 7 stereota+mikki tulo tai 8 stereota vastaan nykyisen 10stereota + 4 mikkituloa) on ongelma. Tokihan osan stereotulojen tarpeesesta saa pienemään sillä jos joskus sais täysin ideaaleja syniä käyttöönsä ne on vaan aika unelmien takana pienituloisena.
JPQ
30.04.2007 23:17:24

Okei. Tsori häiriö...

Ei se mitään. ja siis soundi epäilyttää varsinkin kun tässä mun oloissa se joudutaan digitoimaan mikseriä varten ja sitten taas talletusta varten. PS. muutenkin kammoan viallisia laitteita varsinkin käytettyjä oli hinta mikä vain. Ehkä jopa lisää ilmaisia sellaisia (ymmärrät jos astetut ostajan asemaan ja kuvittelet
vielä lisäksi myyjäksi jonkun jota et tunne edes)....
loosah
30.04.2007 23:23:24
Ei se mitään. ja siis soundi epäilyttää varsinkin kun tässä mun oloissa se joudutaan digitoimaan mikseriä varten ja sitten taas talletusta varten. PS. muutenkin kammoan viallisia laitteita varsinkin käytettyjä oli hinta mikä vain. Ehkä jopa lisää ilmaisia sellaisia (ymmärrät jos astetut ostajan asemaan ja kuvittelet
vielä lisäksi myyjäksi jonkun jota et tunne edes)....

Ihan miten vaan tahdot...
GIGO
JPQ
30.04.2007 23:35:43 (muokattu 01.05.2007 00:18:34)

Ihan miten vaan tahdot...

Eikä ollut mitään henkilökohtaista.
PS. unohtui sanoa ongelmani tulee lähinnä yhdistelmällä turha muusta kun liittimien pätkimisestä syyttää mikseriä muun syyllisenä voi olla yhdistelmäkin....
Mikael
01.05.2007 02:31:18

mistäs tiedän jos joku luukuttaa musaani alkaako noi kuulua...

Olisko sitä sun musaa sit jostain saatavissa?
Inhimillisyys on hyve.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)