Aihe: Tee oma miksauksesi - DIVARi tarjoaa raidat!!
1 2 3 4 5 6 7 8
meekz
13.03.2007 19:38:10
tänään kun oli vähän rahaa niin aion vain syödä hot dogeja ja juoda bissee. kokeilen tuota miksausta ehk huomenna, kun rahaa ei ole jäljellä.
fahk u
Halsu
13.03.2007 22:45:51

tänään kun oli vähän rahaa niin aion vain syödä hot dogeja ja juoda bissee. kokeilen tuota miksausta ehk huomenna, kun rahaa ei ole jäljellä.

Prioriteetit kohdallaan ;-)
CU -- Eki
Hannu H.
13.03.2007 23:13:33

Saakos muuten udella että mitä kalustoa oli käytössä äänityspuolella?
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Salon Seudun Bändit
Aina tapahtuu Backstagella
Halsu
13.03.2007 23:56:40 (muokattu 14.03.2007 10:52:48)

Tässä vähän infoa rummuista ja niiden äänityksestä, Timo JM ja Mynthon osaavat kertoa paremmin muista (äänitimme osiomme kukin tahoillamme).

Rumpuina oli Pearl DLX -setti jostain 80 -luvulta, 22" BD, 12"13" 16" Tomit, Free Floating shell snare.

Kalvoina bassarissa ambassadour lyontikalvona, isoreikäistetty tehtaan ensiasennuskalvo edessä. Vaahtomuovipatjasta leikattu soiro dempparina lyöntikalvossa, etukalvossa roudiksen liimoja lähinnä ;-). Löysä vire. Tomeissa molemmilla puolilla (!) diplomaatit. Snaressa perinteinen coated ambassadour - muut kalvot läpinäkyviä.

Peltisetti oli Sabianin XS20 -halpis valmissetti vahvistettuna Zildianin splashilla.

Rummut mikitettiin T-Bone DC4000 -mikkisetillä, terästettynä senkun EM80 -puikolla haitsussa, T-bone EM9600 "videopuikolla" alakalvossa, T.Bone SC450 -parilla noin metrin kannujen edessä ja Roden NT1A:lla kämpän kauimmaisessa nurkassa, sojottamassa poispäin (tila jatkuu pidemmälle, rautalankaverkolla eristetyssä varastossa veivaamme).

Kama kulki Ssnaken 30 -metrisen kaukokaapelin kauttta Alesis Multimix Firewiren miksuttimeen (ekat 8 raitaa) loput kanavista (haitsu ja tilamikit muistaakseni) vedettiin behkun miksuttimen etusten läpi Alesiksen linjasisäänmenoihin.

Mitään EQ:ta tai kompuroitia ei tehty äänitysvaiheessa, kaikki oli täysin flattia tietsikalle asti.

Edit: Ne meikäläisen hoilaamat stemmat äänitettiin joko T.Bone SC450:llä tai TSM:n vastavanlaisella halpiskonkalla. En muista kumpaa käytin...
CU -- Eki
Danko
14.03.2007 00:08:06

voin myös tarvittaessa säilyttää miksaukset serverilläni.

Elikkäs, mites tää käy?
Dunkkis on kuin potku nivusiin. Siihen voi luottaa. -noir
Halsu
14.03.2007 02:05:36 (muokattu 14.03.2007 02:23:21)

Elikkäs, mites tää käy?

Laita vaikka mulle sähköpostilla: erkki.halkka miukumauku kolumbus.fi, niin paan servulle ja laitan linkkiä perään.

Tai sitten voit panna väliaikaisesti jonnekin omaan mestaasi tuon, linkittää tänne - ja mä kopsaan sen sieltä mun servulle talteen...
CU -- Eki
Timo JM
14.03.2007 02:22:31

Tässä vähän infoa rummuista ja niiden äänityksestä, Timo JM ja Mynthon osaavat kertoa paremmin muista (äänitimme osiomme kukin tahoillamme).

