Aihe: Kaivataan vinkkejä rumpusoundiin!
1 2
toboc
18.02.2007 01:06:05
E:) Itse olen vanhasta muistista suht lujaa lyövä hardrock (nuorempana metalliakin tykittänyt) rumpali. Luulen että studiossa nähtäisiin melkoinen tilttaus, kun miksaaja alkaisi tarjoamaan jotakin samplejuttuja;-)

joo onneks on kavereita kaikki nuo jätkät jotka tossa bändissä soittaa ja ymmartää että meikäläinen ei oo mikään ammattilainen.. saan aika vapaat kädet kokeilla kaikenlaisia juttuja ja harjoitella.. täytyy yrittää kattoo, josko noista kokonaisista kannuraidoista sais yksinään jotain väännettyä(tai sekoittamalla triggeriä ja alkuperäistä), mutta jos ei niin ens kerralla sitten täytyy yrittää..

minkäslaisia hyviä vaihtoehtoja olis ton ambienssin tekoon? Konkka vai dynaaminen? Miten pääsee parhaiten eroon vaihevirheistä ja mistä lähtee teidän mielestä se paras soundi? yms.
Timo JM
18.02.2007 01:30:21

täytyy yrittää kattoo, josko noista kokonaisista kannuraidoista sais yksinään jotain väännettyä(tai sekoittamalla triggeriä ja alkuperäistä), mutta jos ei niin ens kerralla sitten täytyy yrittää..

Mä pitäisin erittäin tärkeänä sitä, että samplejen hakemisessa kannattaa nähdä vaivaa. Eli ei kannata yrittää änkeä mitä tahansa hienolta kuulostavaa sekaan vaan keskittyä siihen mikä istuu parhaiten alkuperäisen kanssa yhteen.

Vois melkein väittää, että mitä hienomman ja valmiimman kuuloinen, sitä huonommin sopii alkuperäisten kanssa. Kannattaa mielummin valita joku hyvin naturaali ja alkuperäistä lähellä oleva ja sekoittaa, muokata ja prosessoida niitä sitten kimpassa.
...siis mun mielestä. Ja musaa tuolta -> Cupido
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)