OSX ProTools 7.0.1 on täälläkin ja midit (editoitavissa) pelittää hienosti. Iso päivitys verrattuna 6x-versioon. Mä oon käyttäny Toolssin midiä 5-versiosta saakka. Eikä siinä kyl ikinä mitään vikaa/puutteita ole ollut. Nää päivitykset (6 ja 7) on tuonu kaikkee kivaa extraa ja nopeutta midin kanssa puuhasteluun. Taidan olla niin kasvanut tuon PT:n kanssa, etten oikein jaksa opetella muita softia kunnolla. Käytän niistä vain ne parhaat puolet ja osat. Näissä yleisimmissä softissa (Cubase, PT, Logic, Sonar...) on jokaisessa hieman eri käyttöliittymä ja aina uuden softan kunnolla opetteluun menee aikaa. Tämänkin takia suosittelen, et jos opettelee jonkun softan, niin pitäytyy siinä. Tottakaii pitää olla avarakatseinen eikä ala dissaa muitten valmistajien tuotteita. Tuo PT on nyt tällähetkellä kuitenkin aika alan standardi Logicin kanssa. Eipä kovin montaa studiota ole, missä niitä ei olisi. rokrok Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? |
Näin jos aikoo käydä jokaisen ohjelman ja ominaisuuden läpi. Hieno homma kyllä jos tällainen testi saadaan aikaan :D Lähinnä ongelma on saada edes jotenkin samantasoiset ammattilaiset eri ohjelmien parista samaan pöytään. Loppu menee vertaillessa. Jos mä ryhtyisin itse opettelemaan joka ikisellä ohjelmalla samojen funktioiden parasta mahdollista suoritusta, niin huh huh... ei taitaisi tulla valmista ikinä. Parempi lähteä siitä, että se mitä ohjelmilla tehdään on kuitenkin aikuistenoikeesti aika rajallista, ja jättää esoteerisimpien bonusten käyttö sikseen. |