Sähkikset (PRS ja Strato) on vedetty puolen unitin kokoisen Rockman Sustainorin "Semi Clean" nimisen soundin läpi, joten styrkkarimallinnosten käyttäminen miksauksessa on enemmän kuin suositeltavaa. Kuorot on laulettu audio-technican AT4050/CM5 mikkiin ilman kompuroita. Signaali on kulkenut MACKIE 1402-VLZ mikserin läpi RME DIGI96/8 PST äänikorttiin.

Näin siis meikäläisen osuudet.
...siis mun mielestä. Ja musaa tuolta -> Cupido
Halsu
14.03.2007 10:40:51

Dunkerquen mixu, olkaa hyvät!!!

http://halsu.com/DIVARi/Mnet/saavutko_koskaan-dr_mix.mp3

Hieno meiniki!

Olisi varmaan hyvä jos kertoisit hieman mitä kaikkea tuohon on tehty...
CU -- Eki
Danko
14.03.2007 11:29:52

Olisi varmaan hyvä jos kertoisit hieman mitä kaikkea tuohon on tehty...

Jees, eli rumpuraidoista lähimikit silppusin strip silencella. Bassariin ja snareen otin sampleista tukea soundiin n. 33% suhteella. Ryhmäkompurana oli Antressin tälläkin palstalla mainittu 1176-mallinnus, jota käytin lisäksi ambienssiraitoja lyttäämään. Muuten perus ekva-kompura-meninkiä.

Bassossa käytin Voxengo Boogex-styrkkarimallinnusta. Kitarat oli tylsämielisempi juttu, kun ns. valmista soundia ei ollut. Jätin Timon skitat suht cleaneiksi, kertseihin äänitin itse lisäksi vitossointuja GuitarSuiten JCM900:lla murisemaan laitoihin. Kitararyhmässä oli CamelCrusher 'More Beef' -presetillä. (-:

Lauluihin brickwall-limitterit ja kööreille levitystä. Päälaululle, samoin kuin leadikitaralle inasen delayksi arcDev dubb boxia.
Ja tätä hiomistahan voisi jatkaa loputtomiin.
Dunkkis on kuin potku nivusiin. Siihen voi luottaa. -noir
Halsu
14.03.2007 12:38:36

Ja tätä hiomistahan voisi jatkaa loputtomiin.

Hyvää infoa, kiitokset!

...ja hiomisaiheeseen liittyen, kuuntelin tuon edellisen miksaukseni tuoreilla korvilla - ja päädyin ajamaan koko paketin EQ:n läpi - oli aika reippaasti bassoa ja vähän yläkeskiääniä tuossa versiossa, korvat puutuneina en moista silloin yöllä huomannut. Mulla oli EQ:n perässä masterlimitteri, lähinnä vaan varmuuden vuoksi ettei equtus aiheuta klippaamista. Tässä tämä (siis täysin sama miksaus kuin ennen, equtettu vain - iso on ero!):

http://halsu.com/DIVARi/Mnet/Saavutko_koskaan_v022_Mastering.mp3

Tein biisistä myös "rokkiversion" - eli truuttasin kaikki kitarat eri vahvistinmallinnosten läpi (Tube Screamer, Boogex, Fender Twin ja JCM900 plugarit muistaakseni) ja laitoin kohtuureippaasti säröä. Leikkelin myös soolon alla olevaa suoraa skittakomppia kaikkien kertsien pohjalle (samat soinnut). Jätin bassonlevityskikkailut pois.

Lyttäsin koko pakettia paljon reippaammin kuin tuossa "näkkileipämixissäni", tässä alkaa olla rms -tasot jo pahimpien kaupallisten kohdilla.

Ei kun jalka monitorille ja kuuntelemaan:

http://halsu.com/DIVARi/Mnet/Saavutko_koskaan_rokki_v025_Mastering.mp3
CU -- Eki
Nitrodelay
15.03.2007 11:04:23 (muokattu 15.03.2007 11:04:53)

Heitänpä pari omaa mietettä tohon Halsun sinänsä ansiokkaaseen vääntöön.

Lähinnä jos vertaa siihen Divarin alkuperäiseen miksaukseen, niin tässä kertsissä, kun komppikitara soittaa 16-osia ja rumpali komppaa peltiin 8-osia, tulee aavistuksen fiilis, että jäbät soittaa eri biisiä. Eli siitä ei tule sellanen yhtenäinen rytmiryhmäolo, mikä onnistuu paremmin Timpan/Divari versiossa ja pistää kertsiin sellasta zäbädäbää. Ehkä liiankin erotteleva saundi, kun kompin pitäisi olla sellanen sykkivä groovekimpale.

Mutta tämä oli oma vaikutelmani. Muutoin pidin tästä rotevammasta yleissaundista.
...Jonain päivänä Amerikkalaiset kompastuvat omaan leukaansa...
meekz
15.03.2007 16:00:21
oli aika vaikee

itselläni ongelmia oli botnen, ala-middlen, ylä-middlen, diskantin, ja kokonaisbalanssin kanssa. muuten meni ihan hyvin.

http://www.megaupload.com/?d=V7LP1RJJ
fahk u
Halsu
15.03.2007 16:39:25

itselläni ongelmia oli botnen, ala-middlen, ylä-middlen, diskantin, ja kokonaisbalanssin kanssa. muuten meni ihan hyvin.

;-)

Otin vapauden siirtää tuon kanssa tuonne mun servulle, on miellyttävämpi paikka latailla...

http://halsu.com/DIVARi/Mnet/DVR_SVTK_KSKN_mix_Mkz.MP3

Hauskoja efektointeja sulla, lesliemeininkiä sun muuta. Toimiva paketti tämäkin.

Haluaisitko kertoa vähän ratkaisuista joita teit, mitä kaikkee tuli ruuvattua?
CU -- Eki
meekz
15.03.2007 16:52:48

Haluaisitko kertoa vähän ratkaisuista joita teit, mitä kaikkee tuli ruuvattua?

rummuissa en käyttänyt samplejä/triggausta kun ei oo semmosta plugaria.
kitaroissakin vähän jotain sansamppiä kun ei muita ole ja toi leslie-efekti introssa ja säkeistön jommassa kummassa skitassa... hmm muuten ihan perusjuttua...
seuraavalla kerralla paremmin
fahk u
Halsu
15.03.2007 17:02:59

Itse olen kai jotenkin vanhan liiton miehiä, kun ei tuu triggausta paljoa käytettyä loppupelissä vaikka tuohon sopivan plugarin ostinkin.

Ei se mulle oo mikään periaatekysymys kuitenkaan...
CU -- Eki
meekz
15.03.2007 17:09:55
Itse olen kai jotenkin vanhan liiton miehiä, kun ei tuu triggausta paljoa käytettyä loppupelissä vaikka tuohon sopivan plugarin ostinkin.

Ei se mulle oo mikään periaatekysymys kuitenkaan...

ei mullekaan kyl... mun mielestä se riippuu ihan biisistä, miten rumpali on soittanut, ja kohdeyleisöstä
fahk u
Halsu
15.03.2007 17:19:15

Heitänpä pari omaa mietettä tohon Halsun sinänsä ansiokkaaseen vääntöön.

Hyviä pointteja -

Mulle käy usein niin että, golftermejä käyttääkseni, viheriölle pääsee yleensä aika helposti, mutta kun ryhtyy puttailemaan, pallo menee yleensä vähän ohi reiästä ja on lopulta ihan yhtä kaukana kuin ennen lyöntiä.

Pikku "parannus" johonkin osa-alueeseen aiheuttaa ongelmia jossain muualla ja kokonaisuus voi jopa huonontua.

Ei oo helppoa ei, varsinkaan kuin mitään reikää (eli yhtä ainutta täydellistä miksausta) ei oo oikeesti olemassakaan.
CU -- Eki
Timo JM
15.03.2007 17:20:23

Kyllä ne rummut on mun alkuperäisessä miksauksessakin ihan luomua.
Halsu
15.03.2007 17:27:45

Kyllä ne rummut on mun alkuperäisessä miksauksessakin ihan luomua.

Dunkerquella oli samplejakin mukana...
CU -- Eki
Timo JM
15.03.2007 17:39:31

Dunkerquella oli samplejakin mukana...

Hyi hyi! ;-)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)